Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Body Lotion skrev (8 minutter siden):

 

@Håkkimom Får håpe formen bedrer seg 🤞🏻Jeg hadde også en sånn periode for to uker siden, da bevegelsene ble svakere (men hun var fortsatt aktiv, bare ikke like aktiv) Freaka litt ut og ringte inn til AHUS, men fikk beskjed om at det ikke var noe å stresse over så lenge hun var aktiv. Forklaringen mest sannsynlig at hun pleier å ligge med rygg mot min rygg, så snudde hun seg litt. Så da ble bevegelsene mye svakere 😅

 

Ja, det har jeg ikke en gang tenkt på 😂 kan godt hende det er det ja… hadde håpa det var et tegn 😂 ja, kroppen min er helt kake nå, og formen forsåvidt, hadde håpet det også var noe, men han stresser vel ikke med å komme ut til søsknene sine 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt vi er flere. Føler nå at jeg bare bidrar til klaging på denne siden 🙈 Men er nesten litt i kjelleren og den pressingen mot ribbeina gjør det ikke bedre. 

Det kan nok være at han har snudd på seg litt @Håkkimom🙂 Men det kan jo også si at han har lagt seg klar? Jeg håper det for din del! 

Selv om jeg er rimelig klar for å få dette overstått skal jeg innrømme at jeg kvier meg for å teste kjerringråd nummer 1. Finnes jo ikke en god stilling å sove i om dagen, så jeg  klarer ikke helt se for meg hvordan det rent fysisk skal gå an å få det til :fnise: Blir faktisk sliten av bare tanken😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi uansett er i gang med klaging; jeg vurderer å ringe Guinness rekordbok, for jeg er ganske sikker på at jeg har satt ny verdensrekord i tissing det siste døgnet. 😱

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 time siden):

Godt vi er flere. Føler nå at jeg bare bidrar til klaging på denne siden 🙈 Men er nesten litt i kjelleren og den pressingen mot ribbeina gjør det ikke bedre. 

Det kan nok være at han har snudd på seg litt @Håkkimom🙂 Men det kan jo også si at han har lagt seg klar? Jeg håper det for din del! 

Selv om jeg er rimelig klar for å få dette overstått skal jeg innrømme at jeg kvier meg for å teste kjerringråd nummer 1. Finnes jo ikke en god stilling å sove i om dagen, så jeg  klarer ikke helt se for meg hvordan det rent fysisk skal gå an å få det til :fnise: Blir faktisk sliten av bare tanken😂

Rimelig hard på klaginga jeg også nå 😂 så det er fryktelig godt å se at andre også klager og jeg har dårlig samvittighet ovenfor de som ikke «tør» å si at de det så fint, for jeg unner de det virkelig 😂 mye mulig han har snudd seg ja, hadde jo håpet på at han gjorde seg klar for å komme ut 🥵🥵 og at det var derfor 🙊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det enda mer klaging 🤣

Jeg har hatt så sinnsykt av og på vondt i hele dag. Og jeg kjenner at jeg er usikker på hva slags vondt det er. Jeg sliter jo veldig med bekkenet, er nå på stadiet til at jeg nesten ikke får til å gå fra senga og til sofaen. Jeg har lyst til å dra til frisøren, men jeg vet ikke om jeg orker å ta turen. Men i dag har smertene kommet og gått veldig. Typ i tak, hvor det kan gjøre så intenst vondt i 1 minutt ca, at jeg hviner og må lukke øynene. Er nå 37+0. Smertene kan gjerne stråle nedover hele beina, helt til foten. Jeg prøver å kjenne etter om det kjennes som menssmerter eller annet, men med bekkenløsning på toppen, så er det vanskelig å kjenne.

Jeg kjenner meg så usikker, fordi forrige svangerskap endte i planlagt keisersnitt og jeg fikk ikke muligheten til å kjenne på noen modning, så nå er jeg bare usikker på hvordan modning kjennes ut. Skal heldigvis til jordmor på onsdag, så får snakket om det da, men det føles veldig lenge til 😩

Jeg gleder meg sånn til å få treffe babyen min og bare bli ferdig med å være gravid. Men kjenner meg skikkelig engstelig for at dette skal vare frem til termin. Føles ut som om jeg ikke klarer å holde ut. Jeg merker det begynner å gå utover psyken. I går sov jeg på dagen, og når jeg våknet ringte jeg mannen for å få hjelp til å komme ut av senga, og når han ikke tok telefonen på første forsøk så kollapset jeg (i den forstand man kan kollapse når man allerede ligger) og følte meg bare ultradeprimert. Ugh.. det har vært bedre i dag, heldigvis, men det er fryktelig tungt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så tungt psykisk å være gravid... Får ikke sove i det hele tatt, sovner og våkner og er våken halve natta, ender med å sove fra 05-07... Masse plager. Gruer meg til kvelden fordi jeg vet jeg våkner tjue min etter jeg har lagt meg og må tisse/er varm.. samboer ligger og hakker tenner pga ac på soverommet.. i tillegg er minsten sjuk med omgangssyke-det har vært deilig med korona og ingen sykdommer altså- og det er et lite helvete sånn sett..

Kjenner meg bare tung og verdiløs nå. Nesten godt å se vi er fler.. 

Pga sjukdom er vi ikke blitt ferdig med siste innspurt og nå er jeg offisielt lenger på vei enn noengang før med tvillinger og jeg bare frykter å føde nå, med flere timers kø på grensa, sjuk mini og bare blæh. Jeg skal jo ha KS, men det hadde vært så utgjort om jeg måtte ha det alene... Og at samboer får omgangssyke og..

@jaromeihar du ringt føden eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludo1 skrev (På 2021-8-1 den 19.50):

Siden vi uansett er i gang med klaging; jeg vurderer å ringe Guinness rekordbok, for jeg er ganske sikker på at jeg har satt ny verdensrekord i tissing det siste døgnet. 😱

Yes. I natt tisset jeg 14 ganger mellom 01-08. Og ingen av gangene var sånn pysetissing! Og jeg drakk nesten ingenting. Hadde nesten ikke vann i kroppen da jeg sto opp men. Haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elhaym
Nei, jeg har ikke ringt føden, siden smertene ikke har vært med noen antydning til jevne mellomrom. Jeg tror ikke jeg er på vei til å føde ennå, men blir bare usikker på om smertene er relatert til bekkenet eller annet. Hvis det tar seg mer opp, så kommer jeg til å ringe bare for å være sikker.

Uff, nettene dine hørtes mye verre ut enn mine sånn sett, så jeg skal vel være glad for det. Jeg klarer magisk å la vær å måtte tisse hele natten, noe jeg ikke skjønner noe av, for forrige svangerskap var jeg oppe og tisset MASSE. Her er det bare bekkenet som skaper problemer med snuing og generelt bare det å ligge. Beste er å sitte knusk stille i sofaen.

Jeg håper du får så lite stress rundt fødselen din som mulig. Det er jo uuuurtypisk at det blir sykdom rett før fødsel, jeg hadde influensa rett før forrige fødsel, men da var ikke korona et problem på et halvt år ennå. Og krysser fingre og tær for at mannen din ikke får omgangssyken også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (1 minutt siden):

@Elhaym
Nei, jeg har ikke ringt føden, siden smertene ikke har vært med noen antydning til jevne mellomrom. Jeg tror ikke jeg er på vei til å føde ennå, men blir bare usikker på om smertene er relatert til bekkenet eller annet. Hvis det tar seg mer opp, så kommer jeg til å ringe bare for å være sikker.

Uff, nettene dine hørtes mye verre ut enn mine sånn sett, så jeg skal vel være glad for det. Jeg klarer magisk å la vær å måtte tisse hele natten, noe jeg ikke skjønner noe av, for forrige svangerskap var jeg oppe og tisset MASSE. Her er det bare bekkenet som skaper problemer med snuing og generelt bare det å ligge. Beste er å sitte knusk stille i sofaen.

Jeg håper du får så lite stress rundt fødselen din som mulig. Det er jo uuuurtypisk at det blir sykdom rett før fødsel, jeg hadde influensa rett før forrige fødsel, men da var ikke korona et problem på et halvt år ennå. Og krysser fingre og tær for at mannen din ikke får omgangssyken også!

Ja også omgangssyke av alt da!!! UGHHH

Har egentlig aldri tissa spesielt mye i mine graviditeter før, så dette er jo en herlig greie. Jeg slet med bekkenet i tidligere graviditetene, Ike denne så jeg føler veldig med deg. Det er fryktelig vondt og invalidiserende med bekkenløsning.

