Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Elhaym skrev (3 minutter siden):

Alt er Supert med alle tre! De er treegget faktisk. 170/171/178 i puls og fin vekst:) 

Håper bare kvalmen gir seg snart 

Alt bra med dere her inne da? 

Aah så bra at de har det så fint! :) Satser på du føler deg bedre snart. Ikke bare bare å ha 3 stk i magen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noddi skrev (1 minutt siden):

Aah så bra at de har det så fint! :) Satser på du føler deg bedre snart. Ikke bare bare å ha 3 stk i magen 😊

Nei, men overraskende nok har jeg gptt ned massse da. Var kvalm med enlingene og, men da gikk jeg opp opp opp. Nå tror folk jeg er blitt syk🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elhaym Åååhh, så godt å høre! 😍 Jeg er trilling selv faktisk, så blir morsomt å følge reisen din. Født tre måneder før termin og alt går supert med oss alle tre 💪🏻❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt sto bra til @Elhaym😊 man går litt opp og litt ned. Sånn er det. Forrige svangerskap gikk jeg også ned første trimester pgra kvalmen, mens denne gangen har jeg gått opp 🙈😅 Håper kvalmen din gir seg snart❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (15 timer siden):

Nei, men overraskende nok har jeg gptt ned massse da. Var kvalm med enlingene og, men da gikk jeg opp opp opp. Nå tror folk jeg er blitt syk🤣

Er nok heldigvis ikke uvanlig å gå ned i vekt første trimester :) når du føler deg bedre går nok vekten sakte opp som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, våknet opp til ganske mye brun utflod idag, 14+2... Har måttet skifte to truseinnlegg, og fremdeles kommer det. Løp i skuffen og hentet doppleren, og fant hjertelyd med engang. Likevel er jeg svært bekymret, og greier ikke slå meg til ro. Jeg vil vite hvor blødningen kommer fra 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig forståelig @SUPERMIRI! Godt du har doppler. Det hjelper på litt av bekymringene i alle fall. Om du fortsatt er bekymret ville jeg kontaktet legen med en gang i stedet for å la det gå flere dager❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (4 timer siden):

Bah, våknet opp til ganske mye brun utflod idag, 14+2... Har måttet skifte to truseinnlegg, og fremdeles kommer det. Løp i skuffen og hentet doppleren, og fant hjertelyd med engang. Likevel er jeg svært bekymret, og greier ikke slå meg til ro. Jeg vil vite hvor blødningen kommer fra 😩

Det er ikke uvanlig med småblødninger! Men forstår du er bekymret. Jeg hadde ringt legen med en eneste gang bare for å få det bekreftet at alt er bra så du slipper å bekymre deg. 

Mye kan forårsaker blødninger i et svangerskap. Men du har hørt hjertelyd 😊 så det i seg selv er absolutt betryggende. 

Men ja. Ring med en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (4 timer siden):

Det er veldig forståelig @SUPERMIRI! Godt du har doppler. Det hjelper på litt av bekymringene i alle fall. Om du fortsatt er bekymret ville jeg kontaktet legen med en gang i stedet for å la det gå flere dager❤

Noddi skrev (26 minutter siden):

Det er ikke uvanlig med småblødninger! Men forstår du er bekymret. Jeg hadde ringt legen med en eneste gang bare for å få det bekreftet at alt er bra så du slipper å bekymre deg. 

Mye kan forårsaker blødninger i et svangerskap. Men du har hørt hjertelyd 😊 så det i seg selv er absolutt betryggende. 

Men ja. Ring med en gang. 

Tusen takk for gode ord, dere ❤️  Jeg ringte gynekologisk avdeling der jeg får tettere oppfølging, og jeg fikk komme inn på en ultralyd hos vakthavende. De sjekket meg ganske grundig, og de kunne ikke finne noe galt med hverken foster eller innvendige forhold. Fosteret bevegde på seg, hjertet slo, og hadde fått en cm til siden sist ultralyd som kun var for en uke siden. Jeg er så takknemlig for at jeg ble tatt på alvor! Nå skal jeg forsøke å ta det med ro, og håpe at dette er forbigående og kortvarig 🌟  

Endret av SUPERMIRI
en liten edit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk time så fort :) @SUPERMIRIGodt å lese at alt stod bra til med den lille. Kanskje du bare har litt såre slimhinner eller noe småtteri, men det er nå hvertfall ikke noe som påvirker lille i magen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, skjønner ikke at det skal være så slitsomt denne gangen. Med Benjamin var graviditeten en lek. Har sikkert laget meg et glansbilde, men da var det jo å møte fysisk på kontoret hver dag og jeg var ikke sykemeldt før jeg gikk i permisjon, hadde lite plager.

Nå er jeg 100% sykemeldt på 3 uken (er 16+5 i dag). Har hatt hjemmekontor hele graviditeten, og hadde det greit frem til et par uke før jeg fikk sykemelding, da gikk det sakte nedover.
I dag hjalp jeg mannen å få 3-åringen ut døren og i bhg, så la jeg meg igjen og sto opp 1030. Dusjet, barberte leggene og var utslitt.. Forsøkte å lage litt mat og måtte sette meg hele tiden. Når mannen kommenterte og lurte på hvordan det gikk begynte jeg å gråte... herregud må nesten le 😂

Hvordan har dere det? ❤️ 

Nå er det 2,5 uker til OUL. Gleder meg så Veldig! Og virker som mannen får være med på Bærum. Det gjør alt litt enklere! Vet ikke om dere har fulgt med på #jegføderikkealene ? Er så imponert over hun som er høygravid og har satt det hele i gang. Personlig tror jeg at ting vil se annerledes ut i juli, og at vi ikke vil støte på like store utfordringer, men det gjør jo at partner ikke får være med på alt vi vil av kontroller etc. Jeg blir så frustrert på alle gravides vegne!! 

Sånn, da har jeg fått ut dagens hormonelle frustrering 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vret skrev (1 time siden):

Altså, skjønner ikke at det skal være så slitsomt denne gangen. Med Benjamin var graviditeten en lek. Har sikkert laget meg et glansbilde, men da var det jo å møte fysisk på kontoret hver dag og jeg var ikke sykemeldt før jeg gikk i permisjon, hadde lite plager.

Nå er jeg 100% sykemeldt på 3 uken (er 16+5 i dag). Har hatt hjemmekontor hele graviditeten, og hadde det greit frem til et par uke før jeg fikk sykemelding, da gikk det sakte nedover.
I dag hjalp jeg mannen å få 3-åringen ut døren og i bhg, så la jeg meg igjen og sto opp 1030. Dusjet, barberte leggene og var utslitt.. Forsøkte å lage litt mat og måtte sette meg hele tiden. Når mannen kommenterte og lurte på hvordan det gikk begynte jeg å gråte... herregud må nesten le 😂

Hvordan har dere det? ❤️ 

Nå er det 2,5 uker til OUL. Gleder meg så Veldig! Og virker som mannen får være med på Bærum. Det gjør alt litt enklere! Vet ikke om dere har fulgt med på #jegføderikkealene ? Er så imponert over hun som er høygravid og har satt det hele i gang. Personlig tror jeg at ting vil se annerledes ut i juli, og at vi ikke vil støte på like store utfordringer, men det gjør jo at partner ikke får være med på alt vi vil av kontroller etc. Jeg blir så frustrert på alle gravides vegne!! 

Jeg er bare 12+2, men kjenner meg veldig igjen i det å være helt utslitt. Sånn har det vært siden nyttår. Den værste kvalmen har gitt seg for min del, men jeg har så fryktelig lite energi. Hverdagen min er ganske rolig, er fulltids sykepleierstudent, og det er lite undervisning på skolen i disse tider...men jeg leser garantert mindre enn jeg burde. Jeg har ingen barn fra før, og kan tenke meg at det er krevende når formen er som du forteller❤️ Selv sliter jeg med å holde huset rent og ryddig, men får heldigvis mye mer hjelp av mannen enn jeg pleier😅

I dag var vi på UL, og fikk se en nydelig liten sprellende krabat som tilsynelatende er helt perfekt🥰 Vi fikk se både vanlig og 3D og fikk til og med vite hva kjønnet sannsynligvis er! Det er jo veldig gøy, men ble overrasket da jeg trodde det var alt for tidlig å si!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret Huff, det skal ikke alltid være så lett. Får håpe det går bedre etter hvert ❤️ 
Hormoner er ikke til å spøke med ;)

@MiaHI Ååhhw, så koselig!! 😄 Det er en fantastisk følelse!

Jeg har OUL om 4 uker! Det blir spennende 😄 

Elsker #jegføderikkealene! ❤️ Synes det er fantastisk at det blir tatt opp og forhåpentligvis får det positive konsekvenser for oss som skal føde. Jeg orker ikke en gang å tenke tanken på at samboer må bli stående utenfor mens jeg vagger inn med rier i august. Tanken dreper meg litt, så jeg velger å prøve å utsette å tenke på det og håper aaaalt ser bedre ut  til sommeren. Kjenner jeg blir så irritert på hele greia, for det gir virkelig ingen mening at samboer skal kunne være med på noe men først fra 4 cm og til litt etterpå. Så må han gå for å komme tilbake i besøkstiden?? Er ikke det større smitterisiko enn å la han bare få være med hele tiden? :( Også kjenner jeg på at jeg blir skikkelig sint på de menneskene som kommer med "jaja.. der valgte jo å bli gravide i en pandemi, så det får dere bare tåle" ...  Bleh. 

