Gå til innhold

Eksen må ha meg på høytaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ringer eksen for å avtale ting ang vårt felles barn må han ha meg på høytaler. Dette er for at kona skal høre hva vi snakker om. Jeg har gitt beskjed at jeg ikke finner meg i det, men nå nylig fikk jeg en melding der det står noe ala dette: når vi snakker sammen på telefonen er du på høytaler. Jeg og ********* deler alt og det må du bare finne deg i. Ja jeg kan bare sende tekstmelding, men da har det faktisk også endt med at det er henne som sender meg melding tilbake fra sin egen telefon. Jeg har nå Måttet blokke henne fra telefon og Facebook. Noe jeg kan gjøre med dette? 

Anonymkode: 572e7...02e

for en tøffel! 

Anonymkode: 4258f...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han ikke har avtalt med henne før eller etter han avtaler med deg. Også er hun lei av at livet hennes styres ut fra deg. Han sier at du er kontrollerende i stedet for å stå for at han var enig. Så derfor tvinger hun seg med på alle samtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kommet inn som stemor og far er noe uinteressert i både ringingen og meldingene til eksen som skjer litt for ofte, så han følger sjelden med på samtaler og tekst. Det kan være noe sånt som er problemet der i heimen også? At far ikke følger med, så viktige beskjeder blir borte. Jeg hadde ikke hatt noe imot å fått tatt del i samtalen for å få noe ut av det, det er jo faktisk en sjelden gang det er noe viktig som blir tatt opp.

Å blokkere henne overalt synes jeg er en smule barnslig av deg. De er gift, så hun har like stort ansvar for de barna som det far har, og hva som skjer med ungene går like mye utover henne.

Jeg hadde aldri tatt opp selv å få ta del i samtaler, men hadde jeg blitt spurt av min samboer hadde jeg lett sagt ja til det.

Det er jo barna det blir snakket om, så ser ikke hvorfor det skal være noe problem om stemor er med.

Anonymkode: ebbc3...d18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så psyko. Det hadde jeg ikke finne meg i. Da hadde jeg heller dukket opp på døra hver gang det var noe. 

Det er virkelig ikke ditt problem at deres forhold er dårlig. 

Anonymkode: b90a1...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kommet inn som stemor og far er noe uinteressert i både ringingen og meldingene til eksen som skjer litt for ofte, så han følger sjelden med på samtaler og tekst. Det kan være noe sånt som er problemet der i heimen også? At far ikke følger med, så viktige beskjeder blir borte. Jeg hadde ikke hatt noe imot å fått tatt del i samtalen for å få noe ut av det, det er jo faktisk en sjelden gang det er noe viktig som blir tatt opp.

Å blokkere henne overalt synes jeg er en smule barnslig av deg. De er gift, så hun har like stort ansvar for de barna som det far har, og hva som skjer med ungene går like mye utover henne.

Jeg hadde aldri tatt opp selv å få ta del i samtaler, men hadde jeg blitt spurt av min samboer hadde jeg lett sagt ja til det.

Det er jo barna det blir snakket om, så ser ikke hvorfor det skal være noe problem om stemor er med.

Anonymkode: ebbc3...d18

Nei hun har faktisk ikke like stort ansvar. Hun er fars kjæreste. 

Jeg skjønner hun vil ha kontroll på hva som angår hennes liv, men det må hun ta med mannen sin, ikke med moren til ungene. Hun angår ikke deres forhold. 

Anonymkode: b90a1...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke ha på høyttaler om man er sammen med andre, med mindre samtalepartneren godkjenner det. Uavhengig av om det er på butikken, parkeringsplassen, bilen eller hjemme. 

Anonymkode: 25fee...ff1

Kan du linke til hvor i loven dette står? Jeg har lest litt rundt men finner ikke noe som tilsier dette. 

2 timer siden, Airman skrev:

Du kan jo risikere at du blir hørt av folk som du ikke ønsket å dele dine private detaljer med. Forresten artig eksempel du bruker for det har jeg oppkevd. En jeg kjenner splittet et par og hang ned dama fra forholdet når hun satt i bv samtale med eksen så satte hun samtalen på høytaler, han jeg kjente tok opp samtalen og spilte dette av på hjemefest hos seg for å få en opinion mit exn hennes. Det var Motbydelig. 

