Gå til innhold

Prøver på nummer to!


Gjest Lallana

Anbefalte innlegg

Lily92 skrev (15 timer siden):

Uff ja, ventetid er såå kjipt! Kjenner meg veldig igjen på det. Men du får prøve å leve i håpet og tenke at du kanskje er gravid allerede 😊

Ja, nå må det egget bare feste seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 6 DPO. Tempingen har egentlig gått til skogen denne måneden. Begynte seint og har temper til for ulike tidspunkter da vi har litt søvnissues i heimen.

Derfor tar jeg ikke grafen så seriøst, men i dag fikk jeg et tempfall, som jeg skjønner er vanlig rundt 6 DPO og skyldes østrogenhopp som får temperaturen i kroppen til å gå ned (eller mulig jeg har misforstått, en må jammen meg Google mye i denne prosessen selv om man har holdt på i noen år 😅 ). Og da jeg var på do i stad var det plutselig masse kremere utflod. 

Vel, dette trenger ikke bety noe, men blir veldig spennende å se hva som skjer med tempen i morra. Har ellers ingen kroppslige symptomer som forrige syklus. 

5F06EFEF-D413-4113-9597-D6F163565188.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO.  Som regel pleier jeg å våkne med mensensmerter på dette tidspunktet, men ingenting av det i dag. På ettermiddagen kom litt kramper som kommer og går, men det er ikke som før mensen. Rart hvordan syklusene kan føles så forskjellige. Og frustrerende ikke minst, fordi man tolker alt mulig og blir sprø 🤪

Har kommet i den klassiske «ta seg på puppene for å kjenne om de er ømme»-perioden. Bra man er på hjemmekontor 😅 

Tempen steg i det minste igjen i dag, så spent på morgendagen. 

Endret av Lallana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen fortsetter å stige på 8 DPO. Ingen symptomer utenom stikninger i livmor innimellom. Tenker jeg tar en test i morgen tidlig. Har fått svak positiv på 9 DPO de to andre gangene jeg har vært gravid (har også en kjemisk for to år siden, men da aner jeg ikke hvor jeg var i syklusen siden vi egentlig ikke prøvde). 

Men har egentlig ingen god følelse på at det har gått. Har begynt å tenke at vi må få bestilt sædprøve til mannen fort, for gynekologen har bedt meg ta kontakt for videre behandling når vi er klare for det. Alt så normalt ut på undersøkelse og blodprøver utenom stoffskiftet, så lurer veldig på hva neste skritt er i så fall. 

26D5477B-3498-4D2B-BB8E-7526C13483F6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lallana skrev (3 timer siden):

Tempen fortsetter å stige på 8 DPO. Ingen symptomer utenom stikninger i livmor innimellom. Tenker jeg tar en test i morgen tidlig. Har fått svak positiv på 9 DPO de to andre gangene jeg har vært gravid (har også en kjemisk for to år siden, men da aner jeg ikke hvor jeg var i syklusen siden vi egentlig ikke prøvde). 

Men har egentlig ingen god følelse på at det har gått. Har begynt å tenke at vi må få bestilt sædprøve til mannen fort, for gynekologen har bedt meg ta kontakt for videre behandling når vi er klare for det. Alt så normalt ut på undersøkelse og blodprøver utenom stoffskiftet, så lurer veldig på hva neste skritt er i så fall. 

26D5477B-3498-4D2B-BB8E-7526C13483F6.jpeg

Hei! 

Må bare spørre, hvorfor sier du 8dpo idag, når tempe hoppet vil tilsi at du er 6dpo idag? 🤔 Er det EL testene du baserer det på? Sist måned fikk jeg EL 2 dager etter første negative EL test 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (16 minutter siden):

Hei! 

Må bare spørre, hvorfor sier du 8dpo idag, når tempe hoppet vil tilsi at du er 6dpo idag? 🤔 Er det EL testene du baserer det på? Sist måned fikk jeg EL 2 dager etter første negative EL test 🤷🏻‍♀️ 

Godt spørsmål! Egentlig bare fordi FF har satt det. Og så hadde jeg elsmerter CD9. Om du har rett, er det 1) ikke rart jeg ikke blir gravid fordi jeg alltid bommer på eggløsning og 2) ikke bra fordi det betyr at jeg kanskje har en lutealfase på 10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lallana skrev (2 timer siden):

Godt spørsmål! Egentlig bare fordi FF har satt det. Og så hadde jeg elsmerter CD9. Om du har rett, er det 1) ikke rart jeg ikke blir gravid fordi jeg alltid bommer på eggløsning og 2) ikke bra fordi det betyr at jeg kanskje har en lutealfase på 10 dager.

Ja, jeg hadde senere EL forrige måned enn jeg trodde (og har trodd tidligere måneder). Hvertfall når tempen hoppet så lenge etter positiv test i forhold til hva jeg regnet med. 🙈🤷🏻‍♀️

Skader ikke å legge inn 2 - 3 flere aksjer etter positive/negative tester heller, siden man er fruktbar til 1 dag etter EL 😉 Lykke til videre 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lallana skrev (3 timer siden):

Er vel bare 7 DPO i dag jeg da 😅 Lovende tempstigning i dag, men så spørs det om vi ikke fikk lagt inn aksjer sent nok. 

54FADC2B-44F2-438D-9B55-8CB5F849FE38.jpeg

Det virker da veldig lovende med dippen før det stiger igjen 🤞

Om du ser inne på tempeteåden vår, så hadde Body Lotion en fin kurve med en lav dipp, og steg igjen etterpå. Hun var gravid da 😊😊 Så vi krysser fingrene for deg at det gikk denne måneden 😄🎉🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (7 timer siden):

Det virker da veldig lovende med dippen før det stiger igjen 🤞

Om du ser inne på tempeteåden vår, så hadde Body Lotion en fin kurve med en lav dipp, og steg igjen etterpå. Hun var gravid da 😊😊 Så vi krysser fingrene for deg at det gikk denne måneden 😄🎉🤞

Takk for støttende ord! ❤️ Spennende med grafen til Body Lotion altså, så blir å teste i morgen tidlig. Kjenner på litt symptomer i dag (kjente meg nesten støl i livmoren og har fått ømme bryster), men prøver ikke å få noen forhåpninger etter det som føles som så lang tid i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test, og ikke uventet var den negativ. Tempen gikk en del ned i morges også. Nå har jeg dessuten begynt å få litt mensenmurringer, så er ikke veldig håpefull selv om det fortsatt er tidlig. Men hvis jeg lenge har blingsa på eggløsning, betyr det at jeg skal få mensen om en dag eller to, noe som heller ikke er oppløftende. Mandager altså 💩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var en kjip start på uken ja :( Er så nedtrykkende med både negativ test og tempedropp... skjønner godt du mister håpet da. På en måte greit å forberede seg... stoooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lallana

Formen og humøret i dag har vært elendig. Har dessuten kjent på masse mensenkramper. Kjennes ut som tanta kan komme når som helst. Håper egentlig jeg slipper å vente tre dager til, vil bare komme i gang med ny prøveperiode. Det vil i så fall være nøyaktig samme tidspunkt jeg ble gravid i fjor, og mistet i uke 8. Hadde på en måte vært fint om det klaffet, selv om det er vondt å tenke på - og jeg blir faktisk veldig stresset siden jeg er ett helt år eldre med alt det innebærer. Jeg er ett år eldre, vårt første barn er ett år eldre. 

Har i hvert fall bestilt opp så jeg har eltester, og håper vi får til bedre timing på aksjene denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana

10 DPO i dag, så da skal vel mensen komme på lørdag. Tidligere i dag tok jeg kontakt med gynekologen på Medicus om at vi skal gå i gang med videre behandling. Veldig spent på hva hun sier, siden alt så fint ut på HSG-undersøkelsen i september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana

Og nå begynte jeg å spotte, så da kommer vel tanta i morra. Det betyr enten at lutealfasen bare var 10 dager denne gangen, eller så var EL to dager før enn tempen viser 🤷🏼‍♀️ 

81FD35BA-5CF2-408B-8FB7-0E8BFA7AC378.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lallana skrev (10 timer siden):

Og nå begynte jeg å spotte, så da kommer vel tanta i morra.

Nei nei, vil ikke det! Er det typisk mensen-spotting du har oppdaget? Håper jo egentlig at det drøyer iallefall en dag med mensen, slik at du får lutealfase på 11 dager i det minste :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
Amatariel skrev (5 timer siden):

Nei nei, vil ikke det! Er det typisk mensen-spotting du har oppdaget? Håper jo egentlig at det drøyer iallefall en dag med mensen, slik at du får lutealfase på 11 dager i det minste :klem:

Enn så lenge er det bare spotting. Før MA-en (hvor jeg måtte gjennom to runder med Cytotek og en utskrapning) har jeg egentlig aldri spottet før mensen, men i tiden etter har det vært nesten hver syklus. Det føles som hormonene fremdeles ikke er helt på stell. Har tatt en strimmeltest som var negativ i dag, så er ganske sikker på at det ikke gikk denne gangen. 

Den gode nyheten er at jeg hadde en fin samtale med gynekologen på telefonen i morges, og hun skrev ut progesteron (duphaston) som jeg skal prøve ut etter neste eggløsning. Så må mannen også undersøkes, men enn så lenge tester vi ut dette. Det gir meg litt mer håp i hvert fall 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lallana skrev (8 minutter siden):

Den gode nyheten er at jeg hadde en fin samtale med gynekologen på telefonen i morges, og hun skrev ut progesteron (duphaston) som jeg skal prøve ut etter neste eggløsning. Så må mannen også undersøkes, men enn så lenge tester vi ut dette. Det gir meg litt mer håp i hvert fall 😔

Ååh bra!! Det kan være veldig greit med progresteron. Og TAKK for navnet! Jeg snakket med min gynekolog om dette, skal ta det neste gang jeg blir gravid. Og ble så fornøyd fordi det var kommet noe i tablettform. Men husket bare at det startet på D, så vi hadde en diskusjon her inne blant prøverne for en tid tilbake 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ååh bra!! Det kan være veldig greit med progresteron. Og TAKK for navnet! Jeg snakket med min gynekolog om dette, skal ta det neste gang jeg blir gravid. Og ble så fornøyd fordi det var kommet noe i tablettform. Men husket bare at det startet på D, så vi hadde en diskusjon her inne blant prøverne for en tid tilbake 😂

Ahh, hehe, se det! Veldig greit å kunne ta tabletter i stedet for de kapslene altså 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...