Gå til innhold

Prøver på nummer to!


Gjest Lallana

Anbefalte innlegg

Gjest Lallana

Jeg er så oppslukt av dette at jeg tenkte jeg fikk opprette en dagbok, så har jeg et sted å lufte tankene.

Jeg er 38 år og prøver altså på barn nummer to. Førstemann ble født i 2017, og vi brukte en stund før det klaffet. Hadde en MA i februar etter et par måneders prøving, og etter en liten koronapause er vi nå på PP6. Kjedelig at det skal ta lenger tid nå, men vet i det minste at jeg kan bli gravid.

Akkurat nå er jeg 3 DPO, med forventet mens 10 november. Holder på med all mulig symptomspotting selv om det jeg eventuelt kjenner vel bare er på grunn av økt progesteron i kroppen. Men jeg fikk påvist lavt stoffskifte på Medicus i september og har gått på medisiner siden, så ting har kjentes annerledes ut denne PP. Mye sterkere eggløsningssymptomer, i motsetning til måneden før. 

FF-grafen min ser lovende ut synes jeg, i hvert fall med tanke på at eggløsning har vært. Så får vi bare se om det er klaff denne måneden. Glad for et forum som dette, for man føler seg litt mindre ensom ❤️ 

image.thumb.png.038b84c423e5293f9ce334eea3c469c9.png

  

Endret av Lallana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du har en dagbok her! 😊 Hvordan går det med charten nå? Ikke lenge til IKM for deg! Krysser fingrene for at dette blir en veldig kort prøvedagbok 🤞  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
29 minutter siden, Amatariel skrev:

Så flott at du har en dagbok her! 😊 Hvordan går det med charten nå? Ikke lenge til IKM for deg! Krysser fingrene for at dette blir en veldig kort prøvedagbok 🤞  

Tempen har gått opp og ned, så blir ikke helt klok! Men i det minste ikke bare nedover da. 

I dag er jeg 8 DPO, så det nærmer seg ja! Har hatt verking/tyngefølelse i livmoren de siste dagene. Pleier vanligvis å få mensenmurringer rundt 7 DPO de syklusene jeg får mensen, og det  har jeg ikke kjent på denne gangen 🤔 Men vet så godt at det ikke trenger å bety noe som helst.

Ved de to andre graviditetene har jeg fått svak svak strek 9 DPO, så blir veldig spennende i morgen. 

3A8D5DAD-10B8-483A-AA01-30361B659A3A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja charten ser jo bra ut - godt over coverline 😍 Masse lykke til i morgen! Jeg har sett noe svakt på 9 dpo mange av de gangene jeg har blitt gravid! Men, så var det en runde i sommer da jeg fikk blenda og ikke testet svakt positivt før 11 dpo. Så jammen kan det være forskjell innad samme kvinne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lallana

Blendahvite tester, og tror jeg er 12 dpo i dag. Det betyr at jeg skal få mensen i morra, CD25. Skuffende, men fordelen med kort syklus er at man kan prøve på nytt igjen raskere. 

Siden sist jeg skrev tok smertene seg opp veldig før de gikk over i mensensmerter, men i helga har jeg ikke kjent noen ting. Merkelig, kanskje det bare er psyken som spiller et puss.

Men begynner å bli veldig utålmodig. Har i praksis prøvd ett år nå, ble gravid på desember-syklus i fjor på 2 pp.

Googler meg selvsagt ihjel på hva jeg kan gjøre for å få det til å klaffe. Ifølge gynekologen på Medicus så alt normalt ut nedentil, og jeg har hatt god effekt av Levaxinen for å få stoffskiftet opp. Lurer på å prøve B6 neste syklus, da jeg er  redd for at de smertene jeg ofte har rundt 7 DPO og at jeg ikke blir gravid skyldes lavt progresteron. Å Google seg ihjel er kanskje ikke det lureste heller men. 

Var også hos svigers i helga, og kjenner veldig på at jeg ikke er gravid. Det blir ikke snakket om, men de vet jo at vi mistet tidligere i år. Får dårlig samvittighet for førstemann som er ensom og bortskjemt og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! :klem:Håper håper mensen holder seg unna i dag! Noen må jo faktisk over to uker etter EL før de ser noe på en test, så jeg håper virkelig bare at det er for tidlig for deg! Det er veldig tungt å gå igjennom slike "merkedager" når man har mistet, og ikke er gravid på ny. Vet akkurat hvordan det er, så føler med deg.

B6 fungerte veldig bra på meg, og lutealfasen ble 1-2 dager lenger etter at jeg begynte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
40 minutter siden, Amatariel skrev:

Stor klem til deg! :klem:Håper håper mensen holder seg unna i dag! Noen må jo faktisk over to uker etter EL før de ser noe på en test, så jeg håper virkelig bare at det er for tidlig for deg! Det er veldig tungt å gå igjennom slike "merkedager" når man har mistet, og ikke er gravid på ny. Vet akkurat hvordan det er, så føler med deg.

B6 fungerte veldig bra på meg, og lutealfasen ble 1-2 dager lenger etter at jeg begynte med det.

