Gå til innhold

ekkel apotek-opplevelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var en tur hos spesialist for utredning og behandling av en plagsom sykdom.

Etter en kort behandling med litt for sterke medisiner som gjør deg slapp og ufokusert, fikk jeg resept på medisiner jeg måtte ta videre.

Gikk derfor til nærmeste apotek ikke langt unna sykehus for å kjøpe dette.

Her så opplevde jeg å få svært dårlig service som kunde og person fra dama i skranken.

Jeg gikk rolig bort til henne og sa: " Hei, jeg skal ha noe medisiner", og hun var rett på med å si: "Har du legitimasjon"

Jeg tok frem førerkort og ga den til henne. Henne studerte den nøye, og sa med litt høy stemme: " kan du si hele personnr ditt til meg?"

"Ja, det er******"; sa jeg til hun. " fint", sa hun. "Hva er navnet ditt?" spør hun. Jeg nølte litt, men sa også mitt navn. "Kan du stave dette for meg?" sa hun. Her begynte jeg å bli irritert, men ønsket ikke å kverulere mens det var flere mennesker rundt meg, og liker ikke konflikter. Stod derfor der å stavet hele navnet. Dette skulle ikke vært nødvendig, selv om jeg har et litt vanskelig etternavn. Hun hadde min legitimasjon, og jeg er registrert i helsesystemet uansett. Det er veldig enkelt å finne frem med bare fødselsnr. Allikevel så ga hun seg ikke og spurte: "Hva er hjemmeadressen?", "den er *****", sa jeg. "Og poststed?" Den ga jeg også. Etter at hun hadde vært ferdig med utspørring av legg, så ville hun vite hvilken medisiner jeg skal kjøpe.. Det var nå at jeg la merke til pc-skjermen hennes som reflekterte i vindu bak henne, at hun hadde listen med mine resepter foran seg. Da sa jeg til hun "du har vel oversikten?", "Ja, men jeg vil forsikre meg om at du får riktig medisin, det er en rutine" svarer hun. Dette er rett og slett bullcrap, da andre resepter er utgått. Jeg kjøpte mitt, og gikk der ute trist og på gråten over å ha blitt nærmest mistenkeliggjort og avhørt foran så mange mennesker. Har aldri opplevd maken, og jeg er often på apotek for å kjøpe medisiner. Fødselsnr er nok. Men her fikk jeg ikke forsvart meg, først og fremst fordi jeg var utslitt og syk. 

Noen som vet hvor jeg kan klage? Jeg vil ikke at andre skal oppleve lignende, og dette kvinnemenneske skal slippe så lett unna.

Anonymkode: 58ada...37c

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spør alltid etter hvilken medisin man skal hente ut, det skal de også gjøre. Men alle de andre spørsmålene har jeg aldri opplevd å få utenom navn og personnummer. 

Anonymkode: f3ee8...67a

• Liker 47
Skrevet

Du skriver sterke medisiner. Uten at jeg vet hva det innebærer kan jeg tenke meg at alt som står oppført på narkotikalisten innebærer litt strengere kontroll.

• Liker 46
Skrevet

Du kan klage på mail, og opplyse om at du opplevde henne som overlegen og arrogant. Skriv hvor og når det skjedde. Beskriv utseende hennes også. 

Anonymkode: 9553d...31b

• Liker 12
Skrevet

Hva er problemet? Du samsvarte ikke med bildet på førerkortet. Skaff deg nytt førerkort.

Anonymkode: e0ed6...110

• Liker 26
Skrevet

Å bli tvunget til å oppgi personlig informasjon foran de andre kundene så alle kan høre, det er trakkassering. KLAG, ts!

Anonymkode: 8a0a4...56c

• Liker 34
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet? Du samsvarte ikke med bildet på førerkortet. Skaff deg nytt førerkort.

Anonymkode: e0ed6...110

Dette vet du ingenting om. I bildet er det ganske tydelig at det er meg.

• Liker 4
Skrevet

Opplevd det samme og syns det er bra. Ved sterke medisiner så burde du kunne svare på alt de spør om. Har de mistanke om misbruk eller annet så har de gjort jobben sin. Her er du for hårsår! 

