Gå til innhold

Hva bruker du?

Hva bruker du?  

148 stemmer

1. 1. Hva bruker du?

• Libresse?
      18
    • Always?
      31
    • Ob?
      67
    • Tampax?
      13
    • First Price produkter?
      7
    • Annet?
      12

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

OB tamponger, jeg sier også tilogmed blå. Men gul når jeg er useriøs

Skrevet
Jeg bruker denne:

http://www.divacup.com

* stålsetter meg for æsj og uff ropene *

Sånn har jeg aldri noen gang sett før!! Hvordan fungerer denne da... Så det var en engelsk side, og jeg er så dårlig i det så derfor spørr jeg heller enn å lese!!

Skrevet

Den samler opp blodet, og så tømmer man det. Enkelt og greit. Den lager et vakum, slik at lekkasjer ikke forekommer.

Du kan lese mer her: http://damebeger.no/

Skrevet

Bruker tampax natt og dag, noen ganger med ett bind i tillegg den første natten.

Skrevet

Til dere som bruker damebegeret:

Åssen fungerer det å sykle, ri og svømme med dette da?

Skrevet

Bruker Libresse, men er snart ferdig med hele greia,- for godt :sjarmor: jippi :hoppe:

Gjest Gjest_Blossom_*
Skrevet

Jeg har sittet og sett litt på den alternative løsningen som ble lagt ut her, divacup og damebeger. Har et spørsmål: Det ser ut til at damebeger er dyrere (499 kr) og at det er laget av gummi, mens divacup er laget av sislikon og i tillegg er billigere (tilsammen 37 dollar eller noe inkl frakt internasjonalt). For meg ser da divacup best ut...

Noen som har noen tanker om dette, eller erfaringer? Synes det virker verdt det jeg!! Interessant var det iallefall :)

Skrevet

Tamponger. Gule og blå, flest gule.

Ob somregel, men ikke fordi jeg foretrekker dem. Men fordi de er lettest å få tak i. Always om jeg kommer over dem på en butikk (orker ikke legge inn en omvei til apoteket, som er eneste plassen jeg finner de små, gule fra always sånn på regelmessig basis) firstprice om jeg handler på kiwi en dag jeg skal ha blå størrelse (de finnes jo bare i en størrelse så vidt jeg vet, som er sånn ca den blå)

Bruker dem også om natta når det trengs (bare ei natt eller to), jeg blør lite og klarer meg med truseinnlegg etter den tid, om natta.

Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg alltid et lager av diverse bind, tamponger og truseinnlegg liggende. Så egentlig varierer det ganske mye. Vurderer å prøve Divacup da.

Skrevet

Tampax tamponger og Libresse bind.

Bruker begge samtidig, for Tampax er ikke helt til å stole på, men fikser ikke OB pga insettingmetoden...

always er så plastikk, blir jo helt klam i hakket av de... :ler:

Skrevet

Ob. Og Always når jeg bruker bind.

Skrevet

Bruker First Price sine tamponger og om natten bruker jeg bind fra enten Libresse eller Always.

Sover dere med tamponger? Jeg hater bind, men har alltid vært redd for å ha i tamponger for lenge/lekke hvis jeg sover med dem..

Gjest Brunetten_
Skrevet

Bruker alltid bind (Libresse). Får ikke inn tamponger. :tristbla:

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke hatt mensen så lenge.. er bare 32. Men har brukt Saba Self Sit hele tiden... synd at de "ødela" det med å ta bort den utrolig myke overflaten det hadde... ..blir klam og sår av alle andre typer.. spesielt Always!! Er ikke akkurat behagelig når kantene er så skarpe at de stikker når du får klærne på plass..

Nei, da er jeg heller "gammeldags" og bruker Saba Self Sit :o)

Skrevet

Jeg bruker kun tamponger (om natten også)

Bruker ob og First Price sine. Synd FP bare har en størrelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, her er et anatomispørsmål, damer. Disse skisseringene om hvordan man bruker tampong og damebeger får meg jo til å spekulere på hvor "sært" underlivet mitt egentlig er.

Altså, livmorhalsen: Når jeg sitter (f.eks. på toalettet) og fører en finger inn i skjeden, så støter jeg borti livmorhalsen ca 1 cm innenfor skjedeåpningen. Fører jeg fingeren helt inn, har jeg "passert" livmorhalsen. Det vil si at når jeg bruker tamponger, så blir denne liggende med langsiden mot livmorhalsen, den minste størrelsen riskerer å ligge BAK den. (Ja, jeg mistenker at damebeger ikke er noe for meg... )

Så, er det andre som er "utformet" på samme vis? Helt uvanlig kan jeg jo ikke være, siden gynekologer aldri har kommet med forbausede utrop når de gløtter på stasen. :ler:

Skrevet

Jeg har et variert utvalg i skapet:

Libresse bind, som regel de største. Liker ikke følelsen jeg får av de små, virker som de glir ut av plass.

OB gul eller blå.

First price tamponger nå og da.

First price bind når jeg bare småblør.

Prøver å venne meg til tanken på å faktisk bruke Mooncup'en jeg har liggende (silikonvariant av damebeger, er og en god del billigere. Om jeg husker rett så er det rundt 300 kr forskjell).

Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg og brukt Natracare bind mer enn det jeg gjør i dag.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg bruker kun ob - brukte kun Libresse bind tidligere. Nå er det utelukket, etter at tampong-verdenen åpnet seg! :ler:

Samme her, nå klarer jeg ikke bind lengre. Føler bind blir grisete nå faktisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...