Takk for oppmuntrende meldinger! ❤️Dessverre kom det friskt blod da jeg gikk på do i morges, så da ble det som forventet. Men har i grunn kommet over den verste skuffelsen, og er klar for nytt forsøk igjen (mulig at jeg ikke var den blideste på morgenkvisten her hjemme ifølge mannen min men 😅). Skal i hvert fal en tur på apoteket etterpå for å kjøpe B6! Hvor mye tok/tar du @Amatariel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff så kjedelig at tanta kom! :( 

Jeg tror ikke de selger ren B6 på apoteket. Jeg kjøpte min boks her. Jeg tar èn tablett hver dag hele syklusen igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD8 i dag, og tror jaggu jeg har eggløsningsslim allerede. Ser at jeg har fått det på CD9 de to siste syklusene, så spent på om eggløsning kommer tidligere. Negative tester i dag i hvert fall. Denne måneden har jeg begynt å ta B6 og Q10, så spent på om det vil hjelpe! Vil veldig gjerne gå inn i julen som gravid 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg over i DPO-land. Blir lange ni dager før jeg kan teste 😅

Føler vi traff godt med aksjene denne gangen, så håper virkelig på den beste førjulsgaven. Blir tungt å gå inn i julen uten å være gravid. Vi startet egentlig prøvingen i november i fjor. Da gikk det på andre forsøk, før jeg mistet. 3-åringen våknet i morges og sa han skulle ønske han var storebror, så kjenner ekstra på det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så flott å høre - lykke til i dpo-land! Forstår veldig godt følelsene du har ang. nr.2... Jeg husker så godt da jeg hadde en 5-åring som gråt sine modige tårer for at hun ønsket seg søsken av hele sitt hjerte - og da prøvde vi jo alt vi kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 22.11.2020 den 11.54):

Åå så flott å høre - lykke til i dpo-land! Forstår veldig godt følelsene du har ang. nr.2... Jeg husker så godt da jeg hadde en 5-åring som gråt sine modige tårer for at hun ønsket seg søsken av hele sitt hjerte - og da prøvde vi jo alt vi kunne.

 

Noldi skrev (På 21.11.2020 den 11.46):

Hurra for DPO-land🥳 Håper dagene går fort for deg til testing😁

Takk!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO og i dag har jeg kjent på noen intense smerter i livmor. Har gått over til mer verking nå i kveld. Selvfølgelig altfor tidlig til at det kan bety noe, så prøver å ikke tolke utover annet enn at det kommer av eggløsningen. Etter at jeg begynte å levaxin mot lavt stoffskifte i september har jeg kjent litt mer av alt. Mye mer elslim, tydelige elsmerter og nå dette. Håper det er positivt. Tenker å begynne å teste fra 9 DPO, så nå var det å gå tida til å gå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 DPO og dagene går sååå sakte. Sammenlignet med forrige syklus har jeg lite "symptomer". Da hadde jeg murring fra dag én omtrent. Nå har jeg bare hatt de smertene for et par dager siden. Og lite utflod denne gangen også sammenlignet med sist. Har prøvd å tempe, men vært kluss med oppvåkningstider og barn som kommer inn på natta, så usikker på hvor bra det stemmer.  Da jeg ble gravid i desember i fjor hadde jeg lite symptomer frem til 10 DPO ser jeg i FF. Hadde utflod som begynte et par dager før. Husker faktisk jeg var overbevist om at det ikke hadde gått den måneden pga. det. Huff, man kan tolke seg ihjel i DPO-land. Slår ihjel tida med å lese på de andre prøverdagbokene her inne. Krysser fingrene for at det klaffer for oss alle veldig snart!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på deg og heier virkelig på at dette går veien nå :klemmer: Skjønner kjempegodt at du syns det går sakte. Det er faktisk ganske mange dager mellom EL og IKM! Og frem til EL har man jo allerede ventet lenge. Så at tålmodigheten renner ut er fullt forståelig. Men ikke sååå lenge til du kan starte med tidligtesting, om du skal det? ☺️ Så bare tenk at nå er det snart helg. I alle fall i morgen er det det. Lag noen hyggelig helgeplaner - pynte til advent kanskje? Og vips er det søndag/mandag og kanskje du kan ta en test da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (28 minutter siden):

Jeg tenker på deg og heier virkelig på at dette går veien nå :klemmer: Skjønner kjempegodt at du syns det går sakte. Det er faktisk ganske mange dager mellom EL og IKM! Og frem til EL har man jo allerede ventet lenge. Så at tålmodigheten renner ut er fullt forståelig. Men ikke sååå lenge til du kan starte med tidligtesting, om du skal det? ☺️ Så bare tenk at nå er det snart helg. I alle fall i morgen er det det. Lag noen hyggelig helgeplaner - pynte til advent kanskje? Og vips er det søndag/mandag og kanskje du kan ta en test da?

Ja, jeg er fæl til å teste tidlig 🙈 Litt for tidlig vanligvis, men har bestemt meg for å vente til søndag i hvert fall, kaanskje jeg klarer å holde ut til mandag morgen. Takk for støttende ord, det hjelper faktisk veldig! ❤️ Ja, lurt å legge planer! Pynte til advent slår nok an :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, ventetid er såå kjipt! Kjenner meg veldig igjen på det. Men du får prøve å leve i håpet og tenke at du kanskje er gravid allerede 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...