Gå til innhold

Eksen må ha meg på høytaler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Airman skrev:

Det med opptak var et eksempel på hvorfor ikke jeg syntes slik aktivitet var ok fordi jeg kjenner til slikt tilfelle. 

Det er ikke ulovlig å ta opptak av samtaler man selv deltar i (https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/lydopptak/). Å dele disse opptakene er en annen sak, og her spiller nok personvern en større rolle. Allikevel så er det en vesentlig forskjell på å ta opptak/dele opptak av en samtale, og på å ha høyttaler på mobilen under en telefonsamtale, spesielt når vedkommende er fullt klar over at samtalen er satt på høyttaler. 

5 minutter siden, Airman skrev:

Ja det stemmer. Men jeg er ikke enig i at dette er ok. Det er synsingen min og meningen min, som du syntes er fælt at jeg har

Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for å ha. Det gjør meg ingenting at du mener det er en uting å ha på høyttaler under en telefonsamtale. Alt jeg sier er at du ikke burde komme med påstander (spesielt om hva som er lovlig og ikke) om du ikke klarer/orker å støtte disse opp. Jeg har for eksempel ikke sagt at det garantert er lovlig, bare at jeg ikke finner noe informasjon om hvorvidt det er lovlig eller ikke, og at ansvaret for å finne beviser dessuten ligger på din side, ettersom det var du som kom med påstanden. 

Del gjerne meningene dine, men understrek da at dette er dine personlige meninger og synsinger. Det er ikke greit å insinuere at dine personlige meninger er noe alle må følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lisa Rowe skrev:

Det er ikke ulovlig å ta opptak av samtaler man selv deltar i (https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/lydopptak/). Å dele disse opptakene er en annen sak, og her spiller nok personvern en større rolle. Allikevel så er det en vesentlig forskjell på å ta opptak/dele opptak av en samtale, og på å ha høyttaler på mobilen under en telefonsamtale, spesielt når vedkommende er fullt klar over at samtalen er satt på høyttaler. 

Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for å ha. Det gjør meg ingenting at du mener det er en uting å ha på høyttaler under en telefonsamtale. Alt jeg sier er at du ikke burde komme med påstander (spesielt om hva som er lovlig og ikke) om du ikke klarer/orker å støtte disse opp. Jeg har for eksempel ikke sagt at det garantert er lovlig, bare at jeg ikke finner noe informasjon om hvorvidt det er lovlig eller ikke, og at ansvaret for å finne beviser dessuten ligger på din side, ettersom det var du som kom med påstanden. 

Del gjerne meningene dine, men understrek da at dette er dine personlige meninger og synsinger. Det er ikke greit å insinuere at dine personlige meninger er noe alle må følge. 

Jeg skal gi deg en likes, men dette tror jeg er kverulering for JURISTER , ikke for oss to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for avsporing i tråden din, ts. Men, du sier at dette for det meste er en prinsippsak. Er det ikke viktigere å få til et godt samarbeid for barnets del? Jeg hadde kanskje hatt større forståelse om det var snakk om en ny kjæreste, men dette er jo konen til eksmannen din, og da er det vel naturlig at hun også tar en del i oppdragelsen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, min eksmann har også en slik nykone. Hun skal ha full kontroll og styre alt. Vi har hatt flere runder på fvk og hver gang har eksmannen fått beskjed om at stemor bør trekke seg noen steg tilbake. Det er far og mor som bestemmer ang barna, har stemor innvendinger må hun og far ta det seg i mellom. Han fikk tidligere ikke lov av henne å snakke med meg uten at hun var tilstede, så han ringte meg når han var ute av huset. Her handler det om at stemor er usikker tror jeg, kanskje fordi de ble "sammen" før det ble slutt mellom eksmann og meg🤷‍♀️ Jeg har aldri tålt henne, men har svelget en haug med kameler i alle år for å ha et fungerende samarbeid med far, er så glad for at vårt barn er så stort nå at det er lite jeg må ha med far å gjøre👍

Anonymkode: ad01b...bad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lisa Rowe skrev:

Beklager for avsporing i tråden din, ts. Men, du sier at dette for det meste er en prinsippsak. Er det ikke viktigere å få til et godt samarbeid for barnets del? Jeg hadde kanskje hatt større forståelse om det var snakk om en ny kjæreste, men dette er jo konen til eksmannen din, og da er det vel naturlig at hun også tar en del i oppdragelsen? 

Da er du medskyldig i avsporingen , slik at du ikke henger ut andre for avsporing, som du dessverre ble dratt inn i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Airman skrev:

Da er du medskyldig i avsporingen , slik at du ikke henger ut andre for avsporing, som du dessverre ble dratt inn i

Herlighet nå må du gi deg, her er det rett og slett bare du som tar deg nær og tilegner meg meninger og ytringer jeg absolutt ikke har gitt uttrykk for å ha. Skrev jeg "Beklager for at Airman avsporet." ?? Nei. Jeg beklaget for avsporing, punktum. Om du ønsker å beklage så kan du gjøre det, fordi jeg beklaget nemlig ikke for deg. Jeg beklaget på mine egne vegne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så psyko. Det hadde jeg ikke finne meg i. Da hadde jeg heller dukket opp på døra hver gang det var noe. 

Det er virkelig ikke ditt problem at deres forhold er dårlig. 

Anonymkode: b90a1...df9

Ja, dette var jo mindre psyko...

Anonymkode: 7b7cd...f4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Herlighet nå må du gi deg, her er det rett og slett bare du som tar deg nær og tilegner meg meninger og ytringer jeg absolutt ikke har gitt uttrykk for å ha. Skrev jeg "Beklager for at Airman avsporet." ?? Nei. Jeg beklaget for avsporing, punktum. Om du ønsker å beklage så kan du gjøre det, fordi jeg beklaget nemlig ikke for deg. Jeg beklaget på mine egne vegne. 

Hvis den konversasjon du hadde med meg var avsporing, så avsporet vi begge to. Det er regler for avsporing, derfor jeg nevnte det

Endret av Airman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner et "hvorfor" her? Når det står slik kan det jo være flere grunner til at hun vil høre, trenger ikke være sjalusi i det hele tatt! Som noen har skrevet er det kanskje fordi mannen er elendig til å huske datoer, og den nye kona vil ikke bli overrasket med at de plutselig har barna hans når hun har planlagt en romantisk tur et sted. Eller du, TS, kanskje uten å vite det selv, er veldig vanskelig å samarbeide med? Du virker jo veldig hissig. Hvorfor skriver du ikke grunnen de gir? Hun hører jo deg i telefonen så du kan jo bare spørre? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg skulle faktisk ønske at min eks løste det sånn jeg. Jeg skulle gjerne ønske at samboeren hans var involvert i samtalen, dette fordi min eks er et surrehode som ikke husker hva han avtaler hverken med meg eller henne, dermed ender vi stadig i situasjoner hvor det blir kræsj og misforståelser. Og gjett hvem som alltid har gjort noe galt da?🙄 Det hadde vært mye bedre å være alle involverte når man avtaler ting. Hun bidrar sikkert også til å følge opp barna deres? Men det kommer litt an på hva samtalen gjelder da selvfølgelig.

Men jeg er litt usikker på om det er hun som er sjalu her, jeg tror kanskje du har noen følelser som ikke er gode rundt det at hun er en del av din eks og dine barns liv. Kanskje du skal prøve å se på henne som en ressurs heller enn en plage? Jeg vet det ikke er enkelt altså, sliter litt med dette selv også.

Har redusert problemene her med å lage en veldig tydelig samværsavtale med klokkeslett for alle bytter osv. Forholder meg til den, og avtaler alt annet på melding slik at jeg har det skriftelig. Prøver generelt å ha minst mulig kontakt. Kanskje det kan hjelpe dere også?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg skal ikke være på høytaler. For det første er det drit irriterende fordi jeg hører meg selv når jeg snakker, og for det andre så er det en prinsippsak. For det tredje er jeg lei den brølingen hennes i bakgrunnen. Hi

Anonymkode: 572e7...02e

Da bør du jobbe med å sette egne behov til side til fordel for barnas.

Klart dette føles unødvendig og meningsløst for deg, for ikke å snakke om at det er HUN som bestemmer det. Men nå har du sjansen til å være den voksne i situasjonen. Let it go.

Anonymkode: c23db...d7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere som svarer har aldri vært i nærheten av denne situasjonen selv. Jeg har ei i nær familie som opplever det samme. Mann uten ryggrad som har ekstremt sjalu nykone. Flere runder med barnevern og familievernkontor, der nykone har fått klar beskjed om å holde seg unna da hun ikke er forelder til ungene. Og mannen har fått beskjed om å manne seg opp og ta ansvar. 
Var ganske ekkelt og en smule morsomt å være i selskap for barnet deres, og se nykone faktisk talt holde i mannen sin og kysse på han absolutt hele tida de få timene vi var i samme lokale, vi single damer (altså meg som tante og søstra mi som mor til dette barnet). Men synd for hen som var konfirmant og hovedperson da. 

Det er mye foreldre kan ha behov for å diskutere om barnet sitt, uten at en tredjepart skal være lytter på tråden. 

Anonymkode: 6e107...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle nesten ønske at dama til eksen overhørte alle samtaler og meldinger vi hadde. For jeg har inntrykk av at når han glemmer ting, så er det jeg som får skylda. Vi har oppklart et par slike ting, og jeg mistenker at dette bare er toppene av isfjellet

Anonymkode: 1c13a...ff5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere som svarer har aldri vært i nærheten av denne situasjonen selv. Jeg har ei i nær familie som opplever det samme. Mann uten ryggrad som har ekstremt sjalu nykone. Flere runder med barnevern og familievernkontor, der nykone har fått klar beskjed om å holde seg unna da hun ikke er forelder til ungene. Og mannen har fått beskjed om å manne seg opp og ta ansvar. 
Var ganske ekkelt og en smule morsomt å være i selskap for barnet deres, og se nykone faktisk talt holde i mannen sin og kysse på han absolutt hele tida de få timene vi var i samme lokale, vi single damer (altså meg som tante og søstra mi som mor til dette barnet). Men synd for hen som var konfirmant og hovedperson da. 

Det er mye foreldre kan ha behov for å diskutere om barnet sitt, uten at en tredjepart skal være lytter på tråden. 

Anonymkode: 6e107...52b

Sånn var/er min eks og samboer også. I tillegg holdt min eks en tale til konfirmanten der 90% var skryt av deres nye familie, spesielt samboeren.🙄 Det er tydelig at han har stort behov for å markere at alt er mye bedre nå enn når vi var kjernefamilie. Men ærlig talt, det er jo bare patetisk. Det er de som driter seg ut tenker jeg. Jeg ble litt lei meg på konfirmantens vegne, men han fikk jo flere fine taler som bare var til han, heldigvis. Jeg tenker nå mitt jeg da. Hvor trygt og godt er forholdet når de har behov for å holde på sånn? Uansett, det som er viktig for meg er et minst mulig problemfylt samarbeid, og det å involvere ny partner har mer dempende virkning her tror jeg. Det har nemlig hendt at eksen har gått helt i fistel over småting, og da har jeg bedt han høre med samboeren om vi kan finne en felles løsning. Og da kommer han gjerne tilbake med en ganske annen tone i etterkant, og kan gå med på et komprimiss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo gal ut...

Men eg ting jeg kom til å tenke på er at hvis det skulle skje noe med far og/ eller ungene, altså at far ikke var i stand til å ringe deg TS... Hvordan skal Locolina få tak i deg for å varsle deg når du har blokkert henne?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg svelget hvalen, fjernet blokkeringene og heller begynt å ta opp samtalene der Locolina ikke å holde seg på matta. Disse hadde jeg spart til en senere anledning. 

Du kunne jo alltids med den riktige takten, fått lagd en remix av høydepunktene, det kan jo alltids bli en radiohit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som det mest naturlige i hele verden. Flest mulig er best mulig, når det gjelder informasjon som skal deles. 

Synes du høres mer problematisk ut en henne. Blokkerer henne og sier hun brøler i bakgrunnen.

Er du helt sikker på at det er det som skjer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare snakker for å avtale ting burde det uansett ikke ta så lang tid, så du holder nok ut. Du kan ikke bestemme om han setter på høytaller. Tydelig at du ønsker å si noe hun ikke burde høre, kanskje derfor hun vil høre? Hun har skjønt det. 

Anonymkode: fa08a...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...