Klott Skrevet 29. oktober 2020 #21 Skrevet 29. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud... Anonymkode: 600a5...e1f Synes du at du ga hi et godt råd nå? 5
Ulrikke Skrevet 29. oktober 2020 #22 Skrevet 29. oktober 2020 Selvfølgelig kan du gi Cola! Alle fire her i huset har fått det de vil når de har vært syke, innenfor rimelighetens grenser da. Så tar man heller "jobben" med å gå tilbake til skikkelig kosthold når de er friske igjen. Nå er de 15-25 år og har ikke tatt skade av det God bedring til frøkna! 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #23 Skrevet 29. oktober 2020 16 minutter siden, Ulrikke skrev: Selvfølgelig kan du gi Cola! Alle fire her i huset har fått det de vil når de har vært syke, innenfor rimelighetens grenser da. Så tar man heller "jobben" med å gå tilbake til skikkelig kosthold når de er friske igjen. Nå er de 15-25 år og har ikke tatt skade av det God bedring til frøkna! Tusen takk ❤️ Grunnen til at jeg var i tvil, er egentlig fordi at jeg hører stadig "ungen min visste ikke hva sjokolade var før hen begynte på skolen" /"sukker er ikke noe vi har i hus" /"cola.. Du kan like gjerne gi ungen sukkerbiter med espresso på". Vi har sjeldent restriksjoner på usunn mat, eller, det er ikke et valg vi har tatt, men vi har ikke behøvd å ta stilling til det, siden hun vanligvis spiser og drikker det som blir servert. Og hun får jo kaker og brus på bursdager.. Og nå som hun er syk, vil jeg bare at hun skal slappe av og få det hun vil.. ❤️ Anonymkode: 5df2a...425 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #24 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, det er ikke noe farlig. Her i huset er vi nok helt sprø etter din målestokk, her gir vi nemlig av og til cola til friske barn tilogmed! 😳 Anonymkode: 3adf7...102 Det er faktisk sprøtt. Anonymkode: 4b54d...1fd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #25 Skrevet 29. oktober 2020 Enig med de andre her i tråden - kjør på med det barnet vil ha når det er sykdom i hus! Et annet tips kan være vørterøl, minstemann i huset elsker det og det har funka gull under lengre sykdomsperioder hvor matlysten uteblir. Væske og masse næringsstoffer - og det er såpass søtt at mange barn liker det 🙂 Anonymkode: b2a4d...845 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #26 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo Jenta vår på 3,5 har feber og vil ikke ha mat. Forståelig nok. Jeg har skjært opp litt frukt, som hun spiser såvidt av, og hun drikker nesten ikke vann. Har drukket én kopp i hele dag. Vi har verken saft eller juice, for det drikkes egentlig kun vann eller melk til vanlig.. Men har en flaske cola stående, og hun slukte glasset mitt ista. Er det innafor å gi cola til febersyke barn? Er det bedre enn ingenting? Hva pleier folk å gi til barna sine når de ikke orker å få i seg noe? (hun er ekstremt sjeldent syk, sist gang fikk hun masse vannmelon) Anonymkode: 5df2a...425 FHI - Fakta om koffein og koffeinholdige drikker Anonymkode: d0076...f48
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #27 Skrevet 29. oktober 2020 Det er cola, ikke gift. Kjør på 😊 her har 2 åringen hatt 39-41 i feber i 2 uker og og sår mund og hals. Nermest umulig å få i han noe og har gått ned masse i vekt. Så her får han hva enn han vil ha! Hver kalori teller. Kvelds ble et halvt glass solo, 3 ss grøt med masse smør og 5 godteribiler du må også huske ts at det er svært viktig å få l syke barn væske. Dehydrering gjør vondt værre Anonymkode: 2ae1d...ccc 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #28 Skrevet 29. oktober 2020 Vannmelon kan du også juice, samt alle andre frukter. Bland ferskpresset appelsinjuice med vann f.ex. Anonymkode: e4946...ce5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #29 Skrevet 29. oktober 2020 Husker jeg fikk cola blandet med farris da jeg var barn, det skulle visstnok være så bra:P Forbinner cola med å være syk den dag i dag:P Anonymkode: 5d83a...0e3 4
AndreasBR Skrevet 29. oktober 2020 #30 Skrevet 29. oktober 2020 Vi fikk alltid cola da vi var små om vi var syke. Men var vi syke var det helt klart at vi var å holde sengen, og var vi for syk til skole var vi for syk til å spille pc/konsoller også..
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #31 Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vannmelon kan du også juice, samt alle andre frukter. Bland ferskpresset appelsinjuice med vann f.ex. Anonymkode: e4946...ce5 Det er egentlig derfor vi ikke har juice, hun liker ikke. Saft går heller ikke. Det er vann, oboy og cola som hun liker best. Hun liker best oppskjært frukt og grønnsaker 😊 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husker jeg fikk cola blandet med farris da jeg var barn, det skulle visstnok være så bra:P Forbinner cola med å være syk den dag i dag:P Anonymkode: 5d83a...0e3 Hehe sjæl, cola er medisin for dårlig mage og hodepine 😂 fikk vite i voksen alder at det egentlig var dau cola det var snakk om, men jeg fikk alltid fersk. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er cola, ikke gift. Kjør på 😊 her har 2 åringen hatt 39-41 i feber i 2 uker og og sår mund og hals. Nermest umulig å få i han noe og har gått ned masse i vekt. Så her får han hva enn han vil ha! Hver kalori teller. Kvelds ble et halvt glass solo, 3 ss grøt med masse smør og 5 godteribiler du må også huske ts at det er svært viktig å få l syke barn væske. Dehydrering gjør vondt værre Anonymkode: 2ae1d...ccc Hvis han tåler, anbefaler jeg å blande litt peanøttsmør i grøten, i tillegg til litt smør. Det gir smak og er egentlig sunt 😊 ekstra godt med litt eplemos på. Man må bare gi det de vil ha.. ❤️ Anonymkode: 5df2a...425
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #32 Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AndreasBR skrev: Vi fikk alltid cola da vi var små om vi var syke. Men var vi syke var det helt klart at vi var å holde sengen, og var vi for syk til skole var vi for syk til å spille pc/konsoller også.. Da var dere kanskje eldre enn tre og et halvt 😊 da jeg var i barneskolealder, pleide jeg å ligge på sofaen og se på tv/filmer og fox kids. Det er stor forskjell å gå på skolen en dag enn å sitte hjemme foran en skjerm, hvor du kan slappe av når du vil. Anonymkode: 5df2a...425 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #33 Skrevet 29. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 😂 Nei huff, Pepsi max er ikke innafor Anonymkode: 5df2a...425 Rett på legevakten 😆 Anonymkode: a547e...0a0 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #34 Skrevet 29. oktober 2020 Gi henne masse saftis om hun liker det. Jenta mi ble foret med saftis da hun lå på sykehuset. De oppfordret oss til å hamstre saftis da vi skulle hjem😁 Her handles det inn brus,is,potetskruer og loff hver gang det er sykdom i hus😉 Anonymkode: ba18c...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #35 Skrevet 29. oktober 2020 Cola er innafor, helst med sukker. Med isbiter og sugerør kanskje? Da blir det ikke så sterkt. Vi pleier også å ha fri tilgang på kakao og is. Særlig is pleier å gå ned. Frukt er også fint om hun vil ha! Anonymkode: 925f0...f4e 2
AndreasBR Skrevet 29. oktober 2020 #36 Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var dere kanskje eldre enn tre og et halvt 😊 da jeg var i barneskolealder, pleide jeg å ligge på sofaen og se på tv/filmer og fox kids. Det er stor forskjell å gå på skolen en dag enn å sitte hjemme foran en skjerm, hvor du kan slappe av når du vil. Anonymkode: 5df2a...425 Har nok vært sånn hele oppveksten ja.. Er man for syk til en ting, er man for syk til det andre. Da skulle man ligge i sengen sin under dyna, for man var syk, ... TV er ikke greit når man er syk.. TV er belønning. Det skal være KJIPT å være syk.
Hannah80 Skrevet 29. oktober 2020 #37 Skrevet 29. oktober 2020 14 minutter siden, AndreasBR skrev: Vi fikk alltid cola da vi var små om vi var syke. Men var vi syke var det helt klart at vi var å holde sengen, og var vi for syk til skole var vi for syk til å spille pc/konsoller også.. Haha, ja noe annet var jo helt uhørt. Vi fikk omtrent ikke kikke ut av stuevinduene hvis vi var borte fra skolen😂 1
AndreasBR Skrevet 29. oktober 2020 #38 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Hannah80 skrev: Haha, ja noe annet var jo helt uhørt. Vi fikk omtrent ikke kikke ut av stuevinduene hvis vi var borte fra skolen😂 Skulle ikke ha det morsomt når man var syk. Man skal ikke oppmuntre til å være "syk" .. Da blir de å bli litt syke bare for å kunne være hjemme en dag og spille. Nei, være syk skal være kjipt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #39 Skrevet 29. oktober 2020 45 minutter siden, AndreasBR said: Har nok vært sånn hele oppveksten ja.. Er man for syk til en ting, er man for syk til det andre. Da skulle man ligge i sengen sin under dyna, for man var syk, ... TV er ikke greit når man er syk.. TV er belønning. Det skal være KJIPT å være syk. Det ER jo kjipt å være syk i utgangspunktet!? Feber og hodepine liksom! Nei, cola og tv må til! Det skal være litt kos også. Jeg har så gode minner fra når jeg lå nede for telling som barn. Rolig tempo. Dyna inn i sofaen og mamma som legger klut på pannen, sjekker feberen og kanskje en film på tv eller en bunke med Donald-blader på bordet. Man må jo gjøre det best mulig for den syke. Min 4 åring får den samne pleien av meg☺ Anonymkode: a547e...0a0 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #40 Skrevet 29. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ER jo kjipt å være syk i utgangspunktet!? Feber og hodepine liksom! Nei, cola og tv må til! Det skal være litt kos også. Jeg har så gode minner fra når jeg lå nede for telling som barn. Rolig tempo. Dyna inn i sofaen og mamma som legger klut på pannen, sjekker feberen og kanskje en film på tv eller en bunke med Donald-blader på bordet. Man må jo gjøre det best mulig for den syke. Min 4 åring får den samne pleien av meg☺ Anonymkode: a547e...0a0 Hehe her og, husker pappa kom hjem med boller, brus og leid film fra videosjappa. Mamma gjorde det samme, det var bare kos.. For vi lå jo og hadde dårlig form, og det blir kjedelig å ligge på sofaen og kun være inne. Gjør det samme for barnet mitt, hun får dyna inn i stua, storskjerm og masse kos ❤️ Anonymkode: 5df2a...425 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå