Gå til innhold

ER DET UMORALSKT Å FIKSE PÅ UTSEENDET Hvis man har barn? F eks farge håret, botox mot rynker, tatoveringer, falske negler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest byråkrati

Er nok mange faktorer som spiller inn. Man kan ha et avslappet forhold til utseende og kropp, men alikevel ønske endre noe. Jeg vet at for mange høres det kanskje absurd ut. Men la oss si du har en rar utvekst på kinnet. Du har selvtillit, tåler at den er der, men... hadde det ikke vært deilig å bli kvitt den? Litt som å tørke støv og rydde? 

Så er det grader og nyanser. Noen går bananas og ser "støv" overalt, mens andre gjør mindre endringer man kan forstå. 

Jeg tror uansett hvordan man har det på innsiden og hvordan man føler seg i hverdagen har mest å si. Dersom du har det bra, men bare ønsket "tørke litt støv", så vil nok det ha bedre effekt på barna enn noen som aldr "tørker støv", men som man merker er nevrotisk rundt utseende og bekymrer og tenker mye på det. 

Skal sies at det eksisterer et skjønnhetsideal jeg syntes er sykelig og stygt, da. Shava øyebryn, glinsende overdrevent behandlet hud, sminke der man ikke ser ut som menneske men noe annet rart. Det er en "look" jeg ser mye og som jeg syntes er veldig stygg og jeg tar meg i å tenke at det som syntes det ser pent ut sannsynligvis har en form for kroppsdysmorfi og jeg tror de har en større sannsynlighet for å påvirke egne barn negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.10.2020 den 18.26, Superjanne skrev:

Ærlighet varer lengst og det er helt NORMALT å gjøre dette. 

Det er ikke NORMALT å legge inn implantat og nervegift i kroppen, derimot er det helt legitimt å gjøre hva man vil med sin egen kropp. Hva som er estetisk flatterende og hva som er tacky er også opp til den enkelte å avgjøre, av profilbildet ditt å dømme har vi ulik oppfatning om dette. Sånn vil det alltid være så lenge det finnes valgmuligheter og man behøver ikke overbevise andre om egne valg dersom man er trygg på egen vurderingsevne. Men at datteren din «er 14 år» sier lite om hvordan hun og hennes selvbilde påvirkes av ditt bekreftelsesbehov og/eller grad av selvsentrering, (mer enn at hun har overlevd i 14 år hvilket ikke er en foreldrebragd i Norge 2020)

Det er en sunn innstilling å kunne se LITT utenfor seg selv, så det å avfeie diskusjonen om hvordan man påvirker barn med egne valg med argumentet at «alle gjør det» er for min del med på opprettholde fordommene mot en del som forsvarer denne typen behandlinger- du fremstår litt enkel.

Jeg avstår av prinsipp fordi jeg vil gi tyngde til argumentasjonen når jeg forteller datteren min gang på gang at hun er vakker sånn som hun er. Selv om jeg har kråkeføtter rundt øynene, behøver bh med moralsk støtte og gjerne skulle ha testet fillers bare en eneste gang- det er ikke verdt min troverdighet. Det finnes mange måter å snakke om dette på og holdningene kommer sikkert til å forandres men jeg håper i det skjulte at de snur, at det blir puteflaut å legge penger på lepper og verdifullt å oppgradere på innsiden.

Det er også en del mennesker som gjør dette ganske så vakkert og med mimikken i behold, uten at så veldig mange fler enn de selv kan se det. Om det er så tydelig at du må være så fordømt ærlig om det kanskje kombinasjonen fillers, silikon, botox og tatoveringer er too much?

Anonymkode: fc468...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...