Men når disse smertene dine kommer, blir magen hard samtidig? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i natt! 🙌🏻 Slimproppen gikk klokka 20, vannet gikk klokka 22. Etter litt CTG-sjekk på sykehuset, sjekket de åpningen for «sikkerhets skyld». Hadde plutselig 8 cm åpning. Rakk ikke epidural, men kom meg gjennom på et eller annet vis med lystgass, varme kluter, og ekstremt mye banning, skriking og kjefting. 🙈 Babyen viste seg å være fire kg, noe som kom som et sjokk for alle, ettersom storesøskenet veide 2.9! Alt er bra med alle, veldig glad for at det er over, og at kvalmen endelig har gitt seg. 
 

Masse lykke til til dere andre i dagene og ukene fremover! ❤️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo1 skrev (21 minutter siden):

Jeg fødte i natt! 🙌🏻 Slimproppen gikk klokka 20, vannet gikk klokka 22. Etter litt CTG-sjekk på sykehuset, sjekket de åpningen for «sikkerhets skyld». Hadde plutselig 8 cm åpning. Rakk ikke epidural, men kom meg gjennom på et eller annet vis med lystgass, varme kluter, og ekstremt mye banning, skriking og kjefting. 🙈 Babyen viste seg å være fire kg, noe som kom som et sjokk for alle, ettersom storesøskenet veide 2.9! Alt er bra med alle, veldig glad for at det er over, og at kvalmen endelig har gitt seg. 
 

Masse lykke til til dere andre i dagene og ukene fremover! ❤️

Gratulerer ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ludo1Hurra, gratulerer så mye!🥳😍 Kjenner igjen overraskelsen med vekt ( født ei på 2,5 og en på 3,1 kg før), fikk en plugg på 4,2 sist nå 🤣🤣 Stor men så liten 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Ludo1🥳🥰 Hadde du noe murring eller indikasjon på fødsel før slimproppen gikk? Hilsen en som leter etter alle tegn om dagen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjela skrev (23 minutter siden):

Gratulerer så mye @Ludo1🥳🥰 Hadde du noe murring eller indikasjon på fødsel før slimproppen gikk? Hilsen en som leter etter alle tegn om dagen🙈

Var ekstremt tørst og sulten de siste par dagene før. Selve dagen hadde jeg litt vondt i setemusklene og bittelitt i korsryggen, men det ga seg. Litt mensmurring før slimproppen gikk. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse @Ludo1 🥳🥳🥳🥳 gleder meg så på deres vegne! 
 

jeg var på kontroll hos sykehuset i dag, ble røska skikkelig i og hadde 3 cm åpning! Pga høyt blodtrykk og utslag i urinen skal jeg tilbake i morgen tidlig for ny kontroll! Røskingen er jeg spent på, ekstremt vondt i skambeinet og kjenner murringer i ryggen nå 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på siste kontroll hos jordmor på helsestasjonen i dag 🥳 En liten milepæl! 

Spurte henne om vondt i korsryggen. Har det siste døgnet hatt mer vondt i korsryggen og det kommer og går litt. Ingen rytme på det med andre ord. Til tider ganske ubehagelig. Jordmor mente at dette bare var et symptom på bekkensmerter og ikke hadde noe som helst med modning å gjøre 😫 Er det noen som har opplevd at smerter i korsryggen er modningstegn? Følte hun bare sprakk alt håp jeg hadde om at kanskje kanskje gjør kroppen seg litt klar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (1 minutt siden):

Var på siste kontroll hos jordmor på helsestasjonen i dag 🥳 En liten milepæl! 

Spurte henne om vondt i korsryggen. Har det siste døgnet hatt mer vondt i korsryggen og det kommer og går litt. Ingen rytme på det med andre ord. Til tider ganske ubehagelig. Jordmor mente at dette bare var et symptom på bekkensmerter og ikke hadde noe som helst med modning å gjøre 😫 Er det noen som har opplevd at smerter i korsryggen er modningstegn? Følte hun bare sprakk alt håp jeg hadde om at kanskje kanskje gjør kroppen seg litt klar 😂

Forrige svangerskap satt så og si alt av rier i korsryggen. Så jeg har trua på modning jeg altså! Hurra for milepæl! Snart der 🥳

40+1 i dag og jordmortime på fredag her. Veldig utålmodig nå. Godt det ikke er like varmt. Ødemet har gått ned og en natt tisset jeg ikke mindre enn hver eneste halvtime/time😆 Det hjalp på beina om ikke annet... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Da klamrer jeg meg til håpet om modning 😅🤞🏻Hun kan veldig gjerne komme snart! 😂

Hurra for snart siste jordmortime for deg og! 🥳 Ikke lenge igjen! Og enig; helt fantastisk at varmen roet seg litt 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...