Gå til innhold

ER DET UMORALSKT Å FIKSE PÅ UTSEENDET Hvis man har barn? F eks farge håret, botox mot rynker, tatoveringer, falske negler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skaper man et større press for barna sine? 

 

Hva mener du?

Anonymkode: 7764c...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Nei. Det blir ikke press så lenge du ikke påpeker at du fikser på ting. 

Det kan skape et press om du ofte klyper deg selv i siden og utrykket frustrasjon over at du har lagt på deg, eller om du sier "nei, jeg kan ikke spise mer, for da blir jeg feit" eller om du klager og sier "oj, nå må jeg få meg litt mer botox, jeg er så rynkete"

Så lenge du ikke snakker negativt om eget utseende er det ikke noe barna legger merke til. 

Anonymkode: 54864...963

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så klart ikke. Det er bare problem hvis du hele tiden går og prater om utseende, snakker ned deg selv, osv. Men å pynte seg og vise at man har glede av det, tenker jeg er positivt.

Man skal være glad i seg selv, og det er bare fint å fikse seg litt f. eks på håret eller med ny sminke innimellom. Litt botox er også greit nok men ikke nødvendig.

Bare ikke ha utseende som et kjempestort tema i hverdagen. Ha fokus på andre ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En signaliserer til barna at det å bli eldre er noe som må skjules. Hadde vært mye bedre om vi kunne se på alderdommen som noe naturlig.

Hvor nøye er det å se bra ut når du har bikkja 35 liksom? Da er en jo kommet dit i livet at det ikke er så nøye med utseende uansett.

Anonymkode: 58f7e...b49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 21.17, AnonymBruker skrev:

 

Nei. Det blir ikke press så lenge du ikke påpeker at du fikser på ting. 

Det kan skape et press om du ofte klyper deg selv i siden og utrykket frustrasjon over at du har lagt på deg, eller om du sier "nei, jeg kan ikke spise mer, for da blir jeg feit" eller om du klager og sier "oj, nå må jeg få meg litt mer botox, jeg er så rynkete"

Så lenge du ikke snakker negativt om eget utseende er det ikke noe barna legger merke til. 

Anonymkode: 54864...963

Så du tror barna er så dumme at de ikke ser at mor plutselig har fått større lepper eller mangler mimikk i hele fjeset ? 🤔

Anonymkode: b355d...b7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså vi lever i 2020, så det å farge håret er helt greit og noe barnet "tåler" Men å begynne med operasjoner og silikon og botox for utseendets skyld er en annen sak. Barn plukker fort opp ting, så ved å være en "dårlig" rollemodell ift kropp og utseende, kan det raskt gjøre til at din datter spesielt, utvikler f.eks en spiseforstyrrelse eller psykisk sykdom noen år senere. Se bare på verden.. Mor og far bør ikke i tilegg hause opp kroppspress. Foreldre bør være gode rollemodeller for sine barn. Det er der barn lærer styrke og robusthet bla. Det er svakt å legge seg under kniven. Start heller med kosthold og mosjon og ev sminke. 

Anonymkode: b65a7...11f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså vi lever i 2020, så det å farge håret er helt greit og noe barnet "tåler" Men å begynne med operasjoner og silikon og botox for utseendets skyld er en annen sak. Barn plukker fort opp ting, så ved å være en "dårlig" rollemodell ift kropp og utseende, kan det raskt gjøre til at din datter spesielt, utvikler f.eks en spiseforstyrrelse eller psykisk sykdom noen år senere. Se bare på verden.. Mor og far bør ikke i tilegg hause opp kroppspress. Foreldre bør være gode rollemodeller for sine barn. Det er der barn lærer styrke og robusthet bla. Det er svakt å legge seg under kniven. Start heller med kosthold og mosjon og ev sminke. 

Anonymkode: b65a7...11f

Jeg vil nå si at å bruke sminke og farge håret er verre enn silikon jeg da. Man endrer jo mye mer på utseendet da. 

Anonymkode: 89060...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvorfor botox skulle være noe barna skal reagere på? 

Selv har jeg kronisk migrene og får botox på sykehuset hver 3 måned, og jeg får da 31 stikk totalt i panne, hodebunn og nakke. Mimikken min er jo veldig rar synes nå jeg, og ungene vet det men de har da aldri kommentert noe. Tror ikke de ofrer det en tanke.. Og jeg er veldig avslappa mtp utseendet, så det er ikke sånn at de ikke tør å si noe om den rare mimikken min. 

Så da er konklusjonen min at å ta litt botox i sinnarynken ikke akkurat er noe som vil skade barna. 

Anonymkode: ae52e...936

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke hvorfor botox skulle være noe barna skal reagere på? 

Selv har jeg kronisk migrene og får botox på sykehuset hver 3 måned, og jeg får da 31 stikk totalt i panne, hodebunn og nakke. Mimikken min er jo veldig rar synes nå jeg, og ungene vet det men de har da aldri kommentert noe. Tror ikke de ofrer det en tanke.. Og jeg er veldig avslappa mtp utseendet, så det er ikke sånn at de ikke tør å si noe om den rare mimikken min. 

