Gå til innhold

Hvor fikk/kjøpte dere katten deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk / kjøpte katten vår hos FOD. Var vel ca 2 år når vi fikk han. Vi tipper på at han har hatt et bra hjem før han kom til FOD, han er utrolig tillitsfull og tålmodig så han må ha bodd hos andre tidligere. 

Anonymkode: 9be01...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant en koslig 2år gammel pusegutt på finn 😃 Kastrert og SUPERsosial pus, aldri bitt, klort eller vært redd/sint. Slo seg med ro med en gang i huset vårt, selv med en 2åring som er i 100 fra morgen til kveld. Kommer å legger seg på fanget hver kveld, kaller han kleggen for han er med meg over alt 🥰 

Anonymkode: f74a7...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har adoptert alle våre katter fra FoD Oslo, en hittekatt som ble hentet inn sammen med tolv-tretten andre katter i samme område i 2007/2008, adoptert i 2009, hun ble veldig gammel og fikk slippe i fjor.
En som ble født i fosterhjem, adoptert ved 12 uker, han er snart åtte år, og to søsken som ble født ute og kom i fosterhjem etter ti-tolv dager sammen med mammaen, adoptert ved 12 uker i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk/kjøpte vår fra FOD. Har aldri angret. Det var fint å få en katt hvor personligheten var kjent, og som var ferdig vaksinert og kastrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første katten min som dessverre er død nå, adopterte vi fra God-gården. Verdens beste og mest kosete katt. 

Mannen min er allergisk, så nå har vi to sibirkatter. Den første kjøpte vi direkte fra oppdretter, den andre adopterte vi fra et hjem som ikke kunne ha han lenger, via Finn.no.

Anonymkode: 539cd...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet mine 2 på FOD gården som kattunger. Nå har de blitt 9 år allerede ☺

Anonymkode: 1bd5c...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var hjemløs og fanget han ute da han var kattunge. Han var forvillet, men er nå blitt en kosepus som elsker mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge fra Dyrebeskyttelsen. Kunne ikke hentet kattunger fra noen på finn i alle fall, blir så sint på alle som ikke kastrerer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tvist skrev:

Begge fra Dyrebeskyttelsen. Kunne ikke hentet kattunger fra noen på finn i alle fall, blir så sint på alle som ikke kastrerer. 

Hunnkatter skal vel steriliseres, ikke kastreres.

Anonymkode: 99479...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunnkatter skal vel steriliseres, ikke kastreres.

Anonymkode: 99479...124

Nei, alle kastreres, det er bare feilbruk av ordet. 

Endret av Tvist
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no. skrev selv annonse. Ville ha kattunge pga hund i hus og ville ha vanlig katt. Var gratis å få, da vi selv sto for vaksinering, ormkurer og sterilisering. 

Anonymkode: cf19e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tvist skrev:

Nei, alle kastreres, det er bare feilbruk av ordet. 

Jeg brukte feil ord selv nå. Har til og med hannkatt🤣

Anonymkode: cf19e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunnkatter skal vel steriliseres, ikke kastreres.

Anonymkode: 99479...124

Nei de skal ikke steriliseres. Sterilisering er kun kutting av eggledere og noe de har gått bort fra for lenge siden. De forhindrer ikke løpetid og det minsker ikke risikoen for kreft 

Anonymkode: 1afc8...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant min bestevenn på Finn. Vi passer perfekt sammen.

Trodde jeg skulle komme innom eieren og hilse på. Det gjorde jeg forsåvidt også, men etter ca en time fikk jeg beskjed om at hun kunne kjøre oss hjem. Og siden har han vært her. 
Hadde aldri hatt katt før.

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kjøpe fra oppdrett om man ønsker rasekatt, eller fra dyrebeskyttelsen eller andre frivillige organisasjoner om blandingsrase eller gatemiks går fint. Ansvarsløse eiere som ikke kastrerer kattene sine og gir bort kull etter kull med kattunger på finn.no er en av grunnene til at katter har en såpass lav verdi i dagens samfunn. Eneste grunnen til at de fortsetter å gjøre dette, er fordi de vet at folk er villig til å ta imot/kjøpe. Om folk slutter å kjøpe/ta imot kattunger fra useriøse katteeiere, vil de mest sannsynligvis få orden i sakene sine og kastrere kattene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omplassering. Verdens beste katt. Fikk han 3 år gammel.

Anonymkode: de644...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Finn.no fant jeg to av mine og de to andre av bekjente. 

Jeg prøvde dyrebeskyttelsen, men de nekter å la kattene være innekatter. Så da måtte jeg gå en annen plass. 

Anonymkode: 389e3...f54

Samme opplevelse med dyrebeskyttelsen her, så da ble det rasekatt.

Anonymkode: 95df2...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrebeskyttelsen.

Adopt don’t shop!

Anonymkode: 8b2ad...09a

Noen må ha allergivennlige katter, og Dyrebeskyttelsen godtar ikke alle som hjem (feks dersom man skal ha innekatt). Så det er vanskeligere for noen å adoptere. 

Anonymkode: 539cd...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...