Anonymkode: 869b6...38c

• Liker 33
Skrevet

Dette var dårlig og forstår hvordan det kan oppleves nedlatende og at du føler deg mistenkeliggjort. Jeg ville sendt en klage på dette.

Får selv utskrevet sterke medisiner og har aldri opplevd noe i nærheten av dette. Jeg har som rutine at jeg legger frem pass eller sertifikat i det jeg presenterer meg, og til og med ikke når jeg har brukt sertifikatet med 20 år gammelt bilde har de spurt noe mer.

Anonymkode: b25d6...3e6

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det samme og syns det er bra. Ved sterke medisiner så burde du kunne svare på alt de spør om. Har de mistanke om misbruk eller annet så har de gjort jobben sin. Her er du for hårsår! 

Anonymkode: 869b6...38c

Du skal ikke mistenke når du får et id-kort som bekrefter det er deg, og du ser liste med den nyeste medisinen som er skrevet ut til deg. Det er her du skal fjerne all videre kontroll.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om verken navn eller personnummer faktisk. Jeg viser leg med en gang, legger det ned i det jeg går frem i skranken, så søker de meg opp. Spør hva jeg skal hente ut, eller om jeg skal "hente alt som kom fra legen i dag". Ja, har brukt det før. Ja, er klar over kjøreforbud. Smil, takk, ha det.

Jeg syns det var en dårlig opplevelse du hadde. Kan hende hun gjorde det fordi hun merket du var litt borte, men når man står der sårbar og bare trenger medisiner er det ikke gøy. Jeg karrer meg selv ned til apoteket med store smerter iblant, og da er det minimum kontakt som gjør at det går.

Tror ikke jeg ville gjort noe mer med det, men kanskje byttet apotek om mulig. Eller lage fullmakt og få noen andre til å hente ut for deg om mulig, hvis du har en vond dag❤

Anonymkode: b14a6...a51

• Liker 8
Skrevet

Ta kontakt med apptekkjeden lengre oppe, og beskriv hendelsen. 

Vi vil vite om slike ting skjer, for å kunne luke ut medabrbeidere som ikke utfører jobben sin tilfredsstillende. 

Anonymkode: 2f9bb...13b

• Liker 9
Skrevet

Hvis du var på apoteket for første gang er det rutine at de sjekker at adressen din stemmer.. Og når du skal hente B- eller A-preparater er det normalt å sjekke at man er den man utgir seg for. 

Anonymkode: 3e563...82a

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var en tur hos spesialist for utredning og behandling av en plagsom sykdom.

Etter en kort behandling med litt for sterke medisiner som gjør deg slapp og ufokusert, fikk jeg resept på medisiner jeg måtte ta videre.

Gikk derfor til nærmeste apotek ikke langt unna sykehus for å kjøpe dette.

Her så opplevde jeg å få svært dårlig service som kunde og person fra dama i skranken.

Jeg gikk rolig bort til henne og sa: " Hei, jeg skal ha noe medisiner", og hun var rett på med å si: "Har du legitimasjon"

Jeg tok frem førerkort og ga den til henne. Henne studerte den nøye, og sa med litt høy stemme: " kan du si hele personnr ditt til meg?"

"Ja, det er******"; sa jeg til hun. " fint", sa hun. "Hva er navnet ditt?" spør hun. Jeg nølte litt, men sa også mitt navn. "Kan du stave dette for meg?" sa hun. Her begynte jeg å bli irritert, men ønsket ikke å kverulere mens det var flere mennesker rundt meg, og liker ikke konflikter. Stod derfor der å stavet hele navnet. Dette skulle ikke vært nødvendig, selv om jeg har et litt vanskelig etternavn. Hun hadde min legitimasjon, og jeg er registrert i helsesystemet uansett. Det er veldig enkelt å finne frem med bare fødselsnr. Allikevel så ga hun seg ikke og spurte: "Hva er hjemmeadressen?", "den er *****", sa jeg. "Og poststed?" Den ga jeg også. Etter at hun hadde vært ferdig med utspørring av legg, så ville hun vite hvilken medisiner jeg skal kjøpe.. Det var nå at jeg la merke til pc-skjermen hennes som reflekterte i vindu bak henne, at hun hadde listen med mine resepter foran seg. Da sa jeg til hun "du har vel oversikten?", "Ja, men jeg vil forsikre meg om at du får riktig medisin, det er en rutine" svarer hun. Dette er rett og slett bullcrap, da andre resepter er utgått. Jeg kjøpte mitt, og gikk der ute trist og på gråten over å ha blitt nærmest mistenkeliggjort og avhørt foran så mange mennesker. Har aldri opplevd maken, og jeg er often på apotek for å kjøpe medisiner. Fødselsnr er nok. Men her fikk jeg ikke forsvart meg, først og fremst fordi jeg var utslitt og syk. 

