Gå til innhold

Cola til febersyke barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
51 minutter siden, AndreasBR skrev:

Du tror vel at barna forteller deg alt også? 🤣 

Ja tenk det du, det finnes noen som har godt forhold vet du.

Anonymkode: ed69e...6f9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja tenk det du, det finnes noen som har godt forhold vet du.

De forteller heller ikke langt på alt ... :P Man må jo tro på julenissen for å tro at barn forteller foreldre absolutt alt. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit å høre at du ikke hadde det noe godt på skolen, og at du løy mye til foreldrene dine som barn. Håper det går bedre med deg nå ❤️

Anonymkode: 3adf7...102

Det virker ikke sånn , om man leser innleggene på forumet fra denne brukeren

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AndreasBR skrev:

De forteller heller ikke langt på alt ... :P Man må jo tro på julenissen for å tro at barn forteller foreldre absolutt alt. 

Ta deg sammen 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen 

Vræææææl, noen ba meg ta meg sammen.. Jeg er et offer.. 

Fra spøk til revolver: Hah.. Er sammentatt. 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Jenta vår på 3,5 har feber og vil ikke ha mat. Forståelig nok. Jeg har skjært opp litt frukt, som hun spiser såvidt av, og hun drikker nesten ikke vann. Har drukket én kopp i hele dag. Vi har verken saft eller juice, for det drikkes egentlig kun vann eller melk til vanlig.. Men har en flaske cola stående, og hun slukte glasset mitt ista. 

Er det innafor å gi cola til febersyke barn? Er det bedre enn ingenting? Hva pleier folk å gi til barna sine når de ikke orker å få i seg noe? 

(hun er ekstremt sjeldent syk, sist gang fikk hun masse vannmelon) 

Anonymkode: 5df2a...425

Vår kloke barnelege sa at når små barn er syke, kan de få drikke hva de har mest lyst på. Det er ikke tiden for å tenke sunnhet. ;) 

To av mine gikk veldig fort ned i vekt da de var syke (ofte syke de første årene), da fikk vi klarsignal til å gi brus og sjokolademelk.. Og fløteis. 

Anonymkode: 1b09d...3f1

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AndreasBR skrev:

Lykke til, de kommer misbruke den. 
Være syk skal være kjipt, ikke morsomt. Det skal være litt kjipere enn å være på skolen hele dagen, slik at skole er å foretrekke fremfor å være syk. 

Wow, hvordan er forholdet ditt til barna dine? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow, hvordan er forholdet ditt til barna dine? 

Skal ikke ha unger heldigvis. Dette er ikke riktig verden å sette unger inn i med denne ikke-vestlige innvandringen og utskiftingen av nordmenn/europeere. Skulle jeg hatt unger skulle man bodd i et blenda-hvitt samfunn.  (Med unntak av turister osv, selvfølgelig) 

Endret av AndreasBR
Skrevet
1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Skal ikke ha unger heldigvis. Dette er ikke riktig verden å sette unger inn i med denne ikke-vestlige innvandringen og utskiftingen av nordmenn/europeere. Skulle jeg hatt unger skulle man bodd i et blenda-hvitt samfunn.  (Med unntak av turister osv, selvfølgelig) 

Da kan du la være å uttale deg om barneoppdragelse også. 

• Liker 9
Skrevet

Dere diskuterer jo som om det ikke er mulig å vurdere om barnet er sykt eller ikke. Hvis ungen har feber, snørr, hoste osv. og allmenntilstanden er dårlig så er det jo ofte enkelt å se. Hvis formen ser helt fin ut, ingen feber eller noe, men barnet påstår å være så sykt at det må være hjemme fra skolen, da hadde jeg kanskje prøvd en prat for å finne ut om det er andre årsaker til at det vil bli hjemme. Kanskje er det spille-/tvglanetrang, kanskje er det sliten psyke eller hva man skal kalle det, problemer faglig eller sosialt på skolen, gruer seg fordi glemte å forberede en presentasjon (hehe, har vært der). 

Anonymkode: 4bb4f...ebe

• Liker 4
Skrevet

Kjenner en lege på barneavdelingen på Ullevål sykehus, og h*n sier det kommer inn flere barn enn før på grunn av dehydrering når de er syke. Det kommer av at brus/saft er blitt så fy fy selv ved sykdom. 

H*n sier at cola/farris er supert da barn er syke, for det er så utrolig viktig at de får i seg veske.

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du la være å uttale deg om barneoppdragelse også. 

Nei? Det kan jeg fullt ut uttale meg om dersom jeg ønsker det. 

Skrevet

Det "beste" å gi er vel 50/50 eplejuice og farris, på grunn av vitaminer og mineraler. Gjerne utristet/kullsyreløs farris. 
Men er barna syke, og man ikke har det "beste" tilgjengelig, så gir man det de vil ha av det man har. 
Cola er sikker ikke optimalt (på grunn av koffeinet) men det er MYE bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 04991...6f1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det "beste" å gi er vel 50/50 eplejuice og farris, på grunn av vitaminer og mineraler. Gjerne utristet/kullsyreløs farris. 
Men er barna syke, og man ikke har det "beste" tilgjengelig, så gir man det de vil ha av det man har. 
Cola er sikker ikke optimalt (på grunn av koffeinet) men det er MYE bedre enn ingenting. 

Beste er vel å gi noe barna faktisk vil ha, ikke noe du mener er bra? 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel det som anbefales dersom barna har omgangssyke, fordi de mister så mye næringsstoffer pga oppkast/diare. TS' unge har feber.

Jeg ville gitt syke barn uten matlyst det de hadde lyst på.

Skrevet
2 timer siden, AndreasBR skrev:

Lykke til, de kommer misbruke den. 
Være syk skal være kjipt, ikke morsomt. Det skal være litt kjipere enn å være på skolen hele dagen, slik at skole er å foretrekke fremfor å være syk. 

Dette sier nok utelukkende mest om deg og hva slags innstilling du selv har hatt til skolen og skulking. 

Anonymkode: 968cc...c45

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AndreasBR said:

Okeeei

Anonymkode: a547e...0a0

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette sier nok utelukkende mest om deg og hva slags innstilling du selv har hatt til skolen og skulking. 

Anonymkode: 968cc...c45

Skulket meget sjeldent skolen utifra hva jeg husker. Skole er kjedelig, det er en institusjon der innholdet er laget for jenter. 
Og gutter tvinges til å passe inn. 

Skolen trenger en enorm revamp, med massiv fjerning av teori og introduksjon av praksis.  Skolen er seriøst ikke et morsomt sted å være. 

Skrevet

Jeg pleide å få tynn te med sukker og sitron. Det var godt, og littegrann koffein, som er i teen, er oppkvikkende. Det er litt mer koffein i cola, men om det ikke går ned store mengder, kan det neppe være farlig.

Anonymkode: b6ccb...5eb

Skrevet
19 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei? Det kan jeg fullt ut uttale meg om dersom jeg ønsker det. 

Du har ingen erfaring med det, hvorfor skal du mene så mye om det da? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...