AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 .. kan dere være så snill og svare når folk skriver på annonsene deres?? Man ser at meldingen blir sett, men ingen svar.. Tusen takk for den liksom, kan i det minste skrive nei, dessverre om vi ikke er aktuelle.. Anonymkode: 973e5...128 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg er ikke utleier, men ser to mulige årsaker til manglende svar (i tillegg til uhøflighet/latskap av utleier): 1) Det kommer melding om interesse fra flere hundre potensielle leietakere. Da blir det en ganske omfattende jobb å skulle svare alle. 2) Du er ikke i utgangspunktet den mest interessante for utleier, men du "står på liste", om det skulle bli noe krøll med den som utleieren ser som mest aktuell. Anonymkode: bc903...463 16
Zienna Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg er utleier. Selvfølgelig svarer jeg på alle forespørsler. Det er ren høflighet og skulle bare mangle! 18
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg kan fort få 180 henvendelser når jeg leier ut. Det er veldig slitsomt å svare på alle de uaktuelle henvendelsene. i tillegg kan det være litt ubehagelig. Har ikke lyst til å si til folk «nei, beklager. Jeg leier ikke ut til folk uten jobb/folk som vil bo 4 stykk på 30 kvm./ som ikke snakker godt nok norsk eller engelsk til at jeg kan kommunisere med dem.» Dog gir jeg alltid tilbakemelding til folk som har vært på visning. Anonymkode: a6748...1bc 13
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan fort få 180 henvendelser når jeg leier ut. Det er veldig slitsomt å svare på alle de uaktuelle henvendelsene. i tillegg kan det være litt ubehagelig. Har ikke lyst til å si til folk «nei, beklager. Jeg leier ikke ut til folk uten jobb/folk som vil bo 4 stykk på 30 kvm./ som ikke snakker godt nok norsk eller engelsk til at jeg kan kommunisere med dem.» Dog gir jeg alltid tilbakemelding til folk som har vært på visning. Anonymkode: a6748...1bc Samme her. Siste gang jeg la ut en leilighet for utleie fikk jeg langt over 100 svar. Ikke sjans å svare på alle. Og som du sier, NAV-klienter, store bofellesskap, yalla yalla-folk (koker mye illeluktende mat), røykere, hundeeiere og alenemødre er uaktuelle. Dessuten vil jeg ikke såre folk om at de er uaktuelle fordi de ikke passer profilen. Anonymkode: 5d43a...ca0 8
Zienna Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Siste gang jeg la ut en leilighet for utleie fikk jeg langt over 100 svar. Ikke sjans å svare på alle. Og som du sier, NAV-klienter, store bofellesskap, yalla yalla-folk (koker mye illeluktende mat), røykere, hundeeiere og alenemødre er uaktuelle. Dessuten vil jeg ikke såre folk om at de er uaktuelle fordi de ikke passer profilen. Anonymkode: 5d43a...ca0 Forstår den med store bofellesskap og hundeeiere. Mht. røykerne er det vel bare å få inn i kontrakten at røyking ikke er tillatt. Men hva er galt med NAV-klienter og aleneforeldre? Vi leier ut to leiligheter hvor begge leieboerne er uføretrygdede og aleneforeldre. De er ordentlige folk og betaler alltid punktlig. 20
Gjest MadameDeRosa Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Siste gang jeg la ut en leilighet for utleie fikk jeg langt over 100 svar. Ikke sjans å svare på alle. Og som du sier, NAV-klienter, store bofellesskap, yalla yalla-folk (koker mye illeluktende mat), røykere, hundeeiere og alenemødre er uaktuelle. Dessuten vil jeg ikke såre folk om at de er uaktuelle fordi de ikke passer profilen. Anonymkode: 5d43a...ca0 Alenemødre? Seriøst?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Har ikke sjans å svare alle dessverre, får opptil 100 svar. Anonymkode: d8e40...79b 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sjans å svare alle dessverre, får opptil 100 svar. Anonymkode: d8e40...79b Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Tenkte du 10,000 for en toroms? Prøv 12,000 først og hvis ingen napp setter du den ned til 11,000. Altfor billig å leie her i Norge i forhold til hva boliger koster, med tanke på hvor mange folk som melder interesse for leie er det et godt tegn på at huseiere bør skru opp leieprisene, de henger fortsatt etter. Anonymkode: 79f73...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 På 7.10.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev: .. kan dere være så snill og svare når folk skriver på annonsene deres?? Man ser at meldingen blir sett, men ingen svar.. Tusen takk for den liksom, kan i det minste skrive nei, dessverre om vi ikke er aktuelle.. Anonymkode: 973e5...128 Det er fint om aktuelle leietakere presenterer seg i henvendelsen. Er mange som bare skriver «Er den ledig» Da svarer jeg ikke. Både fordi det fremstår useriøst og fordi vedkommende er lengst nede på lista. Og- dukk opp på visning når det er avralt. Anonymkode: 3abf1...49c 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 8 timer siden, Zienna skrev: Forstår den med store bofellesskap og hundeeiere. Mht. røykerne er det vel bare å få inn i kontrakten at røyking ikke er tillatt. Men hva er galt med NAV-klienter og aleneforeldre? Vi leier ut to leiligheter hvor begge leieboerne er uføretrygdede og aleneforeldre. De er ordentlige folk og betaler alltid punktlig. Ikke meg di siterte, men jeg leier aldri ut til folk med barn. Det er ikke fordi de ikke er «ordentlige folk», men at de har et utrolig sterkt vern selv om de slutter å betale leie. Man blir aldri kvitt de hvis det skulle skjære seg. Anonymkode: a6748...1bc 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er fint om aktuelle leietakere presenterer seg i henvendelsen. Er mange som bare skriver «Er den ledig» Da svarer jeg ikke. Både fordi det fremstår useriøst og fordi vedkommende er lengst nede på lista. Og- dukk opp på visning når det er avralt. Anonymkode: 3abf1...49c Dette! Jeg holder aldri visning med mindre minst ti sier de vil komme. Da pleier ca. 2-3 å dukke opp😤 Anonymkode: a6748...1bc 6
