Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i matvarebutikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det å jobbe i matbutikk har et ufortjent dårlig rykte på seg, jeg. Selvfølgelig har du noen ugreie kunder som virkelig tester tålmodigheten din, men stort sett er folk man møter på hyggelige. Jeg lærte veldig mye av å jobbe i matbutikk, ting som jeg har fått bruk for i den jobben jeg har nå.

Klart, det kan være slitsomt å gå en del fordi det er hardt gulv, men vil da anbefale deg å investere i ekstra såler, som kan være en billigere løsning enn å kjøpe dyre sko. Vær veldig nøye på at du løfter riktig også, sjefen jeg hadde da jeg jobbet på Rema ga ansatte en verbal ørefik om de ikke løftet riktig. :fnise:

Alle burde på et eller annet tidspunkt i livet jobbe i matbutikk, så hadde mange sikkert fått mye mer respekt for de som sitter i kassa, stabler varer eller jobber i frukt- og grøntavdelingen.

Jeg savner iallfall å jobbe i matbutikk! Elsket jobben min der jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.10.2020 den 8.48, AnonymBruker skrev:

Veldig bra. God lønn, hyggelige kunder og en utfordrerende arbeidsdag. Trives strålende :) 

Anonymkode: 9983a...51c

Hva tjener du da?

Anonymkode: 8db01...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Amélie La Croix skrev:

Jeg synes at det å jobbe i matbutikk har et ufortjent dårlig rykte på seg, jeg. Selvfølgelig har du noen ugreie kunder som virkelig tester tålmodigheten din, men stort sett er folk man møter på hyggelige. Jeg lærte veldig mye av å jobbe i matbutikk, ting som jeg har fått bruk for i den jobben jeg har nå.

Klart, det kan være slitsomt å gå en del fordi det er hardt gulv, men vil da anbefale deg å investere i ekstra såler, som kan være en billigere løsning enn å kjøpe dyre sko. Vær veldig nøye på at du løfter riktig også, sjefen jeg hadde da jeg jobbet på Rema ga ansatte en verbal ørefik om de ikke løftet riktig. :fnise:

Alle burde på et eller annet tidspunkt i livet jobbe i matbutikk, så hadde mange sikkert fått mye mer respekt for de som sitter i kassa, stabler varer eller jobber i frukt- og grøntavdelingen.

Jeg savner iallfall å jobbe i matbutikk! Elsket jobben min der jeg.

Er som millitæret.

Få en møkkajobb i ett år for å få disiplinen, men ikke jobb med det resten av livet.

Anonymkode: 4514f...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er som millitæret.

Få en møkkajobb i ett år for å få disiplinen, men ikke jobb med det resten av livet.

Anonymkode: 4514f...809

Deg om det. Finnes jo de som vil bli f.eks kjøpmenn og lignende og ha en karriere. Trenger ikke værra så negativ vel? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne vel sagt til kunden nå er det stengetid om 5 min, du rekker ikke å kjøpe alle varer. Resten som vi ikke rekker kan du komme og kjøpe imorgen. 
man må være litt bestemt når man vet man ikke får betalt for overtid 

Anonymkode: fbb72...40e

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det fra jeg var 18-23 ca, mens jeg studerte.

Det var helt ok, men det var slitsomt å sitte i kassa i timesvis på sin måte. Mye lyd og bråk, utålmodige og uhøflige kunder, men så var det også de som kom daglig og var hyggelige. Kollegaene var snille, og hadde godt samhold. 

Men det er begrenset hvor mange år man gidder å trekke frem i hyller og frustrere seg over de som setter melkekartonger og brus oppå avisene på rullebåndet slik at sensoren stopper, eller de som legger egg først på båndet så vi må være ekstra forsiktige. 

Helt ok jobb, men det er ikke noe jeg gjør frivillig igjen. Tjente aldri godt, men var ok ved siden av studie.

Anonymkode: 82e64...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Og slike holdninger var en stor grunn til å hate å jobbe stengevakt. Du forstår at de som jobber der vil hjem? Nei, det gjør du visst ikke. Kan fortelle deg at de som jobber der ikke kan fordra slikt ;) 

Anonymkode: 82e64...d54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår at de som jobber der vil hjem?

Og jeg vil ha en blowjob av Rihanna. Er man på jobb, er man på jobb. Dagdrømmingen får dere ta når lyset er slukket.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Å du har kontorjobb fra 09-15? Heldigvis ikke mange med den holdningen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vil ha en blowjob av Rihanna. Er man på jobb, er man på jobb. Dagdrømmingen får dere ta når lyset er slukket.

Anonymkode: c7d1d...2ff

🙄

Anonymkode: 25d2d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Vi stenger dørene 23, da er det din fordømte plikt å komme deg ut av vår stengte arbeidsplass. Har ikke noenting til overs for folk som kommer og leker tilbakestående rett før stengetid. Stikk, ha en fin kveld ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Dette er selvsagt feil. Ved stengetid skal du være ute.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Fin holdning... 

Dette er det verste med å jobbe i dagligvare (og sikkert andre butikker). Kunder som sniker seg inn under gitteret 1 minutt før stengetid for å shoppe full handlevogn. Ikke så gøy når man har en buss å rekke og når man kun får betalt til femten minutter etter stengetid (det er den tiden stengingen skal ta når kunder viser folkeskikk og retter seg etter åpningstiden) 

Har jobba både i mindre butikker og på store kjøpesenter, og på det ene senteret fikk vi hjelp av vektere til å få ut kunder på en høflig måte. Det var veldig greit. 

Anonymkode: 23964...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tjener du da?

Anonymkode: 8db01...a0f

Ikke meg du siterer, men jeg tjener 211.51 i timen + UB tillegg. Hadde 465 000 i fjor (ca. 20 000 er overtid). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Amélie La Croix skrev:

Jeg synes at det å jobbe i matbutikk har et ufortjent dårlig rykte på seg

Helt enig, det å jobbe i kiosk er mye verre. fy for en dritt jobb. 

Anonymkode: e143a...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobba i flere butikker i Spar, Coop og Bunnpris. Ikke Rema 1000. Hvordan det er å jobbe i matvarebutikk, kommer an på butikken, vil jeg si. (Altså den enkelte butikk, ikke kjede.) 

Det er fordeler og ulemper med små og store butikker. I nærbutikken blir man gjerne kjent med kundene og når det ikke er mye å gjøre, er det trivelig å slå av en prat. Ulempen er at de samme (ofte de som er noe kravstore) kundene kommer igjen, opptil flere ganger daglig. Og så er det ikke så lett å få skikkelig pause. Selv om man har krav på 30 minutter, så må man gjerne være tilgjengelig for å hjelpe den andre ansatte på jobb, i tilfelle det skjer et eller annet (og det gjør det alltid mens man har pause😄). 

I større butikker (trolig Rema) er det eget pauserom, og når man har pause, har man pause. Slik jeg opplever det, er det mer ensidig å jobbe i større butikker. Som nyansatt/ekstrahjelp blir man da gjerne plassert i kassen, og sitter der hele dagen. (I motsetning til i nærbutikken, der jeg stekte brød, la fram frukt, fylte på melk, vaska panteautomaten, osv)

Jeg likte godt å jobbe i butikk, men jeg var helt utslitt på slutten av dagen. Det tar på å smile til alle (også de som er sure) og spørre om pose og medlemskort x antall ganger. 🙂 Jeg jobba stort sett kvelder. (De fast ansatte fikk jo dagvaktene) Og lønna er ikke så god. 

Har kontorjobb nå. Noe jeg trives godt med som introvert. Arbeidstiden er også mer familievennlig. Har ikke jobba i butikk på noen år. Men det hender jeg tar meg selv i å surre rundt i butikken en del lenger enn det som strengt tatt er nødvendig for å få unna innkjøpene (ikke etter stengetid!). Så jeg må innrømme at jeg savner det littegrann. 

Anonymkode: 23964...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Hvorfor tror du kjøpesenteret sier over høyttaleren at de stenger om 15min? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Nettopp disse som lager irritasjoner hos oss butikk ansatte. Hvorfor komme ett minutt før stengetid, når dere har heeele dagen?? Vis litt respekt og ikke storhandle rett før stengetid. 

Anonymkode: 28ea1...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hemmelig158 skrev:

Hvorfor tror du kjøpesenteret sier over høyttaleren at de stenger om 15min? 

Miner meg på noe:  Jeg parkerte bilen i parkeringshuset ved kjøpesenteret en gang (var sent ute og det var raskeste løsning). Selvfølgelig kom det inn en kunde av den trege sorten. Kunden tok seg virkelig god tid og skulle selvfølgelig betale kontant. Og da jeg endelig var ute av butikken, var bilen innelåst i parkeringshuset. Vekterne pleide å sjekke butikkene først, men hadde låst parkeringshuset først av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 23964...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg kommer inn ett minutt før butikken stenger, 19.59, så er det helt uinteressant at dere har stengetid kl 20.00. Da skal jeg handle ferdig det jeg skal ha, stengetid handler kun om at butikken er stengt f.o.m det klokkeslettet, altså for personer som befinner seg utenfor butikken, de som allerede er inne i butikken skal handle seg ferdige. Det er deres fordømte plikt å rette dere etter oss kunder.

Anonymkode: c7d1d...2ff

Kunne aldri ha falt meg inn å gjøre som deg, de få gangene jeg er innom butikken etter kl 22 handler jeg ikke mer enn det jeg kan bære selv fra hylla og til kassa, dvs 1-3 varer. Noe annet blir respektløs ovenfor butikkansatte

Anonymkode: 11601...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...