Gå til innhold

Hvor fikk/kjøpte dere katten deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En fra fod, en fra en lokal gård og en fra finn. 

Anonymkode: e0f43...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den første katten er en dyrebeskyttelse-katt. Fikk han som kattunge. Den beste katten som finnes, det er jeg helligt overbevist om. Ekstremt stor personlighet. Fatter ikke at det er plass til alt i den lille kroppen

Nr.2 er en rasekatt fra oppdretter. Den dyreste katten jeg har kjøpt, men veldig sunn. Aldri vært syk til tross for høy alder. Kjempesnill og god. Er den som tåler mest av lyd og bråe bevegelser.

Nr.3 kom fra en gård i nærheten av tanten min. De hadde flere katter som fikk kattunger i hytt og pine. Han skulle drepes slik som søsknene, men jeg og tanten min var på besøk og han var aldeles nydelig. Han var så fluffy og hadde et flatt fjes som gjorde at han lignet en svart&hvit perser. Så han ble min og de folka som han ble født hos har heldigvis sluttet å ha katt😰

Med nr.4 var vi et mislykket fosterhjem. Vi skulle jo bare ha to katter, men så kom nr3 og da var det ikke så nøye :P Han her har tre bein og var gammel da han kom til oss. Levd livet ute og var full i alle slags sykdommer. Til tross for dette og enorme smerter var han utrolig snill, tillitsfull og kosete. Så vi smelta jo helt, tok vel et par sekunder. Da ble han vår. Og nå er det nok, nå blir det ikke flere katter(kanskje)😂

Anonymkode: bf64c...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av en jeg kjenner, visste at de behandlet kattene fint og at kattungene var godt sosialiserte med både folk og dyr. 

Anonymkode: cfeca...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første pusen (kattunge) fikk jeg av en kollega. Hennes katt hadde plutselig fått unger...

Neste puser: Et søskenpar på rundt 7-8 måneder. Adoptert fra dyrevernsorganisasjon. Ingen ville ha dem, både fordi de var halv-ville og også fordi de var for store til å være "søte, små". 

De neste 2 pusene var også søsken. Veterinæren vår fortalte om et kull halv-voksne katter som ingen ville ha. Så da dro vi hjem til familien og plukket med oss to vakre små. 

Siste pusen fant vi ute, under en kartong. Han var rundt 1 uke gammel, og alle søsknene lå døde ved siden av ham. Det var såvidt liv i ham. Han er nå en diger kar på altfor mange kilo, og en smule sær siden han aldri har hatt ordentlig kattemamma. 

Anonymkode: ca845...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke katt nå, men har hatt tidligere. Begge kattene var fra uhell-kull på to gårder i nærheten, og det var samme prosedyre begge gangene: Onkel ble ringt opp av en bonde som var blitt overrasket med kattunger på låven, og ringte til oss for å høre om ikke vi kunne ta imot en liten pus vi også, så kattungene slapp å dø.

Den ene katten var en helt fantastisk pus som ble 19 år gammel, mens den andre hadde nok hatt det bedre om den ble avlivet hos bonden. Dyrlegen vår mistenkte skader etter innavl. Katta var klin gæren.

Anonymkode: cb728...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en Maine Coon så hadde enten kjøpt fra oppdretter eller en blanding huskatt/maine coon. Ønsker du deg en vanlig katt bør du kontakte dyrebeskyttelsen der du bor, er så mange katter som trenger hjem. 

Anonymkode: 601a8...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk han som kattunge fra en lokal dame. Flott katt😊

Anonymkode: 7d152...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no fant jeg to av mine og de to andre av bekjente. 

Jeg prøvde dyrebeskyttelsen, men de nekter å la kattene være innekatter. Så da måtte jeg gå en annen plass. 

Anonymkode: 389e3...f54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre katter i mitt voksne liv, og alle tre fant jeg annonsert i PAPIRUTGAVEN av aviser :) (lenge siden med andre ord)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på facebook at en dyrelege skulle gi vekk kattunger som egentlig skulle bli avlivet som nyfødt. Det hadde hun ikke hjerte til, så hun fôret kattungene opp. Vi hentet vår når hun var 8 uker gammel. Hun var og er utrolig tillitsfull og kosete. En meget spesiell katt med en herlig personlighet ❤ Hun hadde selvfølgelig ikke lært alt hun skulle lært fra kattemammaen sin, men der tok den andre katten vår på seg papparollen. Han lærte henne det meste. 

Den andre katten fikk samboeren fra x'n sin før vi ble sammen. Han også var en fantastisk pus. Dessverre døde han i fjor.. Det er fortsatt et stort savn i huset etter han. 

Jeg vil anbefale å hente voksen pus fra dyrebeskyttelsen. Vi har vært utrolig heldige med våre katter, men det er ikke et selvfølge at kattungene vokser opp til å bli kosete og sosiale. Du slipper også den værste perioden med raptuser som kattunger og unge katter har. I tillegg støtter du en god sak, og du vet at pusen er helsesjekket. Man betaler fort 1500-3500 for kastrering alene, slik at det gebyret du betaler hos dyrebeskyttelsen er ganske rimelig mtp. at katten er kastrert, chippet og vaksinert. 

Anonymkode: 50d38...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Traktorkusken

En fra dyrebeskyttelsen og den andre fikk vi fra broren til samboer. Han ville skyte kattungen🙃Hadde ikke hjerte til å ikke ta den i mot da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vi har nå, kjøpte vi fra Dyrebeskyttelsen. Voksen pus. Vil anbefale det, gjør det gjerne igjen.

Anonymkode: 34d01...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det upopulært med en katt som ikke er kosete? Det er en i strøket her, nydelig katt, men den vil ikke tas i noe særlig. Får lov å klappe den litt, men det er alt. Antar den har noen dårlige erfaringer med folk? Tror noen har flyttet fra den, den kommer helt desperat av sult på døra her og vil ha mat. Vurderer å få den levert til dyrebeskyttelsen da vi ikke kan ha katt grunnet allergi, men den er sky så vet ikke hvordan vi skal få til det. Noen gode råd? Har ikke peiling på katter, men har vondt av den særlig når det går mot vinter nå. 

Anonymkode: 534d1...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det upopulært med en katt som ikke er kosete? Det er en i strøket her, nydelig katt, men den vil ikke tas i noe særlig. Får lov å klappe den litt, men det er alt. Antar den har noen dårlige erfaringer med folk? Tror noen har flyttet fra den, den kommer helt desperat av sult på døra her og vil ha mat. Vurderer å få den levert til dyrebeskyttelsen da vi ikke kan ha katt grunnet allergi, men den er sky så vet ikke hvordan vi skal få til det. Noen gode råd? Har ikke peiling på katter, men har vondt av den særlig når det går mot vinter nå. 

Anonymkode: 534d1...578

Generelt sett så skal man ikke gi mat eller begynne å styre med fremmede katter, den kan fortsatt ha en eier som er veldig glad i den selv om den virker sulten. Den kan f.eks. ha kommet bort hjemmefra. Har den ID-merking i øret, så er den chippet. Vil anbefale å ta bilde av den og legg ut på dyrebar.no, det finnes også Facebook-grupper for savnete/funnete kjæledyr.

Anonymkode: 9bbd2...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det upopulært med en katt som ikke er kosete? Det er en i strøket her, nydelig katt, men den vil ikke tas i noe særlig. Får lov å klappe den litt, men det er alt. Antar den har noen dårlige erfaringer med folk? Tror noen har flyttet fra den, den kommer helt desperat av sult på døra her og vil ha mat. Vurderer å få den levert til dyrebeskyttelsen da vi ikke kan ha katt grunnet allergi, men den er sky så vet ikke hvordan vi skal få til det. Noen gode råd? Har ikke peiling på katter, men har vondt av den særlig når det går mot vinter nå. 

Anonymkode: 534d1...578

Dette så jeg et program om på tv en gang, fra Storbritannia. Det var dyrebeskyttelsen som gjorde en undersøkelse. En katt som alle i nabolaget trodde var hjemløs, viste seg å ha et godt hjem, men den hadde en "fast rute" der den stoppet hos 5 forskjellige hjem og fikk mat hos alle! Alle trodde han var hjemløs og synes synd på han og ga han derfor mat. Katten oppførte seg som den var utsultet ved hvert hus, så klart alle smeltet da.

Med mindre du har kjent på katten og kjent at den er utmagret og for tynn, så ville jeg ikke gått ut fra at den er hjemløs. Prøv å fange den inn og få den levert til dyrebeskyttelsen. De kan scanne den for id chip, og evt omplassere den om den ikke har.

Anonymkode: 8b61b...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generelt sett så skal man ikke gi mat eller begynne å styre med fremmede katter, den kan fortsatt ha en eier som er veldig glad i den selv om den virker sulten. Den kan f.eks. ha kommet bort hjemmefra. Har den ID-merking i øret, så er den chippet. Vil anbefale å ta bilde av den og legg ut på dyrebar.no, det finnes også Facebook-grupper for savnete/funnete kjæledyr.

Anonymkode: 9bbd2...60b

Har lagt den ut for lenge siden, med null respons. Den var veldig tynn når den dukket opp her, og den er som sagt veldig sky så vanskelig å få fatt i den for å sjekke om den er chippet. Rart ikke eieren etterlyser den selv om den har kommet bort? Den dukker opp hos oss skrubbsulten veldig tidlig om morgenen, hvis den har et hjem burde den vel fått mat der?

Anonymkode: 534d1...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette så jeg et program om på tv en gang, fra Storbritannia. Det var dyrebeskyttelsen som gjorde en undersøkelse. En katt som alle i nabolaget trodde var hjemløs, viste seg å ha et godt hjem, men den hadde en "fast rute" der den stoppet hos 5 forskjellige hjem og fikk mat hos alle! Alle trodde han var hjemløs og synes synd på han og ga han derfor mat. Katten oppførte seg som den var utsultet ved hvert hus, så klart alle smeltet da.

Med mindre du har kjent på katten og kjent at den er utmagret og for tynn, så ville jeg ikke gått ut fra at den er hjemløs. Prøv å fange den inn og få den levert til dyrebeskyttelsen. De kan scanne den for id chip, og evt omplassere den om den ikke har.

Anonymkode: 8b61b...2c8

Men blir ikke katter fete om de spiser så mye hos mange? Huff, ikke enkelt dette. Det bor flere katter her, de går litt rundt, men vi vet hvor de hører hjemme. De er heller ikke tynne som denne katten var da den dukket opp her. Skal prøve å få fanget den og sjekket om den er chippet, får ikke fred før jeg vet at den har det bra. 

Anonymkode: 534d1...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...