Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Stonegiant skrev:

Fordømme nynazister eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om, egentlig.

Det han holder på med nå er mye, mye verre.

Det er begge deler steg mot samme retning. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Aliquis said:

Han har vel snakket om at abort skal være lovlig helt frem til barnet er myndig, om jeg ikke husker feil her. 

Det var snakk om det ja.

Skrevet

2 like tråder er slått sammen. 

_popcorn_, mod

Skrevet
1 time siden, Jon Are skrev:

Mens araber landene vil fortsette med olje såklart.

Du er klar over at blant annet Saudi Arabia forbereder seg for en framtid uten olje? 

De har regnet på det og funnet at de har ett akutt problem, og bruker ikke milde metoder for å løse det. Økte kvinneretter i Saudi Arabia kommer ikke fordi politikerene er blitt mer liberale... 

Sen-abort er et republikansk ansvar. Retten til abort i USA er så liberal som den er fordi den ikke er hjemlet i Lov. Fordi republikanerne stopper alle føderale lovforslag for en abortlov. Hvilket betyr at det er presedens fra en rettsak, basert på en relativt konservativ lovforståelse, som i dag er hjemmelen for abort i USA. 

• Liker 2
Skrevet

Forrige valg var jeg helt sikker på at Hillary skulle vinne, så når trump vant var jeg veldig overrasket og skuffet. Derfor var jeg i år ganske sikker på at Trump skulle vinne, for at jeg heller kunne forberede meg på hva som skulle komme. Men nå som Biden leder begynner jeg å få opp håpene igjen, så jeg tror faktisk Biden kan vinne.

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Sacramone skrev:

Helt ærlig, med tanke på alt som har blitt gjort for å få Trump bort som president, så er jeg ikke det minste overrasket om de også har en måte å «hjelpe» en dement Biden frem på. Kan faktisk ikke skjønne annet enn at han har vært nødt å få MYE hjelp! 
Men, verden vil bedras. Ikke mye jeg kan gjøre med det 😏

Er dere klar over hvor vanskelig det er å snakke foran store forsamlinger, gjerne på live TV? Jeg hadde ikke klart det, uten masse feil. Hadde han vært dement hadde det ikke vært noe tvil engang. Han sliter med en talefeil, fordi han stammet da han var yngre (og noen ganger enda). Dette er han åpen om, og har ingenting med demens å gjøre! Og han snakker jo tydeligere og med mange færre feil enn Trump! Fatter ikke at dere Trumptilhengere ikke kan finne noe annet enn personkarakteristikk om motstandere. Om dere er uenige i politikken til Biden så er det fair. Men det her er jo kun udokumentert drittslenging. 

• Liker 17
Skrevet

Helt absurd hvor jevnt det er i Georgia! Og hva vil egentlig Trump at folkene hans skal gjøre inne på lokalene hvor de teller stemmer? Sitte rett ved siden av og si «se, den personen stemte Biden og kan ikke være ved sine fulle fem! Så legg den i papirkurven nå!» 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Biden leder med knappe 917 1096 stemmer i Georgia nå. Forhåpentligvis øker det mer 

Endret av Tullball
  • Liker 5
Skrevet
På 24.10.2020 den 18.51, Stina234 skrev:

Frykter at det blir Trump igjen.  Trist å se et så stort og mektig land ikke greier å få frem bedre kandidater en Trump og Biden.

Egentlig et demokrati som er fullstendig ødelagt. 

Helt enig med deg. 

• Liker 1
Skrevet

Biden vinner, men Trump vil ikke akseptere det og vil gå til Supreme Court, for å få igjennom en gjenopptelling av stemmene i vippestatene han ikke tok.

Kjenner jeg han rett..

• Liker 1
Gjest Snøkvit
Skrevet
På 22.10.2020 den 13.58, Badbunny skrev:

Trump. Hilary ledet også ifjor og likevel vant trump. Det er fordi han fikk flest valgmenn. Tipper at det skjer i år også. Han biden virker helt dement uansett. Så håper trump vinner. Han er ikke så ille som folk skal ha det til, men media elsker å hause opp negative ting

Han er ikke så ille som folk skal ha det til?!

Han lyger notorisk, er en mannssjåvinist, mobber, rassist, bygger opp under konspirasjonsteorier og nå i valget viser han at han utelukket bare bryr seg om makt og gir blanke i demokratiet. Høres ut som en flott president.

Og «han Biden» er ikke dement.

Skrevet
8 minutter siden, Anonymus1986 skrev:

Biden vinner, men Trump vil ikke akseptere det og vil gå til Supreme Court, for å få igjennom en gjenopptelling av stemmene i vippestatene han ikke tok.

Kjenner jeg han rett..

Sikkert, men gjenopptellingen vil nok ikke avsløre så mye nytt. Det er også litt forskjellige regler i stater ang gjenopptelling, feks i Georgia teller de bare på nytt hvis marginen er på under 0.5 % (noe jeg for så vidt tror den kommer til å være). Stater som Michigan har vel allerede avslått å telle på nytt. 

Hvis Biden vinner Pennsylvania med litt god margin nå vil det uansett være nok til å ta seieren, uavhengig av disse andre statene. Så krysser fingrene der. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Anonymus1986 skrev:

Kjenner jeg han rett..

Jeg vil også tro det blir omtelling i flere stater. Om jeg ikke husker feil har man også krav på det dersom det skiller under 1 % mellom kandidatene. Resultatet må være klart til 14 desember de valgmennene skal stemme så jeg ser ikke bort fra at dette blir en repetisjon av 2000-sirkuset, men forhåpentligvis med annet resultat. 

Endret av studerende
Gjest Jon Are
Skrevet (endret)
1 time siden, Druid skrev:

Du er klar over at blant annet Saudi Arabia forbereder seg for en framtid uten olje? 

De har regnet på det og funnet at de har ett akutt problem, og bruker ikke milde metoder for å løse det. Økte kvinneretter i Saudi Arabia kommer ikke fordi politikerene er blitt mer liberale... 

Sen-abort er et republikansk ansvar. Retten til abort i USA er så liberal som den er fordi den ikke er hjemlet i Lov. Fordi republikanerne stopper alle føderale lovforslag for en abortlov. Hvilket betyr at det er presedens fra en rettsak, basert på en relativt konservativ lovforståelse, som i dag er hjemmelen for abort i 

Endret av Jon Are
Valgte feil artikef
Skrevet
1 time siden, fotballjenta skrev:

Er dere klar over hvor vanskelig det er å snakke foran store forsamlinger, gjerne på live TV? Jeg hadde ikke klart det, uten masse feil. Hadde han vært dement hadde det ikke vært noe tvil engang. Han sliter med en talefeil, fordi han stammet da han var yngre (og noen ganger enda). Dette er han åpen om, og har ingenting med demens å gjøre! Og han snakker jo tydeligere og med mange færre feil enn Trump! Fatter ikke at dere Trumptilhengere ikke kan finne noe annet enn personkarakteristikk om motstandere. Om dere er uenige i politikken til Biden så er det fair. Men det her er jo kun udokumentert drittslenging. 

Tja, i motsetning til Trump så er det jo dette som har vært hele livet til Biden. Er jo dette han lever og har levd av. Tenk hvor mye øving den mannen har når det kommer til å snakke til forsamlinger. Det er jo bekymringsverdig at han ikke lenger klarer å holde styr på det han sier. Han skal ikke ha en vanlig jobb her, men faktisk fungere som en president! Tenker dere ikke på det? Han skal i tøffe forhandlinger osv osv. Han skal lede et av de største landene i verden. Da nytter det ikke med «stakkars Biden». Han må jo være skikket til jobben! 
Når det kommer til drittslenging har jeg aldri sett noen få SÅ mye dritt som Trump. Fortell meg, vet du hvorfor Trump har så mange som støtter han i USA? Har du tenkt på dem og på hvorfor? Visste du at Trump faktisk var forslått til fredsprisen av flere? Vet du at Obama fikk den uten noen gang ha gjort noe? Er du ikke for rettferdighet i verden? Jeg kjenner jeg blir så lei meg av at alle bare følger strømmen, det er ingen som tenker selv lenger. Hvordan massemediene er kjøpt og betalt og bestemmer for folket hva vi skal tenke og mene. Uff...

Har du lest boka 1984? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at endel Trump-tilhengere i denne tråden hadde hatt godt av å lese denne: https://www.vg.no/nyheter/i/GaaAA9/faktiskno-feilinformasjon-om-valgfusk-i-usa-florerer-i-norge

Det går an å gjøre en liiiten innsats for å forsøke å faktasjekke konspirasjonsteoriene man sprer om seg med. Men det er vel nytteløst uansett...for dette er jo mainstream media, så det kan ikke stoles på... 🙄

• Liker 12
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Sacramone skrev:

Har du lest boka 1984? 

Unnskyld meg, men har du selv lest den? Jeg kan faktisk ikke forstå at noen som har lest den boka i fullt alvor kan sitte å forsvare Trump og slenge rundt seg med åpenbar propaganda og konspirasjonsteorier mens man refererer til 1984. 

Edit:

Gjerne ta frem animal farm og les miserables om du først skal lese noen bøker i år. 

Endret av studerende
  • Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, studerende skrev:

Unnskyld meg, men har du selv lest den? Jeg kan faktisk ikke forstå at noen som har lest den boka i fullt alvor kan sitte å forsvare Trump og slenge rundt seg med åpenbar propaganda og konspirasjonsteorier mens man refererer til 1984. 

Edit:

Gjerne ta frem animal farm og les miserables om du først skal lese noen bøker i år. 

Hva forteller mediene deg? Alt med Trump er så flott? Gir de det riktige bilde av han mener du?

Blir ikke alt med Biden dysset ned? 

Prøv igjen sier jeg bare!

Skrevet
1 minutt siden, Sacramone said:

Hva forteller mediene deg? Alt med Trump er så flott? Gir de det riktige bilde av han mener du?

Blir ikke alt med Biden dysset ned? 

Prøv igjen sier jeg bare!

På hvilke områder mener du norske medier fremstiller Trump feil? Har du noen konkrete eksempler å linke til?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...