Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Det er godt å lese at dere andre også er lei av å bare sitte her og ikke fungere. I dag brukte jeg hele natten, pluss nesten 6 timer på dagtid til sengs, mye fordi storebror er syk og trenger trøst, og fordi kroppen bare ikke orker noenting. Trenger helt ellevilt mye søvn nå. Blir jo lite søvn med en forkjøla 2-åring i tillegg 🙈

@Noldi
Jeg fikk time for igangsettelse på termin, 26.08. Det er en veldig trøst å vite at jeg slipper å gå over termin, selv om jeg gjerne skulle hatt ham ut for et par uker siden allerede 😂 Han i magen ble estimert til omtrent 4kg, og som ei som ikke har født vaginalt før syns jeg det høres veldig voldsomt ut, spesielt siden han skal være der inne nesten en uke til! Storebror var bare rett over 3kg når han ble født med keisersnitt. Så det blir spennende! Krysser forsåvidt fingrene for at ting skjer av seg selv innen det, men har ikke helt trua 😁

Tvi tvi til dere som venter med meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke lykke til dere som venter ❤️ Sitter «babyfast» i sofaen med sovende lillesøster i armkroken og sovende storebror ved siden av 🥰 Det er helt fantastisk å være mamma!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19/8 kom jenta vår til verden. En heftig og rask, men fin fødsel ❤️ Denne kjærligheten er helt ubeskrivelig. Nå nyter vi dagene som nybakte foreldre. Gleder meg til å dele fødselshistorie med dere senere 💗

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (3 minutter siden):

19/8 kom jenta vår til verden. En heftig og rask, men fin fødsel ❤️ Denne kjærligheten er helt ubeskrivelig. Nå nyter vi dagene som nybakte foreldre. Gleder meg til å dele fødselshistorie med dere senere 💗

Gratulerer 🥳 Gleder meg til å lese❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (47 minutter siden):

19/8 kom jenta vår til verden. En heftig og rask, men fin fødsel ❤️ Denne kjærligheten er helt ubeskrivelig. Nå nyter vi dagene som nybakte foreldre. Gleder meg til å dele fødselshistorie med dere senere 💗

Gratulerer så mye!! 🥰 Det høres ut som hun kom rett før igangsettelsen hos deg også. Det gir håp for oss andre også 😄 Gleder meg til å høre din historie, nyt dagene!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @SUPERMIRI ❤️

Her er mini 6 dager gammel og da hun ble veid i går manglet hun bare 80 gram før hun når igjen fødselvekten sin 😅 Både jeg og samboer er betatt av dette yndige nydelige vesenet med alle slags rare lyder og grimaser. Vi tar oss selv i å savne henne når hun ligger 2 meter unna oss i samme rom 😂

Lykke til til dere som venter 🤞🏻😍 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg bare skrive litt fra meg her jeg.. beklager å være Debbie downer i en ellers hyggelig tråd..

Så sønnen min ble syk natt til torsdag. Også ble mannen min syk natt til lørdag. Og nå sitter jeg her og basically venter på å bli syk selv, med en planlagt igangsettelse på torsdag som kommer. Leste på sykehusets nettsider, og der står det at om barnefar har påvist korona, er i karantene eller bare har luftveissymptomer generelt, så får han ikke være med. Mannen min skal teste seg på mandag, men selv om testen muligens er negativ, så tviler jeg sterkt på at han blir ordentlig frisk til torsdag.. dessuten stod det at hvis mor har påvist korona eller bare har luftveissymptomer, så må jeg føde i isolasjon. Så det er egentlig bare pest eller kolera slik jeg ser det nå..

Jeg har forstått det som at man kan ha med seg en frisk ledsager om man er frisk selv, men moren min ble akkurat også syk, og er det eneste alternativet jeg ville hatt med meg. Så jeg må innrømme at nå ble det ekstra vanskelig å skulle sove i natt..

Kommer til å ringe fødeavdelingen i morgen for å forhøre meg med de, bare for å være sikker på all informasjonen, og for å muligens be om litt ekstra støtte i dette, for dette kjenner jeg at blir veldig overveldende og vanskelig akkurat nå. Har ikke hatt det enkleste svangerskapet, så å ikke få ha med meg mannen min på toppen av det hele, føles bare grusomt ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkel situasjon å være i @jaromei. For din del er det vel nå best om fødselen ikke starter av seg selv før igangsettelsen, for å ha håp om at samboer blir frisk. Kan du ha med samboer på isolat om det blir aktuelt? Dere er ikke fullvaksinert og at det har noen betydning for forløpet?

Håper du holder deg frisk og at samboeren din raskt blir bedre. 🤞🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 21.8.2021 den 16.05):

19/8 kom jenta vår til verden. En heftig og rask, men fin fødsel ❤️ Denne kjærligheten er helt ubeskrivelig. Nå nyter vi dagene som nybakte foreldre. Gleder meg til å dele fødselshistorie med dere senere 💗

Gratulerer sååå mye!!!

Body Lotion skrev (På 21.8.2021 den 17.01):

Gratulerer så mye, @SUPERMIRI ❤️

Her er mini 6 dager gammel og da hun ble veid i går manglet hun bare 80 gram før hun når igjen fødselvekten sin 😅 Både jeg og samboer er betatt av dette yndige nydelige vesenet med alle slags rare lyder og grimaser. Vi tar oss selv i å savne henne når hun ligger 2 meter unna oss i samme rom 😂

Lykke til til dere som venter 🤞🏻😍 

Ah så digg! Tvillingene mangler fortsatt en del på sin fødselsvekt så vi tvangsmater hver 3 time med sånn Pre-Nan for premature. Gleder meg til å slippe å vekke 🥲 Har tatt seg opp de to siste dagene, ser Ikke noe gulsott nå i øynene og de er mer våkne. Vi har fått låne en vekt fra helsestasjonen, så vi tar døgnvekt 1330 hver dag.. og nå går det endelig oppover.

Vi syns det praktiske med to babyer er at før da vi hadde bare en, så ble man misunnelig på den som hadde babyen, men nå kan vi jo ha en hver:D

jaromei skrev (På 21.8.2021 den 23.01):

Nå må jeg bare skrive litt fra meg her jeg.. beklager å være Debbie downer i en ellers hyggelig tråd..

Så sønnen min ble syk natt til torsdag. Også ble mannen min syk natt til lørdag. Og nå sitter jeg her og basically venter på å bli syk selv, med en planlagt igangsettelse på torsdag som kommer. Leste på sykehusets nettsider, og der står det at om barnefar har påvist korona, er i karantene eller bare har luftveissymptomer generelt, så får han ikke være med. Mannen min skal teste seg på mandag, men selv om testen muligens er negativ, så tviler jeg sterkt på at han blir ordentlig frisk til torsdag.. dessuten stod det at hvis mor har påvist korona eller bare har luftveissymptomer, så må jeg føde i isolasjon. Så det er egentlig bare pest eller kolera slik jeg ser det nå..

Jeg har forstått det som at man kan ha med seg en frisk ledsager om man er frisk selv, men moren min ble akkurat også syk, og er det eneste alternativet jeg ville hatt med meg. Så jeg må innrømme at nå ble det ekstra vanskelig å skulle sove i natt..

Kommer til å ringe fødeavdelingen i morgen for å forhøre meg med de, bare for å være sikker på all informasjonen, og for å muligens be om litt ekstra støtte i dette, for dette kjenner jeg at blir veldig overveldende og vanskelig akkurat nå. Har ikke hatt det enkleste svangerskapet, så å ikke få ha med meg mannen min på toppen av det hele, føles bare grusomt ut akkurat nå.

Hvor skal du føde? På ahus får alle føde, smittet eller ei. Og partner får være med. Det er i alle fall informasjonen jeg har fått. Håper det har ordnet seg og At du har fått pratet med noen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

canola skrev (På 20.8.2021 den 20.44):

Jeg begynner å tvile på om babyen vil komme i det hele tatt 😅 Har gitt opp å tyde tegn i alle fall, fordi det betyr tydeligvis ikke mye 🥴 innstilt på at det blir å vente på igangsettelse. 41+0 idag, skal på første kontroll på sykehuset på mandag - spent på det. 😇 Og det skal bli veldig godt å vite at det bare er dager å snakke om, da tror jeg frustrasjonen skal gi seg litt. Såå lei av å sitte i sofaen og se på TV - vil bare komme i gang med vårt nye liv 🥰 Håper noen ventere får gleden av å føde i løpet av helgen 🤞🏼

Jeg er jo ikke gravid lenger, men jeg blir fysisk Uvel av å tenke på tiden jeg var gravid!! Jeg har pådratt meg en kraftig bakteriell brystbetennelse og går på pencilin, har et operasjonssår og to små babyer som skal vekkes hver3 time, men føler meg fortsatt piggere og mer livsglad enn i graviditeten!!! 

Så jeg bare håper alle som har det tungt nå eller er lei kan få føde;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å ringe jordmoren min i dag istedenfor føden, og hun ba meg ta det en dag av gangen frem til fødsel, også skal hun ringe føden for meg på onsdag for å se hva vi kan få til. I dag begynner jeg å kjenne at jeg blir forkjølet selv, så det lover ikke så veldig godt, men mannen har hvertfall fått tatt en koronatest i dag, som vi får svar på i morgen, så får vi se.

Uansett hva som skjer, om jeg *grøss* må føde alene eller ikke, så får vi babyen vår i løpet av denne uka. Det er jo en trøst. Per nå bare fornekter jeg at det kan hende jeg må føde alene, det KAN jo hende de kan tilrettelegge litt. Skal føde i Skien, og der står det veldig tydelig på nettsiden at om man har luftveissymptomer, så får ikke partner være med. Men kan jo hende at han kan være med på isolat hvis jeg blir nødt til å føde der. Vi får se.. Jeg kniper iallefall igjen så godt dét går frem til torsdag 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig at dere skulle bli småsyke nå @jaromei:( håper det ordner seg for deg og at det bare er en ren forkjølelse! Det kan være greit å høre med de ja, for informasjonen på nettsidene er ikke alltid oppdatert. Her sto det f eks at far måtte bruke munnbind under fødsel på nettsiden, men når vi kom inn var det ingen som maste om noe munnbind til oss, snarere ba de oss ta de av så snart vi var inne på føden :) det ble heller ikke tatt noe test som jeg trodde vi måtte. Sånn sett litt enklere å føde et annet sted enn i Oslo 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra denne kanten: Jeg skal bli satt igang i løpet av i morgen. Hele familien er syk, men det er heldigvis bare en vanlig forkjølelse, koronatestene var negative!

Jeg får ikke ha med mannen min. Han fikk ordentlig mannfluensa, og virker ikke til å bli friskere med det første, men av en eller annen grunn lar de meg ha med en annen frisk person (selv om jeg er syk selv), og da blir det moren min som får være med. Broren min hadde sagt at moren min også var blitt syk, men det stemte ikke tydeligvis, så er veldig lettet for å ha noen jeg kunne tenke meg å ha med.

Det er skikkelig kjipt at ikke mannen får være med, dette er jo vårt felles "prosjekt", så jeg kjenner meg veldig trist i dag, men samtidig så prøver jeg å sette det i perspektiv og være åpen. Det er tross alt bedre at jeg får ha med meg noen i det hele tatt. 

Det føles veldig, veldig, veldig godt at det er en ende på denne graviditeten! ♥️ Gleder meg såååå så mye til å holde lillebror i armene i løpet av noen få dager nå ♥️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (4 timer siden):

En liten oppdatering fra denne kanten: Jeg skal bli satt igang i løpet av i morgen. Hele familien er syk, men det er heldigvis bare en vanlig forkjølelse, koronatestene var negative!

Jeg får ikke ha med mannen min. Han fikk ordentlig mannfluensa, og virker ikke til å bli friskere med det første, men av en eller annen grunn lar de meg ha med en annen frisk person (selv om jeg er syk selv), og da blir det moren min som får være med. Broren min hadde sagt at moren min også var blitt syk, men det stemte ikke tydeligvis, så er veldig lettet for å ha noen jeg kunne tenke meg å ha med.

Det er skikkelig kjipt at ikke mannen får være med, dette er jo vårt felles "prosjekt", så jeg kjenner meg veldig trist i dag, men samtidig så prøver jeg å sette det i perspektiv og være åpen. Det er tross alt bedre at jeg får ha med meg noen i det hele tatt. 

Det føles veldig, veldig, veldig godt at det er en ende på denne graviditeten! ♥️ Gleder meg såååå så mye til å holde lillebror i armene i løpet av noen få dager nå ♥️

Uff så leit og urettferdig at du ikke får ha med han, når begge er syke:(

Men syns du tar det veldig sprekt og det syns jeg du skal være stolt av. Lykke til imorgen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaromei skrev (11 timer siden):

En liten oppdatering fra denne kanten: Jeg skal bli satt igang i løpet av i morgen. Hele familien er syk, men det er heldigvis bare en vanlig forkjølelse, koronatestene var negative!

Jeg får ikke ha med mannen min. Han fikk ordentlig mannfluensa, og virker ikke til å bli friskere med det første, men av en eller annen grunn lar de meg ha med en annen frisk person (selv om jeg er syk selv), og da blir det moren min som får være med. Broren min hadde sagt at moren min også var blitt syk, men det stemte ikke tydeligvis, så er veldig lettet for å ha noen jeg kunne tenke meg å ha med.

Det er skikkelig kjipt at ikke mannen får være med, dette er jo vårt felles "prosjekt", så jeg kjenner meg veldig trist i dag, men samtidig så prøver jeg å sette det i perspektiv og være åpen. Det er tross alt bedre at jeg får ha med meg noen i det hele tatt. 

Det føles veldig, veldig, veldig godt at det er en ende på denne graviditeten! ♥️ Gleder meg såååå så mye til å holde lillebror i armene i løpet av noen få dager nå ♥️

Så trist at mannen ikke får være med. Jeg skal også føde i Skien, så er redd for at mannen skal bli syk i disse tider. Syns det er så rart at sykdom, til tross for negativ koronatest, gjør at mannen ikke får være med. Dere er syke begge to sannsynligvis med samme virusinfeksjon, men han blir nektet adgang. En annen frisk person får du ha med….? Det gir ikke mye mening for meg🤷‍♀️ De kunne heller krevd at hans benyttet smittevernsutstyr eller noe liknende. Jeg er førstegangsfødende og vet at beskjed om at mannen ikke får være med på fødsel hadde jeg taklet svært dårlig! Men man kommer vel ikke så langt med å krangle på reglene til store sykehus, og ungen må jo ut😅 

Masse lykke til i dag!💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jaromei Nei uff, så utrolig kjedelig :( Enda godt du får ha med mammaen din, men må si jeg stusser litt over at mannen ikke får være med når covid-test er negativ. Uansett masse lykke til idag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig godgutten vår til verden 💙 Dagen var IKKE som jeg så for meg, men ren tortur med forferdelige rier hvert 1-2 minutt gjennom hele dagen, og ingen fri fra smerter mellom riene. Fant ingen behagelige posisjoner og hadde nesten panikk før hver ny ri. Ventet bare på klarsignal for epidural, noe jeg fikk ved 3 cm. Det var magisk !! Men til min store skuffelse virket den bare kort tid før smertene var tilbake, og rier hvert 2.minutt igjen. Åpningsprosessen gikk derimot ikke noe særlig fremover til tross for de intense og hyppige riene, og jeg var helt utslitt og livredd for resten av døgnet som ventet. Baby hadde det ikke så bra i magen heller, med varierende for høy og lav puls. Så etter noen timer ble keisersnitt besluttet - en lettelse for meg (som egentlig ikke hadde noe som helst ønske om det før fødselen startet). Glad det ble keisersnitt, selv om jeg nå har et operasjonssår å forholde meg til, smertemessig. Deilig å ha kommet hjem fra sykehuset nå, vi er SÅ forelsket i gutten vår som er helt perfekt og virkelig et plaster på såret når det kommer til den traumatiske fødselsdagen. ❤️ Håper dere som gjenstår får en mer positiv fødselsopplevelse, alle er jo ulike, heldigvis! Masse lykke til 😊

Endret av canola
Gjenkjenning
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om din opplevelse, @canola
Selvfølgelig leit at det ble en såpass heftig opplevelse, men det er bra at ting gikk bra til slutt. Det er kjedelig å måtte forholde seg til operasjonssår med en nyfødt, men heldigvis så får man lov å være vekten av den lille nye ♥️ Gratulerer så mye og nyt tiden fremover 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...