Gå til innhold

Nytt program: Maskorama

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men unormalt dårlig konsept.

Anonymkode: 5aeb5...97e

Det er selvfølgelig en mening det er fullt lovlig å ha. Programmet har hatt stor suksess i mange land, men smaken er som baken og det finnes helt sikkert flere som deg, som ikke likte det. Kommentaren min gikk på antydningen om at konseptet var «stjålet» eller kopiert.

• Liker 4
Skrevet

Kan ravnen være Sissel Kyrkjebø? Hun sang vel under ol og bodd endel år i danmark før hun flyttet tilbake til Norge. 

• Liker 2
Skrevet

Synes Trollet høres ut som Ulrikke Brandstorp når ho synger. Men, når det snakker minner det meg sinnsykt om Cess. Dessuten sa ho at ho liker å få folk til å le og hintet til at ho var komiker.

Hva tror dere?😄

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, Sessan_ skrev:

Det er selvfølgelig en mening det er fullt lovlig å ha. Programmet har hatt stor suksess i mange land, men smaken er som baken og det finnes helt sikkert flere som deg, som ikke likte det. Kommentaren min gikk på antydningen om at konseptet var «stjålet» eller kopiert.

Smaken til folk er forskjellig, og det kan vi ikke gjøre noe med. Men for min del må jeg si at når jeg ser den tv-underholdningen som nrk har hatt på lørdagskveldene så er nok lineær-tv på en lørdags kveld en saga blott for meg. Og så er det også et sånn norsk fenomen, det går ikke ann å sende et program uten at Jan Thomas er med. Begynner å bli rimelig lei den karen nå.

Skrevet
2 timer siden, Lolland78 skrev:

Kan ravnen være Sissel Kyrkjebø? Hun sang vel under ol og bodd endel år i danmark før hun flyttet tilbake til Norge. 

Nei🤣

Anonymkode: b55ef...79c

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men unormalt dårlig konsept.

Det er vel ingen som tvinger deg til å se på programmet? Skift kanal eller skru av tv, problemet er løst.

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smaken til folk er forskjellig, og det kan vi ikke gjøre noe med. Men for min del må jeg si at når jeg ser den tv-underholdningen som nrk har hatt på lørdagskveldene så er nok lineær-tv på en lørdags kveld en saga blott for meg. Og så er det også et sånn norsk fenomen, det går ikke ann å sende et program uten at Jan Thomas er med. Begynner å bli rimelig lei den karen nå.

Jeg skjønner at du mener dette. Det jeg ikke skjønner er hva dette har å gjøre med det jeg egentlig svarte deg på: at du påstod konseptet var stjålet, hvilket blir en feilaktig påstand. Mitt eneste formål med å sitere og svare deg, var å korrigere en påstand du kom med. Ikke å diskutere hva du syns om programmet.

Endret av Sessan_
  • Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Potetjinta skrev:

Synes Trollet høres ut som Ulrikke Brandstorp når ho synger. Men, når det snakker minner det meg sinnsykt om Cess. Dessuten sa ho at ho liker å få folk til å le og hintet til at ho var komiker.

Hva tror dere?😄

Jeg føler meg ganske sikker på at det er Cess, både meg og min mann tenkte det hver for oss før vi diskuterte hvem det kunne være.

Blir spennende å se om det stemmer!

• Liker 1
Skrevet

Trollet er 99,99% Cess

De som har sett på brille eller sett henne ofte skjønner det med en gang. Stemmen er HELT lik. Og i den "etter opptreden-snakken" gjør hun den samme toneleiegreia som hun alltid gjør. Hun synger liksom på de siste ordene i en setning. Jeg har hatt brille på repeat i det siste, og skjønte det med en gang. 

Puddelen er IKKE MIA!
Selv om hun kanskje har gått ned i vekt, har man sett Mia på farmen. Mia har en kort overkropp. Og selv med stor vektnedgang ville hun aldri fått den formen på kroppen. Den kroppen tilsvarer typ katrine sørland, anne rimmen, etc. Ikke at jeg tror det er en av dem. Den kroppen er naturlig høy og veldig slank og spinkel. Det er IKKE mia. 

Elgen tror jeg også 99,99 er Markus Bailey. Tenkte også på Frank Løke et lite øyeblikk

Fugleskremselet syns jeg at jeg hørte mads hansen etter kun 2 ord. Det samme sa moren min. Men er fortsatt usikker. Jeg sa også at det kunne være en politiker, så vedum er et godt forslag. 

Ravnen - en idrettskvinne, eller en som er gift med en idrettsmann. Fått passet påskrevet betyr vel at det er en som har fått noe pes.. Å samle ting som glitrer er vel medaljer. 

Vikingen tenkte jeg også med en gang cengiz al, men han sier at han har samlet trofeer og oppdaget nye verdener. Og at hans familie dro på tokt mens han ble hjemme, da tenker jeg idrettsfyr som gikk en annen vei, mens idrettsfolk reiste til utlandet. 

Enhjørningen blir jeg ikke klok på. Jeg har tenkt marianne aulie som en deltager, så bare for å nevne noen.

Anonymkode: 2d32b...a2c

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
On 10/31/2020 at 9:18 PM, AnonymBruker said:

Skeptisk! Spesielt når jeg ser programlederen. Hun kunne gjort litt utav seg med sminke og hår om ikke annet. Og latt være med slike grimaser. 

Anonymkode: 64796...418

Programlederen er fin nok som hun er, med eller uten sminke

Anonymkode: 762c6...f0f

• Liker 22
Gjest Caroline91
Skrevet

Skjønner ikke dere som sier at puddelen ikke er Mia Gundersen? Man hører det jo sykt godt på sangstemmen. Samme med enhjørningen som Inger Lise Rypdal. Dessuten stemmer alle hintene. 

Skrevet

Trollet.... det er sinnsykt vanskelig å synge slik som den personen gjør. Det er vanvittig kvalitet i den stemmen. Synger Cess virkelig sååå bra som det der? Jeg tror Ramm er inne på noe med at dette må være en musikalartist ala Heidi Ruud Ellingsen eller Lisa Stokke. Kan også være Ulrikke. Kan Astrid S være et alternativ? Eller Sigrid? 

Fugleskremselet.. mååå være Trygve Slagsvold Vedum. Tar imot kameler fra høgre og venstre? Jovial type, glad i dyr (Trygve bor vel på gård?).

Tror ikke Prinsesse Martha er enhjørningen. Tror ikke hun deltar på noe slikt. Dessuten får jeg ikke stemmen til å bli logisk. Det var en heshet der. Synes det hørtes ut som Inger Lise Rypdal. Har vært kjent siden hun var ung... Folk trodde jo hun hadde klikka når «Fru Johnsen» kom ut... stemmer bra med hintene. 

Puddelen.. enig i at personen ser fryktelig tynn ut, men hallo, det MÅ være Mia Gundersen. Hintene stemmer, og det høres HELT ut som henne! Hun gikk veldig ned i vekt både etter Skal vi danse og etter skilsmissen. 

Ravnen var vanskelig. Alle er vel enige om at det er en idrettsutøver, men her er det tydeligvis snakk om familiemedlemmer som også er i norgestoppen, så hvem kan det da være? Tora Berger kanskje? Ser noen foreslår Sissel Kyrkjebø men det er skivebom! Hun må bli drit fornærmet! Ravnen sang ikke mer enn middels bra. Sissel synger jo klokkeklart! Det er IKKE henne! 

Enig i at det lukter Markus Bailey av Elgen. Men er han kjent nok? Skal ikke dette være A-kjendiser? Hvis lista ligger på Susann Goksøyr, Trygve S Vedum, Mia Gundersen osv så passer ikke Bailey inn. Han er vel B-kjendis i dette selskapet. Kan det være Bjarte Hjelmeland? Hintet om at skryt fra Bergen er stas.. han er jo en dyktig kar da. Ser for meg at han kan vri stemmen sånn. 

Vikingen.. aaaaner ikke. Men mange av forslagene som kommer tror jeg tilhører personer som ikke er kjente nok til å være med på dette. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Heartland skrev:

Trollet.... det er sinnsykt vanskelig å synge slik som den personen gjør. Det er vanvittig kvalitet i den stemmen. Synger Cess virkelig sååå bra som det der? Jeg tror Ramm er inne på noe med at dette må være en musikalartist ala Heidi Ruud Ellingsen eller Lisa Stokke. Kan også være Ulrikke. Kan Astrid S være et alternativ? Eller Sigrid? 

Fugleskremselet.. mååå være Trygve Slagsvold Vedum. Tar imot kameler fra høgre og venstre? Jovial type, glad i dyr (Trygve bor vel på gård?).

Tror ikke Prinsesse Martha er enhjørningen. Tror ikke hun deltar på noe slikt. Dessuten får jeg ikke stemmen til å bli logisk. Det var en heshet der. Synes det hørtes ut som Inger Lise Rypdal. Har vært kjent siden hun var ung... Folk trodde jo hun hadde klikka når «Fru Johnsen» kom ut... stemmer bra med hintene. 

Puddelen.. enig i at personen ser fryktelig tynn ut, men hallo, det MÅ være Mia Gundersen. Hintene stemmer, og det høres HELT ut som henne! Hun gikk veldig ned i vekt både etter Skal vi danse og etter skilsmissen. 

Ravnen var vanskelig. Alle er vel enige om at det er en idrettsutøver, men her er det tydeligvis snakk om familiemedlemmer som også er i norgestoppen, så hvem kan det da være? Tora Berger kanskje? Ser noen foreslår Sissel Kyrkjebø men det er skivebom! Hun må bli drit fornærmet! Ravnen sang ikke mer enn middels bra. Sissel synger jo klokkeklart! Det er IKKE henne! 

Enig i at det lukter Markus Bailey av Elgen. Men er han kjent nok? Skal ikke dette være A-kjendiser? Hvis lista ligger på Susann Goksøyr, Trygve S Vedum, Mia Gundersen osv så passer ikke Bailey inn. Han er vel B-kjendis i dette selskapet. Kan det være Bjarte Hjelmeland? Hintet om at skryt fra Bergen er stas.. han er jo en dyktig kar da. Ser for meg at han kan vri stemmen sånn. 

Vikingen.. aaaaner ikke. Men mange av forslagene som kommer tror jeg tilhører personer som ikke er kjente nok til å være med på dette. 

Du overvurderer folks behov til å se k-kjendiser på tv lørdag kveld. Tenk på alle som har vært på SvD eller stjernekamp.

• Liker 2
Gjest Caroline91
Skrevet
12 minutter siden, Heartland skrev:

Bailey fikk 2.plass i Skal vi danse for noen år siden, så jeg tror han er mer enn kjent nok for de som liker lørdagsunderholdning :)

Skrevet
37 minutter siden, minister-mio skrev:

Du overvurderer folks behov til å se k-kjendiser på tv lørdag kveld. Tenk på alle som har vært på SvD eller stjernekamp.

Jo men hvis man skal gjette hvem som er bak masken er man jo avhengig av at det er en godt kjent person. I tillegg bør jo personen være kjent for både 80-åringer og 30-åringer (hvis de skal greie å gjette), og det er jo ikke alle som er det. SvD og Stjernekamp, der MÅ man jo ikke vite hvem de er. Men her er det meningen vi skal gjette, og det kan man jo ikke hvis det er en person man ikke aner hvem er. 

• Liker 4
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Skrevet
54 minutter siden, Kristina S. skrev:

Kan vi ikke stemme på lykketrollet neste gang, så vi får vite hvem det er :jepp:

Fristende, men trollet er så flink å synge at jeg vil se det flere ganger 😄 Synes Vikingen og Ravnen var kjedeligst, så kommer sikkert til å gi alle unntatt de stemmer. 

Anonymkode: 278b1...c29

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Heartland skrev:

Har fortsatt troen på Christina Vukicevic Demidov (i alle fall fram til det kommer nye hint i neste program). Hun var i norgestoppen og tok noen medaljer da hun var aktiv. Faren har drevet med hekkeløp og er trener. Bror Vladimir er i norgestoppen og har gjort comeback og tatt norsk rekord i 2020. 

Hun har bodd med Vadim i ulike land mens han spilte fotball (laget reder i forskjellige land), men de bor nå i Norge med sine 2 barn (ravneflokken).

Anonymkode: f4156...6cd

• Liker 4
Skrevet

Veldig morsomt å ha noen nøtter å bruke hodet på istedenfor å snakke og høre om virus hele tiden :) Her er det jeg tror og tenker etter første sending.

Elgen: Markus Bailey (Bailey's, fotballnerd, spilt fotball på Norway cup med Erna Solberg som lagleder, elsker øl og bor i Oslo sentrum, meget habil danser og vært DJ)

Fugleskremselet: Trygve Skaug Vedum (senterpartiet, liker ikke ulv, skulle drikke kaffe med folk under valgkampen, elsker å så hvete, deltar i Latterkongen sammen med Jørgen Foss i Ylvis på Holmen, har arvet familiegården ved Stange - han stanget i taket, og er en jovial type)

Enhjørningen: Inger Lise Rypdal (popdronningen som sang voodoo med popkongen Jahn Teigen, skapte litt rabalder da hun slapp fru Johnsen, vært aktiv i mange herrens år, ble sendt rundt på frimerke med opplag på omtrent 2,5 millioner)

Ravnen: Tora Berger (OL-mester, ga seg i Holmenkollen og har mange medaljer, blant annet Holmenkollmedaljen. Søster til Lars Berger, veiver med ravnefanen fra vikingtid/norrønt og det passer med navnet hennes, spillkortene helt i starten av sendingen viser at ravnen holder ess-9-8-ess, Tora er født i 1981.)

Vikingen: Herman Dahl (Youtuber- videoer om å være grønn/Shrek, bade i ostepop, lage brunostpizza. Han reiser verden rundt og får mye oppmerksomhet for det, han er mega Justin Bieber-fan og har sunget All Around The World som også finnes på Youtube-kanalen hans, og han elsker tørre vitser.)

Puddelen: Veldig usikker, enkelte av hintene kan passe til Mari Boine. Har også fundert på Mariann Thomassen fra Surferosa, men da må dialekten være tullet med.

Trollet: Ulrikke Brandstorp (Konkurransetroll. Hu savner folkefest/applaus. "Våkentid er arbeidstid", sier hun alltid. Hun har sunget I Believe in a Thing Called Love i Singstar-battle i en YouTube-video, og det er forøvrig hennes guilty pleasure-låt. Hun har en gullstjerne på ermet til t-skjorten i videoklippet - Stjernekamp. Hun har en rose på skinnjakka - hun sang Bed of Roses i Stjernekamp, eventuelt peker den kanskje i retning av Raindrops on Roses fra Sound of Music som hun var med i? Hun liker å smake på godteri fra andre land. Lekeland i bakgrunnen på klippet kan kanskje peke i retning av hinderløypa til Kompani Lauritzen som hun vært med på i høst? Ser nesten ut som det er en soldat bak henne oppå det ene hinderet der?
Og ikke minst handler de aller fleste låtene hennes om nettopp kjærlighet - love, som det står foran på skjorta til Trollet.)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...