Gå til innhold

Skravletråd for termin mai/juni 2021


Mummikoppp

Anbefalte innlegg

Var på siste del av forsterdiagnostikk idag og babyen i magen er heldigvis frisk ❤️ Var helt fantastisk å se en liten fullverdig baby idag 13+0. Endelig kan vi glede oss og begynne å fortelle det ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, 123pringles skrev:

TUL ble flyttet til i dag i stedet for i morgen, noe som jeg definitivt ikke klager på så utålmodig som jeg er! Fikk se et bankende hjerte og et embryo som målte perfekt i forhold til menstermin - 7+5🥳 Så nå er det bare å bekymre seg for om nurket fortsetter å utvikle seg som det skal de neste ukene😅 Slutter man noen gang å være bekymret?

Så deilig! Gratulerer 🥰 og svarer er vel nei 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 123pringles said:

TUL ble flyttet til i dag i stedet for i morgen, noe som jeg definitivt ikke klager på så utålmodig som jeg er! Fikk se et bankende hjerte og et embryo som målte perfekt i forhold til menstermin - 7+5🥳 Så nå er det bare å bekymre seg for om nurket fortsetter å utvikle seg som det skal de neste ukene😅 Slutter man noen gang å være bekymret?

Så herlig! Jeg ble iallfall mer avslappet av å se at alt var i orden så langt. Jeg skal på ny ultralyd om to uker, da jeg er litt over 10 uker. Vi tenker å fortelle familie og venner dersom alt ser bra ut da.

Hvordan er formen på dere damer? Jeg er kvalm og har sånn passe matlyst. Har hjemmekontor og det hjelper, siden jeg kan spise litt og litt hele tiden. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at dere har fått vært på ultralyd og sett at alt ser bra ut. Jeg må vente i 2 uker til og tiden går i sneglefart 😅 om alt ser bra ut på første ultralyd tenker jeg og fortelle det til både mamma og søstra mi, syns det er vanskelig å ikke fortelle det nå alt (uke 6).... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, bruker_navn skrev:

Hvordan er formen på dere damer? Jeg er kvalm og har sånn passe matlyst. Har hjemmekontor og det hjelper, siden jeg kan spise litt og litt hele tiden. Hehe.

Her er formen ganske rævva, og det har den vært siden ca. uke 6. Er 11 uker i morgen. 
Har endelig fått noen kvalmestillende som tar de verste toppene (Zofran), så så lenge jeg får spist jevnt og ofte er formen brukbar.  Har også for det meste hjemmekontor, heldigvis :) 
Skal på ny TUL om 2,5 uker, og det gleder vi oss veldig til! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Kan vel omsider "melde" meg inn her jeg også. Jeg er 8+5 i dag med termin 26.juni. Jeg har hatt mye problemer med å tro på at jeg har faktisk er gravid, da det er så annerledes denne gangen. Ved tidligere graviditet har jeg hatt skikkelig alvorlig svangerskapskvalme med sykehusinnleggelser og hele pakka. Det begynte likt denne gangen her også, i uke 5, men etter en ukes tid så ga det seg nesten helt. Jeg er fortsatt litt kvalm innimellom, men ikke i nærheten sånn som det har vært tidligere. Var på ultralyd da jeg var 7+0 og alt er som det skal, med et bankende hjerte 💜. Men allikevel klarer jeg ikke helt å stole på at det kommer til å gå bra. Har bestilt ultralyd i uke 12, så må bare smøre meg med tålmodighet frem til 11. desember😇 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2020 den 10.01, SpA skrev:

Hei. Kan vel omsider "melde" meg inn her jeg også. Jeg er 8+5 i dag med termin 26.juni. Jeg har hatt mye problemer med å tro på at jeg har faktisk er gravid, da det er så annerledes denne gangen. Ved tidligere graviditet har jeg hatt skikkelig alvorlig svangerskapskvalme med sykehusinnleggelser og hele pakka. Det begynte likt denne gangen her også, i uke 5, men etter en ukes tid så ga det seg nesten helt. Jeg er fortsatt litt kvalm innimellom, men ikke i nærheten sånn som det har vært tidligere. Var på ultralyd da jeg var 7+0 og alt er som det skal, med et bankende hjerte 💜. Men allikevel klarer jeg ikke helt å stole på at det kommer til å gå bra. Har bestilt ultralyd i uke 12, så må bare smøre meg med tålmodighet frem til 11. desember😇 

Skjønner hva du mener. Man får hele tiden høre at alle svangerskap er ulike, men om de "vanlig" plagene uteblir er det lett å overanalysere og tenke at noe er galt. Jeg er 13 uker i morgen og skal på en TUL neste uke. Gleder meg vilt, men gruer meg også samtidig for om noe kan være galt. Forhåpentligvis er jo alt i skjønneste orden, og jeg kjenner det skal bli deilig å få lagt de verste bekymringene bak seg ❤️ 
Masse lykke til, 11.desember er jo rett rundt hjørnet (selv om du sikkert synes tiden snegler seg av gårde for tiden - det gjør i alle fall jeg!). 😄❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Vi har hatt noen tøffe dager denne uken. Var på ultralyd da jeg var 10+3. Det var dessverre ikke liv lenger. Fikk det bekreftet av gynekolog dagen etter. Hadde tablettabort i går som gikk greit. Vi er såklart triste, men ser fremover og satser på å starte prøvingen igjen på nyåret. Håper alle får friske og fine sommerbabyer ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bruker_navn skrev:

Hei alle,

Vi har hatt noen tøffe dager denne uken. Var på ultralyd da jeg var 10+3. Det var dessverre ikke liv lenger. Fikk det bekreftet av gynekolog dagen etter. Hadde tablettabort i går som gikk greit. Vi er såklart triste, men ser fremover og satser på å starte prøvingen igjen på nyåret. Håper alle får friske og fine sommerbabyer ❤️

 

Så leit å høre. Jeg begynte å blø i forrige uke og det ble bare mer og mer. På tirsdag var jeg på OUL og fikk også bekreftet SA. Utrolig trist men er glad for at det ikke skjedde på senere tidspunkt... Jeg var 8+2 på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elsoo said:

Så leit å høre. Jeg begynte å blø i forrige uke og det ble bare mer og mer. På tirsdag var jeg på OUL og fikk også bekreftet SA. Utrolig trist men er glad for at det ikke skjedde på senere tidspunkt... Jeg var 8+2 på tirsdag.

 Fosteret ble målt til 8+3 😕

Masse klemmer og god bedring 💔 

Endret av bruker_navn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+5 i dag og termin er 26 juni. Foreløpig en del symptomer som generell uvelhetsfølelse og svært ømme bryster , samt veeeldig sliten. Føler nok at jeg har mer symptomer nå enn sist men nå har jeg i tillegg en aktiv 2 åring så er jo mer vanskelig å få hvilt akkurat det jeg vil. Var på ultralyd for noen dager siden og alt så bra ut med et fint bankende hjerte. Ny ul i uke 12 ca:) 

Endret av Tillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpA skrev (På 16.11.2020 den 10.01):

Hei. Kan vel omsider "melde" meg inn her jeg også. Jeg er 8+5 i dag med termin 26.juni. Jeg har hatt mye problemer med å tro på at jeg har faktisk er gravid, da det er så annerledes denne gangen. Ved tidligere graviditet har jeg hatt skikkelig alvorlig svangerskapskvalme med sykehusinnleggelser og hele pakka. Det begynte likt denne gangen her også, i uke 5, men etter en ukes tid så ga det seg nesten helt. Jeg er fortsatt litt kvalm innimellom, men ikke i nærheten sånn som det har vært tidligere. Var på ultralyd da jeg var 7+0 og alt er som det skal, med et bankende hjerte 💜. Men allikevel klarer jeg ikke helt å stole på at det kommer til å gå bra. Har bestilt ultralyd i uke 12, så må bare smøre meg med tålmodighet frem til 11. desember😇 

Morsomt @spa:) ser vi har samme termindato og jeg skal også på ny ultralyd 11 desember:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SpA skrev (19 timer siden):

Endte i SA her i forrige uke, 9+2. Leit :( Lykke til videre til dere andre. 

Uff. Veldig lei for å høre det😔 klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med symptomene deres om dagen? Jeg er 10+5 i dag og kjenner meg foreløpig ikke gravid, og det er både veldig deilig å slippe symptomer og samtidig litt skremmende😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

123pringles skrev (21 timer siden):

Hvordan er det med symptomene deres om dagen? Jeg er 10+5 i dag og kjenner meg foreløpig ikke gravid, og det er både veldig deilig å slippe symptomer og samtidig litt skremmende😅 

 

10+3, føler meg overhodet ikke gravid 😄 tenker i utgangspunktet å ta en dag om gangen, men syns det er lenge å vente til januar med ultralyd, så spørs om det blir tidlig UL i løpet av de neste ukene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa87 skrev (4 timer siden):

10+3, føler meg overhodet ikke gravid 😄 tenker i utgangspunktet å ta en dag om gangen, men syns det er lenge å vente til januar med ultralyd, så spørs om det blir tidlig UL i løpet av de neste ukene 😊

Det forstår jeg godt. Jeg måtte selv ta en ultralyd når jeg var 7+5 bare for å se at alt var i orden, og jeg kommer til å ta en til om en uke eller to før vi deler nyheten. Jeg hadde nok ventet litt lenger med første ultralyd om det ikke hadde vært for at jeg må ha tilrettelegging på jobb når jeg er gravid, så hadde jeg sluppet å ta to TUL😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123pringles skrev (3 minutter siden):

Det forstår jeg godt. Jeg måtte selv ta en ultralyd når jeg var 7+5 bare for å se at alt var i orden, og jeg kommer til å ta en til om en uke eller to før vi deler nyheten. Jeg hadde nok ventet litt lenger med første ultralyd om det ikke hadde vært for at jeg må ha tilrettelegging på jobb når jeg er gravid, så hadde jeg sluppet å ta to TUL😅

Vil gjerne ha det bekreftet på "ordentlig" før jul, så tenker jeg bestiller time om ett par uker 😊 null sjanse for å holde det skjult for familien i jula, siden jeg aldri sier nei til et glass vin til vanlig, så hadde vært artig med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa87 skrev (10 minutter siden):

Vil gjerne ha det bekreftet på "ordentlig" før jul, så tenker jeg bestiller time om ett par uker 😊 null sjanse for å holde det skjult for familien i jula, siden jeg aldri sier nei til et glass vin til vanlig, så hadde vært artig med bilder.

Så spennende da! Det blir nok en fin overraskelse☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...