Gå til innhold

Farlig person på Finn


n_97

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Påkrevd said:

Pass på hvor mye du sier, nå. Det begynner å bli nok til at personen kan bli gjenkjent etterhvert, og det er regelbrudd. Jeg kan skjønne bekymringen, men tidligere straffedømte/tvangsbehandlede personer er i sin fulle rett til å handle på Finn. Skulle du ha en genuin grunn til å føle deg truet, ville jeg tenkt politi før kvinneguiden😅

 

Hvis det er regelbrudd hadde det blitt slettet. Det er en god del drapsmenn som passer til den beskrivelsen, både med utseende og sykdomshistorie. Vedkommende har tydeligvis fått tillatelse av psykiaterene til å handle med folk på finn, uten at jeg kan skjønne hvordan de tør å la en person med så massiv psykiatri og voldspotensiale bruke Finn. Jeg håper at han kun handler via posten og ikke møter folk ansikt til ansikt. Han har en lang historie med livstruende, uprovosert vold. Siden det norske systemet lar en av de aller farligste og sykeste psykiatripasientene få bruke slike tjenester etter noen få år etter et groteskt drap, har jeg ingen bekymringer med å advare folk. Jeg følte meg ikke truet, det ble ingen handel, for noen andre sto foran i køen. Men selgeren hadde flere positive anmeldelser fra folk som tydelig ikke ante hvem de hadde med å gjøre. 

Endret av n_97
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hobbykokken skrev (2 timer siden):

Var det i forbindelse med Sigrid giskegjerde saken?

Tenkte akkurat det samme da jeg leste gjennom tråden nå 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta på brua skrev (2 timer siden):

Nei. Vet hva drapsmannen hennes heter, og han er fortsatt innesperret.

Bra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Iceman said:

Løslatt for drap som ble begått for "noen" år siden? Norge er et sykt land uten rettferdighet.

Det er derfor jeg opprettet denne tråden. 

Jeg gjentar oppfordringen: Google den dere skal gjøre handel med. Det tar noen få sekunder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (1 time siden):

Hvis det er regelbrudd hadde det blitt slettet. Det er en god del drapsmenn som passer til den beskrivelsen, både med utseende og sykdomshistorie. Vedkommende har tydeligvis fått tillatelse av psykiaterene til å handle med folk på finn, uten at jeg kan skjønne hvordan de tør å la en person med så massiv psykiatri og voldspotensiale bruke Finn. Jeg håper at han kun handler via posten og ikke møter folk ansikt til ansikt. Han har en lang historie med livstruende, uprovosert vold. Siden det norske systemet lar en av de aller farligste og sykeste psykiatripasientene få bruke slike tjenester etter noen få år etter et groteskt drap, har jeg ingen bekymringer med å advare folk. Jeg følte meg ikke truet, det ble ingen handel, for noen andre sto foran i køen. Men selgeren hadde flere positive anmeldelser fra folk som tydelig ikke ante hvem de hadde med å gjøre. 

Ja, men ikke nødvendigvis med en gang. Og det er nettopp for å unngå regelbrudd jeg ville si fra i tide, siden det stadig vekk kom små clues som til slutt kunne blitt satt sammen til å passe en bestemt person. Det var så så lenge siden, mann, psykiatri, slikt utseende, ditt og datt ble sagt i rettssaken osv. Blir det regelbrudd, kan tråden bli slettet, og da får man ikke advart noen.

Så lenge han er sluppet ut i samfunnet, er det jo ingen spesialregler på Finn-bruk, så jeg forstår som sagt bekymringen, selv om sannsynligheten for at noe skjer statistisk sett vil være liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

n_97 skrev (På 24.11.2020 den 3.31):

Når du har drept et barn synes jeg ikke noe synd på deg. Og han hadde grotesk vold på rullebladet fra før, det var bare flaks at det ikke ble drap da også. Det norske samfunnet er altfor opptatt av rettighetene til voldspersoner. Denne drapsmannen burde aldri mer få gå løs, og i hverfall ikke ha fri tilgang til Internett og Finn. At han er tvangsbehandlet er ingen garanti for at det ikke kan bli mer vold. Han hadde flere alvorlige personlighetsforstyrrelser også, hvor viljen til å være voldelig er et kardinalsymptom. Dyssosial personlighetsforstyrrelse lar seg ikke medisinere. 

