Gå til innhold

Er det noen ganger for sent på døgnet å sende sms?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og unge sover for lite og føler mer press. Kan kanskje være en god ide også for der å ha sosiale regler. Som man ringer ikke eller sender sms etter 22. 

Anonymkode: e9a30...3f5

Jeg sliter med døgnrytme på grunn av dårlig psykisk helse, men alle mine nære venner legger seg på "normale" tidspunkt fordi de har skole og jobb tidlig, så ikke generaliser for mye nå du. Det spiller ingen rolle om jeg sender meldingene jeg vil sende nå, eller om jeg venter til imorgen klokken 9 - de svarer når de har tid. Du og din omgangskrets har deres sosiale regler, og jeg og min omgangskrets har våre sosiale regler, uten at den ene nødvendigvis er bedre enn den andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kontakter ingen sent på kvelden, bortsett fra kanskje venninner. Da sender jeg evt., snap eller melding på messenger. Så åpner de den når de våkner evt., dagen etter. :) 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som mange nevner 21 som en tid de ønsker ro fra ihvertfall.

Anonymkode: e8d8b...c69

Er alle folk her A-mennesker? Det er jo på kvelden jeg våkner og kvikner til. 🦉🦉

 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydløs 00-07 så plager ikke meg, men jeg lurer jo fælt om avsender er ved sine fulle fem om noe er sendt 05.

Anonymkode: c9f1c...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så lenge de ikke forventer raske svar etter kl 23 så kan folk sende når de vil.

Anonymkode: 4b473...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs litt hva det er. 

Om det bare er babbel og tull så dropper jeg det. (Spam,  memes,  "hva driver du med" og slik...)

Om det er noe relativt viktig, en beskjed som jeg vil gi før morgendagen, så sender jeg sms, så kan jeg stryke det av min egen todoliste. 

Om mottaker ikke vil bli forstyrret, så er det opp til mottaker å sette mobilen på stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg bruker SMS. Bruker mest messenger, og der ser du jo om personen er pålogget osv. Er kl 23 og personen ikke har vært pålogget på 1 time i ukedagene så tar du hintet om at personen har lagt seg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det fint. Har alltid på lydløs med vibrering på natt. Så med mindre jeg får 10 meldinger på rad, så vil jeg ikke våkne. 

Men selv tenker jeg meg om. Min mor legger seg tidlig, så da sender jeg ikke melding etter 22. Noen venner er oppe til rundt 00, så da sender jeg ikke melding etter det. Er det helg og jeg vet den personen jeg sender melding med har fri, så sender jeg melding uansett tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spess å sende på natta ja, med mindre det er fra kjæresten eller jobbinfo til imorgen tidlig

Anonymkode: e7e61...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber natten og synes det er irriterende med folk som sender sms eller ringer på dagtid, gjerne etter å ha kontaktet meg på sosiale medier og jeg ikke har svart (lyd er slått av for det). Spesielt irriterende når de vet jeg jobber natt. Jeg må ha på lyd på tlf av diverse grunner, men skal nå sjekke ut muligheten for å sette på sms på lydløs. 

Anonymkode: 33893...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kl 22 bør det være viktig, som opplysning om at søsken har født, osv. 

Selv sender jeg melding når jeg kommer på noe, om så midt på natten, men med tidsinnstilling, så  mottakeren får det mellom 9-22 en gang. Kan sende tidligere og senere hvis jeg vet at noen er våken. 

Anonymkode: 6c517...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Jeg våkner og får ikke sove igjen, og pga en jobb som kan ringe må jeg ha lyd på. Så ser på mennesker som sender sms etter kl 22 som rimelige selvsentrert og svarer så klart ikke. 

Anonymkode: e9a30...3f5

Så ha på overstyring i nødsfall kun på tlf fra jobben da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2020 den 2.05, Uatskillelig skrev:

Er alle folk her A-mennesker? Det er jo på kvelden jeg våkner og kvikner til. 🦉🦉

 

Det lurer jeg på også. Synes det er mye verre med de som sender meldinger (og forventer svar) før jeg har stått opp om morgenen, dvs. mellom 0600 og 0800

Anonymkode: f59ca...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke sms så sent med mindre jeg ser at de er pålogget på andre medier. Men mail, messengers og snap har jeg ingen grenser på, det går ut til alle døgnets tider. 

Anonymkode: a3f0e...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender ikke sms så sent med mindre jeg ser at de er pålogget på andre medier. Men mail, messengers og snap har jeg ingen grenser på, det går ut til alle døgnets tider. 

Anonymkode: a3f0e...b06

Hva er forskjellen?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SMS kan man sende når som helst på døgnet. Men ikke forvent svar, selvsagt.

Det er opp til hver enkelt å skru av telefonen, eller i det minste skru av lyden, når man ikke vil bli forstyrret. Man kan ikke skylde på de som sender meldingen.

Anonymkode: 49719...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt irritert når mamma sender meg SMS 2130-2200 på kvelden, hun vet godt at jeg legger meg tidlig fordi barna mine står opp tidlig, men har begynt å ta igjen med å svare med en gang jeg står opp som er rundt 0600. 😝

Anonymkode: 4e68b...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det ikke normalt å få sms fra sjefen kvart over to om natta, for eksempel? På tide at jeg ser meg om etter ny jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at sms etter vanlig "leggetid" er en uting. 

Jeg må av hensyn til familie (sykdom) ha på lyd hele døgnet. Men jeg slår av internett, altså kan man sende meg meningsløse meldinger på chat på Facebook - uten at jeg våkner av den grunn. Så altså: Send meg gjerne tull og fjas, men send på chat. Ikke sms. 

Jeg blir dritforbanna på folk som sender sms om meningsløse ting på sms midt på natta. Har noen venner som har en annen døgnrytme enn folk flest (dvs. de jobber ikke i vanlige jobber, og er gjerne oppe hele natta og sover hele/halve dagen). Vel, det gjelder ikke meg. Jeg har en vanlig døgnrytme. Kan love dere at de har fått beskjed så det holder når de har sendt med idiotmeldinger midt på natta! 

Anonymkode: aea8e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...