Gå til innhold

Prøver på nummer to!


Gjest Lallana

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ser bra ut, men samtidig må man huske at sammenligning av forskjellige tester ikke er noe å stole 100% på. Den onestep-testen kunne vært negativ i går også den, selv om premom var positiv. Men ingen krise! Viktigste er at du HAR fått positiv EL-test. Og så aksjene da :fnise:

Det er sant ☺️ Men ville du lagt inn negativ i FF? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, si det. Jeg ville nok tenkt på dette som et tvilstilfelle, og da latt OPK stå åpent. Altså verken positiv eller negativ test, så blir ikke FF å lage data på feil grunnlag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på lørdag du skal begynne å teste, på 9dpo?

Eller venter du til 11, som var da du konkluderte med at testene dine slår ut? Da er du jo allerede rett før IKM! Husker du har sagt du har 12 dagers lutealfase 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

Ut fra tempen i morges virker det som jeg ikke har hatt eggløsning ennå, men forhåpentligvis skjer det i dag (og fikk ikke lagt inn aksjer i går, så ett forsøk til i kveld) 🤞🏻

Våknet imidlertid nedstemt i dag. Lei av å prøve, lei av at det «aldri» går, lei meg for at jeg mistet etter å ha blitt gravid for snart ett år siden. En sånn dag hvor man bare har lyst til å holde sengen. Ny dag i morgen og alt det der...

703972CC-37A0-4AFD-8D85-CEEAC65A1795.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem! :klem: Noen dager trenger man det bare ekstra mye. Håper du føler deg bedre utover i dag, og at det blir hyggelig med aksjeinnlegging 😊 Spennende med snart EL! En gang vil det bli klaff igjen, tro på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO!

Daaaa tror jeg at jeg er over i DPO-land. Har også fått ristet av meg de tunge følelsene fra i går. Takk for oppmuntrende melding @Amatariel - sånt hjelper mer enn man aner! ❤️ Jeg er for tiden sykemeldt fra jobb på grunn av generelt stress og søvnmangel, men har sovet mye bedre de siste dagene enn i hele høst. Denne koronatiden har vært tung, med mange bekymringer og uro på jobb. Håper på et bedre 2021, forhåpentligvis med en lillesøster eller lillebror på vei 💕

Ellers starter jeg på progesteron i form av Duphaston-tabletter 3 DPO. Veldig spent på det! Tror også vi skal få levert inn sædprøve fra mannen før jul også, så kan vi legge en ny plan med gynekologen på Medicus over nyttår dersom det ikke klaffer denne gangen. 

Grubler litt på hvordan jeg skal gjøre det i jul med tanke på familien. Vi reiser til mine foreldre og svigers, og vanligvis tar jeg et glass vin e.l., men jeg ønsker ikke å innta alkohol dersom jeg er gravid - men IKM er trolig ikke før 28/29. Jeg kommer uansett ikke til å drikke noe foran sønnen min, det blir i så fall etter hans leggetid, men jeg vet de eldre kommer til å legge merke til hvis jeg drikker alkoholfritt 🤔 Den klassiske «kvinne i 30-årene som ikke drikker, må vel være gravid» 🤪 Irriterer meg over at det er sånn altså. Egentlig hadde jeg ikke hatt noe i mot å være åpen, men siden vi mistet, ønsker jeg å holde det privat til vi har vært på ultralyd i hvert fall. Jeg mistet jo bare noen uker etter vi fortalte familien sist, og jeg synes det var ekstra tungt med alle meldingene og å måtte fortelle hvordan det gikk og slikt. Ja ja, dette ble nesten en bok - men man har mange tanker i denne prøveperioden.

004A4F0A-00D6-4EB4-9FF9-EBED3036EBA6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for dpo-land!! :heiajente: Greit å planlegge litt fremover, men håper ikke dere får behov for noe hjelp fra Medicus. Satser på at 2020 må føre NOE godt med seg, sånn på tampen her, med å gå nyåret i møte med en magehemmelighet ❤️

Jeg ville tatt et vinglass (spesielt synlig for alle familiemedlemmene så det ikke er rom for mistanker) i jula før evnt. positiv test. Er veldig for å leve helt som normalt frem til man får en positiv test. Er ingen skam i det. Trenger jo ikke ta glass nr. 2, 3 osv. utover kvelden. Bare gå over på vann, og skyld på litt hodepine dersom noen kommenterer om du ikke skal ha mer.

Som en som har mistet før - etter å ha fortalt alle - så forstår jeg så veldig godt tankene dine omkring dette :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lallana skrev (På 9.12.2020 den 0.01):

CD5 og det er lite som skjer. Sjekker alle apper ørten ganger om dagen for å planlegge. Ferdig med mensen, og om jeg er som de to siste syklusene, får jeg første positiv eltest CD11. Håper i grunn det lar vente på seg til over helga, da vi skal reise bort til familie fre-søn 😜

Har fylt opp med alt av tester, tar B6, Q10, myo-inositol og melatonin, og er klar med progesteron-tabletter til etter eggløsning. Om det klaffer, vil jeg forhåpentligvis kunne ha en positiv test lille juleaften. Det hadde vært verdens beste julegave! 😭🤞🏻🤞🏻Og det vil dessuten være nesten på året etter at jeg ble gravid sist ❤️

Hei☺️

Inne og snoker litt her🙈 og lurer litt på hva alt du tar er for noe ? B6,q10,myo-inositol og melatonin? 

💕R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Kroppen er så rar. Noen sykluser merker man masse murring og andre «symptomer» etter EL (som jo er symptomer på EL), andre ingenting i det hele tatt. Denne gangen er det lite å melde om. Og det trenger jo ikke å bety noe i det hele tatt 😅 

Begynte på progestronstøtte i går, og tempen stiger foreløpig fortsatt oppover. Bruker et armbånd jeg har fått fra en svigersøster i USA denne måneden, og da blir det hudtemperaturmåling, hvilket ikke er helt nøyaktig, men man ser i det minste en trend.

Ellers prøver jeg bare å nyte dagene med min lille familie før julen setter inn. Håper alle andre prøvere her inne klarer å gjøre det samme og at vi snart får barneønskene våre oppfylt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Dagene før jul har flydd. Har ikke rukket så mye innom her, men har også vært lite å melde. Har synes brystene har vært ømme de siste par dagene, men det kan være progesteronet. Tempen stupte imidlertid i dag, så det føles egentlig som det ikke har gått veien denne gangen heller. Håper selvfølgelig den stiger igjen i morgen. Blir nok å teste 9 DPO, siden det er rundt da jeg har fått positiv tidligere 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO 

Jeg klarte ikke å dy meg siden det er juleaften, og tok en test da jeg var hjemom fra mine foreldre for å hente noen ting. Det er dumt å teste så tidlig, men synes jeg kan skimte noe 😬 Det kan imidlertid like gjerne være skygge, særlig siden dette er OneStep som jeg har dårlig erfaring med, så prøver å ikke få noen forhåpninger. Tempen føyk opp igjen i morges, så får vel bare vente å se de neste dagene 😱

EFEB4EB8-D3EA-46DA-AC8F-1A2441C95953.jpeg
 

God jul til alle prøvere her inne! Håper alle finner litt ro uansett hvordan det feires - eller ikke feires i det hele tatt ❤️

Endret av Lallana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dobesøk før julemiddagen skal inntas. Forsiktig optimist etter å ha tatt en tidligtest fra Babyplan, da jeg synes jeg ser strek på denne også 😯 Har foreløpig ikke fått sagt noe til mannen da vi er rundt familie, så måtte bare dele det her! 

1B533A2D-CF57-418D-813C-77712380F834.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Bare kjapt innom for å dele dagens test! Ble skjelven da jeg så den første testen i går, og synes jo den har blitt sterkere siden i går. Kan det være sant?! Tenk om vi får vår regnbuebaby nøyaktig ett år siden jeg ble gravid sist 🌈🙏🏻

A58F9BAD-39D0-432A-A8A1-AF4FD16EB239.jpeg

Endret av Lallana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lallana skrev (8 minutter siden):

9 DPO

Bare kjapt innom for å dele dagens test! Ble skjelven da jeg så den første testen i går, og synes jo den har blitt sterkere siden i går. Kan det være sant?! Tenk om vi får vår regnbuebaby nøyaktig ett år siden jeg bør gravid sist 🌈🙏🏻

A58F9BAD-39D0-432A-A8A1-AF4FD16EB239.jpeg

Denne er positiv! Gratulerer, så utrolig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...