Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

1 time siden, Molly1 skrev:

Helt enig! Blir fint med den bekreftelsen for både meg og samboer. Han sier fortsatt «om jeg skal bli pappa...» og «om alt går bra...» hver gang vi snakker om baby🙈 virker som han tror det er større sjanse for at det går galt enn at det går bra. 🤷🏼‍♀️😅

Når skal du på kontroll? 

Har hørt der er vanlig med brunlig utflod/småblødninger, så det går nok helt fint,  men jeg forstår om du vil sjekke for å roe nervene🥰

Jeg og er litt der at jeg sier «om alt går bra» eller «om mini klarer seg», men jeg kjenner mange i familie som har sliti med å få barn, så kjenner den sitter litt langt inne. Har egentlig ikke kontroll før 18 desember. Har litt smerter også men ikke konstant, så tenker det er greit å sjekke da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med flere og flere her inne 🥳 Jeg er underlig rolig. Og det til tross for at jeg hadde en liten blødning, eller om det heter spotting, på lørdag med rosa på papiret et par-tre ganger ila dagen. Det var min IKM dag og leste meg til at det kan ha vært festeblødning? Men er ikke det litt sent også? jaja, kan ha vært mye annet også. Men truseinnlegg jeg brukte forble hvite, og søndag og i dag har det ikke kommet noe, så da var det nok bare helt ufarlig og normalt 😅 Jeg tror jeg lener meg litt på mottoet til mannen min nå: Vi har bestemt oss for at dette går bra 😄

Jeg er bare 4+2, men har symptomer som trøtthet, oppblåst, litt uvel om jeg glemmer å spise til faste tider. Synes det er såå spennende å skulle gå gjennom en graviditet til. Jeg ELSKET det sist, håper det blir like fint denne gangen 🤞

Jeg synes det hadde vært litt koselig å ha en liste i første innlegg over hvem vi er, termindato, også kunne vi lagt til farge når vi får vite kjønn etterhvert. Men det kommer an på om trådstarter vil ta på seg oppgaven å oppdatere når det kommer til nye 🥰 vil du det @lizzie88?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, vret skrev:

Så koselig med flere og flere her inne 🥳 Jeg er underlig rolig. Og det til tross for at jeg hadde en liten blødning, eller om det heter spotting, på lørdag med rosa på papiret et par-tre ganger ila dagen. Det var min IKM dag og leste meg til at det kan ha vært festeblødning? Men er ikke det litt sent også? jaja, kan ha vært mye annet også. Men truseinnlegg jeg brukte forble hvite, og søndag og i dag har det ikke kommet noe, så da var det nok bare helt ufarlig og normalt 😅 Jeg tror jeg lener meg litt på mottoet til mannen min nå: Vi har bestemt oss for at dette går bra 😄

Jeg er bare 4+2, men har symptomer som trøtthet, oppblåst, litt uvel om jeg glemmer å spise til faste tider. Synes det er såå spennende å skulle gå gjennom en graviditet til. Jeg ELSKET det sist, håper det blir like fint denne gangen 🤞

Jeg synes det hadde vært litt koselig å ha en liste i første innlegg over hvem vi er, termindato, også kunne vi lagt til farge når vi får vite kjønn etterhvert. Men det kommer an på om trådstarter vil ta på seg oppgaven å oppdatere når det kommer til nye 🥰 vil du det @lizzie88?

Jeg gleder meg også kjempemye til å være gravid. Syns det var så kjekt sist❤️

Jeg er 5+1 idag. Tror jeg. Jeg blir galen av forskjellige apper og termin kalkulatorer 😂

Første dag siste mens var 12.10. Jeg sluttet på ppille i mai, første syklus etter dette var på 27 dager. Så ble jeg gravid men endte i SA. Neste mens kom 22.aug og syklus var så 26 dager. Neste syklus var 25 dager. Så ble jeg gravid igjen. 

Appen som jeg til vanlig bruker, og hvor alt er reg fra før sier 5+1 i dag. Og termin kalkulator med 28dager syklus sier 5+1. Men realiteten er kanskje en dag eller to mer, hvis jeg legger inn 26 eller 27 dager syklus får jeg jo noe annet. Men det får så være. TUL 17.desember så får vel en mer presis uke+dag da, og ny termindsto 🥰  hadde TUL med første også, ble den gangen satt tilbake 3 dager eller noe sånn og fikk ny termin, og småen ble født på den datoen ❤️ 

Høres ut som blødningene dine var ufarlige ❤️ ikke uvanlig å få en blødning på IKM likevel tror jeg :)

Måtte de neste ukene fly forbi! Er litt redd for ny SA 😬 sist fikk jeg gravid 1-2 uker, og nøyaktig en uke etterpå kom første spotting/blødning. Denne gangen har jeg testet og fått gravid 3+. Så er lenger enn sist da 😁👍🏻 også jeg har en god følelse denne gangen 🥰 

