Gå til innhold

Skravletråd for termin mai/juni 2021


Mummikoppp

Anbefalte innlegg

Ser det ikke er en tråd for disse to mnd enda. Så da oppretter jeg en :)

Jeg er 26 år, vært sammen med samboer i 11 og nå venter vi baby i juni. Jeg er 7+0 i dag 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Så kjekt!

Jeg er 28 år, og sammen med samboer venter vi vårt første felles barn, i midten av juni 💚 Jeg har et barn på 8 år fra før av.

 

Hvordan går det med deg ? 

Her er jeg mye trøtt og slapp, og hovne bryst, men ellers lite plager/symptomer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Eg er 31 år, sambuar på 26 år og vi har ein liten "apekatt" på 3 år frå før 😆 Ventar etterlengta nr 2 i slutten av mai 2021 og vi gledar oss stooooort! 😍 

Trøytt og sliten om dagane sjølv og med full arbeidsveke på skulen (for tida delvis arbeidsledig men tek det eg får av tilkalling ved det lokale oppvekstsenteret) så blir dette ei hard veke, på toppen av det heile er sambuar vekke på jobb denne veka 🙄 *wishmeluck*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg slenger meg også med! 

Er 30 år og venter vårt første barn nå. Vi har vært sammen i snart 14 år, og endelig syntes vi tidspunktet passet for en familieforøkelse!
Er i følge menstermin 7+4 idag, men var på tidlig ultralyd i går hvor hun mistenkte jeg kanskje var en uke kortere på vei. Hun var ikke helt sikker siden det kunne se ut som litt av fosteret gjemte seg bak plommesekken, så jeg velger å holde meg til menstermin enn så lenge :)

Er ganske trøtt og slapp, svimmel, veldig vonde bryster og tidvis veldig kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg også med. 

Jeg er 31, samboer på 24 (🙈) og dette blir første barn. 

Fikk positiv test i går, og er temmelig sjokkert. Vi har ikke prøvd i det hele tatt, og trodde egentlig ikke at det var nubbkjangs i havet for at jeg kunne være gravid! Men her er vi da, og er i følge menstermin 5+0 I dag, så er veldig tidlig! 

Men veldig spennende da!! Klarer ikke helt å ta det innover meg, men regner med at det kommer etterhvert 🤞😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 5+2 i dag. Symptomene kommer snikende. Skal på ultralyd og svangerskapsoppfølging på mandag om 2 uker. Er med i en studie, så vil gå til ultralyd en gang i måneden i svangerskapet (forhåpentligvis). Det blir spennende tider fremover!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at vi er blitt flere her 😃 Jeg har begynt og bli veldig kvalm den siste uken.. heldigvis er jeg student og kan ta meg mye fri hvis det er behov for det. 
 

var på TUL i dag og fikk se at alt stod bra til😍😍 Det var en magisk følelse og se lille for første gang!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til jordmor på torsdag og kom fram til at eg var kommen til 8+6, altså 9 veker på fredag som var 😍 Fekk også sjå eit hjerte som banka sterkt og målte allereie symfysen min til 10 cm 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Jeg skal på min første ultralyd om en uke. Er da 7+1. Krysser fingrene for at alt ser bra ut.

Jeg føler også kvalmen mer og mer. Kjøpte epler og appelsiner i dag. Frukt pleier å gjøre susen uansett hvor uggen jeg føler meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy! Jeg er 24 år, og er 7 uker idag 😁 har en pjokk på 4 fra før! Utrolig trøtt å sliten de siste dagene 😱 kunne sovet i det uendelige og er veldig følsom😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 er 30 år og har et barn på 3 år fra før. 11+2 idag 😊 er super kvalm så får ikke gjort så mye på dagene.. kvalmen sitter hele døgnet og kaster opp nesten uten forvarsel. Men ellers går det fint da. Gleder meg til å kunne fortelle til familie og venner 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 22 år, samboer noen år eldre. Er 8+2 idag. Ikke planlagt. Er student, og han i fast arbeid. Veldig nervøs men også spent på hvordan ting vil bli.. 😄 en del trøtt, og litt småkvalm innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk positiv test i går og er litt i sjokk selv om jeg allerede kjente igjen symptomer fra forrige svangerskap. Vi ble nå gravide på første forsøk, og jeg var nok ikke helt forberedt på at det skulle skje så raskt. Jeg er 32 år og vi har en datter på 13 måneder. Om jeg har regnet riktig er jeg 5 uker på mandag og har termin 28 juni. Akkurat nå er jeg spent, kvalm, nervøs og lykkelig på en gang! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei😄

Jeg er 23 år med samboer og er 6+4 uker på vei i dag. Skal på TUL når jeg er 7+6, så jeg venter og lengter etter å se om det er liv laga.  Å få barn er noe jeg har ønsket siden jeg var ungdom, men jeg klarer verken glede meg eller ta innover meg graviditeten når jeg ikke har et ordentlig bevis på at det faktisk er levedyktig. Krysser fingrene for gode nyheter om en ukes tid🤞🏻 
Spennende å følge flere i tilsvarende livssituasjon! Jeg har så og si null symptomer utenom at jeg blir litt uggen ved lavt blodsukker og sover dårlig, så jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på dere som er trøtte og sover masse🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det blir flere av oss! Jeg fikk se den lille i går, og det var veldig koselig. Det blir litt mer virkelig da. Skal ta ultralyd om 3 uker når jeg er litt over 10 uker. Hvis alt ser bra ut regner vi med å fortelle det til familie og venner etter det. 
Jeg har begynt å bli ganske så kvalm og har ikke så mye apetitt. Kanskje det blir enklere med hjemmekontor. Vi får se. Det blir iallfall deilig å kunne sove litt lengre om morgenen og kunne ta seg en strekk på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om andre i samme situasjon!  Jeg har nå bestilt ultralyd om 3 uker, da er jeg 8+1. Er så spent og synes egentlig det er litt vanskelig å vente til da, men håper tiden går fort. Jeg føler meg allerede veldig gravid da, er kvalm, trøtt, følsom og øm i brystene. 

Til helgen skal vi på middagsselskap hos et vennepar og håper at vi ikke får servert biff eller noe annet rått... tenker å si at jeg går på antibiotika og derfor ikke drikker alkohol, men blir nok vanskeligere å bortforklare om det blir servert noe jeg ikke kan spise.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 29 år :)

skal på TUL neste uke når jeg er 7+3 å se hvordan det går og om det er to bankene hjerter 💕 så to «poser» på TUL når jeg var 5 uker.

er i dag 6+3.

Slitt med kvalme og trøtthet til nå...og masse luft i magen 🙄 har heødigvis fått kontroll på kvalmen.

har også vært på sykehus noen dager for to uker siden.

Nå er jo så heldig at jeg har fått bekkenløsning smerter 😂 Max uheldig til nå, men det er jo for noe fantastisk

 

 

Endret av Vin_fruen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 9.39, Vin_fruen skrev:

Hei! 29 år :)

skal på TUL neste uke når jeg er 7+3 å se hvordan det går og om det er to bankene hjerter 💕 så to «poser» på TUL når jeg var 5 uker.

er i dag 6+3.

Slitt med kvalme og trøtthet til nå...og masse luft i magen 🙄 har heødigvis fått kontroll på kvalmen.

har også vært på sykehus noen dager for to uker siden.

Nå er jo så heldig at jeg har fått bekkenløsning smerter 😂 Max uheldig til nå, men det er jo for noe fantastisk

 

 

Så spennende! Håper du på tvillinger eller? 

Jeg har alltid drømt om tvillinger men kan forestille meg at det er mye jobb også 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elsoo skrev:

Så spennende! Håper du på tvillinger eller? 

Jeg har alltid drømt om tvillinger men kan forestille meg at det er mye jobb også 🤭

Ja håpet på tvillinger, så var glad når de satt inn to. Vi ønsker kun to så greit å få det gjort , så Har de hverandre alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUL ble flyttet til i dag i stedet for i morgen, noe som jeg definitivt ikke klager på så utålmodig som jeg er! Fikk se et bankende hjerte og et embryo som målte perfekt i forhold til menstermin - 7+5🥳 Så nå er det bare å bekymre seg for om nurket fortsetter å utvikle seg som det skal de neste ukene😅 Slutter man noen gang å være bekymret?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...