Gå til innhold

Var på badeland i dag og det var INGEN smittevern hensyn😯


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Var på badeland /svømmehallen på Sandane i Gloppen kommune i dag og ble helt sjokkert.

Det var stappfullt med barnefamilier i bassenget og det var ingen smittevern hensyn, bortsett fra en lapp på døren til badstuen der det sto at det skulle være kun 2 om gangen der inne, men det er nok fordi badstuen er 4 kvm og har nesten ikke plass til flere. 

I garderoben sto vi tett i tett, ikke antibac i garderoben, ingen skap som var avstengt sånn at vi ikke skal være for tett på, ingen skilt med oppfordring om håndvask.. 

Nå har det ikke vært noe særlig med korona i Gloppen, men folk der reiser jo inn /ut av kommunen og har tilreisende fra hele landet. 

For meg som kommer fra Bergen sentrum, så var dette litt sjokkerende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gidder du å dra dit hvis du er så redd for manglende smittvern? Skjønner meg ikke på folk som er redde for slike ting, men likevel velger å dra til steder der det gjerne er mye folk

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der før og trodde det var andre tilstander. Prøvde å holde meg for meg selv men det gikk ikke, så jeg gikk etter ei kort stund. 

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså du var der selv. Ikke klag på at mange andre er der, du valgte å dra dit og slik at det ble flere folk der.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Må du ha en lapp som sier du skal vaske hender for at du skal gjøre det?

Jeg trenger ikke en lapp som skal fortelle meg at jeg skal vaske hender og holde avstand, men det virket som at 99 prosent av alle andre som var der ikke tenkte på det. 

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tough cookie skrev:

Jeg trenger ikke en lapp som skal fortelle meg at jeg skal vaske hender og holde avstand, men det virket som at 99 prosent av alle andre som var der ikke tenkte på det. 

TS

Tror du virkelig en lapp hadde hjulpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Tror du virkelig en lapp hadde hjulpet?

Hvis det står skilt om at man må huske på å vaske og sprite hender og prøve å holde avstand, og at de i tillegg stenger av noen skap sånn at man ikke står skulder ved skulder, så hjelper det til at folk husker på det. 

TS

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men gjennom å velge å dra dit  du er jo selv en del av utfordringen du refererer til,  altså med for mange folk.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Berentsens skrev:

Hvorfor var du der? Klarte du selv å passe på smittevern? 

Ja så godt det gikk an, men gikk etter en stund da det var som en maurtue i bassengene. 

Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Laraa skrev:

Ja men gjennom å velge å dra dit  du er jo selv en del av utfordringen du refererer til,  altså med for mange folk.  

Jeg visste ikke at det var sånn. Har ikke vært der før. Gikk etter kort tid pga av alle folkene 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo på de fleste plasser, derfor går ikke vi på noe som helst slikt.

Og så handler vi ikke på lørdagene og i "rush" tiden for da blir jeg bare irritert over voksne folk som ikke evner å ta hensyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Sånn er det jo på de fleste plasser, derfor går ikke vi på noe som helst slikt.

Og så handler vi ikke på lørdagene og i "rush" tiden for da blir jeg bare irritert over voksne folk som ikke evner å ta hensyn.

Siste gangen jeg går dit sånn som det er nå

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Tough cookie said:

Hvis det står skilt om at man må huske på å vaske og sprite hender og prøve å holde avstand, og at de i tillegg stenger av noen skap sånn at man ikke står skulder ved skulder, så hjelper det til at folk husker på det. 

TS

Beklager, men folk har fått den beskjed nå i 7 måneder! De som ikke vasker hender eller bruker antibac gjør ikke det om de er påminnet av en lapp. De gir fullstendig F A E N nå og ofte blir sur om du minner dem å sprite hender.  Så ja, om du ikke vil få corona er du nødt til å fortsette å holde deg hjemme fremover.  Ellers dra på bassenget midt i uken, midt på dagen. Da er det bare gamle som ikke gi F men heldigvis i mindre mengde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Outlander skrev:

Beklager, men folk har fått den beskjed nå i 7 måneder! De som ikke vasker hender eller bruker antibac gjør ikke det om de er påminnet av en lapp. De gir fullstendig F A E N nå og ofte blir sur om du minner dem å sprite hender.  Så ja, om du ikke vil få corona er du nødt til å fortsette å holde deg hjemme fremover.  Ellers dra på bassenget midt i uken, midt på dagen. Da er det bare gamle som ikke gi F men heldigvis i mindre mengde. 

Ja har skjønt at på mindre steder med lite smitte, lever folk som før.

Ingen tar buss fordi alle kjører bil, ingen som bor i bygårder med felles vaskekjeller, ingen kjøpesenter., ingen med munnbind.

ts..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mange sure svar 😵

Vi har vært på kino, men der er det jo virkelig tatt hensyn til smittevern. Skjønner at det er litt andre forhold og at man ikke bør oppsøke slike steder om man er hysterisk, men det er jo uansett urovekkende at denne svømmehallen ikke engang har valgt å ha et eller to skap avsperret i mellom de åpne. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...