Bygg heller enda mer humane fengsler og lås de mest ekstreme kriminelle inne for alltid. Av hensyn til samfunnets trygghet. 

Har han drept et barn?! Åh fy f... 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, hobbykokken said:

I forbindelse med drapet på en prostituert? 

Ikke spekuler i hvem det er, da risikerer vi at tråden blir slettet. Som sagt, det er en livsfarlig person. Det holder i massevis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (På 31.10.2020 den 10.05):

Alle mennesker er potensielt farlige. Ok, kanskje ikke babyer eller skrøpelige og demente 90-åringer i rullestol, men de fleste.

Enig. Og dessuten...hvis for eksempel Ted Bundy skulle voldtatt/ranet/drept noen så tror jeg NEPPE han hadde brukt sitt virkelige navn 🤭 

For all del, man skal være forsiktig. Men ærlig talt, at denne personen bruker sitt eget navn vitner vel egentlig bare om at han ønsker å gå videre i livet sitt og står for det han har gjort. 

Du lager denne tråden for å advare andre om at en LIVSFARLIG person er på finn.no og at vi må være på vakt. Samtidig er det jo en fin mulighet for denne personen å se hvem som faktisk er villig til å gi han en sjanse. Han må da få lov til å være på finn.no han også som alle oss andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (15 timer siden):

Men selgeren hadde flere positive anmeldelser fra folk som tydelig ikke ante hvem de hadde med å gjøre. 

Å nei????😯😯😯 Så hvis du har en fortid lik denne brukeren så kan du ikke gjøre en smertefri og hyggelig handel på finn? 

Hva skulle de skrevet mener du? "Meget hyggelig kjøper som betalte raskt, plettfri handel 👍pga fortiden hans ved nærmere googling må jeg likevel gi minustrekk og svak karakter. Handler aldri mer med denne brukeren igjen"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Påkrevd said:

Så lenge han er sluppet ut i samfunnet, er det jo ingen spesialregler på Finn-bruk, så jeg forstår som sagt bekymringen, selv om sannsynligheten for at noe skjer statistisk sett vil være liten.

Jeg er ikke så sikker på om sjansen er liten i dette tilfellet. Psykiaterne later til å ha altfor stor tro på medisiner. "bare vi får medisinert han, er han ikke farlig". 

Alvorlige psykiske syke med høy grad av paranoia fører ofte en dagbok, hvor de skriver ned informasjon om alt og alle de treffer på. Om man gjør en handel med han er jeg redd adressen vil havne i en slik dagbok. 

Som du ser, så har jeg oppfordret til å ikke spekulere konkret i hvem det er. Det er en del slike saker og ikke alle har like mye mediefokus. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, non_stop said:

Å nei????😯😯😯 Så hvis du har en fortid lik denne brukeren så kan du ikke gjøre en smertefri og hyggelig handel på finn? 

Hva skulle de skrevet mener du? "Meget hyggelig kjøper som betalte raskt, plettfri handel 👍pga fortiden hans ved nærmere googling må jeg likevel gi minustrekk og svak karakter. Handler aldri mer med denne brukeren igjen"

Hvis du tror at det er ufarlig å gjøre en handel med en så syk og farlig person er du mildt sagt naiv. Er du sosionom?Noen mennesker må aldri slippes ut i samfunnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

n_97 skrev (På 19.10.2020 den 22.58):

Det ringte noen bjeller angående navnet, så jeg googlet og viste seg at vedkommende ble kjent i forbindelse med en drapssak for noen år siden, som personen også ble dømt for. Dette er en svært farlig person

Er det også en svært dum person? Med en IQ på under 80?