Syntpomene mine har dog blitt litt mildere. De sterke menslignende smertene har gitt seg, får litt lett murring innimellom. Brystene er fortsatt følsomme på nippel, litt varierende på hvor følsom. Er fortsatt trøttere enn vanlig, tror jeg 😂 litt vant med energidrikk tidligere, men det er en stund siden sist for å si det sånn 😉😊 ingen kvalme enda. Var ikke så veldig kvalm sist heller, toppet seg rundt uke 9, men kastet aldri opp, så håper på samme denne gangen 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en uke siden jeg testet positivt ❤️ Da viste CB digital 1-2 uker. Jeg hadde 1 igjen, så jeg tok den i dag for moro skyld. Vet jo at jeg fortsatt er gravid, men uten veldig tydelige symptomer å snakke om eller mage (bortsett fra oppblåst da 😆) så er det litt vanskelig å forstå enda... Så hjertet hoppet like mye denne gangen når den viste 2-3 uker 🥰

@supernaturalfan Ja, det med dager og uker osv er ikke lett. Jeg har gått ut i fra første dag i mens, og "justert" appene slik at de viser riktig. Men, jeg blir ikke helt enig med megselv når jeg bytter uke? Jeg fikk mens en søndag. Det vil si at det har gått 7 dager på en lørdag, bytter jeg da uke på lørdag? det er hvertfall det jeg har lagt inn nå :) Og er 4+4 i dag. Synes tiden går saaaakte nå i begynnelsen 😂 Selve terminen varierer noe også. Men ca 24.7-27.7 😅

Endret av vret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vret skrev:

I dag er det en uke siden jeg testet positivt ❤️ Da viste CB digital 1-2 uker. Jeg hadde 1 igjen, så jeg tok den i dag for moro skyld. Vet jo at jeg fortsatt er gravid, men uten veldig tydelige symptomer å snakke om eller mage (bortsett fra oppblåst da 😆) så er det litt vanskelig å forstå enda... Så hjertet hoppet like mye denne gangen når den viste 2-3 uker 🥰

@supernaturalfan Ja, det med dager og uker osv er ikke lett. Jeg har gått ut i fra første dag i mens, og "justert" appene slik at de viser riktig. Men, jeg blir ikke helt enig med megselv når jeg bytter uke? Jeg fikk mens en søndag. Det vil si at det har gått 7 dager på en lørdag, bytter jeg da uke på lørdag? det er hvertfall det jeg har lagt inn nå :) Og er 4+4 i dag. Synes tiden går saaaakte nå i begynnelsen 😂 Selve terminen varierer noe også. Men ca 24.7-27.7 😅

Jeg fikk mensen en mandag, og bytter uke mandager.. Da er jeg uke+ 0 dager. Så neste mandag er jeg 6+0. 

Jeg tok også nye tester 😅 testet positivt en torsdag 1-2 uker. Tirsdag eller onsdagen etter tok jeg en til. 2-3 uker. Og siden jeg hadde en til liggende tok jeg den tirsdagen uken etter der igjen og. 3+ uker 🥳 endte i SA sist, så ville bare se at det gikk oppover 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

Molly1 - 24 år - B1 - termin 2. Juli

Aoyt - x år - Bx - termin 2. juli

Lizzie88 - x år - Bx - termin 10. Juli

Supernaturalfan - 30år - B2 - Termin 20.juli

Vret - 33 år - B2 - termin 24. Juli

Nord1991 - 29 år - B2 - termin 5. August

Hiver meg med her🙈 Fikk 1-2 på CB ukeindikator igår og er nå ifølge appen 3+4 uker på vei☺️ Håper tiden frem til uke 12 går fort! Har masse mensenmurringer og har i utgangspunktet mensen imorgen. 8 år siden sist jeg gikk gravid, så alt føles nytt og spennende ut😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

89jenta - 27 år - B1 - termin 2.August

Synes det er så skummelt å skrive seg opp 🙈 Var gravid i Oktober men mistet den 18.Oktober. Nå er jeg gravid igjen rett etter SA. Er så forferdelig redd på innsiden og tørr ikke slippe jubelen helt ut etter forrige graviditet. men krysser fingrene for at spira klamrer seg fast 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nord1991 skrev:

Hiver meg med her🙈 Fikk 1-2 på CB ukeindikator igår og er nå ifølge appen 3+4 uker på vei☺️ Håper tiden frem til uke 12 går fort! Har masse mensenmurringer og har i utgangspunktet mensen imorgen. 8 år siden sist jeg gikk gravid, så alt føles nytt og spennende ut😂 

1 time siden, 89jenta skrev:

89jenta - 27 år - B1 - termin 2.August

Synes det er så skummelt å skrive seg opp 🙈 Var gravid i Oktober men mistet den 18.Oktober. Nå er jeg gravid igjen rett etter SA. Er så forferdelig redd på innsiden og tørr ikke slippe jubelen helt ut etter forrige graviditet. men krysser fingrene for at spira klamrer seg fast 💕

Kjekt å ha dere med her 🥰

Har også hatt mye mensenlignende smerter, mye mer og sterkere enn jeg kan huske det var sist for 4-5 år siden.. 😬 Og mye mer enn da jeg var gravid i sommer.. 