Noen som vet hvor jeg kan klage? Jeg vil ikke at andre skal oppleve lignende, og dette kvinnemenneske skal slippe så lett unna.

De overdriver litt. Irriterende å måtte ha med pass på apoteket.  Første som skjedde når jeg var der sist var at de spurte etter legitimasjon. Greit nok, men jeg gikk fra apotek til apotek fordi medisinen min er mangelvare fra produsent så få som har den. De kan jo se om de faktisk har varene før man skal granskes..  så ber hun om resept, bruker en evighet, spør spørsmål og ber om å få se legitimasjon igjen. Da måtte jeg si: "den du netopp har sett i og glemt alt sammen fordi du ikke følger med på hva du gjør? "

De ER ubehagelige. Og å stille spørsmål om legespesialisters avgjørelse er hvertfall helt hinsides. Her har de en lav utdanning selv og stiller spørsmål om kunnskapen til personer som har studert medisin halve livet. 

Takke meg til nettapotek der man logger inn med bank id. 

Anonymkode: 48078...a96

• Liker 1
Skrevet

Ikke opplevd noe lignendene, men en gang jeg skulle hente ut medisin så ropte dama nærmest ut et spørsmål om hva det var mot type "Ja, du skal ha medisin for XX ?!!" 

Disse aner ikke hva diskresjon er, ikke alle ønsker at resten skal vite hva det er man henter ut eller hva det er for.. Utrolig useriøs oppførsel. Men så var hun ikke akkurat norsk heller, kan jo være derfor. 

Anonymkode: 35df8...ec6

• Liker 3
Skrevet

Nå må folk slappe av - det er helt normalt å forsikre seg om at det er rett person når man skal hente ut sterke medisiner - du fikk ingen andre spørsmål enn de som skal til for å forsikre seg om at du er rett person og at du skal få utlevert riktige medisiner...

Ja, kanskje var du sliten pga sykdom og utredning, og at dette føltes som en ekstra belastning for deg - men likevel er dette så langt fra trakassering (som noen altså klarer å påstå lenger oppe her) eller mistenkeliggjøring på noen som helst måte. 

• Liker 20
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har de en lav utdanning

Du synes det er lav utdannelse å være farmasøyt?

Anonymkode: e33e7...111

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde nektet plent å gitt ut så mage opplysninger med mindre de kunne tatt meg til siden til ett privat avlukke, I de åpne apotekene hører jo alle alt, og med fullt navn, personnummer og adresse kan man faktisk finne på mye faenskap. Når man i tillegg da vet hvilke medisiner du har fått, er dette langt over streken! 

Send inn en klage til kjeden sentralt, og beskriv hva som skjedde. Helt OK at de av og til må dobbeltsjekke opplysninger, men måten dette ble gjort på, helt åpent er IKKE innafor, med så sensitive opplysninger! 

Anonymkode: 140d5...90f

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Jdz skrev:

Du skriver sterke medisiner. Uten at jeg vet hva det innebærer kan jeg tenke meg at alt som står oppført på narkotikalisten innebærer litt strengere kontroll.

Jeg går på adhd medisiner, ikke opplevd å bli spurt ut på den måten der. Viser legg og får medisinen uten spm.

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt vanlig prosedyre her i England 😅 Trenger ikke legitimasjon men må si foran alle kundene i køen «My name is Navn Navnesen and I have a prescription for butt pills» så spør de om adressen din før de kan gi den til deg 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...