Tenk deg at du tenker på å myrde noen. Ikke at du faktisk vil gjøre det, vi vet begge to at du aldri ville klart å gjøre noe slikt. Men tenk deg at du tenker på å myrde noen. Hva er noe av det viktigste hvis du har tenkt å myrde noen? Det er å ikke legge igjen spor det. Med mindre du har en IQ på over 120 og er en narcissist i tillegg og derfor er avhengig av å kunne skryte av å ha drept offeret men det var offerets feil at du gjorde det, så er du ellers opptatt av å ikke legge igjen noen spor.

Hva tror du en profil med fullt navn på Finn er for noe? Hadde vedkommende bilde også? Hvis ikke kan det ha vært noen som var uheldig nok til å ha samme navn som morderen. Hvis vedkommende hadde bilde også kan det være noen som var smaksløs. Eller også kan det ha vært en morder med en IQ på under 80. Men i så fall tviler jeg på at vedkommende ville klart å planlegge et mord. Til og med det å kontakte en tilfeldig person på finn for å drepe den tilfeldige personen ville vært for komplisert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gugglo said:

Er det også en svært dum person? Med en IQ på under 80?

Tenk deg at du tenker på å myrde noen. Ikke at du faktisk vil gjøre det, vi vet begge to at du aldri ville klart å gjøre noe slikt. Men tenk deg at du tenker på å myrde noen. Hva er noe av det viktigste hvis du har tenkt å myrde noen? Det er å ikke legge igjen spor det.

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg, men alvorlige psykisk syke tenker ikke logisk. Vedkommende hadde massive psykotiske vrangforestillinger. Han var hinsides all logikk. Jeg tror ikke han hadde noen andre intensjoner på finn enn å handle til hobby og hus. Men med en så farlig og syk person vet man aldri hva de kan finne på. Medisiner kan slutte å virke, det har jeg egen erfaring med. Min store skrekk er at han blir psykotisk igjen og i de timene før han blir fanget opp begår han ny alvorlig vold. Han er typen som i psykose kan finne på å oppsøke noen. Foreksempel en tilfeldig person han har kommet i kontakt med å finn. Dette er ikke noe jeg spekulerer i, men begrunnet i konkret informasjon fra rettsaken. 

Jeg er helt for rehabilitering og at han kan drive en bruktbutikk med et team rundt seg. Men da må det være i ordnede forhold. Jeg leste en sak om en farlig og lett utviklingshemmet serievoldtektsmann som drev et bilverksted med et team av fagfolk rundt seg, for å ha noe å gjøre og forebygge nye voldtekter. Slikt er jeg stor tilhenger av.

Jeg er fortsatt svært flittig bruker av finn og har kjøpt mange gjenstander siden jeg ble kontaktet av vedkommende. Noen enkle forholdsregler og alt går supert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Kristina S. said:

Du er nok veldig ung, TS, og er sjokkert og skremt over denne nye erfaringen, at du ikke kan møte verden med full tillit. De fleste vet at man skal møte fremmede med en viss skepsis, spesielt over nett. Det var bra at du kom med denne advarselen eller tipset, for det er tydeligvis mange unge brukere her. Men, det var totalt unødvendig av deg å misjonere hvordan du synes at noen mennesker burde vært innesperret for alltid, som du har gjort flere ganger nå.

Hyggelig å høre at jeg virker ung 😁

Ja, jeg mener at noen ikke bør slippes ut. Det mener Randi Rosenqvist også. Jeg er tilhenger av fengselslandsby-modellen, hvor livstids innsatte lever et normalt liv innenfor et lukket område, med boliger, butikk, arbeidsplasser, cafe, treningssenter osv. 

Mange tenke ikke over at de bør google navnet på den de skal møte, særlig om det er i hjemmet. Jeg ble mildt sagt paff over at en så syk og farlig person har fått tilgang til finn etter forholdsvis kort tid, det er helt riktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med alvorlig psykisk lidelse og følger derfor opp mange som har gjort alvorlige forbrytelser som drap og voldtekt i psykose. Når de er friske og stabile er de helt normale og ofte harmløse. Dere vil ikke tro hvor mange tilsynelatende vanlig mennesker som har gjort sinnsyke ting i en ustabil fase.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...