Gå til innhold

Skravletråd for termin mai/juni 2021


Mummikoppp

Anbefalte innlegg

Huff så trist å lese om alle dere som mister ❤️ 

Jeg var på TUL i går, og jeg var så redd for at de ikke skulle finne liv eller tegn på kromosomfeil at jeg hadde vondt i magen i flere dager. Heldigvis fant de en frisk og aktiv liten krabat, og jeg føler meg allerede 1000kg lettere.
Ble satt tre dager tilbake så da er jeg i dag 13+4 og akkurat kommet inn i 2. trimester. 
Ellers har jeg lite symptomer for tiden. Kan være litt kveldskvalm, og få en og annen kvalmebyge på dagtid om det går for lang tid mellom måltider. Har vært vanvittig dårlig frem til ca. uke 12, så det er utrolig deilig å endelig få mer energi og være mindre dårlig! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EmKay skrev (På 27.11.2020 den 10.35):

Huff så trist å lese om alle dere som mister ❤️ 

Jeg var på TUL i går, og jeg var så redd for at de ikke skulle finne liv eller tegn på kromosomfeil at jeg hadde vondt i magen i flere dager. Heldigvis fant de en frisk og aktiv liten krabat, og jeg føler meg allerede 1000kg lettere.
Ble satt tre dager tilbake så da er jeg i dag 13+4 og akkurat kommet inn i 2. trimester. 
Ellers har jeg lite symptomer for tiden. Kan være litt kveldskvalm, og få en og annen kvalmebyge på dagtid om det går for lang tid mellom måltider. Har vært vanvittig dårlig frem til ca. uke 12, så det er utrolig deilig å endelig få mer energi og være mindre dårlig! :) 

Så fint at alt er bra! Ingenting er bedre enn det😍 Godt å høre at formen din har blitt bedre, for jeg kan se for meg at det har vært tøft. Krysser fingrene for at formen i graviditeter fortsetter i den retningen🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd i dag, og har en aktiv liten krabat i magen 😍 Magisk å høre hjertelyd og se at det faktisk er noe der inne. Er 12+3 etter egen beregning, jordmor antok 12+5, så termin skal være rundt 25 juni. Har selv bursdag i starten av juli, så spennende å se når ungen kommer.

Besteforeldre har fått nyheten, resten av familien får nyheten i jula 😊 Klarer vanligvis ikke å holde på hemmeligheter, så er imponert over meg selv 😂

Leste i en annen tråd at mange mener det er egoistisk å annonsere graviditet på julaften, noen her som har meninger om dette? Søsken på begge sider har alle barn, det er altså ingen som sliter med ufrivillig barnløshet, så det skal ikke være noen som føler på det i den nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hiver meg med her. Er 13+6 i dag. 

Er 27 år og har ei jente på snart 4 fra før.

Har nå fått konstatert høyt blodtrykk... Så bekymrer meg for det fortiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa87 skrev (På 10.12.2020 den 20.11):

Vært på ultralyd i dag, og har en aktiv liten krabat i magen 😍 Magisk å høre hjertelyd og se at det faktisk er noe der inne. Er 12+3 etter egen beregning, jordmor antok 12+5, så termin skal være rundt 25 juni. Har selv bursdag i starten av juli, så spennende å se når ungen kommer.

Besteforeldre har fått nyheten, resten av familien får nyheten i jula 😊 Klarer vanligvis ikke å holde på hemmeligheter, så er imponert over meg selv 😂

Leste i en annen tråd at mange mener det er egoistisk å annonsere graviditet på julaften, noen her som har meninger om dette? Søsken på begge sider har alle barn, det er altså ingen som sliter med ufrivillig barnløshet, så det skal ikke være noen som føler på det i den nærmeste familien.

