Gå til innhold

Hvis du skulle velge et treningsapparat å ha hjemme...


våren14

Anbefalte innlegg

Hva ville det være?

dvs, hva gir egentlig mest treningseffekt kjappest? Samtidig som det er nokså stille og ikke tar mye plass? Tenker kondisjon. 
 

Hilsen småbarnsmor med null tid, som ikke går på treningssenter pga korona, hvor høster har kommet og som bare har et gjesterom nær småbarnas soverom å ta i bruk til trening evt etter deres leggetid...

Sykkel? Stepmaskin? Romaskin? 
 

Hadde tredemølle, solgte den fordi den bråkte så sinnsvakt, umulig å ha i et lite lytt hus med små barn som sover... 

utifra dette - hva bør jeg se etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke kan være mølle ville jeg valgt spinningsykkel. 

Anonymkode: b61bb...d02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemaskin, ingen tvil. Veldig effektiv trening. Styr unna de billigste maskinene.

Romaskin kan også være bra.

Sykling blir fort kjedelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, male32 skrev:

Ellipsemaskin, ingen tvil. Veldig effektiv trening. Styr unna de billigste maskinene.

Romaskin kan også være bra.

Sykling blir fort kjedelig.

Takk for tips! Sjekker ut ellipsemaskin! Pleier å kjøpe noe ordentlig :) Effektivt er tingen for småbarnsmødre med trening skviset inn såvidt litt her og det... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor sykkel skulle være kjedeligere enn ellipsemaskin..? 🤷🏻‍♀️ Jeg personlig er glad i spinning, og ville valgt sykkel, men vet ikke om det er stor forskjell på effektiviteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småbarnsmor som deg, og jeg har romaskin. Veldig god trening, både styrketrening og kondisjon i samme maskin.

Den trener rundt 80 % av kroppens muskelgrupper. Veldig fint å ta 10.000 meter på romaskinen og vite at du har trent omtrent det som er å trene på kroppen.

 

Jeg ror 10.000 meter annenhver dag, tar meg 45 minutter, deilig med null reisevei. Anbefales!

Anonymkode: d157d...e7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jo en sammenleggbare tredemølla. Den kikker jeg litt på til når denne tredemølla ryker, får ikke løpt uansett. Men kan da plassere den foran TV-en. 

walkingpad heter den visst. https://mystuff.no/products/walkingpad-r1-pro?variant=34952398569634&gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WNDynaBwViNCbWugfmUCD0znHl7O2x6hmqpLkOFdrT6UG9V6NutqOJ_hoCY74QAvD_BwE

Anonymkode: 0a94d...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel, rulle og Zwift. Men sykling er nok ikke den mest effektive metoden for å trene hele kroppen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener helst løping utendørs. 

Så innendørs ville jeg sannsynligvis tatt for eksempel en ro-maskin, eller noe for å trene muskler... 

Anonymkode: 7c7c0...d80

Løper ute ellers på året men på snø og is er dørstokkmila for høy her 😛 Dessverre... så nå må jeg ha noe inne igjen pga korona da jeg styrer unna treningssenter nå. 
 

ro-maskin heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er småbarnsmor som deg, og jeg har romaskin. Veldig god trening, både styrketrening og kondisjon i samme maskin.

Den trener rundt 80 % av kroppens muskelgrupper. Veldig fint å ta 10.000 meter på romaskinen og vite at du har trent omtrent det som er å trene på kroppen.

 

Jeg ror 10.000 meter annenhver dag, tar meg 45 minutter, deilig med null reisevei. Anbefales!

Anonymkode: d157d...e7c

Bråker den mye? Eller stillegående? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Er ikke noe glad i maskiner. Tar mye plass, så vil aldri ha noe annet enn treningsmatte, vekter, og medisinball. Har slynger, men ikke noe sted å feste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, våren14 skrev:

Bråker den mye? Eller stillegående? 

Den er ikke helt fullstendig lydløs, det tror jeg absolutt ingen apparater vil kunne være. Men det er mer som et slags "sus" av en lyd som kommer, hver gang man tar et tak på årene. Egentlig en litt beroligende lyd, som ikke vil vekke barna, bare få de til å sove enda tyngre når du ror på kvelden ;)

Den er også veldig lett å dele i to og sette bort/inni en bod, hvis det kommer folk. Den heter Concept 2.

Anonymkode: d157d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har naboer dom har mølle. Vi hører både lyden av fot som treffer mølle, og at den står på og surrer. Så har du naboer under eller ved siden av, vær så snill å velg noe annet😅

Jeg ville valgt romaskin eller ellipse😊

Anonymkode: ae452...622

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er småbarnsmor som deg, og jeg har romaskin. Veldig god trening, både styrketrening og kondisjon i samme maskin.

Den trener rundt 80 % av kroppens muskelgrupper. Veldig fint å ta 10.000 meter på romaskinen og vite at du har trent omtrent det som er å trene på kroppen.

 

Jeg ror 10.000 meter annenhver dag, tar meg 45 minutter, deilig med null reisevei. Anbefales!

Anonymkode: d157d...e7c

Støtter denne over og det bør være en concept 2 som vedkommende over her har - den er desidert best. 

Den kan evnt. stilles opp på høykant slik at den tar mindre plass når den ikke er i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, punkyB skrev:

Støtter denne over og det bør være en concept 2 som vedkommende over her har - den er desidert best. 

Den kan evnt. stilles opp på høykant slik at den tar mindre plass når den ikke er i bruk. 

Takker for tips :)
Snakket med mannen som forøvrig også ønsket å rydde boden (ute) å lage plass til tredemølle der.
Så mulig vi kan finne en ordning for løpingen også. Svindyrt med skikkelig tredemølle. Men dårlig helse kan være dyrere 😛 
Men nå fikk jeg lyst på romaskin også da... 

Ja takk begge deler heter det vel da 😛 
Hvis vi kaster ut alt vi eier og har....så kan boden blir treningsrom, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tredemølle og har dempingsmatte på golvet. Den er sammenleggbar. Den bråker litt, men ikke sinnsykt mye. Bor i borettslag, den ene naboen klaget en gang, men da var det fordi mølla tok borti veggen uten at jeg hadde oppdaget det. 

Tviler på at andre treningsapparater bråker mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektstang med stativ og vekter, alt annet gjør jeg ute dersom det er stengt. 

Anonymkode: a3bc4...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 20.26, Pappi skrev:

Sykkel, rulle og Zwift. Men sykling er nok ikke den mest effektive metoden for å trene hele kroppen. 

Støtter denne. Jeg har tredemølle og løper på Zwift, ville ikke byttet det bort mot noe i verden med unntak om kanskje sykkel, rulle og Zwift. 

Anonymkode: 49a2b...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...