Gå til innhold

Utroskap og store barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er helt hårreisende med folk med så snevre holdninger til andre mennesker. Jeg mener at ingen gode mennesker har et så dårlig menneskesyn,så du må være en helt elendig forelder,til tross for at du er mot utroskap. Å videreføre slike negative,ovenfra og ned holdninger til sine barn,er tegn på at du ikke evner å se ting fra et annet perspektiv. (Du klarer fint å sette deg inn i TS situasjon,men evner overhode ikke å gjøre det andre veien) Noe som er tegn på lav intelligens,og som i seg selv, i ytterste konsekvens, faktisk kan være skadelig for barn. Dårlige mennesker! 

Anonymkode: b860d...cc7

Helt enig! Ingenting er svart og hvitt her i verden og mange ender opp med å gjøre feil på et eller annet tidspunkt i livet. Det er viktig å sette grenser, men man må klare å unngå straff- og hevnmentaliteten. Det vitner definitivt om at mer personlig vekst behøves. 

Anonymkode: 8ea4d...0ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger råd her. Har funnet ut at min mann har vært utro. Med den single moren til vår datters venninne. Datteren vår er 18 år. 

Jeg er rasende på denne moren. Det var ikke snakk om en forelskelse, men sexchat og et ligg Hun vet utmerket godt at han er en opptatt mann, hun har et moralsk ansvar og bør holde seg unna. Mannen min er selvfølgelig også en idiot. 

Kan jeg informere datteren vår om hva som er grunnen til at det blir skilsmisse?Jeg har også lyst til å be henne om å ikke besøke venninnen mer. Men venninnen er hjertelig velkommen på besøk til oss. Er dette ok av meg å gjøre? 

Anonymkode: 7ace6...715

Jeg er sikker på at datteren din har full forståelse for deg. Hadde vært verre om hun var 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg informere datteren vår om hva som er grunnen til at det blir skilsmisse?Jeg har også lyst til å be henne om å ikke besøke venninnen mer. Men venninnen er hjertelig velkommen på besøk til oss. Er dette ok av meg å gjøre? 

Du kan fortelle grunnen til skilsmissen, men du kan ikke bestemme hvem hun skal besøke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at pappa var utro mot mamma da jeg var 25, og jeg skulle ønske jeg hadde sluppet å vite det. Det gjorde forholdet mellom meg og pappa vanskelig, jeg ble jo sint på ham selvfølgelig. Men jeg trengte ham fortsatt, han var jo fortsatt faren min. Han var en drittsekk mot mamma ja, men han er ikke bare en drittsekk, han er et sammensatt menneske med gode og dårlig sider, som de fleste andre. Hun hadde heller ikke trengt å fortelle om utroskapen for å "rettferdiggjøre" bruddet, jeg hadde hatt full forståelse for det uansett, for han har alltid vært en slask som har bidratt minimalt hjemme. Men han er uansett den eneste faren jeg har, jeg kan ikke bare plukke meg ut en ny liksom...

Og hva du enn gjør, ikke be henne la være å besøke venninnen pga dette. Det vil sette henne i en lojalitetskonflikt hun ikke fortjener, og kan dessuten skape konflikt mellom venninnene, som begge er uskyldige i dette.

Anonymkode: f340d...68c

Når du er 25 år, så bør du tåle å få høre sannheten om skilsmissen til dine egne foreldre. Og som du sier, han er pappaen din, ikke mannen din. 

Selv hadde jeg blitt irritert på min mor om hun hadde jugd til meg om årsaken til skilsmisse om de hadde vært sammen i 25 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du kan selvfølgelig fortelle henne hvorfor dere går ifra hverandre, men alt det andre er ungdomsskoleoppførsel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såklart burde man være ærlig med grunnen, men si det på en rolig måte. Datteren er voksen, og faren er ikke bare utro mot moren, det er svik mot hele familien OG datteren, mtp at det er hennes veninne sin mor. En forferdelig far, mann og menneske. Og datteren burde få vite dette om hennes veninne sin mor.

 

Hadde det vært min far hadde jeg aldri snakket til han igjen, for slike mennesker er ikke vært noe for meg. En ting er misbruket mot mor, menså sviket mot datter/familien pga hvem personen var. Hadde ønsket å vite - noe annet e å føre en bak lyset, jeg ville ønsket å vite om faren min var et så dårlig menneske med så liten respekt for mammaen min og meg.

Anonymkode: b1ed1...b95

Her har du grunnen til at du ikke skal si noe til din datter. Hva han har gjort har ingenting med datteren deres å gjøre. Så hvorfor ødelegge et godt forhold mellom de, når du ikke trenger. Mange grunner til at man går fra hverandre, finn på noe annet. En 18 åring kan finne på å ta avgjørelser basert på at hun kun ønsker å støtte deg. Slik at om 20-30 år vil hun slippe å angre på hvorfor hun valgte bort faren sin for noe som faktisk ikke betyr noe i det lange løp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shash90
2 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Her har du grunnen til at du ikke skal si noe til din datter. Hva han har gjort har ingenting med datteren deres å gjøre. Så hvorfor ødelegge et godt forhold mellom de, når du ikke trenger. Mange grunner til at man går fra hverandre, finn på noe annet. En 18 åring kan finne på å ta avgjørelser basert på at hun kun ønsker å støtte deg. Slik at om 20-30 år vil hun slippe å angre på hvorfor hun valgte bort faren sin for noe som faktisk ikke betyr noe i det lange løp. 

Det betyr veldig mye i det lange løp... da vet jeg om min utro mamma eller pappa prioritere meg eller sine elskere når jeg er på mitt verste. Vil alltid oppsøke den trofaste og lojale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, shash90 skrev:

Det betyr veldig mye i det lange løp... da vet jeg om min utro mamma eller pappa prioritere meg eller sine elskere når jeg er på mitt verste. Vil alltid oppsøke den trofaste og lojale. 

Dette skjønte jeg ikke så mye av. Dattera/barna trenger ikke å høre om sexlivet til sine foreldre. Hvis en skilsmisse er unngåelig så har ikke grunnen noe å si. Slik at i dette tilfelle så var den en engangs hendelse. Far vil jo ikke da bruke mer tid på tredje part en han alt har gjort?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
4 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Dette skjønte jeg ikke så mye av. Dattera/barna trenger ikke å høre om sexlivet til sine foreldre. Hvis en skilsmisse er unngåelig så har ikke grunnen noe å si. Slik at i dette tilfelle så var den en engangs hendelse. Far vil jo ikke da bruke mer tid på tredje part en han alt har gjort?!

Han svikter ikke bare mor men hele familien. Han er en sviker og jeg ville ikke ha hatt tillit til en utro mor eller far. Hva vet jeg? Kanskje han bruker mer tid på datteren til sin elskerinne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, shash90 skrev:

Han svikter ikke bare mor men hele familien. Han er en sviker og jeg ville ikke ha hatt tillit til en utro mor eller far. Hva vet jeg? Kanskje han bruker mer tid på datteren til sin elskerinne... 

Han svikter mor, og kjernefamilie strukturen om jeg kan kalle det det. Han svikter ikke barna sine syns jeg. Hans egenskaper som far er like mye til stede. Man kan fortsatt være en god mor eller far utenfor kjernen også. Å adoptere følelsene til mor eller far er ikke sunt i det lange løp heller

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si grunnen er greit hvis du ønsker det. Å si at hun ikke skal kunne besøke venninnen er ikke greit. 

Anonymkode: dd0b7...459

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, shash90 skrev:

Han svikter ikke bare mor men hele familien. Han er en sviker og jeg ville ikke ha hatt tillit til en utro mor eller far. Hva vet jeg? Kanskje han bruker mer tid på datteren til sin elskerinne... 

Han bryter ett løfte knyttet til sin kone ang.  seksuell eksklusivitet. Det er en del av ett helhetlig forhold mellom mor og far, unger ikke har noe direkte med.  Hvis dattera opplever dette som ett svik, snakker vi en relasjon som ikke er lovlig og som er betraktelig mer problematisk enn utroskap. 

Jeg kommer fra samme typen situasjon, og jeg ville aldri ha tillagt mine foreldre noen manglende kjærlighet til meg, basert på hvilke disponeringer de gjorde i forhold til hverandre. Jeg skjønte instinktivt at mitt forhold til dem, var på ett helt annet plan enn forholdet dem i mellom, og deres støtte for mine behov var mer forpliktende. Nå viste jeg lite om hvilke menn min mor besøkte, men jeg hadde antagelig mye med dem å gjøre av praktiske årsaker. Men jeg har aldri forventet at noen mennesker jeg har forholdt meg til har vært ensidige GODE.... Hverken voksne rundt meg, eller mine foreldre.

Generelt gjør vi så godt vi kan. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjlnner ikke hvorfor barnet ditt skal få den infoen 

Anonymkode: f8f4c...dd4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shash90
7 minutter siden, Druid skrev:

Han bryter ett løfte knyttet til sin kone ang.  seksuell eksklusivitet. Det er en del av ett helhetlig forhold mellom mor og far, unger ikke har noe direkte med.  Hvis dattera opplever dette som ett svik, snakker vi en relasjon som ikke er lovlig og som er betraktelig mer problematisk enn utroskap. 