Så da er konklusjonen min at å ta litt botox i sinnarynken ikke akkurat er noe som vil skade barna. 

Anonymkode: ae52e...936

Vil legge til at min mor la inn silikon etter 4 barn, da hun hadde ingenting igjen. Noe jeg vet, men har ikke tenkt på. Skal heller aldri ha det selv.. 

Anonymkode: ae52e...936

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både pene negler, striper i håret, silikon og botox. Jeg har også en voksen datter i begynnelsen av tyveårene som er ei super fornuftig og flott jente! Hun har hverken botox eller silikon, men er nok ikke fremmed for det når hun passerer 40. 
 

Dette med botox og silikon er så himla misforstått her inne, men det betyr bare at folk virkelig ikke har peiling. Ingen kan se at jeg har hverken botox eller silikon. Det er snakk om å gjøre ting med måte og gå til gode behandlere. Jeg ser bare fresh ut, noe jeg ofte får høre. Jeg har et naturlig utseende, med små pupper og helt normale lepper. Ja, det er faktisk mulig. 

Anonymkode: 36735...2cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både pene negler, striper i håret, silikon og botox. Jeg har også en voksen datter i begynnelsen av tyveårene som er ei super fornuftig og flott jente! Hun har hverken botox eller silikon, men er nok ikke fremmed for det når hun passerer 40. 
 

Dette med botox og silikon er så himla misforstått her inne, men det betyr bare at folk virkelig ikke har peiling. Ingen kan se at jeg har hverken botox eller silikon. Det er snakk om å gjøre ting med måte og gå til gode behandlere. Jeg ser bare fresh ut, noe jeg ofte får høre. Jeg har et naturlig utseende, med små pupper og helt normale lepper. Ja, det er faktisk mulig. 

Anonymkode: 36735...2cf

Samme her, har såvidt en b-cup  (små silikoninplantanter) og tatt botox i sinnarynka 2 ganger.  Tror ikke det ble lagt merke til.  Legger shellac på neglene jevnlig og la tidligere litt juvederm i leppekanten for å jevne ut linjer.  Ikke akkurat veldig synlige ting. Nå har jeg begynt å bruke retinol og linjene over leppa har blitt litt mykere.    

Anonymkode: 7d6c5...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Superjanne skrev:

snakk for deg selv, jeg er 46 år. Når din tid kommer så skjønner du greia. Jeg personlig forstår ikke at folk / kvinner vil forfalle! 

"Forfalle"? FYI, jeg er eldre enn deg og ser smashing ut, helt uten silikon og botox m.m. Kun ordinær hud- og hårpleie og sminke. 

Neida, jeg ser ikke ut som jeg er 25 lenger. Men det er ikke det samme som å "forfalle". 

Anonymkode: 5a33e...79f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor ekstremt det blir. Barnet vil kanskje reagere dersom man har endret så mye på eget utseende at man ikke ligner i det hele tatt? 

Selv striper jeg håret og vil fortsette med. Farger også øyenbryn... 

Anonymkode: 00168...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom hele befolkningen plutselig hadde blitt utryddet, og det en gang i fremtiden dukker opp en fremmed sivilisasjon som begynner å grave opp gamle knokler / skjelett og sånn etter mennesker, så begynner disse skapningene garantert å lure på hvorfor veldig mange rester etter mennesker ser så forbanna merkelige ut. 

Hvorfor ligger det for eksempel flere poser med silikon i veldig mange gravplasser etter mennesker? Hadde man virkelig lyst på noe sånn, så kunne man jo like gjerne gått innom nærmeste jernvarehandel og kjøpt en del innretning der. Så kan man klemme ut noen klyser fra dette stoffet, og så klemme rundt på disse kladdene. Dette gir vel omtrent samme effekt som hos ekte kvinnfolk.        

Anonymkode: 23b2c...4e4

:ler:

Anonymkode: 7764c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.10.2020 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Skaper man et større press for barna sine? 

 

Hva mener du?

Anonymkode: 7764c...480

Folk må gjøre hva de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Skaper man et større press for barna sine? 

 

Hva mener du?

Anonymkode: 7764c...480

Mener barn er helt uvesentlig i denne sammenhengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 18.08, AnonymBruker skrev:

 

Hvor nøye er det å se bra ut når du har bikkja 35 liksom? Da er en jo kommet dit i livet at det ikke er så nøye med utseende uansett.

Anonymkode: 58f7e...b49

Er du seriøs? Hvorfor skal man plutselig ikke bry seg om utseendet lenger? Og når man er 35?? Du må være 17 år eller noe. Jeg kan love deg at du vil bry deg! 

Jeg kommer aldri til å bruke botox eller noe sånt, men det er faktisk når man blir eldre man trenger mest å være litt "jålete."

Når man er ung får man det mer gratis. 

Jeg kommer til å passe på kroppen min til jeg dør! Men det betyr ikke at jeg ønsker å se ut som jeg er 25.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...