Gå til innhold

ekkel apotek-opplevelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du tok garantert ut ettertraktede medisiner og siden bildet på legitimasjonen ofte er litt ulike eieren tok hun alle forholdsregler om at det var deg hun gå medisinene til og ikke en som hadde tatt legitimasjonen din.

Dette hun spurte om fikk hun opp på skjermen ja, så det var for å dobbeltsjekke at ingen utga seg for å være deg.

Supert å se systemet fungerer, og det er bra de er forsiktige.

Anonymkode: 13373...e75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 3.10.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Eh... Nei. De burde lest infoen på legitimasjonen, eller snakket svært lavt. Personlig info som det snakkes høyt om blir jo å høre for alle på apoteket...    Jeg kaller dette å legge til rette for at andre kan misbruke informasjonen. Å si fødselsnummer og alt annet høyt er en merkelig praksis. Kundene bak deg i køen kan bruke dette for å hente ut medisinene dine for de vet jo all personalia OG hvilke resepter du har. Og kan bruke infoen for å ta opp lån i ditt navn også. 

Tenk om alle nettsvindlerne visste om denne måten å skaffe informasjon på. En mikrofon bak en hylle og vipps så er mer info tilgjengelig enn via tusen svindelmail. 

Anonymkode: 48078...a96

Bruk normal stemme når du sier fødselsnr ditt. Hvis jeg skal fortelle den ansatte min informasjon, roper jeg ikke dette. Jeg snakker lavt.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
På 3.10.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Eh... Nei. De burde lest infoen på legitimasjonen, eller snakket svært lavt. Personlig info som det snakkes høyt om blir jo å høre for alle på apoteket...    Jeg kaller dette å legge til rette for at andre kan misbruke informasjonen. Å si fødselsnummer og alt annet høyt er en merkelig praksis. Kundene bak deg i køen kan bruke dette for å hente ut medisinene dine for de vet jo all personalia OG hvilke resepter du har. Og kan bruke infoen for å ta opp lån i ditt navn også. 

Tenk om alle nettsvindlerne visste om denne måten å skaffe informasjon på. En mikrofon bak en hylle og vipps så er mer info tilgjengelig enn via tusen svindelmail. 

Anonymkode: 48078...a96

Hvis du er i retten noen gang, så kan både tiltalt og fornærmet lese hverandres personnummer. Så er nok ganske begrenset hva en får gjort med kun personnummeret.

Anonymkode: 8c904...3b4

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ta deg en bolle og slutt å anklage folk for urett, uten grunn.
Her må det jo være snakk om ekstra kontroll pga sterke medisiner. For å forsikre seg at de gir det til rett person. Om noen skal hente ut dine uten en offisiell samtykke, så er det jo svært sjeldent at folk tenker over å pugge adressen til den andre. Så da spør de om det for å se om det virkelig er deg. 

Du kan klage på at personen ikke tok hensyn mot de rundt deg, at de kunne ha hørt hva som ble sagt. Det er brudd på taushetsplikten. Så det kan du sende inn klage på, ikke på at du fikk en ekstra kontroll. 

Anonymkode: ca938...9ec

Og oppførselen også. Jeg oppfatter at TS opplevde at personen bak apotekskranken som meget ubehagelig. Det er ikke greit. Overhodet ikke greit.

Jeg har blitt spurt, og det var OK, de som spurte oppførte seg enten OK eller var blide og hyggelige. Hadde jeg blitt utsatt for denne personen som TS møtte på, en slik atferd hadde jeg aldri akseptert. Jeg hadde avsluttet handelen, bedt om å få tilbake legitimasjon og sagt at jeg går til et annet apotek der farmasøyten forhåpentligvis ville kommunisere på en mer profesjonell måte. Jeg hadde aldri latt noen behandle meg slik. Aldri.

Anonymkode: 37fb0...11c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tok garantert ut ettertraktede medisiner og siden bildet på legitimasjonen ofte er litt ulike eieren tok hun alle forholdsregler om at det var deg hun gå medisinene til og ikke en som hadde tatt legitimasjonen din.

Dette hun spurte om fikk hun opp på skjermen ja, så det var for å dobbeltsjekke at ingen utga seg for å være deg.

Supert å se systemet fungerer, og det er bra de er forsiktige.

Anonymkode: 13373...e75

Og ikke supert å oppføre seg slik.

Anonymkode: 37fb0...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...