Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Takk for tips om yt yoga @Ludo1😊 Ja det kjennes godt i etterkant av tur også. Så blir litt oppgitt. Har vært lite turer dette svangerskapet. 

Jeg tenker å snart dra frem ting fra kjeller og lager fra forrige gang og se hva vi eventuelt må supplere med. Bortsett fra kjøp av vogn har vi ikke kjøpt noenting. Sist var vi godt i gang med innkjøpene, men da hadde vi også et rom til jr å ha alt på. Nå må jeg prøve å rydde plass til tøy og ting først. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi skal få plass 😆 men når jeg ser andre vennepar klarer å bo en familie på 4 på mindre areal enn oss så skal vel vi også få det til på et vis. Ser på finn etter hus hver dag. En liten hageflekk med lekestativ hadde vært fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også vært litt treige med innkjøp, men alt har jo vært stengt da 😇 Jeg er ikke så god på netthandel! 

En god del har vi heldigvis i hus - vogn, vognposer, bæreseler og sånt er i orden, og vi har bilstol og en vippestol etter førstemann. Men vi ga bort nesten alt av klær fra første og en del ting (vi bodde trangt før så ble kvitt noen ting og det var også mye vi aldri kjøpte). Har skaffet stellebord og tripptrapp newborn set brukt og så har jeg kjøpt to bodyer og et nytt sjal! Mangler å kjøpe mye mer klær pluss seng. Og så tenkte jeg kjøpe et babynest eller moseskurv eller noe sånt :)

Jeg bør egentlig også kjøpe inn litt mer gravid- og amme-vennlige klær til meg, nå er det ingenting som passer for jeg har blitt så mye større enn sist 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sjal har du skaffet @Trotwood? Brukte close caboo mye sist, så håper jeg finner det igjen på lager og at ikke stretchen er ødelagt med tanke på tid😅Jeg krøp til korset selv i dag og bestilte noen ammetopper, mammabukser og gravidtopper. Kjedelig investering, men noe er jo greit å ha. Jeg bruker we wear fra cubus som er greie å vippe ned, men kommer nok til å kjøpe en 2 pack med ammetopper fra Lindex og. 

I dag fikk vi hentet babysetet på lager og det ser virkelig helt strøkent ut. Jeg hadde pakket det godt inn i en søppelsekk sist med en fuktslukerpose oppi. Tips til andre som vil ta vare på tingene i kjeller. Disse posene er virkelig en life saver 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Sjela said:

Hva slags sjal har du skaffet @Trotwood? Brukte close caboo mye sist, så håper jeg finner det igjen på lager og at ikke stretchen er ødelagt med tanke på tid😅Jeg krøp til korset selv i dag og bestilte noen ammetopper, mammabukser og gravidtopper. Kjedelig investering, men noe er jo greit å ha. Jeg bruker we wear fra cubus som er greie å vippe ned, men kommer nok til å kjøpe en 2 pack med ammetopper fra Lindex og. 

I dag fikk vi hentet babysetet på lager og det ser virkelig helt strøkent ut. Jeg hadde pakket det godt inn i en søppelsekk sist med en fuktslukerpose oppi. Tips til andre som vil ta vare på tingene i kjeller. Disse posene er virkelig en life saver 😁

Jeg kjøpte et Coracor elastisk sjal, det virker mykt og svalt, tenker kanskje det er fint den første tiden i sommervarme :) Trenger kanskje egentlig ikke nytt, men syntes det var fint 😇😁 Jeg har også en close caboo etter førstemann, pluss en ergobaby adapt, men da har vi ihvertfall en del forskjellig. Håper å være i form etter fødselen og at jeg kan gå litt mer, og med to barn ser jeg for meg bæretøy kan være enda mer praktisk enn med en, så det er jo fint å ha litt å velge i fra starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (29 minutter siden):

Jeg kjøpte et Coracor elastisk sjal, det virker mykt og svalt, tenker kanskje det er fint den første tiden i sommervarme :) Trenger kanskje egentlig ikke nytt, men syntes det var fint 😇😁 Jeg har også en close caboo etter førstemann, pluss en ergobaby adapt, men da har vi ihvertfall en del forskjellig. Håper å være i form etter fødselen og at jeg kan gå litt mer, og med to barn ser jeg for meg bæretøy kan være enda mer praktisk enn med en, så det er jo fint å ha litt å velge i fra starten :)

Det så veldig fint ut 😊 Vi hadde en ergobaby 360 som ble lite brukt sist så den solgte jeg. Alle skrøt av den, men den satt ikke godt på meg og jeg fikk vondt i hodet av å bruke den, så det var et bomkjøp. Man må virkelig prøve seg frem i jungelen der ute da andre skryter av enkelte produkter man ikke kan fordra og motsatt 😅 kunne ikke vært foruten babybjørn-stolen, og når jeg ser prisen på den nå er jeg veldig glad for at den er i boden. Så får jeg se om jeg finner trekket, for det har jeg selvsagt ikke lagret sammen med stolen 🙈😂 Jeg er også litt i tenkeboksen om det kan være fornuftig med en lekegrind med tanke på en tidvis hyper unge fra før, eller om det bare er bortkastet🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Ja, hva skjer med den prisen på vippestol?! 😳 Kjøpte vår for rundt tre år siden, og den må jo omtrent ha doblet seg i pris? 

Er også i tankeboksen når det gjelder lekegrind. Har tidenes mest hoppete og kaste ballete barn fra før, men samtidig tar en lekegrind ganske mye plass. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være på grunn av korona og importpris kanskje @Ludo1Er i alle fall hinsides😆 vi kjøpte bare når det var på tilbud og kampanjer sist. Jeg fulgte veldig med på det, så om det dukket opp 30 prosent på en vare eller Bsrnas hus hadde babykampanjer slo vi til. Og da mener jeg vi ga rundt eller i underkant av tusen for den stolen 🤔 5 år siden, så hukommelsen svikter, men jeg hadde aldri gitt 2000 for den 😂 Det hadde økonomisjef aka meg satt en stopper for 😅

Helt like tanker om lekegrind. Blir nok en ting som tar plass, og vi har ikke veldig stort område til rådighet her inne. Blir nok heller en base på gulvet i stua kanskje når vi kommer så langt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lyst til å slenge meg på her jeg! Er første gangen jeg skriver i denne skravletråden.

Jeg er 29 år og venter barn nr. 2 den 26. August. Jeg kan ikke tro at det kun er 10 dager igjen til jeg vipper over i 3. trimester. Jeg har ikke helt klart å være emosjonelt tilstede denne graviditeten, mye fordi jeg veldig tidlig begynte å få vondt i bekken, og fordi jeg går hjemme med en på 19 mnd nå, så det er ikke så mye tid til å kjenne etter.

Er så glad jeg ikke kvittet meg med noe av babystæsjet fra førstemann. Er egentlig helt klar sånn sett, må bare få gått igjennom og vasket en del ting fra sist. Er veldig spent på hvordan det skal bli med to små gutter i hus. (Tror vi da, kan jo hende det plutselig kommer en jente hvis de såg feil på ultralyden 😁)

Bor et sted med mye koronasmitte om dagen, og er litt ekstra stresset og nervøs pga dét. Håper veldig at situasjonen ser veldig annerledes ut innen fødsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🇳🇴 Gratulerer med dagen til alle fine folk her inne i skravletråden 🇳🇴 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gårsdagen 🥰🥰🥰 Håper alle hadde en fin dag!! Jeg bor litt utenfor Oslo og her var det regn regn regn. Men sammen med naboer ble det masse leker for barna, pølser, kaker og mer lek. Når vår 3-åring vant bilen han hadde ønsket seg i lykkehjulet var dagen komplett 🥳🤩

Idag er jeg utslått 🥵 Såå sliten og vondt i bekken og blæ. Er jo verdt det, men er Veldig glad jeg bare jobber 20% og kan tilbringe det meste av dagen halvsovende på sofaen 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret Huff, skjønner godt du er utslitt etter en sånn dag! Men godt å føle på at det er verdt det med sånne dager selv når smertene kommer etterpå. Her ble dagen tilbrakt sammen med samboer. Uendelige mengder med god mat og TV-titting. Pyntet oss litt for hverandre, før vi hoppet inn i koseklær før middag ;) Helt skutt i dag jeg og, men det kommer nok mer av søvnmangel. Våkner midt på natten, og det tar 2-3 timer før jeg sovner igjen. Veldig glad jeg også er sykemeldt når disse dagene kommer.. Merker også at smertene er mye bedre etter at jeg ble 90 % sykemeldt, siden jeg for det aller meste bare er inne :P 

Men tenker at det blir vanskelig å bare være inne når (forhåpentligvis) finværet en gang kommer. Da blir nok en vekting på psykisk helse vs. fysisk helse, og at det kanskje er verdt å ha smerter i bekkenet etter en tur ut i finværet. Så lenge jeg fysisk klarer å komme meg ut da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en perfekt 17.mai det også!
Så fint at du har lyttet til kroppen og er sykemeldt ❤️ Når finværet kommer trenger du jo ikke nødvendigvis gjøre noe mer enn å ta med en stol/strandstol/parkteppe ut i hagen/bakgården/nærmeste park? ☀️☀️☀️ Jeg gleder meg sånn til det blir sommer og jeg skal bo på terrassen og spise vannmelon 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som føler seg konstant mette? 😅 Er 29+4 i dag, og har vært veldig sulten frem til for et-par uker siden. Kunne gjerne spise mye til kveldsmat, men likevel våkne midt på natta av at magen rumlet.
Nå er det motsatt, føler meg aldri sulten, og spiser «bare for å spise». Er sikkert fordi det er mindre plass i magen, og jeg vet det ikke er farlig, er bare så uvant når jeg vanligvis er tidenes foodie. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ludo1 Det varierer veldig hos meg :) Noen dager spiser jeg når jeg kommer på det. Andre dager er jeg konstant sulten. Føler hvertfall Ikke at jeg spiser for 2, og det skal man jo forsåvidt ikke heller så det er jo greit :) 
Men orker definitivt ikke så mye pr måltid som før, og halvveis i måltidet (særlig middag) må jeg ta en pause 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ludo1 Jeg hadde det sånn i første trimester. Jeg håper litt det kommer tilbake, for nå er jeg skikkelig på et fråtsestadie (26+2) 😁🙈 Men jeg minnes at jeg var mye "mett" på slutten av mitt forrige svangerskap, og en teori er jo at det er ganske ... stappet rundt magen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såååå deilig med varmere vær, her har jeg blitt avhengig av jordbær 😂 men får helt sykt halsbrann, så prøver å begrense meg! Ellers går det myyyye i vannmelon! 🤭 syntes dette svangerskapet har gått umenneskelig fort 😳 lillebror legger fint på seg og følger kurven, mens mor går ned i vekt 🤦🏼‍♀️ Begynner uten tvil å bli tungt og varmt, herremin så mye jeg har glemt fra forrige gang 😂🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Hvordan går det med folk her inne?

Nå er jeg satt på hvile i fire uker. Er noe usikker på hvordan jeg kan hvile mer enn jeg gjør 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (6 timer siden):

Såååå deilig med varmere vær, her har jeg blitt avhengig av jordbær 😂 men får helt sykt halsbrann, så prøver å begrense meg! Ellers går det myyyye i vannmelon! 🤭 syntes dette svangerskapet har gått umenneskelig fort 😳 lillebror legger fint på seg og følger kurven, mens mor går ned i vekt 🤦🏼‍♀️ Begynner uten tvil å bli tungt og varmt, herremin så mye jeg har glemt fra forrige gang 😂🙊

Vannmelon og galieve. Jeg dør av halsbrann snart. 

Kanskje det forrige svangerskapet ikke var så tungt? Jeg har følt hvert svangerskap har vært slitsomt men jeg ser at dette og det forrige var mer slitsomt enn de foregående. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo1 skrev (På 21.5.2021 den 8.38):

Flere som føler seg konstant mette? 😅 Er 29+4 i dag, og har vært veldig sulten frem til for et-par uker siden. Kunne gjerne spise mye til kveldsmat, men likevel våkne midt på natta av at magen rumlet.
Nå er det motsatt, føler meg aldri sulten, og spiser «bare for å spise». Er sikkert fordi det er mindre plass i magen, og jeg vet det ikke er farlig, er bare så uvant når jeg vanligvis er tidenes foodie. 🙈

Føler meg liksom konstant mett eller sykt sulten jeg. Enten er jeg sulten eller så er jeg mett helt enkelt. Jeg småspiser en del fordi jeg har så mye halsbrann. Men når jeg er sulten så har jeg jo ikke lyst på noe... Jeg savner min gamle livsstil med mat 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...