studerende Skrevet 6. november 2020 #481 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, Sacramone skrev: Hva forteller mediene deg? Alt med Trump er så flott? Gir de det riktige bilde av han mener du? Blir ikke alt med Biden dysset ned? Prøv igjen sier jeg bare! Jeg registrerer at du ikke svarer på spørsmålet. 1
Druid Skrevet 6. november 2020 #482 Skrevet 6. november 2020 Sitat Tja, i motsetning til Trump så er det jo dette som har vært hele livet til Biden. Er jo dette han lever og har levd av. Tenk hvor mye øving den mannen har når det kommer til å snakke til forsamlinger. Det er jo bekymringsverdig at han ikke lenger klarer å holde styr på det han sier. Han skal ikke ha en vanlig jobb her, men faktisk fungere som en president! Tenker dere ikke på det? Han skal i tøffe forhandlinger osv osv. Han skal lede et av de største landene i verden. Da nytter det ikke med «stakkars Biden». Han må jo være skikket til jobben! Akkurat dette er tydeligvis ikke ett problem i USA. Donald Trump er ikke den første presidenten som knapt kan snakke, Bush jr var ikke mye bedre, og hvis du husker Dan Quale, så er det noe med amerikansk kultur at de foretrekker mennesker som ikke er så flink til å uttrykke seg, men i stedet snakker i emosjoner. Biden har demonstrert at han er flere hoder høyere enn Trump i absolutt all politisk retorikk, han var ikke en irrelevant hånddokke til Obama. Så selv om man skulle ønske en som klarer snakke som ett normalt tenkende menneske, må man akseptere hva velgerene vil ha. Sitat Når det kommer til drittslenging har jeg aldri sett noen få SÅ mye dritt som Trump. Fortell meg, vet du hvorfor Trump har så mange som støtter han i USA? Har du tenkt på dem og på hvorfor? Fordi han er populist. Han står og lyger til velgerene sine og forteller dem han skal gi dem det de har lyst på, selv om han BURDE vite det er umulig. (akkurat det siste fremstår av og til som usikkert. Dette er ikke forsonene). Han vinner velgere fordi folk ikke forstår politikk. De tror demokrati er valgte ledere, og derfor forstår de ikke hvorfor det ikke er ett samsvar mellom det politikerne vil jobbe for , og hva de får gjennomført. Men mye farligere: Donald Trump forteller en løgn om hvordan samfunnet er mange nok ganger til at folk tror på hans fantasi om hvordan virkeligheten er. Fordi de har enklere for å forstå den, enn den virkeligheten som faktisk finnes i verden. Medias virkelighet er grå, og vanskelig, Trump har klare kontraster og enkle svar som virker sanne fordi folk ønsker de skal være det. Sitat Visste du at Trump faktisk var forslått til fredsprisen av flere? Ja, På den annen side kan jeg bli foreslått til fredsprisen. Under nick ... Sitat Vet du at Obama fikk den uten noen gang ha gjort noe? Nei det vet jeg ikke. Ganske enkelt fordi jeg ikke bryr meg så mye at jeg har giddet å lese begrunnelsen for at han fikk den. For å være helt ærlig tror jeg at han fikk den for å være svart. Han fikk den for å symbolisere at det formelle i den strukturelle rasismen i USA sprakk opp. På den annen side, så er det ikke første gang folk som ikke fortjente det fikk fredsprisen. Sitat Er du ikke for rettferdighet i verden? Jeg kjenner jeg blir så lei meg av at alle bare følger strømmen, det er ingen som tenker selv lenger. Hvordan massemediene er kjøpt og betalt og bestemmer for folket hva vi skal tenke og mene. Uff... I de fleste land i verden i dag, er pressen kjøpt og betalt..... av leserene. Media lever av inntekter og inntektene kommer stort sett gjennom annonser: : det er folket som i det store og det hele bestemmer hva pressen skal tenke og mene. Og det ER ett problem. For gjennomsnittsmennesket er ikke veldig smart eller utdannet, og halvparten av dem er enda dummere enn det. Pressen mangler motivasjon for faget journalisme, når de som kjøper det ikke vil kunne vurdere verdien av det. Sitat Har du lest boka 1984? Ja. OG her skal du få en sak : Der er ingen moderne vestlig politisker som har vært like effektiv til å bruke metodene i 1984 politisk, som Donald Trump. Og det er først nå, at man faktisk begynner å kritisere han effektivt for DET. 7
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #483 Skrevet 6. november 2020 31 minutter siden, Aliquis said: På hvilke områder mener du norske medier fremstiller Trump feil? Har du noen konkrete eksempler å linke til? VG som glimtet til med hitlerbart på fyren er jo hinsides all fornuft og saklighet. 3
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #484 Skrevet 6. november 2020 11 minutter siden, Vera said: Det har aldri vært mer hat i verden, enn det er nå under Trumps ledelse. Fordi barnslige og indoktrinerte sauer hater han, uten å sette seg inn i hva han faktisk har gjort. Jeg vil ikke påstå at fyren er sympatisk, men sammenlignet med Bush er han en korgutt. 2
Druid Skrevet 6. november 2020 #485 Skrevet 6. november 2020 34 minutter siden, Sacramone skrev: Hva forteller mediene deg? Alt med Trump er så flott? Gir de det riktige bilde av han mener du? Blir ikke alt med Biden dysset ned? Prøv igjen sier jeg bare! Hvis vi totalt ignorer media, og KUN baserer oss på hans egen Twitring, og de fremstillingene han har hatt av seg selv i egen regi, som det republikasnke landsmøtet: det er vanskelig å se hvordan han kan ha ett tenkende menneske som tilhenger igjen. Pressen har i stor grad sminket han opp. Og jeg tror noe av grunnen til at Biden har sluppet litt lett unna, er fordi pressen og alle rundt, ikke føler de kan ta han hardere enn de tar Trump. Pressen har sett på Trump og bare hoderistende akseptert at dette er den nye normalen. De som kommer etter slipper derfor unna mer enn man forventer av en kritisk presse. 3
Aliquis Skrevet 6. november 2020 #486 Skrevet 6. november 2020 7 minutter siden, Jegern Puahate said: Fordi barnslige og indoktrinerte sauer hater han, uten å sette seg inn i hva han faktisk har gjort. Jeg vil ikke påstå at fyren er sympatisk, men sammenlignet med Bush er han en korgutt. Hva har han faktisk gjort?
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2020 #487 Skrevet 6. november 2020 3 timer siden, studerende skrev: Jupp, fyren som nektet å fordømme nynazister som marsjerte rundt i gatene Den der er blitt debunka forlengst. Sitat: ...and I'm not talking about the neo-Nazis and the white nationalists, because they should be condemned totally 1
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #488 Skrevet 6. november 2020 9 minutter siden, Aliquis said: Hva har han faktisk gjort? Masse. Et kjapt google søk så finner en lister som denne: https://lc.org/PDFs/Trump.Accomplishments.FINAL.pdf
Aliquis Skrevet 6. november 2020 #489 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, Jegern Puahate said: Masse. Et kjapt google søk så finner en lister som denne: https://lc.org/PDFs/Trump.Accomplishments.FINAL.pdf Har du noen kilder som ikke er religiøse fanatikere, eller synes du de er en god kilde? 3
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #490 Skrevet 6. november 2020 Just now, Aliquis said: Har du noen kilder som ikke er religiøse fanatikere, eller synes du de er en god kilde? Er det noe i dokumentet som ikke stemmer? 3
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2020 #491 Skrevet 6. november 2020 Mye bra memes for tiden Spoiler Spoiler Spoiler 1
Aliquis Skrevet 6. november 2020 #492 Skrevet 6. november 2020 8 minutter siden, Jegern Puahate said: Er det noe i dokumentet som ikke stemmer? De printer mye statistikk, men slutningene de trekker vil definitivt mange være uenig i. Mener du for eksempel at Trump har forbedret helsetilbudet i USA? 4
Druid Skrevet 6. november 2020 #493 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, Jegern Puahate skrev: Er det noe i dokumentet som ikke stemmer? Det er en opplisting av det samlede politiske arbeidet for administrasjonen igjennom 4 år, så på et nivå stemmer det. Men 90% av dette er rene republikanske forslag, over en tid der republikanerne har hatt flertall i senatet, så det sier ingenting om HANS gjennomføringsevne. Its shooting fish in a barrel Så vidt jeg vet, har han 2 eller 3 politiske vinn i løpet av perioden : Politiske forslag fra Trump administrasjonen som gikk igjennom tverrpolitisk, og ingen av disse var kontroversielle. Han gikk på valg på 4 saker, og ingen av disse har han klart. Og det meste spesielle der, er at i det ene tilfellet skulle han hatt full støtte fra demokratene og i det andre krevde det KUN støtte fra republikanere. En annen utfordring er at svært mye av hans politiske virke har bestått av president ordrer, og det gjør at veldig mye av det han har gjort kommer til å bli reversert fortløpende første halvår. (Tilsvarende hvordan Trump tørket ut mye av Obama sine sukesser) 7
Aliquis Skrevet 6. november 2020 #494 Skrevet 6. november 2020 34 minutter siden, Sacramone said: Alle minoriteter har stemt på han. Kom over denne fra 2016-valget, ganske morsomt! Spoiler 4
Vera Skrevet 6. november 2020 #495 Skrevet 6. november 2020 (endret) 55 minutter siden, Jegern Puahate skrev: Fordi barnslige og indoktrinerte sauer hater han, uten å sette seg inn i hva han faktisk har gjort. Jeg vil ikke påstå at fyren er sympatisk, men sammenlignet med Bush er han en korgutt. Jeg tenker at det er DU som må sette deg inn i hvordan hverdagen til det amerikanske folket er..helsevesenet er fullstendig skakkkjørt og utenfor rekkevidde for den menige mann, det er ikke unormalt at man må ha 2-3 jobber for å kunne overleve. En vanlig legekonsultasjon foregår på apoteket hvor «legen» er en farmasøyt - fordi det er fullstendig umulig for den vanlige mannen i gaten å oppsøke en lege. Det er mer normalt med tiggere som tigger gjennom bilruten din i hvert lyskryss, enn det er unormalt. USA har stoppet fullstendig opp i utviklingen sin - Norge ligger feks milevis foran. Det som tidligere var et land som flakset med stormende skritt mot utvikling, er nå et land som ligger brakk. Et helt vanlig nabolag ser ut som rene slummen (med campingvogner og brakkebygg) (og her bor det helt vanlige arbeidere). Et lite steinkast unna ser man herskapshus etter herskapshus med inngjerdinger. USA har et system som gjør den rike rikere, og den fattige, fattigere. Akkurat det samme systemet som er på vei hit til lands. https://www.nrk.no/urix/xl/landet-tiden-glemte_-1.15220841 «I år har pandemien strippet bort den siste resten av illusjoner og blottstilt for hele verden hvor stille det faktisk har stått. Flere amerikanere har dødd av Covid19 det siste året enn i første verdenskrig og Vietnamkrigen kombinert. I april i år sendte Russland nødhjelp til USA. Som barn ville den tanken vært uendelig mye mer urealistisk enn tegningene av flyvende biler.« «Harvard-professoren er kanskje den i verden som vet mest om ulikhet og såkalt sosial mobilitet i det amerikanske samfunnet. I boka Our Kids spør han hva som har skjedd med den amerikanske drømmen. Det enkle svaret er: De fattigste blir fattigere. De rikeste blir rikere.« Endret 6. november 2020 av Vera 9
Aliquis Skrevet 6. november 2020 #496 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, Vera said: Jeg tenker at det er DU som må sette deg inn i hvordan hverdagen til det amerikanske folket er..helsevesenet er fullstendig skakkkjørt og utenfor rekkevidde for den menige mann, det er ikke unormalt at man må ha 2-3 jobber for å kunne overleve. En vanlig legekonsultasjon foregår på apoteket hvor «legen» er en farmasøyt - fordi det er fullstendig umulig for den vanlige mannen i gaten å oppsøke en lege. Det er mer normalt med tiggere som tigger gjennom bilruten din i hvert lyskryss, enn det er unormalt. USA har stoppet fullstendig opp i utviklingen sin - Norge ligger feks milevis foran. Det som tidligere var et land som flakset med stormende skritt mot utvikling, er nå et land som ligger brakk. Et helt vanlig nabolag ser ut som rene slummen (med campingvogner og brakkebygg) (og her bor det helt vanlige arbeidere). Et lite steinkast unna ser man herskapshus etter herskapshus med inngjerdinger. USA har et system som gjør den rike rikere, og den fattige, fattigere. Akkurat det samme systemet som er på vei hit til lands. https://www.nrk.no/urix/xl/landet-tiden-glemte_-1.15220841 Tenk å bruke statspropaganda som nrk som kilde. 🤦♂️ Alle vet at de sanne nyhetene kun finnes i lukkede grupper på facebook. 4
Vera Skrevet 6. november 2020 #497 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, Aliquis skrev: Tenk å bruke statspropaganda som nrk som kilde. 🤦♂️ Alle vet at de sanne nyhetene kun finnes i lukkede grupper på facebook. 9
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #498 Skrevet 6. november 2020 31 minutter siden, Aliquis said: De printer mye statistikk, men slutningene de trekker vil definitivt mange være uenig i. Mener du for eksempel at Trump har forbedret helsetilbudet i USA? Det ble spurt om hva Trump har gjort, jeg la til en lang liste slik at Trump haterne kan se at han har gjort mer enn å være ufin på twitter. Forbedre helsetilbudet kan bety så mangt, at folk kommer i jobb og får bedre økonomi vil gi de bedre helsemuligheter også. En kan trekke forskjellige slutninger fra tilstanden, men jeg tror det er ikke blitt verre totalt sett enn etter Obama.
Vera Skrevet 6. november 2020 #499 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Sacramone skrev: Vær så snill! Ikke begynn med Hitler! Trump ønsker at vanlige folk i USA skal ha en jobb å gå til. Han ønsker å forbedre USA’s øknonomi. Han ønsker å stoppe innførsel av narkotika til USA. Og ulovlige immigranter. Altså, han ønsker det beste for folket. Alle minoriteter har stemt på han. Biden har massiv støtte hos de aller rikeste i USA, «alle» kjendisene osv. Men ikke kom å sammenlikne Trump med Hitler. Det viser bare hvor langt ute på jordet du er! Jeg vet ikke jeg.. https://www.vgtv.no/video/199382/se-videoen-trump-slettet «White Power» https://www.dn.no/utenriks/donald-trump/representantenes-hus/nancy-pelosi/representantenes-hus-fordommer-trumps-rasistiske-tvitring/2-1-639499 «Trump skapte en skandale som har dominert Washington i tre dager da han søndag tvitret at fire progressive kvinnelige fargede kongressrepresentanter burde dra tilbake til «landene de kom fra».« https://no.qaz.wiki/wiki/Racial_views_of_Donald_Trump «Donald Trump , den 45. presidenten i USA , har en historie med tale og handlinger som har blitt sett på som rasistiske eller rasistiske. Journalister, venner og tidligere ansatte har beskyldt ham for å stimulere til rasisme i USA, og noen forskere har plassert Trumps retorikk og ytelse i sammenheng med hvit overherredømme . Raseoppfatninger av Donald Trump - https://no.qaz.wiki/wiki/Racial_views_of_Donald_Trump« https://agendamagasin.no/debatt/et-system-gjennomsyret-av-rasisme/ «Når plyndringen starter, da starter skytingen» skrev president Donald Trump på Twitter, et sitat brukt av en rekke rasister under den amerikanske borgerrettighetsbevegelsen. Dette er referanser som Trump i ettertid har forsøkt å vri seg unna, og påstå at han ikke kjente til» Mener du at dette viser en president som bare vil landet sitt vel? Jeg står ved mine utsagn. 4
Jegern Puahate Skrevet 6. november 2020 #500 Skrevet 6. november 2020 37 minutter siden, Druid said: Det er en opplisting av det samlede politiske arbeidet for administrasjonen igjennom 4 år, så på et nivå stemmer det. Men 90% av dette er rene republikanske forslag, over en tid der republikanerne har hatt flertall i senatet, så det sier ingenting om HANS gjennomføringsevne. Its shooting fish in a barrel Så vidt jeg vet, har han 2 eller 3 politiske vinn i løpet av perioden : Politiske forslag fra Trump administrasjonen som gikk igjennom tverrpolitisk, og ingen av disse var kontroversielle. Han gikk på valg på 4 saker, og ingen av disse har han klart. Og det meste spesielle der, er at i det ene tilfellet skulle han hatt full støtte fra demokratene og i det andre krevde det KUN støtte fra republikanere. En annen utfordring er at svært mye av hans politiske virke har bestått av president ordrer, og det gjør at veldig mye av det han har gjort kommer til å bli reversert fortløpende første halvår. (Tilsvarende hvordan Trump tørket ut mye av Obama sine sukesser) Det stemmer altså, flott. Flotte ting gjort under hans ledelse, slik andre politikere også blir vurdert. Ikke rart halve landet fortsatt vil ha han ved roret. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå