Gå til innhold

Utroskap og store barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger råd her. Har funnet ut at min mann har vært utro. Med den single moren til vår datters venninne. Datteren vår er 18 år. 

Jeg er rasende på denne moren. Det var ikke snakk om en forelskelse, men sexchat og et ligg Hun vet utmerket godt at han er en opptatt mann, hun har et moralsk ansvar og bør holde seg unna. Mannen min er selvfølgelig også en idiot. 

Kan jeg informere datteren vår om hva som er grunnen til at det blir skilsmisse?Jeg har også lyst til å be henne om å ikke besøke venninnen mer. Men venninnen er hjertelig velkommen på besøk til oss. Er dette ok av meg å gjøre? 

Anonymkode: 7ace6...715

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fortalt hva som hadde skjedd, og latt barna velge selv hva de ville gjøre.

(Barna mine i dette tilfellet er over 18, hadde de vært yngre hadde jeg ikke sagt noe)

Anonymkode: f56c9...4a0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lyst til å be henne om å ikke besøke venninnen mer.

Du kan ikke bestemme hvem din myndige datter besøker. Det er ikke noe vits å prøve på en gang.
 

Skjønner at du er oppskaket og sint nå og langer ut i alle retninger, men du treffer ikke målet på den måten. Pust rolig. Skriv gjerne ned alle tanker og følelser. Når du har sovet på dette og er rolig, tar du en prat med mannen din. Selvom du ønsker skilsmisse kan det likevel være lurt å ta en god prat med ham. 

Anonymkode: 65961...23e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mannen din som har vært drittsekk og pult på en singel tilgjengelig dame. Det ingen ting med hverken datteren din, hennes venninne eller egentlig moren å gjøre. Skal du skylde på noen får du skylde på mannen din som ikke evnet å huske på at han hadde en partner og ikke egentlig burde pule rundt. 

Anonymkode: 7d80c...7da

Støtter denne. Rett raseriet ditt bort fra denne kvinnen og mot mannen din istedenfor.

Er du sikker på at det er nødt til å bli skillsmisse eller tenker du bare at det automatisk er reaksjonen når han har vært utro? Sier ikke at du ikke skal skille deg, men tror du tjener på å puste med magen og tenke deg godt om først, særlig hvis det bare er snakk om én gang.

Anonymkode: 6e790...590

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet denne damaen at du vet at det er ho din mann hadde sex med? 

Hadde ikke involvert barna, for meg hadde det vært nok å informere mora om du vet dette. 

Anonymkode: 2f695...74c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange års skadefri kjøring, bør det være mulig å tillate én hendelse, uten bonustap. 

Anonymkode: 5cb0b...4f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange års skadefri kjøring, bør det være mulig å tillate én hendelse, uten bonustap. 

Anonymkode: 5cb0b...4f2

Hvem vet om det er engangs hendelse denne mannen har drevet med...just saying...

Anonymkode: 21982...424

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange års skadefri kjøring, bør det være mulig å tillate én hendelse, uten bonustap. 

Anonymkode: 5cb0b...4f2

Helt enig.  Er dette en engangshendelse, så vis storsinn. Du vil se det selv når du får det litt på avstand, og roet deg ned litt. Det er ikke verdt å ofre familielivet for.

Anonymkode: 8b078...fa8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mannen din som har vært drittsekk og pult på en singel tilgjengelig dame. Det ingen ting med hverken datteren din, hennes venninne eller egentlig moren å gjøre. Skal du skylde på noen får du skylde på mannen din som ikke evnet å huske på at han hadde en partner og ikke egentlig burde pule rundt. 

Anonymkode: 7d80c...7da

DETTE!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart burde man være ærlig med grunnen, men si det på en rolig måte. Datteren er voksen, og faren er ikke bare utro mot moren, det er svik mot hele familien OG datteren, mtp at det er hennes veninne sin mor. En forferdelig far, mann og menneske. Og datteren burde få vite dette om hennes veninne sin mor.

 

Hadde det vært min far hadde jeg aldri snakket til han igjen, for slike mennesker er ikke vært noe for meg. En ting er misbruket mot mor, menså sviket mot datter/familien pga hvem personen var. Hadde ønsket å vite - noe annet e å føre en bak lyset, jeg ville ønsket å vite om faren min var et så dårlig menneske med så liten respekt for mammaen min og meg.

Anonymkode: b1ed1...b95

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner tankegangen din. Hva sier mannen din? Hvordan fant du det ut og er han spak og angrer??

du vil aldri kunne stole på han igjen. Du som måtte bære dette. Tilgir du han vil han nok uke tåle at du nevner dette igjen. (Snakker av erfaring) 

Anonymkode: 4c974...ce7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skal fortelle, så bør det vel være faren selv?  Uansett blir det veldig vanskelig for datteren deres regner jeg med. Men jeg tenker at moren til venninnen som ikke har noen mann, kan fortelle dette til sin datter? Ikke vet jeg, men hun sexchattet med faren til datterens venninne...dristig gjort vil jeg si. Og jævli dårlig også, selv om jeg ser at all skyld skal legges på faren. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke prøve å redde ekteskapet? Verken han eller du er interesserte i å gå i parterapi eller noe? 

Syntes du skal holde datteren din utenfor, dette er mannen din sin feil - datteren din skal IKKE havne i midten av dette dramaet, for å bli ett skillsmissebarn som må høre drittsnakk om foreldrene fra hver side. Det er det dummeste du kan gjøre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Rosatoast skrev:

Du vil ikke prøve å redde ekteskapet? Verken han eller du er interesserte i å gå i parterapi eller noe? 

Syntes du skal holde datteren din utenfor, dette er mannen din sin feil - datteren din skal IKKE havne i midten av dette dramaet, for å bli ett skillsmissebarn som må høre drittsnakk om foreldrene fra hver side. Det er det dummeste du kan gjøre.

Datteren er voksen. Man havner ikke "i midten av dramaet" kun fordi man får vite sannheten om noen i livet sitt. Det er viktig å vite slike ting. Jeg ville visste om min far var utro, misbrukende, voldelig, voldtektsmann eller pedofil (som er på ish samme nivå for min del), ville jo ikke hatt noen i livet mitt som var så slemme og respektløse. Han var IKKE kun utro mot moren, dette var like respektløst ovenfor datteren, og hadde han elsket barna sine hadde han ikke gjort dette.

Anonymkode: b1ed1...b95

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren er voksen. Man havner ikke "i midten av dramaet" kun fordi man får vite sannheten om noen i livet sitt. Det er viktig å vite slike ting. Jeg ville visste om min far var utro, misbrukende, voldelig, voldtektsmann eller pedofil (som er på ish samme nivå for min del), ville jo ikke hatt noen i livet mitt som var så slemme og respektløse. Han var IKKE kun utro mot moren, dette var like respektløst ovenfor datteren, og hadde han elsket barna sine hadde han ikke gjort dette.

Anonymkode: b1ed1...b95

Snakk om å overdramatisere.

Han elsker barnet sitt, selv om han er utro. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å fortelle om grunnen til skilsmissen, men ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å dra hverken venninnen eller moren til venninnen inn i dette. Ønsker du å ødelegge vennskapet deres? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...