Jeg kommer fra samme typen situasjon, og jeg ville aldri ha tillagt mine foreldre noen manglende kjærlighet til meg, basert på hvilke disponeringer de gjorde i forhold til hverandre. Jeg skjønte instinktivt at mitt forhold til dem, var på ett helt annet plan enn forholdet dem i mellom, og deres støtte for mine behov var mer forpliktende. Nå viste jeg lite om hvilke menn min mor besøkte, men jeg hadde antagelig mye med dem å gjøre av praktiske årsaker. Men jeg har aldri forventet at noen mennesker jeg har forholdt meg til har vært ensidige GODE.... Hverken voksne rundt meg, eller mine foreldre.

Generelt gjør vi så godt vi kan. 

 

Jeg trenger ikke vite detaljer om deres seksuelle vaner. Men det sier veldig mye hva som er viktigst for de. Hvis min far vet at jeg blir sint om han svikter mamma, særlig ved å pule mora til ei venninne av meg, så forventer jeg at han tar hensyn til meg enn sin kåtskap. Hadde aldri hatt tillit til han.
 

Sånt gjør man bare ikke, og slutt å normalisere utroskap og si at det er privatliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere må slutte å snakke om utroskap som noe sensasjonelt, det er noe av det vanligste som finnes både blant menn og kvinner, ca 60/40 og kommer bare til å øke. Enten får man bli venner eller gå hvert til sitt og leve videre det ene livet man har fått utdelt. 

Anonymkode: e6666...4d0

Bare fordi mange gjør det betyr det ikke at det er mer greit. 

Anonymkode: 28ad6...939

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, shash90 skrev:

Han svikter ikke bare mor men hele familien. Han er en sviker og jeg ville ikke ha hatt tillit til en utro mor eller far. Hva vet jeg? Kanskje han bruker mer tid på datteren til sin elskerinne... 

Djizzes... nær 50% av alle mennesker er en eller annen gang utro i livet, fordelt på 50/40 menn og kvinner.

Man må slutte å legge mer i det enn det er, som: «mor eller far er en sviker, helt uten tillit og kan aldri stole på mer» er helt hinsides reaksjoner helt uten rot i virkeligheten. 

På tide å våkne opp!

Anonymkode: e6666...4d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Djizzes... nær 50% av alle mennesker er en eller annen gang utro i livet, fordelt på 50/40 menn og kvinner.

Man må slutte å legge mer i det enn det er, som: «mor eller far er en sviker, helt uten tillit og kan aldri stole på mer» er helt hinsides reaksjoner helt uten rot i virkeligheten. 

På tide å våkne opp!

Anonymkode: e6666...4d0

Edit: 60/40

Anonymkode: e6666...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Djizzes... nær 50% av alle mennesker er en eller annen gang utro i livet, fordelt på 50/40 menn og kvinner.

Man må slutte å legge mer i det enn det er, som: «mor eller far er en sviker, helt uten tillit og kan aldri stole på mer» er helt hinsides reaksjoner helt uten rot i virkeligheten. 

På tide å våkne opp!

Anonymkode: e6666...4d0

Nei. Verdigheten til et utromenneske faller til 0 om jeg vet de er utro. Svikere.

 Ingenting rettferdiggjør utroskap, og man ødelegger alt det man har bygget opp i flere år. 

orker ikke diskutere med utrofolk. Toxic mennesker som har drama i livet sitt 24/7 pga de tåpelige valgene dere tar i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dævendøtte said:

Når du er 25 år, så bør du tåle å få høre sannheten om skilsmissen til dine egne foreldre. Og som du sier, han er pappaen din, ikke mannen din. 

Selv hadde jeg blitt irritert på min mor om hun hadde jugd til meg om årsaken til skilsmisse om de hadde vært sammen i 25 år. 

Jeg tålte det, jeg hadde bare foretrukket å slippe. Hun hadde ikke trengt å lyve, jeg hadde ikke spurt hvorfor.

Mamma hadde ingen andre å snakke med heller, så hun snakket med meg. Hun var rasende på pappa og fortalte meg alle detaljer og forventet at jeg skulle være på "hennes side". Og det måtte jeg jo, det var jo hun som var blitt dårlig behandlet.

Pappa på sin side prøvde å forsvare seg med å fortelle meg hva mamma hadde gjort og ikke gjort som bidro til at dette skjedde.

Det er ikke så gøy å havne i midten av sånt selv om man er voksen.

Anonymkode: f340d...68c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...