AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #81 Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Skulket meget sjeldent skolen utifra hva jeg husker. Skole er kjedelig, det er en institusjon der innholdet er laget for jenter. Og gutter tvinges til å passe inn. Skolen trenger en enorm revamp, med massiv fjerning av teori og introduksjon av praksis. Skolen er seriøst ikke et morsomt sted å være. Oh lord. Blokkerer deg like så greit. Kan du ikke henge på resett i stedet? Anonymkode: 1b09d...3f1 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #82 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Skulket meget sjeldent skolen utifra hva jeg husker. Skole er kjedelig, det er en institusjon der innholdet er laget for jenter. Og gutter tvinges til å passe inn. Skolen trenger en enorm revamp, med massiv fjerning av teori og introduksjon av praksis. Skolen er seriøst ikke et morsomt sted å være. Merkelig nok sliter slett ikke alle med teori på skolen, ei heller gutter. Skolen var like teoritung før i tiden, om ikke mer. Du vet, den gang da det var mange mannlige lærere. Anonymkode: 968cc...c45 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #83 Skrevet 30. oktober 2020 54 minutter siden, AndreasBR skrev: Skal ikke ha unger heldigvis. Dette er ikke riktig verden å sette unger inn i med denne ikke-vestlige innvandringen og utskiftingen av nordmenn/europeere. Skulle jeg hatt unger skulle man bodd i et blenda-hvitt samfunn. (Med unntak av turister osv, selvfølgelig) Ok, men kan du ta slike holdninger med deg i en egen tråd? Nå er det en gang slik at jorda er rund og vi er alle forskjellige, men like inni. Det det gidder jeg ikke ha. Ts. Anonymkode: 5df2a...425 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #84 Skrevet 30. oktober 2020 45 minutter siden, MissPierce skrev: Kjenner en lege på barneavdelingen på Ullevål sykehus, og h*n sier det kommer inn flere barn enn før på grunn av dehydrering når de er syke. Det kommer av at brus/saft er blitt så fy fy selv ved sykdom. H*n sier at cola/farris er supert da barn er syke, for det er så utrolig viktig at de får i seg veske. Trodde seriøst at cola og annen sukkerholdig drikke ikke hadde effekt på hydreringen.. Men i dette tilfellet, er det jo supert 😊 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det "beste" å gi er vel 50/50 eplejuice og farris, på grunn av vitaminer og mineraler. Gjerne utristet/kullsyreløs farris. Men er barna syke, og man ikke har det "beste" tilgjengelig, så gir man det de vil ha av det man har. Cola er sikker ikke optimalt (på grunn av koffeinet) men det er MYE bedre enn ingenting. Anonymkode: 04991...6f1 Det er det jeg og har hørt, og vi har prøvd litt slike ting, men nei, hun nekter. 😅 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vår kloke barnelege sa at når små barn er syke, kan de få drikke hva de har mest lyst på. Det er ikke tiden for å tenke sunnhet. To av mine gikk veldig fort ned i vekt da de var syke (ofte syke de første årene), da fikk vi klarsignal til å gi brus og sjokolademelk.. Og fløteis. Anonymkode: 1b09d...3f1 Da må man bare gi det man kan ❤️ for kjipt at de skal gå ned i vekt.. Her er det fløte, helprodukter og masse smør. Idag er hun mye bedre forresten, hun spiste en pannekake til frokost og har drukket en del vann 😊 Anonymkode: 5df2a...425
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #85 Skrevet 30. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde seriøst at cola og annen sukkerholdig drikke ikke hadde effekt på hydreringen.. Men i dette tilfellet, er det jo supert 😊 Det er det jeg og har hørt, og vi har prøvd litt slike ting, men nei, hun nekter. 😅 Da må man bare gi det man kan ❤️ for kjipt at de skal gå ned i vekt.. Her er det fløte, helprodukter og masse smør. Idag er hun mye bedre forresten, hun spiste en pannekake til frokost og har drukket en del vann 😊 Anonymkode: 5df2a...425 Så bra, god bedring! 😊 Anonymkode: 1b09d...3f1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. oktober 2020 #86 Skrevet 30. oktober 2020 8 timer siden, AndreasBR skrev: Skulket meget sjeldent skolen utifra hva jeg husker. Skole er kjedelig, det er en institusjon der innholdet er laget for jenter. Og gutter tvinges til å passe inn. Skolen trenger en enorm revamp, med massiv fjerning av teori og introduksjon av praksis. Skolen er seriøst ikke et morsomt sted å være. Skolen hadde mye mer teori "før i tida". Forskjellen var at gutter (og jenter) som ikke klarte seg på skolen kunne begynne å jobbe med en gang de var konfirmerte, noe som ikke er et reelt alternativ i dag, dessverre. Så det er i langt større grad arbeidslivet som har forandra seg, enn skolen. Skolen har jo tvert i mot blitt "enklere" fordi man absolutt skal presse alle gjennom videregående skole. Tidligere var gymnaset noe man måtte være ganske skoleflink for å klare og gjennomføre.
Gjest Ezio Skrevet 30. oktober 2020 #87 Skrevet 30. oktober 2020 På 29.10.2020 den 17.29, Klott skrev: Jeg har pleid å gi de det de har lyst på. Cola. Potetgull. Bedre med det enn å være prinsippfast på vann. Da får de sjeldent i seg mye. Men hvorfor har et barn på 3,5 i utgangspunktet lyst på cola? Er jo tåpelig å ha gitt så små barn smaken på brus i det hele tatt...
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #88 Skrevet 30. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen erfaring med det, hvorfor skal du mene så mye om det da? Anonymkode: 1b09d...3f1 Jeg har ikke erfaring med å bli oppdratt? o.O "ok" Man må for øvrig ikke ha erfaring med noe for å ha en mening om saken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå