Elhaym Skrevet 26. april 2021 #1001 Del Skrevet 26. april 2021 vret skrev (2 timer siden): Risotto. Men så hadde vi noen små italienske kjeks til som han syntes var så gode 😆 Ååh elsker risotto. Driver og tråler alle tråder hvor mat nevnes for er så matlei 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 26. april 2021 #1002 Del Skrevet 26. april 2021 1 hour ago, Elhaym said: Ååh elsker risotto. Driver og tråler alle tråder hvor mat nevnes for er så matlei 🤣 😂 Uff, jeg og!! Og synes det er slitsomt å ikke orke spise så mye, og så bli sulten igjen kort tid etter 😆 Vi skulle egentlig ha sopprisotto, men den soppen var ikke etandes så min mann (husets kokk) byttet ut ed gulrot rett og slett. Ble veldig godt! Ellers er det mye grilling hos oss for tiden. Men jeg orker ikke store kjøttbiter/koteletter så det blir kylling i diverse marinader, spennende pølser, og div tilbehør. Spesielt en eller annen form for stekt potet, ELSKER potet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 26. april 2021 #1003 Del Skrevet 26. april 2021 vret skrev (1 time siden): 😂 Uff, jeg og!! Og synes det er slitsomt å ikke orke spise så mye, og så bli sulten igjen kort tid etter 😆 Vi skulle egentlig ha sopprisotto, men den soppen var ikke etandes så min mann (husets kokk) byttet ut ed gulrot rett og slett. Ble veldig godt! Ellers er det mye grilling hos oss for tiden. Men jeg orker ikke store kjøttbiter/koteletter så det blir kylling i diverse marinader, spennende pølser, og div tilbehør. Spesielt en eller annen form for stekt potet, ELSKER potet 😂 Vi lager også sopprisotto! Er det beste jeg vet og det kan jeg sikkert lage masse av og så småspise. Potet er en slager hos meg og. Gjerne stekt haha Jeg blir mett på en to tre og det er irriterende ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 26. april 2021 #1004 Del Skrevet 26. april 2021 Denne bruker jeg når jeg er matlei: https://www.lindastuhaug.no/2020/05/04/min-favoritt-quinoasalat/ Kan spises som eget måltid, eller som tilbehør. Bytter noen ganger ut ingredienser etter hva jeg har lyst på, for øyeblikket craver jeg vannmelon og mango, så da blir det ofte det. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 27. april 2021 #1005 Del Skrevet 27. april 2021 Gjett hvem som lagde seg risotto i går🤣 Om det er lov å kalle det risotto da. Kom på en rett jeg pleide å lage da jeg var student og stort sett bare lagde alt i en form/gryteretter😊 Ris, karri, grønnsaker og kylling kokt i kyllingkraft. Smakes til med sitronsaft på slutten. Sååå godt! For en håpløs lege @Elhaym🙄 Høres nesten litt ut som min som ikke virker til å ha peiling og bare snakker meg etter munnen. Nå har jordmor flere ganger stilt meg spørsmålet "hvem er legen dine?" når jeg sier noe legen har sagt/gjort/ikke gjort 😅 Jeg har litt mer utbytte av å gå til jordmor enn legen som gravid føler jeg. Allikevel er det ikke alt jordmor kan ta seg av som det håpløse tilfellet med eksemen som legen mente jeg bare måtte smøre med vanlig krem 🙄 hun mente jo at jeg skulle vært henvist til hudlege. Det er heldigvis mye bedre etter bare noen få behandlinger med kortisonkrem, så jaja @Body LotionJeg brukte bare nattpose litt sist. Det kommer nok litt an på hvor varmt man har det på soverommet. Hos oss holdt det ofte med pysj. For det er jo sånn at de som regel alltid sparker av seg teppe eller dyne🙈 Men jeg var ikke komfortabel med å benytte pose når han klarte å snu seg selv. Da ble det jo vanskelig for han å være mobil og kanskje bevege seg eller snu seg tilbake igjen synes jeg, så da sluttet vi med den. Vi var også dumme nok til å kjøpe andungen dundyne i to ulike størrelser. Den er egentlig altfor varm i vårt hjem og med en unge som var veldig varm endte han ofte opp svett på ryggen og i bakhodet om han lå oppå den, eller klam på brystet om han hadde den over seg. Mange skryter av disse dyrene så tenkte jeg bare ville nevne det den neste dynen vi kjøpte ble en fiberdyne😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 27. april 2021 #1006 Del Skrevet 27. april 2021 @SjelaÅh nei, hahahah! Har akkurat kjøpt dundyne til mini, men vi har det til gjengjeld ganske så kaldt på soverommet (noe jeg veldig gjerne fortsatt har lyst til å ha; jeg må ha vinduet oppe året rundt for å sove!) . Så får håpe kidden ikke synes dynen blir for varm Synes det er så vanskelig å planlegge innkjøp. Har jo ingen anelse om hva slags baby man får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 27. april 2021 #1007 Del Skrevet 27. april 2021 Body Lotion skrev (30 minutter siden): @SjelaÅh nei, hahahah! Har akkurat kjøpt dundyne til mini, men vi har det til gjengjeld ganske så kaldt på soverommet (noe jeg veldig gjerne fortsatt har lyst til å ha; jeg må ha vinduet oppe året rundt for å sove!) . Så får håpe kidden ikke synes dynen blir for varm Synes det er så vanskelig å planlegge innkjøp. Har jo ingen anelse om hva slags baby man får! Hahaha, uuups🙈 Men har man det kjølig på soverommet fungerer den jo fint da. Og den var jo gull i vogna på vinteren 😊 og så er ikke alle unger like varme av seg heller. Tenkte jeg bare ville dele min erfaring der. I vogna hadde jeg laken og så brukte jeg en gulpeklut som ekstra laken ved hodet for sikkerhets skyld. På vinteren la jeg i et saueskinn og da hadde jeg dundyna på. Så man trenger heller ikke vognpose når man har dyna fra før du vil uansett gjøre deg dine egne erfaringer. Det jeg ikke likte kan du synes er tipp topp og gull verdt, og omvendt F eks var caboo close for min del uunnværlig med kolikk og klistremerkebaby slik at jeg fikk spist og hatt hendene mine fri, mens jeg hatet ergobaby 360 som "alle" elsker. Jeg fikk den ikke til å sitte godt og fikk bare vondt i hodet da jeg har en nerve i skuldra som er litt sensitiv for å gå i klem ved sekk- eller veskebruk🤪 så den ble solgt omtrent ubrukt. Vippestolen fra Babybjørn var også uvurderlig for vår del. Den kan legges så langt bak at den er trygg selv for de aller minste babyene. Brukte den masse 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. mai 2021 #1008 Del Skrevet 4. mai 2021 Oi det må jeg si.. ble ringt idag og fikk tilbud om koronavaksine rett etter nyheten ble lansert. Jeg takket ja! I mitt andre hjemland har de vaksinert gravide lenge og jeg er ikke bekymret.. jeg håper dette gjør at vi kan møte familie raskere 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 4. mai 2021 #1009 Del Skrevet 4. mai 2021 Er det noen her som har født vaginalt OG hatt keisersnitt? (Altså ikke samtidig, men to ulike svangerskap. 🙈) Jeg hadde en ganske traumatisk vaginal fødsel forrige gang, og har hatt mange samtaler med både jordmor og sykehus for å forberede meg på fødselen denne gangen. De har vel mer eller mindre sagt at de vil ilegge mitt ønske stor betydning. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg ønsker. Jeg føler jeg har valget mellom pest og kolera, og at jeg absolutt ikke ønsker pest en gang til, men jo ikke har noen forutsetning for å mene noe om kolera. 🤷♀️ Føler alle venninner og familie har så voldsomt sterke meninger om hva de foretrekker, men at jeg virkelig ikke aner selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. mai 2021 #1010 Del Skrevet 4. mai 2021 Elhaym skrev (3 timer siden): Oi det må jeg si.. ble ringt idag og fikk tilbud om koronavaksine rett etter nyheten ble lansert. Jeg takket ja! I mitt andre hjemland har de vaksinert gravide lenge og jeg er ikke bekymret.. jeg håper dette gjør at vi kan møte familie raskere 🥰 Ja det var kjapt i vendingen! 😅 Jeg tenker alle må gjøre det som føles rett for seg. Hvor kjapt kan du få den?😊 Ludo1 skrev (52 minutter siden): Er det noen her som har født vaginalt OG hatt keisersnitt? (Altså ikke samtidig, men to ulike svangerskap. 🙈) Jeg hadde en ganske traumatisk vaginal fødsel forrige gang, og har hatt mange samtaler med både jordmor og sykehus for å forberede meg på fødselen denne gangen. De har vel mer eller mindre sagt at de vil ilegge mitt ønske stor betydning. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg ønsker. Jeg føler jeg har valget mellom pest og kolera, og at jeg absolutt ikke ønsker pest en gang til, men jo ikke har noen forutsetning for å mene noe om kolera. 🤷♀️ Føler alle venninner og familie har så voldsomt sterke meninger om hva de foretrekker, men at jeg virkelig ikke aner selv. Ja dette forstår jeg er vanskelig. Jeg har ikke erfaring, men min venninne som sliter med sterk angst var til mange samtaler på sykehuset i forkant av fødsel. Hun ønsket å prøve vaginalt, men det skulle være veldig lav terskel for å gripe inn og bytte til keisersnitt ved behov. Kunne en slik hybrid løsning være aktuelt for deg? Er det noe helsepersonell har tilbudt deg som alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 4. mai 2021 #1011 Del Skrevet 4. mai 2021 @Sjela Tror jeg lander på noe sånt. 😊 Jordmor er veldig gira på vaginal fødsel, på sykehuset har de ikke sagt så mye. Skal dit til uka igjen, så får be om en konkret plan. Er det flere enn @Elhaym som har fått tilbud om vaksine? Jeg har ikke hørt noe, men det eneste underliggende jeg har er astma. Samboeren min, som er året yngre enn meg, og ikke har NOE underliggende, fikk melding nå. 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 4. mai 2021 #1012 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg har ikke hørt noe ang vaksine, og jeg jobber i helsevesnet 🤷🏼♀️ Håper jeg får, tror jeg takker ja, men er redd…. Var jo ved samme sykehuset jeg jobber hun jenten døde av vaksine 😅 her er det så mye kloke damer, så jeg spør dere… jeg hadde brystreduksjon for noen år tilbake, har hatt et svangerskap i siden (før dette) og amminga gikk ikke spesielt bra, hvorfor er veldig vanskelig å si, mye spiller sikkert inn…. Meeeen, nå har jeg altså fått råmelk, er det noe alle får, uansett, eller er det sjanser her for at amminga kan gå denne gangen? Noen som har peiling? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 4. mai 2021 #1013 Del Skrevet 4. mai 2021 Ludo1 skrev (1 time siden): Er det flere enn @Elhaym som har fått tilbud om vaksine? Jeg har også fått tilbud om vaksine. Kan bestille time til neste uke. Har tenkt til å vente med å bestilte time til jeg har snakket med fastlegen jeg da🙈 Pfizer og moderna sier selv de ikke er ferdig med forsøket de holder på med når det kommer til å vaksinere gravide, og jeg må vel innrømme at jeg har mest lyst til å vente på forskningssvaret før jeg tar vaksinen. Samtidig hadde det jo vært fint om babyen også ble beskyttet av vaksinen, hvis jeg tar den mens jeg er gravid?😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. mai 2021 #1014 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg har ikke fått noe tilbud @Ludo1men bor et sted med lite smitte. Storbyene er vel kanskje tidligere ute der enn oss 🤷♂️ vet om flere som har tatt vaksine da. Alt fra den som nå er fjernet og mRNA vaksinen. Jeg har vært mest positiv til sistnevnte, men ønsker allikevel ikke ta vaksinen som gravid. mRNA teknologi er et spennende tema, men fortsatt relativt nytt. Det er lite bivirkninger, men det foreligger ikke foreløpig forskning på langtidseffektene ettersom denne teknologien er helt ny. Jeg er også relativt isolert i hverdagen da jeg jobber hjemmefra og ikke utsettes for smitte i jobb. @HåkkimomHer kom råmelk fra halvveis i svangerskapet sist så jeg antok det ville gå knirkefritt. Dessverre hadde vi store utfordringer med ammingen, lite melk, bruk av skjold, pumping og økning i intervall med kun midlertidig resultat. Jeg hatet det! Håper dog ammingen går fint denne gangen. Det er dessverre ikke selvsagt at det skal flomme over og gå enkelt selv om råmelka kommer tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 4. mai 2021 #1015 Del Skrevet 4. mai 2021 Noldi skrev (1 time siden): Jeg har også fått tilbud om vaksine. Kan bestille time til neste uke. Har tenkt til å vente med å bestilte time til jeg har snakket med fastlegen jeg da🙈 Pfizer og moderna sier selv de ikke er ferdig med forsøket de holder på med når det kommer til å vaksinere gravide, og jeg må vel innrømme at jeg har mest lyst til å vente på forskningssvaret før jeg tar vaksinen. Samtidig hadde det jo vært fint om babyen også ble beskyttet av vaksinen, hvis jeg tar den mens jeg er gravid?😶 Alle i termingruppa mi fra hjemlandet har tatt moderna:) Er den jeg skal ha og. Er den kommunen har liksom. Mandag 😄 Samboer har ikke fått noe tilbud, håper han kan ta snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 4. mai 2021 #1016 Del Skrevet 4. mai 2021 Sjela skrev (1 time siden): @HåkkimomHer kom råmelk fra halvveis i svangerskapet sist så jeg antok det ville gå knirkefritt. Dessverre hadde vi store utfordringer med ammingen, lite melk, bruk av skjold, pumping og økning i intervall med kun midlertidig resultat. Jeg hatet det! Håper dog ammingen går fint denne gangen. Det er dessverre ikke selvsagt at det skal flomme over og gå enkelt selv om råmelka kommer tidlig Ja, asså, jeg hadde ingen problem med førstemann, men da hadde jeg så mye pupp, bokstavelig talt, at jeg ga opp! Det var så ukomfortabelt og jeg var livredd hu sku slutte å puste, så da fikk hu flaske…. Med andremann var det nok mye som spilte inn, han var alvorlig syk som ingen oppdaget, jeg stressa, han stressa, ikke godt nok tak, ikke nok melk…. And the list is long 🙄 nå er det mest sannsynlig siste svangerskap og jeg sku ønske jeg fikk til amming, men jeg har da selvfølgelig ingen følelse i brystvortene heller, så det hjelper ikke akkurat på 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilli My Skrevet 5. mai 2021 #1017 Del Skrevet 5. mai 2021 Hvordan/hvorfor har dere fått tilbud om vaksine? Trodde vi fortsatt måtte vente til vår aldersklasse var prioritert? Her jeg bor er det tidligst i juli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 5. mai 2021 #1018 Del Skrevet 5. mai 2021 Lilli My skrev (11 minutter siden): Hvordan/hvorfor har dere fått tilbud om vaksine? Trodde vi fortsatt måtte vente til vår aldersklasse var prioritert? Her jeg bor er det tidligst i juli... Det er det jeg heller ikke skjønner. Skal gravide generelt bli prioritert nå, eller er det bare hvis man er i en risikogruppe i tillegg? 🤷♀️ Og er det tre måneder mellom dose 1 og 2? For da rekker jeg uansett ikke dose 2 før fødsel. Har vært mentalt innstilt på at gravide ikke får vaksine, så får bare lure hjernen til å tro at det er sånn fremdeles. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilli My Skrevet 5. mai 2021 #1019 Del Skrevet 5. mai 2021 1 hour ago, Ludo1 said: Det er det jeg heller ikke skjønner. Skal gravide generelt bli prioritert nå, eller er det bare hvis man er i en risikogruppe i tillegg? 🤷♀️ Og er det tre måneder mellom dose 1 og 2? For da rekker jeg uansett ikke dose 2 før fødsel. Har vært mentalt innstilt på at gravide ikke får vaksine, så får bare lure hjernen til å tro at det er sånn fremdeles. 🙈 Ja, ikke sant. Jeg trodde de som var i en av de prioriterte risikogruppene allerede fikk tilbud (etter vurdering fra lege). Egentlig syns jeg det er greit om jeg uansett ikke får tilbud i rimelig tid før termin, så slipper jeg ta valget 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 5. mai 2021 #1020 Del Skrevet 5. mai 2021 Her jeg bor er det lavt smittetrykk og vi har nok vaksiner. Vi har ikke noe knapphet på vaksiner men vi begynner få litt knapphet på folk som vil ta de. Jeg har sagt til legen hele veien at jeg vil ta vaksine om det blir tilgjengelig for gravide:) Så vil tro det er litt forskjellig fra sted til sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå