Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Jeg er tilbake på sykehuset, måler ctg på over 100 i sammentrekninger nå 😅 håper litt at røsken i går hadde effekt og at jeg nå har åpna meg en cm til, for nå klarer jeg nesten ikke gå uten å skjære grimaser for smerten i symfysen 😜

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håkkimom skrev (6 minutter siden):

Jeg er tilbake på sykehuset, måler ctg på over 100 i sammentrekninger nå 😅 håper litt at røsken i går hadde effekt og at jeg nå har åpna meg en cm til, for nå klarer jeg nesten ikke gå uten å skjære grimaser for smerten i symfysen 😜

Oioioi :hoppe:spennende! Lykke til 🥳 Håper det skjer noe nå!

Body Lotion skrev (12 minutter siden):

@Sjela Da klamrer jeg meg til håpet om modning 😅🤞🏻Hun kan veldig gjerne komme snart! 😂

Hurra for snart siste jordmortime for deg og! 🥳 Ikke lenge igjen! Og enig; helt fantastisk at varmen roet seg litt 😍 

Håper det skjer noe veldig snart for deg 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (2 timer siden):

Forrige svangerskap satt så og si alt av rier i korsryggen. Så jeg har trua på modning jeg altså! Hurra for milepæl! Snart der 🥳

40+1 i dag og jordmortime på fredag her. Veldig utålmodig nå. Godt det ikke er like varmt. Ødemet har gått ned og en natt tisset jeg ikke mindre enn hver eneste halvtime/time😆 Det hjalp på beina om ikke annet... 

Er veldig praktisk når man har sånne tissenetter, at man er litt mindre hoven et par timer utpå morgenen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body Lotion skrev (3 timer siden):

@Håkkimom Oi! Krysser fingrene! ❤️😄 

Sjela skrev (3 timer siden):

Oioioi :hoppe:spennende! Lykke til 🥳 Håper det skjer noe nå!

Håper det skjer noe veldig snart for deg 😄

Ludo1 skrev (2 timer siden):

@Body Lotion Har definitivt vært et modningstegn hos meg begge gangene! 🤞🏻

@Håkkimom Over 100? Da er du godt på vei! 😊

Elhaym skrev (1 time siden):

Gratulerer med baby Ludo1!!! 

Og lykke til idag @Håkkimom

Ja, fikk påvist svangerskapsforgiftning, så er lagt inn og satt i gang…. Riene kommer jevnt og trutt her! Ny ctg måling nå, fortsatt tak på 100, så spent på når lillebror har tenkt å melde sin ankomst nå ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (52 minutter siden):

Ja, masse lykke til, @Håkkimom❤️🥳

Tuusen takk ❤️❤️ Lillebror er en luring! Ballongen falt og alt dabba av, så har nå fått første tablett 😒 trenger noen solskinnshistorier, noen som har noen å dele? 😅😅😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen erfaring med igangsetting ennå, @Håkkimom
 men masse masse lykke til i timene/dagene fremover ♥️

Jeg var hos jordmor i dag, og fikk vite at smertene jeg kjente her om dagen mest sannsynlig var modningsrier. Hvertfall noen av smertene. Bekkenet er jo grusomt uansett. Jeg hadde ikke modningsrier forrige svangerskap, så det er spennende å kjenne noe sånt nå. Forstod det som at det fortsatt kan ta lang tid før fødsel kommer igang allikevel, men det er iallefall lys i enden av tunellen. Hilsen ei som ikke helt klarer å stole på at kroppen klarer å finne ut av det her. 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det @Håkkimom?

I dag har jeg termin og alt virket bra på jordmortime. Jeg skal på trivselskontroll til tirsdag, men håper selvsagt jeg slipper og at fødselen starter av seg selv innen den tid. Såå lei nå og blir helt koko av oppstykket og dårlig søvn. Men det er vel sånn det skal være på slutten for å kunne bli tilstrekkelig motivert til å få de ut😆 BTW det kjerringrådet fungerte niks nada og var ubehagelig. Så ble med det ene forsøket🙈 Betyr vel null modning her. Blæ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hos legen og fikk faktisk noe for å få sove litt bedre. Så nå har jeg det en del bedre.. riktignok bare sovet en natt, men det er en hel natt mer enn på lenge!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Vi prøvde oss også på trikset. Funka ikke her heller 😩 Men kanskje vi prøver en gang til. Eller ikke 😂 Har trivselkontroll på mandag, men håper jo liksom at det skal starte av seg selv i helgen. I dag har vi planlagt massasje og masse kos etter at han er ferdig på jobb 🤞🏻

Så godt å høre, @Elhaym! 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (42 minutter siden):

@Sjela Vi prøvde oss også på trikset. Funka ikke her heller 😩 Men kanskje vi prøver en gang til. Eller ikke 😂 Har trivselkontroll på mandag, men håper jo liksom at det skal starte av seg selv i helgen. I dag har vi planlagt massasje og masse kos etter at han er ferdig på jobb 🤞🏻

Så godt å høre, @Elhaym! 😍

Hvilket triks snakker dere om!? Sex? Når vi har sex så løper jeg i dusjen etterpå for jeg er livredd for at vannet mitt skal gå og at noe skal skje også vet hele operasjonsstua at jeg hadde sex 😭🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elhaym skrev (11 minutter siden):

Hvilket triks snakker dere om!? Sex? Når vi har sex så løper jeg i dusjen etterpå for jeg er livredd for at vannet mitt skal gå og at noe skal skje også vet hele operasjonsstua at jeg hadde sex 😭🤣 

Prostagladiner ja😉 i et desperat øyeblikk 🤪 Men det forutsetter jo at man er moden da. Så godt du har fått noe å sove på! Man blir skikkelig koko uten søvn!

Håper vi begge slipper den timen @Body Lotion! Og misunner deg ikke litt den massasjekvelden der. Kanskje spørre mannen pent om noe lignende😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (5 minutter siden):

Prostagladiner ja😉 i et desperat øyeblikk 🤪 Men det forutsetter jo at man er moden da. Så godt du har fått noe å sove på! Man blir skikkelig koko uten søvn!

Håper vi begge slipper den timen @Body Lotion! Og misunner deg ikke litt den massasjekvelden der. Kanskje spørre mannen pent om noe lignende😊

haha. Uff. Jeg syns det er så vanskelig å ha sex nå pga jeg ikke har noen stilling jeg kan ligge i eller gjøre ting i over tid så føler jeg er verdens dårligste sexpartner nå, selv om jeg vil. Og samboeren er redd for å prøve seg fordi jeg er så dårlig.

Idag har jeg vært i så altfor god form jeg at jeg har støvsuget og vasket vegger og skrubba komfyr og vaska bad. Det er egentlig litt urovekkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, helt naturlig at det blir mer tørke i svangerskapet @Elhaym. Godt en har forståelsesfulle menn ❤ Oi, sier de ikke at energinivået øker rett før fødselen starter? Uansett deilig med økt energinivå, og dersom du har hatt en god natt søvn er det kanskje det som har vært utslagsgivende 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (5 timer siden):

Altså, helt naturlig at det blir mer tørke i svangerskapet @Elhaym. Godt en har forståelsesfulle menn ❤ Oi, sier de ikke at energinivået øker rett før fødselen starter? Uansett deilig med økt energinivå, og dersom du har hatt en god natt søvn er det kanskje det som har vært utslagsgivende 😊 

Er Jo litt morsomt dette. Er 35+5 idag og det er ifølge Ahus det lengste jeg har båret tvillinger før 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...