Gå til innhold

Er foreldrene mine egoistiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt inspirert av den tråden om foreldreparet som solgte huset sitt for 9 millioner uten å ville hjelpe til med egenkapital eller stille som kausjonister for barna sine midt oppi etableringsfasen. Litt info først:

Jeg er fulltidsstudent og får ikke noe hjelp fra familien og deltidsjobb har jeg ikke (sommerjobb har jeg selvfølgelig hvert år, men det ble ikke noe i år på grunn av corona og dette har gått utover økonomien min. Jeg bor i studentbolig, men av ulike grunner så har også husleien økt med 400 kr mnd dette semesteret).

Studielån = 8400

Totalt faste kostnader = 6500

Mat = 1000/1500 

Det jeg har igjen til annet = Ca. 400 kr 

I prinsippet så klarer jeg meg jo om jeg prøver å leve litt nøkternt og tenker at det snart er over når jeg blir ferdigutdannet. Jeg holder på med en master så en deltidsjobb som ikke er relevant for studiet mitt tar jeg meg ikke tid til til fordel for å gå ut med gode karakterer da det er et krevende studium.