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er noe hyggelig, men man må jo selvsagt forholde seg til lovene i landet. Kan du linke til hvor det står at det ikke er lovlig å ha på høyttaler med mindre du er alene i private omstendigheter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke se at det er så mye du kan gjøre med det, annet enn å slutte å ringe han.

Hvis jeg hadde vært nødt til å snakke med han er det mulig at jeg hadde slengt på en litt nebbete kommentar som

"Det er sannelig ikke mye tillit i ekteskapet ditt, Kjetil, hvis du ikke en gang får ha en telefonsamtale i fred. Har du gjort noe dumt igjen nå?"

Eller "HEI LISE! Du kan jammen ikke ha mye interessant på gang i livet ditt hvis dette er din ide om kveldsunderholdning. HAHAHA!" Kakle hjertelig i vei.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også blitt dritsur, du burde sette henne skikkelig på plass. Du har behov for å diskutere ting angående ditt barn som hun ikke har noe med eller trenger å høre

Anonymkode: 70f15...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Kan du linke til hvor i loven dette står? Jeg har lest litt rundt men finner ikke noe som tilsier dette. 

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er noe hyggelig, men man må jo selvsagt forholde seg til lovene i landet. Kan du linke til hvor det står at det ikke er lovlig å ha på høyttaler med mindre du er alene i private omstendigheter? 

Akkurat linker vet jeg ikke om jeg orker å rote med, men vil bruke et eksempel. Bilder av en person må du ha personens tillatelse til å dele videre, hvorfor skulle en privat samtale ha mindre vern? Og for å bruke et annet, det har vært en stor juridisk debatt i samfunnet om politiavlytting av samtaler til en de mistenker har gjort noe ulovlig og derved får informasjoner om privatlivet til personene i andre enden av linjen, som ikke er mistenkt for noe. Så folk har et personvern i en tlfsamtale

Endret av Airman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Airman skrev:

Akkurat linker vet jeg ikke om jeg orker å rote med, men vil bruke et eksempel. Bilder av en person må du ha personens tillatelse til å dele videre, hvorfor skulle en privat samtale ha mindre vern? Og for å bruke et annet, det har vært en stor juridisk debatt i samfunnet om politiavlytting av samtaler til en de mistenker har gjort noe ulovlig og derved får informasjoner om privatlivet til personene i andre enden av linjen, som ikke er mistenkt for noe. Så folk har et personvern i en tlfsamtale

Om du kommer med en påstand (at det ikke er lov) så må du klare å støtte dette (med annet enn synsing, selvsagt), ellers er det ikke vits i å diskutere. Bare fordi det er ulovlig å dele bilder av andre uten samtykke, så betyr ikke det at alle lignende saker eller handlinger også er ulovlige, så det er ingen logikk i det du skriver. Jeg har lett rundt rundt, men jeg finner ingenting som tilsier at det er ulovlig å ha på høyttaler på telefon mens man er i offentligheten. Om du påstår at det er ulovlig, så ligger ansvaret for å fremlegge bevis hos deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Airman skrev:

Akkurat linker vet jeg ikke om jeg orker å rote med, men vil bruke et eksempel. Bilder av en person må du ha personens tillatelse til å dele videre, hvorfor skulle en privat samtale ha mindre vern? Og for å bruke et annet, det har vært en stor juridisk debatt i samfunnet om politiavlytting av samtaler til en de mistenker har gjort noe ulovlig og derved får informasjoner om privatlivet til personene i andre enden av linjen, som ikke er mistenkt for noe. Så folk har et personvern i en tlfsamtale

Må også nevne at eksempelet du beskriver ikke kan sammenlignes med ts sin situasjon. Om en person får bildet sitt delt uten tillatelse, kan ikke vedkommende gjøre noe for å stoppe dette. Det er ikke slik at mannen tar lydopptak av samtalen deres og deler den videre slik at saken faller ut av ts sine hender, her er han veldig tydelig åpen om at han har på høyttaler slik at kjæresten hans kan høre samtalen. Om ts ikke ønsker dette, så kan hun enkelt og greit legge på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Syngemann skrev:

Kan hende Kona hans føler at du har for mye kontroll på ham.

Er du på høytaler kan hun si ifra og vet hva det dreier seg om, rett fra kilden.

Istedet for å få referat siden, hans(kanskje sensurerte) versjon.

 

Vanlig å sensurere seg selv for å ikke trigge partneren unødig for husfredens skyld.

Ved å ha deg på høytaler kan de få unnagjort alt på en gang.

Istedet for at han bruker ekstra tid på å forklare etterpå, for at hun så skal gå å lure på om det virkelig er sånn som  han sier.

Eksen din slipper også å havne i en mellom-situasjon ved å ha deg på høytaler.

Å være i en mellom-situasjon kan være slitsomt for ham.

 

 

Og ikke minst det faktum at selvom det handler om ditt og din ex sitt felles barn, så handler det jo om han og kona sitt hjem og alt det omhandler, og etter min mening som både forelder og steforelder så er det faktisk bare positivt at alle tre er med på samtalen, da blir det som du sier ikke noe kluss og krøll..  

Så velg dine kamper som en annen sa her.. 

Anonymkode: 17bf8...e4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Må også nevne at eksempelet du beskriver ikke kan sammenlignes med ts sin situasjon. Om en person får bildet sitt delt uten tillatelse, kan ikke vedkommende gjøre noe for å stoppe dette. Det er ikke slik at mannen tar lydopptak av samtalen deres og deler den videre slik at saken faller ut av ts sine hender, her er han veldig tydelig åpen om at han har på høyttaler slik at kjæresten hans kan høre samtalen. Om ts ikke ønsker dette, så kan hun enkelt og greit legge på. 

Ja men skjønte det slik at ts ikke ønsket det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Airman skrev:

Ja men skjønte det slik at ts ikke ønsket det

Nei, men hun tvinges heller ikke til dette. Hun ringer frivillig, og hun kan når som helst avslutte samtalen. Det kan derfor ikke sammenlignes med en situasjon som du ikke har noe kontroll over. Ts har kontroll over dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg skal ikke være på høytaler. For det første er det drit irriterende fordi jeg hører meg selv når jeg snakker, og for det andre så er det en prinsippsak. For det tredje er jeg lei den brølingen hennes i bakgrunnen. Hi

Anonymkode: 572e7...02e

Hadde fokusert på et godt samarbeid om barna og god stemning istedet for prinsippsaker...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Må også nevne at eksempelet du beskriver ikke kan sammenlignes med ts sin situasjon. Om en person får bildet sitt delt uten tillatelse, kan ikke vedkommende gjøre noe for å stoppe dette. Det er ikke slik at mannen tar lydopptak av samtalen deres og deler den videre slik at saken faller ut av ts sine hender, her er han veldig tydelig åpen om at han har på høyttaler slik at kjæresten hans kan høre samtalen. Om ts ikke ønsker dette, så kan hun enkelt og greit legge på. 

Det med opptak var et eksempel på hvorfor ikke jeg syntes slik aktivitet var ok fordi jeg kjenner til slikt tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde synest det hadde vært utrolig irriterende. Men.. om jeg hadde gidda å lage noe sak om det, det vet jeg ikke. Både x'en og hans kone høres ganske blåst ut.

Anonymkode: eb6cd...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lisa Rowe skrev:

Nei, men hun tvinges heller ikke til dette. Hun ringer frivillig, og hun kan når som helst avslutte samtalen. Det kan derfor ikke sammenlignes med en situasjon som du ikke har noe kontroll over. Ts har kontroll over dette. 

Ja det stemmer. Men jeg er ikke enig i at dette er ok. Det er synsingen min og meningen min, som du syntes er fælt at jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan en vel gå hele veien fra barnekonvensjonen til menneskerettighetene prgr12 av FN. Og alt av lobv om personvern, behandling av personopplysninger og lov om elektronisk kommunikasjon, pluss mye mer, hvis hun ønsker å stoppe det. Etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det krise om kona hans hører at Truls skal i bursdag til Odd Gunnar i klassen på fredag? Overlever du ikke å høre samtalen litt dårlig av og til? Dere snakker vel ikke i timesvis? At hun er sjalu er nå hennes og mannens problem. Vær glad for at du slipper sånt. Velg dine kamper.

Men hvorfor tror du hun er så sjalu? Startet de forholdet med utroskap?

Anonymkode: 1c13a...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...