Så gøy med ultralyd og deling av graviditet til besteforeldre🤩 Vi skal gjøre det offisielt når de nærmeste er informert, og det er forhåpentligvis ikke så lenge til. Ser det er blandede meninger om å dele graviditet på sosiale medier, men vi vil at folk skal høre det fra oss🥰

Jeg syntes ikke det er egoistisk i det hele tatt å dele graviditet på julaften. Derimot syntes jeg det er svært egoistisk tankegang å mene at det er dårlig gjort å dele graviditet på en slik dag fordi man sliter med det selv. Det er såklart lov å bli lei seg og kjenne på en urettferdighet, men det er en reaksjon på graviditeten, ikke dagen det deles på. Så tenker jeg at de vonde tankene kan man snakke med partner/de nærmeste om.

Vi lever generelt i et samfunn som tar seg nær av alt og lar seg krenke av den minste ting, og DET gidder ikke jeg ta hensyn til. Mennesker som ikke unner andre en ny jobb, leilighet, kjæreste, graviditet osv. på grunn av egne erfaringer burde gå et par runder med seg selv🤷🏻‍♀️ (Liten utblåsning her ser jeg🤯😂)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på TUL å sett tvillingene, veldig spretne, men den ene gjemte seg litt. Ser ut som det blir en av hver på oss, men skal dobbeltsjekke neste uke 😁 ..selv om hun var hanske sikker.

Familien vet det og en del venner, tenker det blir Facebook post på lille julaften 🥰
 

13+3

Endret av Vin_fruen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elisa87 skrev (På 10.12.2020 den 20.11):

Vært på ultralyd i dag, og har en aktiv liten krabat i magen 😍 Magisk å høre hjertelyd og se at det faktisk er noe der inne. Er 12+3 etter egen beregning, jordmor antok 12+5, så termin skal være rundt 25 juni. Har selv bursdag i starten av juli, så spennende å se når ungen kommer.

Besteforeldre har fått nyheten, resten av familien får nyheten i jula 😊 Klarer vanligvis ikke å holde på hemmeligheter, så er imponert over meg selv 😂

Leste i en annen tråd at mange mener det er egoistisk å annonsere graviditet på julaften, noen her som har meninger om dette? Søsken på begge sider har alle barn, det er altså ingen som sliter med ufrivillig barnløshet, så det skal ikke være noen som føler på det i den nærmeste familien.

Så gøy med ultralyd! Jeg synes selv det var helt magisk, og kunne sett på den skjermen i timesvis ❤️ 😂

Vi tenkte også at det hadde vært gøy å dele på julaften om det klaffet slik med en graviditet. Nå gikk det litt raskere for oss en forventet, og da ville vi ikke vente så lenge med å dele nyheten vår. 
En venninne gav "julegave" til kommende besteforeldre og onkler/tanter, og når de pakket opp var det en liten body som avslørte graviditeten. Tror det er den beste julegaven de noensinne har fått! Så jeg sier tommel opp til deling av nyheten på julaften 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Melder meg inn her jeg og. 27 år gammel med samboer, vårt første menneske barn😂😍 19+1 idag.  Var på tidlig ultralyd i uke 13, men fikk dessverre ikke vite kjønn. Men skal på OUL på mandag, så vi krysser fingrene for at han eller hun viser seg❤️ Håper alle får en fin jul og koser seg litt ekstra i denne ellers så kjipe corona tiden🥰 
 

Noen som har kjent liv enda forresten? Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent siden uke 15(morkake foran). Er veldig godt kjent med tarmbevegelser fra tidligere plager, og dette er noe annet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
CarinaB skrev (På 28.12.2020 den 15.18):

Oppdatering etter OUL🥰 Vi får ei jente❤️🌸🥳

Så gøy, gratulerer! Vi skal også ha jente ❤️ 

Jeg har akkurat begynt å kjenne liv. Første soleklare livstegnet var mandags kveld denne uken, da var jeg 19+0. Siden det har det vært litt på kvelden når jeg har ligget på rygg, men nå i dag har jeg kjent masse liv gjennom hele dagen. Synes det er kjempegøy! Jeg har morkaken bak og har føler alle andre i samme situasjon kjente liv før meg. Så deilig å endelig kjenne noe. Har jo vært ganger tidligere der jeg har vært usikker på om det var det jeg kjente, men nå er det ingen tvil 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...