Endret av Body Lotion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (3 timer siden):

Hvordan har dere det? ❤️ 

Så kjedelig at formen er på bånn, det er så utrolig slitsomt! Håper du får energien tilbake snart ❤️  Jeg sliter også med å være utmattet, spesielt på ettermiddagen - men sliter også mye ellers. Har forsøkt 50 % sykmelding de to siste ukene, og for å være helt ærlig så merker jeg ikke så store forskjellen. Jeg tør ikke å sykmelde meg i større grad, da jeg allerede får litt "stikk" og kommentarer som gir meg dårlig følelse fra jobben 🙈  "Du er jo over 12 uker, nå skal jo formen være bedre" er blant kommentarene...😅  Edit; Må bare også nevne at jeg har mange støttende kollegaer også, som bare ønsker det beste for meg. Likevel er det det negative som sitter i og som overgår den gode følelsen..

Jeg måtte sjekke ut #jegføderikkealene nå, for det hadde jeg faktisk ikke fått med meg. For en bra "bevegelse" som er satt i gang! Det er jammen på tide at det blir satt fokus på 😄  

MiaHI skrev (1 time siden):

I dag var vi på UL, og fikk se en nydelig liten sprellende krabat som tilsynelatende er helt perfekt🥰 Vi fikk se både vanlig og 3D og fikk til og med vite hva kjønnet sannsynligvis er! Det er jo veldig gøy, men ble overrasket da jeg trodde det var alt for tidlig å si!

Ååå, så herlig ❤️  Gratulerer med vellykket ultralyd! Og såå gøy at du fikk vite hva kjønnet antageligvis er 😄  Blir spennende å se om det er rett! 

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere alle sammen? 😍 jeg er asså heeeeelt utslått!! Skjønner ikke hva som skjer 😂 helt ødelagt 🙊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Håkkimom Samme her. Sovner som regel på sofaen etter jobb, er helt sykt tungpustet og kjenner det en del i ryggen 😅

Er i uke 16 i morgen, og føler jeg har hatt tydelig rund mage den siste 1,5 uken. Nå er jeg ganske lav da, så har hele tiden tenkt at den kommer til å bli tydelig tidligere enn andre som er høyere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit her. Bare veldig utålmodig 😅 i innkallelsesbrevet til UL sto det at jeg kunne ha med partner, men at retningslinjene endrer seg raskt, så det er derfor viktig å følge med på hjemmesidene til sykehuset for oppdatert informasjon. Da må jeg si det er passe komisk at informasjonssiden til gravide og fødende i forbindelse med korona sist var oppdatert 30.12.2020🙄 De hadde virkelig spart seg mange telefoner hadde de vært flinkere med å oppdatere sidene sine, for jeg tenker i alle fall å ringe noen dager før. 3 uker igjen nå. Teller ned til både UL og halvveis fullført svangerskap 😅

Ellers er jeg litt uggen på kvelden og rimelig slått ut etter en hel dag på jobb. Og jeg har kontorjobb🙈 Men brain foggen jeg slet med i forrige svangerskap finnes ikke. Jeg klarer derfor å følge med, holde meg oppdatert og fokusert i løpet av dagen. Sist trodde jeg det bare var sånn det var å være gravid, men det viste seg jo i lang tid etterpå at jeg ikke hadde nok b12 i kroppen. Så å ha nok av alle vitaminene er viktig å passe på :) Flere enn meg som forresten har blitt anbefalt tilskudd av jod og d vitamin/omega 3 av jordmor? Jeg har vært forkjølet etter forrige time, så har ikke fått kommet meg til apoteket, men det er vel lurt for å være på den sikre siden. Nå tar jeg allerede et multivitamin, men litt ekstra bør man vel kanskje ha🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med litt aktivitet her inne 😄 

@Håkkimom Æsj, så leit at du også er sliten. Hvor langt på vei er du? For meg var det nesten som at jeg ble Mer sliten i 2. trimester enn 1. Veldig rart. Jeg er fortsatt sykemeldt. Hadde egentlig ny telefon-legetime idag, men hun er syk selv så den ble utsatt til mandag og sykemeldingen forlenget. Egentlig deilig, for da slapp jeg ta avgjørelsen om videre sykemelding selv. Vurderer å prøve meg på 50% neste uke..men er veldig usikker..

@Sjela Synes disse smittevernsreglene er såå frustrernde siden de er så uklare og man ikke kan vite hvordan ting er og blir. Jeg har UL om 2 uker og har også fått info om at mannen kan være med, men tør liksom ikke helt stole på det til vi er der...

Min jordmor anbefalte tilskudd av jern fra uke 18. Men jeg har også hørt at jod er viktig for gravide. Jeg tar også multivitamin, og den inneholder jo aaaalt mulig, så jeg har tenkt at den holder egentlig? :)

Ellers har jeg begynt å få sure oppstøt. Har Aldri hatt det før, så skjønte ikke før i går kveld at det er det jeg har fått.
Så da har jeg fått sure oppstøt og bekkenplager på toppen av alt denne gangen. Helt merkelig hvor forskjellig 2 graviditeter kan være 😆 Mannen er Helt sikker på at det er jente denne gangen siden de er så forskjellige (vi har gutt fra før). Og det hadde jo vært veldig koselig med en lillesøster 🥰

Sender alle litt gode tanker ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...