Er 5+4 idag, tiden går treeegt. Mistet i juli i uke 5/6 💔

Jeg må være kommet lenger denne gangen da.. For jeg fikk 3+ på ukeindikator da jeg var 5+0, og sistgang kom blødning 1 uke etter 1-2 uker på indikator. Men ifølge menstermin startet blødningene 5+2 .. 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo 1000 spørsmål i starten, fint å kunne være her å dele tanker 😀 Lurer på om dere bruker gravidapp, for å følge graviditeten, hvilken syns du er best?

Når kontakter man lege/jordmor for å bestille første kontroll?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, nord1991 skrev:

Man har jo 1000 spørsmål i starten, fint å kunne være her å dele tanker 😀 Lurer på om dere bruker gravidapp, for å følge graviditeten, hvilken syns du er best?

Jeg syntes appen "Preggers" er grei å følge med på. 
Jeg tok kontakt med lege med en gang jeg samt ut at jeg var gravid. Skal inn til kontroll i midten av desember, og da skal jeg til fastlegen, men videre oppfølging ønsker jeg å ta hos jordmor. Er ca 11 uker den uka jeg har kontroll hos legen. Ringte tidlig for hadde hørt at det kan være vanskelig å dobbel time på kort varsel, så hu på legekontoret var enig der. Men det her er jo helt opp til hver enkelt og hva legen tenker. Anbefalt første kontroll er vel mellom uke 8 og 12, men de tar vel ikke prøvene de trenger før nærmere uke 12. Du kan vel ha første kontroll hos jordmor, men ikke alle som tar prøver av dissa jordmødrene ut ifra det jeg har skjønt, så da må man kanskje muligens en tur innom legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, aoyt skrev:

Jeg syntes appen "Preggers" er grei å følge med på. 
Jeg tok kontakt med lege med en gang jeg samt ut at jeg var gravid. Skal inn til kontroll i midten av desember, og da skal jeg til fastlegen, men videre oppfølging ønsker jeg å ta hos jordmor. Er ca 11 uker den uka jeg har kontroll hos legen. Ringte tidlig for hadde hørt at det kan være vanskelig å dobbel time på kort varsel, så hu på legekontoret var enig der. Men det her er jo helt opp til hver enkelt og hva legen tenker. Anbefalt første kontroll er vel mellom uke 8 og 12, men de tar vel ikke prøvene de trenger før nærmere uke 12. Du kan vel ha første kontroll hos jordmor, men ikke alle som tar prøver av dissa jordmødrene ut ifra det jeg har skjønt, så da må man kanskje muligens en tur innom legen. 

Har inntrykk av at de på legekontoret mitt ikke vil ta inn folk før de er i uke 12.. føler ikke det et noe vits å ringe før på nyåret.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, 89jenta skrev:

Har inntrykk av at de på legekontoret mitt ikke vil ta inn folk før de er i uke 12.. føler ikke det et noe vits å ringe før på nyåret.. 🙈

Samme her. Sist jeg var gravid 4-5 år siden, så fikk jeg time da jeg var over 12 uker. Så ringer inn på nyåret jeg og :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nord1991 skrev:

Bruker foreløpig Preglife :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Graviditet+, Preglife, Preggers, Babyverden og Flo (flo brukes lite, brukte den mest før graviditeten) 😅😅 kan aldri bli for mange apper si! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser fra januar/februar :)  Anbefaler Helseoversikt også, den blir anbefalt av blant jordmødre. Du kan legge inn helsekortet på den, så du alltid har den med deg. 
Veldig oversiktlig og fin :) 

A6A96526-92F8-426B-BC79-C84A475C3831.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marisana skrev:

Snikleser fra januar/februar :)  Anbefaler Helseoversikt også, den blir anbefalt av blant jordmødre. Du kan legge inn helsekortet på den, så du alltid har den med deg. 
Veldig oversiktlig og fin :) 

A6A96526-92F8-426B-BC79-C84A475C3831.png

Tusen takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.11.2020 den 16.06, 89jenta skrev:

Er jo selvfølgelig helt opp til hvert legekontor og deres praksiser. Men legen min har lang ventetid på timer, og her ønsket de dobbelt time, så måtte bestille tidlig. Men hvert legekontoret har ulik praksis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, nord1991 skrev:

Flere som har mensmurringer? Det er vel normalt?🙈

Jeg har mensmurringer som kommer og går 😅 Begynner å bli litt vel plagsomt nå kjenner jeg. Har hørt at så lenge de ikke er kjempevonde og ikke kommer med blødninger så skal det være i orden 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legekontoret mitt ganske raskt og fikk time midten av desember. Da er jeg ca 8 uker. Hun sa at det er noen viktige prøver som måt tas rundt 12 uker, men andre prøver kan tas før. Og uansett fint å få «satt i gang prosessen» 😅

jeg bruker Preglife og Oviapregnancy. Den siste er veldig søt med bilde av feks hvilken frukt den er på str med. Nå uke 5 er den på str med et pepperkorn 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...