Gå til innhold

Cola til febersyke barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo 

Jenta vår på 3,5 har feber og vil ikke ha mat. Forståelig nok. Jeg har skjært opp litt frukt, som hun spiser såvidt av, og hun drikker nesten ikke vann. Har drukket én kopp i hele dag. Vi har verken saft eller juice, for det drikkes egentlig kun vann eller melk til vanlig.. Men har en flaske cola stående, og hun slukte glasset mitt ista. 

Er det innafor å gi cola til febersyke barn? Er det bedre enn ingenting? Hva pleier folk å gi til barna sine når de ikke orker å få i seg noe? 

(hun er ekstremt sjeldent syk, sist gang fikk hun masse vannmelon) 

Anonymkode: 5df2a...425

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å gi de det de har lyst på. Cola. Potetgull. Bedre med det enn å være prinsippfast på vann. Da får de sjeldent i seg mye. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å blande eplesaft med litt Farris. Eller sukkerfri saft. Vet ikke hvor mye koffein det er i Cola, og hvor mye man må drikke men koffein er vanndrivende. Har du vannis i frysen? Men ja, tenker at det er bedre enn ingenting absolutt. 

Endret av AwkwardAlice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer du sikkert til å få en masse svar om at nei nei nei, du kan ikke gi cola til et barn, for cola er gift osv osv. Men akkurat nå, som hun har feber, er det svært viktig at hun får i seg nok drikke. Og hvis cola er det du får i henne, så gi henne cola. Det er tross alt snakk om en tidsbegrenset periode. Jeg vedder på, at hvis du spør legen, får du beskjed om at det å få i barnet væske, er det aller viktigste akkurat nå. 

Anonymkode: f6332...7a9

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gitt moste bringebær med knuste isbiter:)

Cola er innenfor ,men legg gjerne noen isbiter i colaen:) Så blir det enda bedre for barnet! God bedring til jenta di TS!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet får i seg noe så er det best. Jeg er ikke for å gi brus fra tidlig alder egentlig, men hvis det er det eneste som går ned akkurat nå er det det viktigste. 

Anonymkode: ed975...2a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, jeg var virkelig i tvil om jeg skulle gi andre glass, men hun stråler nå.. 😊 

Vurderte smoothie, men hun liker heller vanlige bær. 

Blir så feil med masse regler og rutiner nå, jeg veit jo selv at jeg blir "mye bedre" av cola. Og sjokolade. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kommer du sikkert til å få en masse svar om at nei nei nei, du kan ikke gi cola til et barn, for cola er gift osv osv. Men akkurat nå, som hun har feber, er det svært viktig at hun får i seg nok drikke. Og hvis cola er det du får i henne, så gi henne cola. Det er tross alt snakk om en tidsbegrenset periode. Jeg vedder på, at hvis du spør legen, får du beskjed om at det å få i barnet væske, er det aller viktigste akkurat nå. 

Anonymkode: f6332...7a9

Legen hennes sa faktisk forrige gsng, hvor hun slet med diaré. At flott om du får i henne farris med eplejuice og brød. Men loff og cola gjør susen det og. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anciol skrev:

Ville gitt moste bringebær med knuste isbiter:)

Cola er innenfor ,men legg gjerne noen isbiter i colaen:) Så blir det enda bedre for barnet! God bedring til jenta di TS!

Tusen takk ❤️ får kanskje fryse noen isbiter om det er like ille i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når barna her er syk får de det de ønsker. Både brus, godteri og potetskruer. Selv med fri tilgang går det stortsett ikke særlig mye når de er syke.

Har brukt å gi febernedsettende før ordentlig måltid, da får de gjerne en opptur og det er lettere for de å spise.

Anonymkode: f71e2...5dd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde guttungen likt brus så hadde han fått hauger og lass av det ved sykdom, er bare glad han for i seg noe når han er syk. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen, jeg var virkelig i tvil om jeg skulle gi andre glass, men hun stråler nå.. 😊 

Vurderte smoothie, men hun liker heller vanlige bær. 

Blir så feil med masse regler og rutiner nå, jeg veit jo selv at jeg blir "mye bedre" av cola. Og sjokolade. 

Om hun vil ha chips, sjokolade whatever. Gi henne det. Er man syk og slapp gjelder ingen regler. Tv, ipad, cola osv er helt innafor. Man må få kose seg litt når en er dårlig. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Jenta vår på 3,5 har feber og vil ikke ha mat. Forståelig nok. Jeg har skjært opp litt frukt, som hun spiser såvidt av, og hun drikker nesten ikke vann. Har drukket én kopp i hele dag. Vi har verken saft eller juice, for det drikkes egentlig kun vann eller melk til vanlig.. Men har en flaske cola stående, og hun slukte glasset mitt ista. 

Er det innafor å gi cola til febersyke barn? Er det bedre enn ingenting? Hva pleier folk å gi til barna sine når de ikke orker å få i seg noe? 

(hun er ekstremt sjeldent syk, sist gang fikk hun masse vannmelon) 

Herregud... 

Anonymkode: 600a5...e1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brunello skrev:

Bare pass på at det er skikkelig cola og ikke Pepsi Max. 

😂 Nei huff, Pepsi max er ikke innafor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...