Devilheart Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Skal man først leie ut, er det lov å tenke litt på forhånd og utforme annonsen etter det. Da blir antallet henvendelser sterkt redusert og man får sjanse til å svare de fleste. Syns det er uhøflig å bare ignorere selv om de er utenfor kravene. Selv har jeg svart positivt og negativt, avhengig av henvendelsen. Tror faktisk vi inviterte samtlige inn til visning og intervju sist måtte legge ut leiligheten på nytt, uansett om de var enslige og utenlandske, ung som gammel. Blir enklere å velge riktig person etterpå. Men skjønner også man blir fristet til å ignorere når man får useriøse henvendelser eller vedkommende knapt klarer å skrive norsk eller engelsk. Endret 9. oktober 2020 av Devilheart 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg leier ut flere leiligheter, får ofte over 100 henvendelser. Ikke mulighet for å svare alle, men prøver. Uansett hvor proff annonsen min er så kommer det så mye useriøst. Jeg vet leilighetene er populære, husleie er bra i området etc. Jeg godtar aleneforeldre, folk med hund ved avtale, men ikke katt eller andre dyr. Men godtar ikke at familie på fem ønsker bo i en leilighet med 1-2 soverom, folk som ikke kan hverken norsk eller engelsk, pluss diverse. Ønsker folk med referanse Anonymkode: 97fa6...0d5 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Tenkte du 10,000 for en toroms? Prøv 12,000 først og hvis ingen napp setter du den ned til 11,000. Altfor billig å leie her i Norge i forhold til hva boliger koster, med tanke på hvor mange folk som melder interesse for leie er det et godt tegn på at huseiere bør skru opp leieprisene, de henger fortsatt etter. Anonymkode: 79f73...2a0 Ja akkurat🙄 Folk som leier gjør det såklart fordi de har så innmari god råd Anonymkode: 2678a...03b 8
Traktor Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Kjære potensielle leietakere. Kan dere være så snille å svare på det jeg spør om i annonsen. Jeg får dessverre masse useriøse henvendelser som ikke inneholder informasjon om helt grunnleggende ting jeg spør om. Slik som fult navn, telefonnummer, alder og noen få ord om deg selv. Slikt gidder jeg selvfølgelig ikke kaste bort tid på. Jeg skriver også gjerne i annonsen at slike henvendelser ikke vil bli besvart. Endret 9. oktober 2020 av Traktor 13
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Anonymkode: 79f73...2a0 Får man 100 svar, kan man velge og vrake. Det er nok hensikten. Anonymkode: bc903...463 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg skriver alltid i annonsen noe sånt som «er du interessert? Send en søknad der du forteller litt om deg selv; hvor du jobber, hva du studerer og hvilke interesser du har». Svarer man ikke på det er det ikke sikkert jeg svarer tilbake. Får så utrolig mange henvendelser som « Hei! Når kan jeg flytte inn», «Jeg kommer på visning på tirsdag», «Jeg er interessant» (nei, ikke skrivefeil). Sorry, men useriøse henvendelser har jeg ikke tid til å svare på - får jo gjerne 100 henvendelser omtrent om leiligheten ligger ute en uke. Anonymkode: ae719...cf4 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du 100 svar har du ikke skviset opp leia nok. Tenkte du 10,000 for en toroms? Prøv 12,000 først og hvis ingen napp setter du den ned til 11,000. Altfor billig å leie her i Norge i forhold til hva boliger koster, med tanke på hvor mange folk som melder interesse for leie er det et godt tegn på at huseiere bør skru opp leieprisene, de henger fortsatt etter. Anonymkode: 79f73...2a0 Har man for høy leiepris søker leieboeren videre etter noe billigere og flytter raskt igjen. Er det noe som sliter på leiligheter er det inn- og utflytting. Å skvise leietaker derfor ingen god strategi. Vil mye hellere ha pålitelige leieboere som blir boende noen år, men ikke for evig. Vil hellere ha inn folk som er ambisiøse studenter eller folk som har den første jobben sin - de jobber hardt, er ikke hjemme hele tiden og sparer gjerne til egen bolig slik at for dem er ikke leiligheten «endestasjon». Anonymkode: ae719...cf4 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier ut flere leiligheter, får ofte over 100 henvendelser. Ikke mulighet for å svare alle, men prøver. Uansett hvor proff annonsen min er så kommer det så mye useriøst. Jeg vet leilighetene er populære, husleie er bra i området etc. Jeg godtar aleneforeldre, folk med hund ved avtale, men ikke katt eller andre dyr. Men godtar ikke at familie på fem ønsker bo i en leilighet med 1-2 soverom, folk som ikke kan hverken norsk eller engelsk, pluss diverse. Ønsker folk med referanse Anonymkode: 97fa6...0d5 Hvorfor hund, men ikke katt eller andre dyr? Anonymkode: c9ed3...1c6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå