T-Rex Skrevet 4. november 2020 #161 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Hank Amarillo said: Når Trump leder med feks 100k stemmer og det plutselig dukker opp noe over 100k stemmer ut av intet hvor nesten alt er Biden-stemmer og han tar over ledelsen vil det uunngåelig kunne tolkes som mystisk av mange. Jeg editerte innlegget mitt med at jeg håper håndteringen av forhåndsstemmer har vært solid, og at vi unngår "å filler'n, her er en skoeske med stemmer som kom inn da vi hadde en vikar i sekretariatet". 1
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #162 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Aliquis skrev: At jorden er rund er også mystisk for mange. Det betyr ikke at det er feil. God dag mann, økseskaft. 2
Thaila Skrevet 4. november 2020 #163 Skrevet 4. november 2020 17 minutter siden, Thaila skrev: Dette med at Trump sier det er noe fusk med at lokalene ikke stengte og at de fuska(?) Jeg er sikker på at jeg så en post i natt, tror det var fra Kim Kardashian at hun sa til følgerne sine at de som sto i kø for å stemme IKKE SKULLE dra hjem selv om de var for seint ute, men at de måtte bli for å stemme (etter at lokalene stengte). Jeg tror det er dette Trump snakker om? Men jeg har ikke hørt noen si det, og jeg finner heller ikke den posten igjen der hun sier dette, men er ganske forbanna sikker på at jeg så det. Det står om det her! "If you are in line when the hours of operation close at the polls, they are required to stay open and allow you to vote, so do not get out of line." Tror det er det Trump er uenig I fordi Biden velgere utnytta dette. https://www.buzzfeed.com/benhenry/kim-kardashian-voting-picture 1
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #164 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Thaila skrev: Det står om det her! "If you are in line when the hours of operation close at the polls, they are required to stay open and allow you to vote, so do not get out of line." Tror det er det Trump er uenig I fordi Biden velgere utnytta dette. https://www.buzzfeed.com/benhenry/kim-kardashian-voting-picture Nei. Dette er velkjent og brukt av begge sider. Ivanka twitret det samme feks. 1
Emmelise Skrevet 4. november 2020 #165 Skrevet 4. november 2020 22 minutter siden, T-Rex skrev: Det blir vel mer baluba om han taper. Noen som vet hva som skjer dersom Trump bestrider et eventuelt tap, tar saken til høyesterett og det trekker såpass ut i tid at det går over normal tid for innsettelse av ny president (20. januar)? Hvem er da fungerende president? Eller er det andre organer som tar over presidentansvaret? Jeg tror det blir baluba uansett hvem som vinner egentlig. Jeg tror det blir Nancy Peloci som "tar" over til det er bekreftet hvem som er valgt. 1
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #166 Skrevet 4. november 2020 5 minutter siden, Thaila said: Det står om det her! "If you are in line when the hours of operation close at the polls, they are required to stay open and allow you to vote, so do not get out of line." Tror det er det Trump er uenig I fordi Biden velgere utnytta dette. https://www.buzzfeed.com/benhenry/kim-kardashian-voting-picture Biden-velgere "utnyttet" at USA sitt valgsystem er så sinnsykt dårlig at de må stå timesvis i kø for å få avlagt stemmen sin? 6
Thaila Skrevet 4. november 2020 #167 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, Aliquis skrev: Biden-velgere "utnyttet" at USA sitt valgsystem er så sinnsykt dårlig at de må stå timesvis i kø for å få avlagt stemmen sin? At de stemte etter at de skulle stenge. Har stått en del i kø her i norge også forresten 😅
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #168 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Thaila skrev: At de stemte etter at de skulle stenge. Har stått en del i kø her i norge også forresten 😅 De stenger, men om man står i køen får man avlegge stemme. Litt samme prinsipp som når man kommer i butikken 2 min før stengetid, man får handle likevel selv om man ikke er ferdig å betale for varene før sånn 3 min etter stengetid feks. 1
LilleMumi Skrevet 4. november 2020 #169 Skrevet 4. november 2020 (endret) 2 minutter siden, Hank Amarillo said: De stenger, men om man står i køen får man avlegge stemme. Litt samme prinsipp som når man kommer i butikken 2 min før stengetid, man får handle likevel selv om man ikke er ferdig å betale for varene før sånn 3 min etter stengetid feks. Du må være i kassen hel, men du skal få lov å betale ja. Endret 4. november 2020 av LilleMumi
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #170 Skrevet 4. november 2020 (endret) 12 minutter siden, Thaila said: At de stemte etter at de skulle stenge. Har stått en del i kø her i norge også forresten 😅 I Norge får man faktisk en hel dag lovpålagt fri for å stemme. Det gjør man ikke i USA, og der er det mange som ikke har råd til å gå glipp av en arbeidsdag. Endret 4. november 2020 av Aliquis 2
Thaila Skrevet 4. november 2020 #171 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Aliquis skrev: I Norge får man faktis en hel dag lovpålagt fri for å stemme. Det gjør man ikke i USA, og der er det mange som ikke har råd til å gå glipp av en arbeidsdag. De kan jo forhåndsstemme da. I år har det vert mange muligheter.
Kristin70 Skrevet 4. november 2020 #172 Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, Aliquis said: I Norge får man faktisk en hel dag lovpålagt fri for å stemme. Hva? 3
Druid Skrevet 4. november 2020 #173 Skrevet 4. november 2020 29 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Når Trump leder med feks 100k stemmer og det plutselig dukker opp noe over 100k stemmer ut av intet hvor nesten alt er Biden-stemmer og han tar over ledelsen vil det uunngåelig kunne tolkes som mystisk av mange. Det er så, men dette er velkjent og har vært klart i flere måneder allerede, og det har vært fortalt HVORFOR det er sånn. Så dermed er eneste grunnen til at det er mystisk, er at man ikke har fulgt med på hva som har vært sagt. 3
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #174 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Kristin70 said: Hva? Oops, her blandet jeg, my bad.
Druid Skrevet 4. november 2020 #175 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Thaila skrev: De kan jo forhåndsstemme da. I år har det vert mange muligheter. Problemet er at Donald Trump har satt spørsmål rundt om han vil akseptere forhåndsstemmer, og har gjordt flere tiltak for å få underkjent disse rettslig. Han har ikke hjemmel for dette; det er ikke presidenten som er ansvarlig for valget, men i løpet av de siste 4 månedene har han skapt usikkerhet og risiko for folk. 2
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #176 Skrevet 4. november 2020 (endret) 14 minutter siden, Druid skrev: Det er så, men dette er velkjent og har vært klart i flere måneder allerede, og det har vært fortalt HVORFOR det er sånn. Så dermed er eneste grunnen til at det er mystisk, er at man ikke har fulgt med på hva som har vært sagt. Men så er ikke amerikanerne like lydige som nordmenn. Null tillit til hverandre og til diverse offentlige instanser osv. At noen har fortalt at det kunne bli sånn tar ikke vekk mistanken om juks. Endret 4. november 2020 av Hank Amarillo
Tuppeluri Skrevet 4. november 2020 #177 Skrevet 4. november 2020 Jeg kan altfor lite om USA sin politikk, og altfor lite om begge president kandidatene til at jeg kan ha noen som helst mening. Men jeg TROR at Trump vinner igjen. I forrige runde så var det jo Hillary som ledet an, men Trump som vant, regner med det skjer i år også.
Kristin70 Skrevet 4. november 2020 #178 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Aliquis said: Oops, her blandet jeg, my bad. Håpet jeg hadde gått glipp av noe 😉
Equinox Skrevet 4. november 2020 #179 Skrevet 4. november 2020 (endret) Det blir spennende å se hvem som vinner til slutt, etterspill og bråk blir det vel nesten uansett, det være seg fra grupper til høyre eller blm og antifa. Uansett bør valgresultatet være en aldri så liten vekker for folk her i Norge når det gjelder dekningen og forståelsen av politikk i USA. Mediene har nærmest hele døgnet produsert den ene artikkelen etter den andre om Trump, og med en klar overvekt i negative ordelag. Når valget nå uansett blir svært jevnt, hva sier dette om kvaliteten og forståelsen blant norske journalister om USA? Endret 4. november 2020 av Equinox 3
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #180 Skrevet 4. november 2020 12 minutter siden, Equinox skrev: Det blir spennende å se hvem som vinner til slutt, etterspill og bråk blir det vel nesten uansett, det være seg fra grupper til høyre eller blm og antifa. Uansett bør valgresultatet være en aldri så liten vekker for folk her i Norge når det gjelder dekningen og forståelsen av politikk i USA. Mediene har nærmest hele døgnet produsert den ene artikkelen etter den andre om Trump, og med en klar overvekt i negative ordelag. Når valget nå uansett blir svært jevnt, hva sier dette om kvaliteten og forståelsen blant norske journalister om USA? Har vært skremmende å være vitne til den totale mangelen på journalistisk integritet i norsk presses dekning av politikken og valget i USA. Får håpe det ikke gir vann på mølla og sprer seg til dekningen av våre anliggende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå