AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #21 Skrevet 9. oktober 2020 10 timer siden, Devilheart skrev: Skal man først leie ut, er det lov å tenke litt på forhånd og utforme annonsen etter det. Da blir antallet henvendelser sterkt redusert og man får sjanse til å svare de fleste. Syns det er uhøflig å bare ignorere selv om de er utenfor kravene. Selv har jeg svart positivt og negativt, avhengig av henvendelsen. Tror faktisk vi inviterte samtlige inn til visning og intervju sist måtte legge ut leiligheten på nytt, uansett om de var enslige og utenlandske, ung som gammel. Blir enklere å velge riktig person etterpå. Men skjønner også man blir fristet til å ignorere når man får useriøse henvendelser eller vedkommende knapt klarer å skrive norsk eller engelsk. Intervju faktisk.. Anonymkode: c9ed3...1c6 7
Gjest Kritt Skrevet 9. oktober 2020 #22 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Jeg er utleier og svarer ikke bestandig alle. Får kanskje 100 henvendelser i løpe av et døgn, hvorav et flertall ikke fyller kriteriene som står i annonsen, og noen bare spør "er den ledig", kanskje uten navn. Slike gidder jeg ikke svare. Jeg svarer de som virker seriøse, og merker dessuten leiligheten som utleid så fort kontrakt er skrevet. Da har jeg gjerne lagt inn en kommentar om at jeg dessverre ikke har fått svart alle i annonsen. Til deg som leier: Vær så snill å skriv litt mer om deg selv når du viser interesse. Det virker veldig useriøst når du skriver omtrent ingen ting, og kanskje bare skriver at du "tar den" (ja, mange gjør det). Det er i så fall liten sannsynlighet for at du får leiligheten, med mindre den er veldig overpriset. Skriv høflig, med litt informasjon om deg selv og med fullt navn, så skal du se det kanskje blir leilighet. Endret 9. oktober 2020 av Kritt
AnonymBrukern Skrevet 9. oktober 2020 #23 Skrevet 9. oktober 2020 Hvorfor må de svare? Skjønner du ikke at ignorert betyr ikke aktuell leietaker? hvis de får over hundre meldinger tviler jeg på at de har tid til å svare på alle 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #24 Skrevet 9. oktober 2020 Svarer alle unntatt navere, helt uaktuelt med sånne folk. Anonymkode: b9329...78f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #25 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er utleier, og svarer ikke på henvendelser. Hvorfor skal jeg å orke å gjøre det om du ikke er interessant. Anonymkode: 3dbb0...159 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #26 Skrevet 9. oktober 2020 13 timer siden, Devilheart skrev: Skal man først leie ut, er det lov å tenke litt på forhånd og utforme annonsen etter det. Da blir antallet henvendelser sterkt redusert og man får sjanse til å svare de fleste. Syns det er uhøflig å bare ignorere selv om de er utenfor kravene. Selv har jeg svart positivt og negativt, avhengig av henvendelsen. Tror faktisk vi inviterte samtlige inn til visning og intervju sist måtte legge ut leiligheten på nytt, uansett om de var enslige og utenlandske, ung som gammel. Blir enklere å velge riktig person etterpå. Men skjønner også man blir fristet til å ignorere når man får useriøse henvendelser eller vedkommende knapt klarer å skrive norsk eller engelsk. Nei, man har ikke lov til det. Jeg kan for eksempel ikke skrive at jeg ikke leier ut til folk med barn, folk som snakker dårlig norsk etc. Det er diskriminerende. Derfor er jeg nødt til å sile ut i etterkant. Vil nødig havne på den instagramkontoen som henger ut utleiere for eksempel. Anonymkode: a6748...1bc 6
Traktor Skrevet 9. oktober 2020 #27 Skrevet 9. oktober 2020 Dette kan på mange måter sammenlignes med alle jentene på tinder som ikke svarer fordi de blir nedlesset av meldinger. Dere som mener at utleiere er nærmest pliktige til å svare på alle hendelser, mener dere der samme om jenter på tinder? Kanskje en del av dere nå begynner å forstå hvordan det er å ikke få svar. Og ja, jeg vet at det er gutter på tinder som heller ikke svarer, men jenter er sterkt overrepresentert. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #28 Skrevet 9. oktober 2020 Får jo mange henvendelser, svarer kun på de som virker mest aktuelle (som svarer på det jeg spør om i annonser, ikke røyker/fester/dyr/nav-garanti osv + formulerer seg godt på melding, + som har gode referanser. Anonymkode: 59b1e...256 1
Melkebarten Skrevet 9. oktober 2020 #29 Skrevet 9. oktober 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er utleier, og svarer ikke på henvendelser. Hvorfor skal jeg å orke å gjøre det om du ikke er interessant. Anonymkode: 3dbb0...159 Du høres ut som en hyggelig type. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #30 Skrevet 10. oktober 2020 Man kan bare kopiere inn «hei! Leiligheten er nå reservert» eller noe sånt. Det kan man ta seg tid til å kopiere inn. Anonymkode: dd8c4...cba 3
Gjest Kritt Skrevet 10. oktober 2020 #31 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan bare kopiere inn «hei! Leiligheten er nå reservert» eller noe sånt. Det kan man ta seg tid til å kopiere inn. Anonymkode: dd8c4...cba Men hvorfor kan ikke folk som er interessert i en leilighet skrive mer enn «jeg vil ha den»?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #32 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan bare kopiere inn «hei! Leiligheten er nå reservert» eller noe sånt. Det kan man ta seg tid til å kopiere inn. Anonymkode: dd8c4...cba Bare det tar jo fort to timer hvis man har rundt 100 henvendelser, og nå forutsetter jeg at man kun bruker ca ett minutt per svar. Det er to helt bortkastede timer som ikke har noe for seg. I tillegg vil da ofte mange skrive et svar tilbake, be om å stå på venteliste eller krangle, og så hvis man skal svare på det igjen... Ting som tar kort tid til en person tar fort enormt mye tid når det er hundre personer. Anonymkode: d670d...970 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #33 Skrevet 11. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare det tar jo fort to timer hvis man har rundt 100 henvendelser, og nå forutsetter jeg at man kun bruker ca ett minutt per svar. Det er to helt bortkastede timer som ikke har noe for seg. I tillegg vil da ofte mange skrive et svar tilbake, be om å stå på venteliste eller krangle, og så hvis man skal svare på det igjen... Ting som tar kort tid til en person tar fort enormt mye tid når det er hundre personer. Anonymkode: d670d...970 Da har du som sagt for lav pris hvis du får 100 henvendelser. Personlig legger jeg meg så høyt i pris markedet tolererer, får litt færre henvendelser enn jeg ville gjort med lavere pris men har ingen problemer med å finne leietakere. Anonymkode: 79f73...2a0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #34 Skrevet 11. oktober 2020 På 9.10.2020 den 4.45, AnonymBruker skrev: Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Tenkte du 10,000 for en toroms? Prøv 12,000 først og hvis ingen napp setter du den ned til 11,000. Altfor billig å leie her i Norge i forhold til hva boliger koster, med tanke på hvor mange folk som melder interesse for leie er det et godt tegn på at huseiere bør skru opp leieprisene, de henger fortsatt etter. Anonymkode: 79f73...2a0 Det er altfor dyrt å leie i Norge. Med mindre du må ha inn 12 000 for å dekke et lån, så er det blodsugeraktig og rått å ta høy leie når man bare håver inn penger. Nå bor jeg med 2 andre damer i en stor leilighet med varmepumpe og hage utenfor til bare 13 000. 3 soverom, stue, kjøkken, bad, bod og vaskerom. Kan ha katt og hund her. Rett ved Oslogrensa i et veldig koselig nabolag og kort vei til budd og tog. Hun som leier hun ville leie ut billig for da ville kanskje folk bo der lenger. Folk flest ville tatt 17-20 000 for denne 100 kvm leiligheten, og det er sykt. Anonymkode: 3ac7e...64f 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #35 Skrevet 11. oktober 2020 På 7.10.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev: .. kan dere være så snill og svare når folk skriver på annonsene deres?? Man ser at meldingen blir sett, men ingen svar.. Tusen takk for den liksom, kan i det minste skrive nei, dessverre om vi ikke er aktuelle.. Anonymkode: 973e5...128 Jeg opplevde det hele tiden at ingen svarte. Tror jeg svarte for sent. Men så var jeg plutselig først ute på en leilighet, og ble invitert på visning. Hun ville leie ut til meg siden jeg var den første og beste. Hun sa hun hadde fått 80 henvendelser, og hun satset på meg. Anonymkode: 3ac7e...64f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #36 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er altfor dyrt å leie i Norge. Med mindre du må ha inn 12 000 for å dekke et lån, så er det blodsugeraktig og rått å ta høy leie når man bare håver inn penger. Nå bor jeg med 2 andre damer i en stor leilighet med varmepumpe og hage utenfor til bare 13 000. 3 soverom, stue, kjøkken, bad, bod og vaskerom. Kan ha katt og hund her. Rett ved Oslogrensa i et veldig koselig nabolag og kort vei til budd og tog. Hun som leier hun ville leie ut billig for da ville kanskje folk bo der lenger. Folk flest ville tatt 17-20 000 for denne 100 kvm leiligheten, og det er sykt. Anonymkode: 3ac7e...64f Bare 3 soverom på 100 kvadrat er det som er sykt her. Ville lett fått inn 5 soverom og ordnet total leiepris på 30k 👍 Anonymkode: 79f73...2a0
Gjest MadameDeRosa Skrevet 11. oktober 2020 #37 Skrevet 11. oktober 2020 På 9.10.2020 den 11.54, AnonymBruker skrev: Har man for høy leiepris søker leieboeren videre etter noe billigere og flytter raskt igjen. Er det noe som sliter på leiligheter er det inn- og utflytting. Å skvise leietaker derfor ingen god strategi. Vil mye hellere ha pålitelige leieboere som blir boende noen år, men ikke for evig. Vil hellere ha inn folk som er ambisiøse studenter eller folk som har den første jobben sin - de jobber hardt, er ikke hjemme hele tiden og sparer gjerne til egen bolig slik at for dem er ikke leiligheten «endestasjon». Anonymkode: ae719...cf4 Likevel skal det være et hjem, de skal jo BO der.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #38 Skrevet 11. oktober 2020 28 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Likevel skal det være et hjem, de skal jo BO der. Akkurat som en studentbolig, de skal bo der en stund. Ikke noen plass det skal egne seg å få barn eller ha kjæledyr. Anonymkode: 79f73...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #39 Skrevet 11. oktober 2020 På 9.10.2020 den 4.45, AnonymBruker skrev: Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Tenkte du 10,000 for en toroms? Prøv 12,000 først og hvis ingen napp setter du den ned til 11,000. Altfor billig å leie her i Norge i forhold til hva boliger koster, med tanke på hvor mange folk som melder interesse for leie er det et godt tegn på at huseiere bør skru opp leieprisene, de henger fortsatt etter. Anonymkode: 79f73...2a0 Hva om man ikke vil skru opp leien da, men kun vil ha redelig folk til å leie hos meg? Bor sentralt i Oslo og kunne nok skrudd opp prisen med 10k mer i måneden, men syns det er for mye å kreve av folk som leier. Anonymkode: 0f258...7b5 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #40 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om man ikke vil skru opp leien da, men kun vil ha redelig folk til å leie hos meg? Bor sentralt i Oslo og kunne nok skrudd opp prisen med 10k mer i måneden, men syns det er for mye å kreve av folk som leier. Anonymkode: 0f258...7b5 😅 Anonymkode: bc903...463 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå