Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i matvarebutikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det veldig hardt og krevende? Eller går det greit? 
hvordan er lønnen? 
 

rema 1000

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke pausene dine sammenhengende. Konstant kutt på fingrene. Må vaske hendene ofte, da du blir svart og seig på fingrene fort.

Perioder der det er veldig travelt, og perioder der timene snegler seg videre, og lite å gjøre.

Anonymkode: 43505...4e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke med lønna hos rema, jeg jobbet i Ica og hadde ræva lønning enda jeg hadde ansvars stilling. 
det er hardt for beina, skaff deg gode sko som sitter godt på foten, kan spare deg for mye rygg/bekkenplager senere. 
vi hadde heldigvis sammenhengende lunsjpause. 
hvor mye «trøkk» det er varierer. Hos oss var det ekstremt hektisk på dager med varelevering (vi hadde ikke levering hver dag, vi hadde heller større levering på færre dager). 
noen (slik som jeg) blir yrkesskadet ved at man hele tiden går å ser rotete hyller i andre butikker 😂 

 

Anonymkode: f4efc...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat startet i matbutikk, og synes første ukene var krevende, men jeg har aldri jobbet i matvare før og det er så klart mye som skal læres og forståes. Nå etter 2 mnd synes jeg det er veldig trivelig arbeid, og trives godt.

Lønnen er ikke akkurat fantastisk men jeg har null erfaring og Inget ansvar, så den kan jo bare bli bedre

Jeg får i allefall pauser uten problem, og ting å gjøre finnes alltid, vi har varelevering hver dag og er eneste butikk i området så lite trøkk oppleves visstnok sjeldent for vår del. Gode sko og behagelig uniform fikk jeg av jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thjelp skrev:

Akkurat startet i matbutikk, og synes første ukene var krevende, men jeg har aldri jobbet i matvare før og det er så klart mye som skal læres og forståes. Nå etter 2 mnd synes jeg det er veldig trivelig arbeid, og trives godt.

Lønnen er ikke akkurat fantastisk men jeg har null erfaring og Inget ansvar, så den kan jo bare bli bedre

Jeg får i allefall pauser uten problem, og ting å gjøre finnes alltid, vi har varelevering hver dag og er eneste butikk i området så lite trøkk oppleves visstnok sjeldent for vår del. Gode sko og behagelig uniform fikk jeg av jobben:)

Blir du fysisk veldig sliten? Eller er det greit

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir du fysisk veldig sliten? Eller er det greit

Anonymkode: fbb72...40e

Det er fysisk slitsomt å jobbe i matbutikk ja! Man løfter ofte mange 100 kg hver eneste dag, og går mange tusen skritt. 

Anonymkode: 497cd...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir du fysisk veldig sliten? Eller er det greit

Anonymkode: fbb72...40e

Blir jeg veldig sliten så spør jeg om å få sitte litt i kassen, det er jo ikke like fysisk slitsomt. Men jeg bærer ikke flere 100kg, vi bruker traller, lastehjul og er ting veldig tungt spør jeg om hjelp.

Jeg går i snitt 7000-10.000 skritt på en vakt men da har jeg ikke sittet i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Thjelp skrev:

Blir jeg veldig sliten så spør jeg om å få sitte litt i kassen, det er jo ikke like fysisk slitsomt. Men jeg bærer ikke flere 100kg, vi bruker traller, lastehjul og er ting veldig tungt spør jeg om hjelp.

Jeg går i snitt 7000-10.000 skritt på en vakt men da har jeg ikke sittet i kassen.

Men du løfter de jo av pallen og på tralla, og av tralla og inn i hylla? 

Anonymkode: 497cd...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. God lønn, hyggelige kunder og en utfordrerende arbeidsdag. Trives strålende :) 

Anonymkode: 9983a...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du løfter de jo av pallen og på tralla, og av tralla og inn i hylla? 

Anonymkode: 497cd...6e4

Joda, noen få tunge løft er det jo, syltetøyglass og frukt og grønt, men med riktig metode og teknikk har jeg ikke opplevd noe problem. Juice, brus og store ting har vi på pall og bruker jekketralle til å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, Thjelp skrev:

Blir jeg veldig sliten så spør jeg om å få sitte litt i kassen, det er jo ikke like fysisk slitsomt. Men jeg bærer ikke flere 100kg, vi bruker traller, lastehjul og er ting veldig tungt spør jeg om hjelp.

Jeg går i snitt 7000-10.000 skritt på en vakt men da har jeg ikke sittet i kassen.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fysisk slitsomt å jobbe i matbutikk ja! Man løfter ofte mange 100 kg hver eneste dag, og går mange tusen skritt. 

Anonymkode: 497cd...6e4

....  Dagsmålet for god helse er å gå minst 10000 hver dag..   det er BRA. Du må ikke se på det som at jobben krever deg noe som gir slitasje på føttene, men at jobben GIR deg mulighet for å oppfylle aktivitetsmålet for god helse. 10000 er ikke å gå mye. Mye er over 25000. 

Nå vet ikke jeg hvordan det er å jobbe i matbutikk, men ser ikke for meg at du bærer mange hundre kilo i ett løft slik det høres ut. Det er ingen tunge artikler i matbutikken. Det er vel heller slik at det er mange 5 kg løft, som blir flere hundre tilsammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, theTitanic skrev:

 

....  Dagsmålet for god helse er å gå minst 10000 hver dag..   det er BRA. Du må ikke se på det som at jobben krever deg noe som gir slitasje på føttene, men at jobben GIR deg mulighet for å oppfylle aktivitetsmålet for god helse. 10000 er ikke å gå mye. Mye er over 25000. 

Nå vet ikke jeg hvordan det er å jobbe i matbutikk, men ser ikke for meg at du bærer mange hundre kilo i ett løft slik det høres ut. Det er ingen tunge artikler i matbutikken. Det er vel heller slik at det er mange 5 kg løft, som blir flere hundre tilsammen. 

 

Er du klar over hvilken belastning det gir å gå 10-13000 skritt hver dag på betong gulv? Det er ikke det samme som å være aktiv ute f.eks man opp når heller ikke særlig puls av det så man får ikke særlig aktivitets utbytte av det heller. Ikke mange hundre kg? Vi tar som regel frukt alene, det er to paller, med esker som veier 12-20 kg, de er store og uhamslige så det blir mange løft som ikke er opptimale, når man er ferdig med det skal man gjerne lempe 3-4 paller med brus, hermetikk, mel, melk osv. Det er ytterst få løft som er kun 5 kg. Jeg har jobbet i matbutikk i 9 år og kroppen bærer desverre preg av det. 

Anonymkode: 497cd...6e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dere ambefalt meg å jobbe deltid i matvare butikk? Eller mener dere det er alt for tungt? 
 

jeg er faktis ikke så sterk, og er slank. Men tenker er deltid like ille som fulltid? Eller tror dere deltid hadde funka? Hvor mye prosent vet jeg ikke. Men står deltid

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne dere ambefalt meg å jobbe deltid i matvare butikk? Eller mener dere det er alt for tungt? 
 

jeg er faktis ikke så sterk, og er slank. Men tenker er deltid like ille som fulltid? Eller tror dere deltid hadde funka? Hvor mye prosent vet jeg ikke. Men står deltid

Anonymkode: fbb72...40e

Du venner deg til det :) jeg skulle gjerne jobbet i matbutikk igjen, men på grunn av skade i beina kan jeg dessverre ikke lenger (har ikke sammenheng med tråkking i butikk bare så det er sagt). 

Anonymkode: f4efc...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du venner deg til det :) jeg skulle gjerne jobbet i matbutikk igjen, men på grunn av skade i beina kan jeg dessverre ikke lenger (har ikke sammenheng med tråkking i butikk bare så det er sagt). 

Anonymkode: f4efc...71d

Så det er ikke så ille?

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt jævlig, kundene har ikke respekt for arbeidstiden din (det verste jeg har opplevd er noen som skulle gjøre hele julehandelen 10 min før stengetid på lille julaften, ble sittende 40 min med ubetalt overtid) og de har ikke respekt for deg. Har aldri blitt snakka så ned til som da jeg jobba i matbutikk... 

Anonymkode: 6247c...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt jævlig, kundene har ikke respekt for arbeidstiden din (det verste jeg har opplevd er noen som skulle gjøre hele julehandelen 10 min før stengetid på lille julaften, ble sittende 40 min med ubetalt overtid) og de har ikke respekt for deg. Har aldri blitt snakka så ned til som da jeg jobba i matbutikk... 

Anonymkode: 6247c...750

Men du fikk i det minste penger for overtid da! Heldigvis

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du fikk i det minste penger for overtid da! Heldigvis

Anonymkode: fbb72...40e

Nei, det var det jeg ikke fikk. Ubetalt overtid. 

Anonymkode: 6247c...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det jeg ikke fikk. Ubetalt overtid. 

Anonymkode: 6247c...750

Åja...

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det jeg ikke fikk. Ubetalt overtid. 

Anonymkode: 6247c...750

Du kunne vel sagt til kunden nå er det stengetid om 5 min, du rekker ikke å kjøpe alle varer. Resten som vi ikke rekker kan du komme og kjøpe imorgen. 
man må være litt bestemt når man vet man ikke får betalt for overtid 

Anonymkode: fbb72...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...