Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

aoyt skrev (22 timer siden):

Merkelig, ble sykemeldt med en gang jeg når jeg fikk beskjed om at jeg var gravid og slet med kvalme. 

Går fint her, akkurat flyttet inn i ny leilighet for en uke siden så får endelig slappet av litt, men merker på humøret at det tærer på for likte leiligheten når vi var på visning, men nå er den ett høl jeg vil fortest mulig ut av. Leier heldigvis av familie og med ubestemt tid på kontrakten. 😅 Vi skal begynne å pusse opp en liten bolig nå rett over nyttår, så forhåpentligvis er det klart til Mini kommer. 

Ellers så er alt bra, bortsett fra at vi spiste julemat i dag og det likte ikke kroppen, for den vil i retur 🤢 Så blir spennende å se på julaften åssen det blir.

Du fortjener virkelig å ta det helt med ro nå! Det tar på å flytte, å spesielt når man er gravid😊 Leit at du ikke er fornøyd da.. Håper det ordner seg, og at dere rekker å bli ferdig med boligen dere skal pusse opp i tide 🤩 Håper også du får en fin juleaften der du kan  nyte et julemåltid uten at det kommer opp igjen 👍😁 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maya89 skrev (På 20.12.2020 den 19.47):

Ja, det var ikke enkelt å få sykmelding gitt..  Jeg fikk beskjed om å bruke mer egenmeldingsdager.. 🤣 Men kvoten blir brukt opp slutten av julen. 🙈 Enkelt altså.

Hvordan går det med dere damer idag? Jeg har faktisk hatt en litt bedre dag 🤩 Har sittet opp litt, spist godt med middag! Det er en seier🤣🎉

Samme skjedde meg sist svangerskap. Fikk ikke sykemelding. Var en vanvittig lettelse at jeg fikk denne gangen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (5 timer siden):

Samme skjedde meg sist svangerskap. Fikk ikke sykemelding. Var en vanvittig lettelse at jeg fikk denne gangen.. 

Har vel for mye egenmeldingsdager å bruke 🤣 Jeg trodde faktisk at jeg begynte å bli litt bedre i et par dager nå.. Men jaggu tok jeg feil, ligget over toalettet hele dagen... Ikke noe bedre ikveld heller 😔 Føler det aldri kommer til å gå over 🤣🤣🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (45 minutter siden):

Har vel for mye egenmeldingsdager å bruke 🤣 Jeg trodde faktisk at jeg begynte å bli litt bedre i et par dager nå.. Men jaggu tok jeg feil, ligget over toalettet hele dagen... Ikke noe bedre ikveld heller 😔 Føler det aldri kommer til å gå over 🤣🤣🤣 

Skjønner ikke det. Jeg kan bruke max 3 egenmelding dager på rad, og det må gå 16 kalenderdager til jeg kan bruke egenmelding igjen.. 🤔🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke det. Jeg kan bruke max 3 egenmelding dager på rad, og det må gå 16 kalenderdager til jeg kan bruke egenmelding igjen.. 🤔🤔 

Det er for at jeg jobber i kommunen, der kan vi ha 16 egenmeldingsdager på rad..  😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (6 minutter siden):

Det er for at jeg jobber i kommunen, der kan vi ha 16 egenmeldingsdager på rad..  😊 

16?? Trodde vi hadde mye med 8 😅 da har man jo litt å ta av. Nå som året er på hell er det jo greit å bruke egenmelding, men ikke like gøy å gamble dem bort i første halvdel av året. Man vet aldri når en ender opp med å måtte ta en sykedag her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya89 skrev (32 minutter siden):

Woow! Det ante jeg ikke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela, her jeg jobber er det 16 ja, som man kan ta på rad🤔 Blir spennende og se hvordan formen er slutten av året 😁 Nei det er veldig sant, men.. kan ikke gjøre annet enn å bruke de dagene først.. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en clearblue test i går og den viste igjen 2-3 uker:overrasket: Og ble dermed redd for at noe har gått galt.  Men den forrige cb testen tok jeg torsdag forrige uke så når jeg tenker meg om så kan det jo stemme.  Men da er jeg ca. En uke kortere på vei enn jeg trudde og har termin rundt 25 august og ikke 18 ;) Men dette er jo en vanlig problemstilling når man blir gravid rett etter SA og ikke aner når EL var... Nå føles det utrolig lenge å vente til 5 januar og TUL :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen😀 Jeg er 31 år og er nå 5+1 uke på vei med termin 28.08.21. Dette er min første graviditet, og vi traff på første forsøk! Jeg er litt overveldet over at det gikk så fort, men samtidig veldig glad (og redd for at det skal skje noe). Jeg har  få symptomer, kun litt såre brystvorter og trøtthet + litt stikk i underlivet som kan minne om smertene jeg får før menstrasjon, men sistnevnte har gitt seg de siste dagene.

Flott at det finnes en tråd som denne. Jeg gleder meg til å følge dere på veien😍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @MiaHI 🙃 Så fantastisk at det gikk på første forsøk! Sist ble jeg også gravid på første forsøk og det var nesten ikke til å tro, så jeg kjenner igjen følelsen 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (4 timer siden):

Hei alle sammen!  
hvordan går det med dere i julen? ❤️

Hei 😊 Her går det som tidligere.. 🤣 Formen er ikke noe bedre, men jeg fikk et par timer på juleaften der formen var grei 🥰 Så da skal jeg vel ikke klage 😁 

Hvordan går det med deg?😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya89 skrev (1 time siden):

Hei 😊 Her går det som tidligere.. 🤣 Formen er ikke noe bedre, men jeg fikk et par timer på juleaften der formen var grei 🥰 Så da skal jeg vel ikke klage 😁 

Har du blitt nødt til å fortelle det i og med formen er så dårlig? Jeg var heldigvis ikke så verst de timene vi feiret og spiste med svigers julaften. Nå er vi på vei til min familie og der er det naturlig å dele en vinflaske til middagen, noe som gjøre det mye vanskeligere å holde skjult. Og formen er veldig opp og ned så håper ingen merker noe. Synes det fremdeles er litt tidlig å fortelle det 8+3. Teller ned til TUL 20. Januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (2 timer siden):

Så godt å høre ❤️ Ouffff, jeg er asså såååå dårlig! Så kvalm og kjenner spysmaken bak i gangen hele tiden 😂 skjønner ikke åssen jeg skal klare meg fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (8 timer siden):

Hei alle sammen!  

Hei dere! 

Her har jeg hatt et par dager med god form, og så et par dager med helt rævva form. I dag har jeg ligget på sofaen fra morran og til 13.00, og har fått i meg litt ost og paprika. Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være så ille så tidlig i svangerskapet, begynner å lure på om det er et dårlig tegn eller om det ikke er svangerskapsrelatert... Men er jo kvalme, ømme pupper, trøtt... Bare så intenst 😬 

Håper dere har fine dager ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håkkimom skrev (9 timer siden):

Hei alle sammen!  

Går bra her. Mini vokser og det merkes, kvalmen har gitt seg men kommer om jeg spiser for mye eller spiser noe jeg syntes smaker høgg. 
Har i tillegg noe som kjennes ut som kiling i magen innimellom, sikkert bare mini som vokser. Og det kommer ikke fra tarmene for det er alt for langt ned. 

Og der, åssen er formen @Håkkimom? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Håkkimom, skjønner hva du snakker om 🤣 Tenker samme selv når det er på det verste🙈 Men idag har jeg hatt en god dag, vært i god form siden 13 tiden 😍 Kanskje begynner det å bli gradvis bedre 🤔 Lov å håpe! Et trosalt 10 uker imorgen... 😁 

@Sjela, jeg har fortalt det til svigers. Da jeg var kjempe dårlig på tidlig ettermiddag og på kvelden.... 😊 Enklere enn å ha omgangen hele jula 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (1 time siden):

Går bra her. Mini vokser og det merkes, kvalmen har gitt seg men kommer om jeg spiser for mye eller spiser noe jeg syntes smaker høgg. 
Har i tillegg noe som kjennes ut som kiling i magen innimellom, sikkert bare mini som vokser. Og det kommer ikke fra tarmene for det er alt for langt ned. 

Og der, åssen er formen @Håkkimom? 😊

Åh! Så godt å høre, så heldig du er som har kommet deg over kvalmen 😂 hvor langt er du på vei? Jeg er sååååå kvalm! Klarer ikke lenger å ligge på ryggen, og kjenner spysmaken i ganen, HELE dagen 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (52 minutter siden):

@Håkkimom, skjønner hva du snakker om 🤣 Tenker samme selv når det er på det verste🙈 Men idag har jeg hatt en god dag, vært i god form siden 13 tiden 😍 Kanskje begynner det å bli gradvis bedre 🤔 Lov å håpe! Et trosalt 10 uker imorgen... 😁 

@Sjela, jeg har fortalt det til svigers. Da jeg var kjempe dårlig på tidlig ettermiddag og på kvelden.... 😊 Enklere enn å ha omgangen hele jula 🤣🤣

Åh! Misunner deg på det 😂 jeg hadde en bra dag fra morgen til ca 14, og nå tør jeg nesten ikke røre på meg 😂 jeg håper det gir seg snart! Med minstemann (som er gutt) var jeg omtrent ikke kvalm, kasta kanskje opp fem ganger totalt! Men med eldste (som er jente) var jeg helt lik, bare ti ganger verre, da spydde jeg som en gris såååå lenge! Bodde på badet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...