Gå til innhold

Det lukter av henne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det minnet om lukten  av navle-infeksjon, så er det jo ganske sikkert sopp hun har. Det kan lukte pill-råttent.  Stakkars jente. Hadde nok ventet med å si noe om det. Er jo kjempeflaut for henne. Kan jo være at hun vet om det selv, men ikke har turt å sagt det. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke at sopp luktet?

Jeg er litt overvektig (pga medisiner jeg MÅ ta, jeg må bare si det fordi jeg blir lei meg av krasse fedme-tilbakemeldinger). Jeg stinker grusomt etter å ha svetta, både der og mellom brystene (jeg har store lår og store bryster som klemmes temmelig tett i kløft i behå). Det er horribelt. Trenger ikke å svette engang, det blir klamt når det er hud mot hud. Jeg er nok blitt en overivrig hygienisk person pga dette.
Jeg har ikke tenkt at jeg har sopp, men det er jo heftig med bakteriedannelse etter svetting, og det skaper lukt uavhengig av soppinfeksjon. Ettersom jeg ikke lukter i dette øyeblikk, så har jeg vansker for å beskrive lukta, men det er ille. Det kan også oppstå lukt om huden er fuktig etter dusj, naturligvis, da det blir et hyggelig bakterieparty der etter en stund.
Jeg tror ikke jeg luktet slik da jeg var normalvektig, men medisinene gjør også at jeg svetter mye mer enn vanlig (selv før jeg gikk såpass opp i vekt).

Jeg tenker at man skal være litt forsiktig med hvordan man formulerer det, men synes det er lurt å ta opp emnet om det er så ille at du faktisk ble litt kvalm av det. Da tenker jeg at det er såpass fælt at det bør opplyses om. Kanskje vet hun allerede om det, men ingen har sagt at de har kjent det, så hun tenker ikke over det. Jeg kjenner det selv! Typisk når jeg drar ned trusa for å tisse. Shit, ja, da tar man en dusj eller grundig vask asap. 

Anonymkode: 71c6e...6c4

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt overvektig (pga medisiner jeg MÅ ta, jeg må bare si det fordi jeg blir lei meg av krasse fedme-tilbakemeldinger). Jeg stinker grusomt etter å ha svetta, både der og mellom brystene (jeg har store lår og store bryster som klemmes temmelig tett i kløft i behå). Det er horribelt. Trenger ikke å svette engang, det blir klamt når det er hud mot hud. Jeg er nok blitt en overivrig hygienisk person pga dette.
Jeg har ikke tenkt at jeg har sopp, men det er jo heftig med bakteriedannelse etter svetting, og det skaper lukt uavhengig av soppinfeksjon. Ettersom jeg ikke lukter i dette øyeblikk, så har jeg vansker for å beskrive lukta, men det er ille. Det kan også oppstå lukt om huden er fuktig etter dusj, naturligvis, da det blir et hyggelig bakterieparty der etter en stund.
Jeg tror ikke jeg luktet slik da jeg var normalvektig, men medisinene gjør også at jeg svetter mye mer enn vanlig (selv før jeg gikk såpass opp i vekt).

Jeg tenker at man skal være litt forsiktig med hvordan man formulerer det, men synes det er lurt å ta opp emnet om det er så ille at du faktisk ble litt kvalm av det. Da tenker jeg at det er såpass fælt at det bør opplyses om. Kanskje vet hun allerede om det, men ingen har sagt at de har kjent det, så hun tenker ikke over det. Jeg kjenner det selv! Typisk når jeg drar ned trusa for å tisse. Shit, ja, da tar man en dusj eller grundig vask asap. 

Prøv med potetmel eller babypulver i valkene. Syns det hjalp meg:)

Anonymkode: a9745...71e

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en del kvinner som tar brystreduksjon pga kronisk soppinfeksjoner under brystene.  Og jaaa, det kan være veldig illeluktende;) Så sterk lukt at man kan lukte det selv, selv om man har klær på. 

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svettelukt i lysken? Eneste stedet min svette har lukt er under armene 😬 all annen svete lukter jo ikke noe om ikke man lar være å dusje på mange mange dager sikkert. 

Anonymkode: fb336...ad6

Jeg får fort svettelukt i lysken! Mer enn under armene faktisk. Litt irriterende, men ikke så mye å gjøre med det. Jeg er ikke overvektig, bmi på 20

Anonymkode: 6886d...b2a

• Liker 11
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svettelukt i lysken? Eneste stedet min svette har lukt er under armene 😬 all annen svete lukter jo ikke noe om ikke man lar være å dusje på mange mange dager sikkert. 

Du store.

Anonymkode: db650...bb7

• Liker 5
Skrevet

Hun vasker seg nok godt med tanke på at musa var bra tenker jeg... Dette med at overvektige er urene er noe jævla tull.

Anyway, høres ut som om hun har svettekjertelbetennelse.

Anonymkode: 17772...f84

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svette kanskje? Siden hun er overvektig. 

Anonymkode: 87cac...ac5

Hva har det med overvekt å gjøre? Jeg er tynn og svetter i lysken jeg også, noe som er helt normalt forøvrig (dette kan man merke om man trener hardt og at man også blir svett nedentil som på resten av kroppen), og når jeg bruker jeans må jeg gjerne bruke deodorant i lysken. 

Anonymkode: 3ad04...16e

• Liker 11
Skrevet

Vanlig at overvektige fortere får sopp i valker/hudfolder etc. Mange av pasientene jeg har hatt har hatt sopp i lyske, under pupper, rygg, mage etc.

Anonymkode: 2a1a4...b99

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen herregud da menneske, det er ikke vits i å shame andre fordi man selv ikke opplever det samme. Det er fullt mulig å både svette i lysken, få sopp der og det kan fint lukte der også. Du stinker nok mange steder men kjenner det ikke selv, slutt å vær så jævla høy på pæra. 

Anonymkode: 8e058...eac

• Liker 11
Skrevet

I stedet for lukt, kan man jo nevne at huden kjennes annerledes ut enn den skal? Spørre om hun vil sjekke selv, at du ble litt bekymret for henne? Dersom hun er normalt oppgående skal det være mer enn nok til å få henne til å undersøke litt ekstra 😊

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med potetmel eller babypulver i valkene. Syns det hjalp meg:)

Anonymkode: a9745...71e

Jeg får eksem de få gangene jeg bruker babypulver 😥 Eneste som hjelper er tørkepapir og liknende. 

Tenker at vond lukt fra lår er svettelukt, eventuelt sopp. Kommer av lite tilluft, akkurat som under brystene. Er plus size selv. 

Anonymkode: ec709...4d1

Skrevet

Jeg er overvektig og har hatt problemer med sopp i lysken. Det sees ved at det er røde områder, gjerne med litt verk, og det lukter. Canesten krem et par dager, og det er borte. Babypudder for forebyggende, men ikke bruk det når det allerede er blitt åpent sår, det kan gjøre vondt værre. Du kan jo prøve å ta en titt?😂

Jeg synes ihvertfall du bør ta det opp med henne, siden det er noe som gir deg litt brems. Jeg tenker du selv ville ha visst det om du luktet dårlig? Det er nok ikke noe kjekt å få høre det for henne, men det er bedre enn at du får en demper på lysten på henne.

Jeg prøver å tenke hvordan jeg ville ha fått vite det. Og du kan jo prøve med en «du husker da jeg gikk ned på deg? Du smakte godt.. blablabla, men jeg kjente en lukt. Ganske sikker på den ikke kommer fra fitta de, for den var bra.. blablabla. Vet du hva det kan komme av?»

Anonymkode: 952e6...c64

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt ei jente jeg liker godt. Hun er 28, jeg er 32. Vi har det kjempehyggelig sammen, vært på flere dater. Vi har også hatt sex noen ganger. Sexen er kjempedigg. Men.... her om dagen tenkte jeg at det var på tide å gi henne litt oralsex og det ble en heller ubehagelig opplevelse for meg. Selve musa var ren og luktet helt normalt, men på sidene, lysken...fy faen. Virket fuktig der, luktet skikkelig vondt! Hadde infeksjon i navelen en gang, kunne minne om noe slikt. 

Jeg gjorde henne ferdig (tok heldigvis ikke så alt for lang tid),men var nokså kvalm etterpå. Må si dette la en demper på hele opplegget. Hva kan dette være? Hun er noe overvektig, lurte på om det kan ha noe å si? Jeg vil jo ikke ta dette opp med henne, er jo ikke noe gøy det. Hjelp?

Anonymkode: 3c405...ff2

Svette osv. Må vaske i skille der, begge kjønn, helst daglig, blir fort lukt., ikke noe problem å snakke om det, større problem hvis en ikke gjør det

Skrevet

Vet du tilfeldigvis om hun bruker Estrid barberhøvel? 

Jeg oppdaget nettopp sopp i lyskene selv. Aldri opplevd før, men er kommet etter at jeg begynte å bruke Estrid. Det stinker helvete, klør, er fuktig, rødt og flasser av om jeg tar på det. 

Aner ikke hvordan du kan få henne til å oppdage det da. Litt for kleint å bare si direkte. 

Kanskje du kan fake en egen soppinfeksjon, og si at hun også bør behandle seg, som er anbefalt for sexoartnere? Si til henne at legen sa at lysken ofte kan ha sopp, så hun ikke bare tar skjeden osv 😄

Ellers, unngå oralt en stund...

Anonymkode: 43c2e...789

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen herregud da menneske, det er ikke vits i å shame andre fordi man selv ikke opplever det samme. Det er fullt mulig å både svette i lysken, få sopp der og det kan fint lukte der også. Du stinker nok mange steder men kjenner det ikke selv, slutt å vær så jævla høy på pæra. 

Herregud som dere overreagerer på mitt spørsmål. Jeg jobber i helse og har stelt sikkert flere hundre mennesker. Jeg har verken på meg selv eller andre mennesker (selv med dårlig hygiene) merket lukt fra dem fra LYSKEN. Da tenker jeg at det må være en medisinsk årsak til det. At man får lukt på penis, vagina, under armene og i rumpa, og hodebunn og føtter skjer ganske fort på mange mennesker om man svetter en del.

Men å få en så vond lukt i lysken er da på INGEN måte naturlig. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som dere overreagerer på mitt spørsmål. Jeg jobber i helse og har stelt sikkert flere hundre mennesker. Jeg har verken på meg selv eller andre mennesker (selv med dårlig hygiene) merket lukt fra dem fra LYSKEN. Da tenker jeg at det må være en medisinsk årsak til det. At man får lukt på penis, vagina, under armene og i rumpa, og hodebunn og føtter skjer ganske fort på mange mennesker om man svetter en del.

Jeg jobber i helse selv og har opplevd at pasienter blir såre i lysken og lukter derifra. At du ikke har noe særlig med erfaring er for pokker ikke mitt eller andres problem, slutt å ordlegg deg som om du har en fasit når sannheten er at folk er veldig forskjellige, og jo det er faktisk mulig at man lukter vondt fra forskjellige steder på kroppen, da spesielt der det er hud mot hud og det over tid danner seg infeksjon og sopp, da eksempelvis i lysken eller under puppene og i folder på mage, rygg og lignende. SOM HELSEPERSONELL BURDE DU JO VITE DET? Ups, caps lock. Men siden du er helsepersonell så kan du jo gjøre greie for de medisinske grunnene til at det lukter vondt fra lysken, siden du mener at det kan være det - samtidig som du mener at det ikke er naturlig at det lukter derifra.... Hmmmm.... 

Overreagerer ikke nei. Du kan ordlegge deg bedre. Det kan jeg også, men jeg kommuniserer med deg på ditt nivå. :) 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gir du vel ikke akkurat oralsex til pasientene dine da, så man merker gjerne ikke lukta like godt når man er en halvmeter unna med fjeset sitt konta helt inni underlivet med fjeset sitt?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå gir du vel ikke akkurat oralsex til pasientene dine da, så man merker gjerne ikke lukta like godt når man er en halvmeter unna med fjeset sitt konta helt inni underlivet med fjeset sitt?

Så klart ikke. Men man er velig tett "opptil" og har dama til ts så vond lukt i lysken som han så ville man kjent det ved et vanlug stell også. Jeg reagerte på at enkelte her tror det er helt vanlig svettelukt dama til ts har. Det tviler jeg på. Det er heller sopp eller en annen form for hudtilstand som kan behandles. Og ts bør ta det opp med henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...