Gå til innhold

Cola til febersyke barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Vi gir også det de vil ha, men har en på 4 som ikke drikker brus enda. Fikk det en gang, og det medførte bare magesmerter. Juicebokser er stas her. Blander også eplejuice med litt farris og gir, da blir det ikke så mye kullsyre, men er fint for å få i litt salter i tillegg til sukker (energi) og væske.

Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet
2 timer siden, AndreasBR skrev:

Har nok vært sånn hele oppveksten ja.. Er man for syk til en ting, er man for syk til det andre. Da skulle man ligge i sengen sin under dyna, for man var syk, ... TV er ikke greit når man er syk.. TV er belønning. Det skal være KJIPT å være syk.

Hehe, sånn var det da jeg vokste opp også, kjenner meg igjen. Vi får bare gjøre det litt bedre for egne barn. :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe her og, husker pappa kom hjem med boller, brus og leid film fra videosjappa. Mamma gjorde det samme, det var bare kos.. For vi lå jo og hadde dårlig form, og det blir kjedelig å ligge på sofaen og kun være inne. 

Gjør det samme for barnet mitt, hun får dyna inn i stua, storskjerm og masse kos ❤️

Anonymkode: 5df2a...425

Off topic, men har dere storskjerm hjemme?

Skrevet

Når barn er sjuke, er det viktigaste få i dei noko, ikkje akkurat KVA dei får.
Har ei jente som er mykje sjuk. Når ho har feber, får ho som oftast det ho ønsker, for å få i ho væske. Saftis, smoothie, jus etc. Brus likar ho ikkje lengre. 

Få i barnet ditt væske, lukk auga og øyra på kva mammapolitiet hyler og masar om, og masse god betring til barnet!! 

Skrevet

Det skal være litt kos også.

For voksne? Sure.

For barn? Nei, være syk skal være så dritkjipt at de ikke engang vurderer lyve om å være syk for å være hjemme fra skole. 
4-åringer lyver ikke akkurat om å være syke.. Men 8-9+.... Helt klart at å være syk skal være kjipt. 

Skrevet
36 minutter siden, minister-mio skrev:

Off topic, men har dere storskjerm hjemme?

Oj kanskje det blir feil ord. Det er en vanlig, men ganske stor tv, den gjør seg kjempefint på veggen. Tenker den skjermen er større enn telefonen min som hun elsker 😂

Skrevet
5 timer siden, AndreasBR skrev:

For voksne? Sure.

For barn? Nei, være syk skal være så dritkjipt at de ikke engang vurderer lyve om å være syk for å være hjemme fra skole. 
4-åringer lyver ikke akkurat om å være syke.. Men 8-9+.... Helt klart at å være syk skal være kjipt. 

Eller man kan ha tillit til barna sine 

Anonymkode: ed69e...6f9

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AndreasBR skrev:

Har nok vært sånn hele oppveksten ja.. Er man for syk til en ting, er man for syk til det andre. Da skulle man ligge i sengen sin under dyna, for man var syk, ... TV er ikke greit når man er syk.. TV er belønning. Det skal være KJIPT å være syk.

Viktig å gjør det kjipest mulig altså , når man er syk. Er så glad vi har det annerledes 

• Liker 3
Skrevet

Når jentungen var rundt to så hadde munn- fot og håndsyke så var så syk at hun ikke klarte å spise eller drikke pga blemmer inni munnen. Da fikk vi i henne rå eggeplomme etter anbefaling fra legen. 

Anonymkode: 799c9...9bf

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AndreasBR skrev:

For voksne? Sure.

Det er jo litt sånn som å straffe ungen da hvis den blir syk, det er jo dødskjip i seg selv det å være syk. 

Ser det for meg på norske sykehus...

TV!!? 🤨 Glem det! Og når gjester kommer med no snacks, blader og lignende så må de legge det i fra seg i døra.. Etter en grundig ransakelse.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AndreasBR skrev:

For voksne? Sure.

Du kødder ikkesant? 

Hvis man lager sånne dårlige minner med sykdom, får man dårlig samvittighet og vil presse seg for langt i voksnere alder. 

Er man syk, trenger man ikke gjøre det verre. 

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AndreasBR said:

For voksne? Sure.

Ja...  For voksne lyver aldri om egen helse og utnytter heller ikke egenmeldingsordningen 😆

Opplever en at barn lyver for å være hjemme fra skolen, ville jeg sjekket ståa på skolen. 

Anonymkode: a547e...0a0

• Liker 7
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller man kan ha tillit til barna sine 

Lykke til, de kommer misbruke den. 
Være syk skal være kjipt, ikke morsomt. Det skal være litt kjipere enn å være på skolen hele dagen, slik at skole er å foretrekke fremfor å være syk. 

Endret av AndreasBR
Skrevet

Opplever en at barn lyver for å være hjemme fra skolen, ville jeg sjekket ståa på skolen. 

Kan spille hele dagen hjemme, må følge med på skolen. 
Behøver ikke ha noe som helst med skolen å gjøre, bare at det er morsommere å være hjemme og spille.. 

Ergo, er man syk har man IKKE tilgang på stue, morsomme leker, spill eller noe annet. Man holder senga. Har man tv på rommet kan vel det til nød gå, men er man syk ligger man under dyna i senga si... 

Skrevet

Når ungene er syke her i huset får de både cola og chips. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes det er helt greit.

Da jeg var liten fikk jeg det jeg hadde lyst på. Husker jeg hadde vannkopper, og både pappa og jeg fikk det samtidig. Pappa ble veldig dårlig, men jeg også, og husker vi lå på hver vår ende av buesofaen og så på Disney-filmer som mamma kjøpte til meg/oss. Husker jeg syntes det var litt kos, å ligge der, i feber, under pledd, mens pappa og jeg så på filmer sammen og spiste boller. Det var eneste vi orket. Det og Cola. 

Endret av SPOCA
  • Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AndreasBR skrev:

Lykke til, de kommer misbruke den. 
Være syk skal være kjipt, ikke morsomt. Det skal være litt kjipere enn å være på skolen hele dagen, slik at skole er å foretrekke fremfor å være syk. 

Nei det gjør de ikke 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør de ikke 

Du tror vel at barna forteller deg alt også? 🤣 

Skrevet
12 minutter siden, AndreasBR skrev:

Du tror vel at barna forteller deg alt også? 🤣 

Leit å høre at du ikke hadde det noe godt på skolen, og at du løy mye til foreldrene dine som barn. Håper det går bedre med deg nå ❤️

Anonymkode: 3adf7...102

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leit å høre at du ikke hadde det noe godt på skolen, og at du løy mye til foreldrene dine som barn. Håper det går bedre med deg nå ❤️

Anonymkode: 3adf7...102

Fy faen til hurpesvar.. Skjerp deg a..

Jeg løy ikke mye i det hele tatt(tror jeg) , og skolen var som skole er.. Men jeg hadde jo selvfølgelig brukt mer tid hjemme med å spille om jeg hadde hatt muligheten til det.. Men det var kjipere å være syk hjemme enn dra på skolen, så hjemme ble man kun om man faktisk var syk. Ellers dro man på skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...