Gå til innhold

Folk som snakker i en endeløs strøm ute å la andre komme til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Puh! Jeg har blitt kjent med noen som virker som veldig gode mennesker. Problemet er at mannen i dette paret prater og prater og prater og prater og...osv. Han trekker ikke pusten når han begynner, og han høres ut som Narvestad fra Borettslaget. Han kan også si "jeg pleier å si...bla bla bla" og så snakke om seg selv en hel del og sin egen fortreffelighet. Han sier det er viktig å skryte av seg selv, derfor gjør han det. Hans kone snakker veldig lite, og sier hun er glad for å overlate snakkingen til han. Hun er mest en lytter, og veldig empatisk og omsorgsfull. Det virker det forsåvidt som han er også, men det er denne pratingen....
Har også kjent en annen mann som var slik. Han var naboen min, og vi gikk tur med hundene sammen noen ganger. En gang snakket han uten stopp i 20 minutter (jeg vet hvor lang den turen er). Og så sa han til slutt "men nå er det bare jeg som prater". Tuller du, tenkte jeg 😆 Jeg ville se hvor lang tid det tok om jeg holdt helt kjeft og bare lot han prate. Men han var veldig grei altså, ikke noe feil med han.

Syns det er litt kjipt at dette skjer, ellers virker de jo som ålreite mennesker. Vet de ikke at det er slitsomt å høre på for de aller fleste? Noen ganger har jeg selv merket at jeg prater og prater, men prøver å ta meg i det og ta pauser, slik at den andre kan komme til. Prøver å være særlig obs på dette med mennesker som er veldig stille.

Anonymkode: 2e9aa...da9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uhøflig, og tegn på veldig dårlige sosiale antenner. Jeg hater å være med sånne folk. 

Jeg har en venninne som er sånn, dessverre... Jeg blir sliten og sur og lei når jeg er med henne for lenge, for hun prater og prater og prater, og spør aldri om meg og mine. 

Anonymkode: 72848...8a0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner med adhd er sånn, kommer ikke innpå. Gis de alkohol blir de enda verre 🍺

Anonymkode: 9cf13...b42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner med adhd er sånn, kommer ikke innpå. Gis de alkohol blir de enda verre 🍺

Anonymkode: 9cf13...b42

Han jeg snakker om har faktisk ADHD! TS

Anonymkode: 2e9aa...da9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg snakker om har faktisk ADHD! TS

Anonymkode: 2e9aa...da9

 

0F07F1EC-D71D-4D30-8EB9-08B08A735502.jpeg

Anonymkode: 9cf13...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som føler at de er en sånn «prater» selv? Kanskje de har noe spennende innput 🙈

Anonymkode: 6e0e0...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, slitsomt med sånne mennesker. Tenker det må være veldig slitsomt for dem selv og. Tror det kan være lurt å si at det hadde vært mer hyggelig og avslappende at det ikke hele tiden ble pratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner 2 stk som kan være litt sånn. Var på byn med han ene og møtte hun andre på busstoppet for nattbussen hjem. De kjente hverandre ikke før de gikk inn på bussen, men jeg sa ikke et eneste ord hele veien hjem og praten gikk i ett.

Hadde og en barnehageansatt som var slik. Superhyggelig og flink, men det var vanskelig å komme til orde på de jevnlige foreldresamtalene man hadde om barnet, de var en halvtimes monolog fra henne. I slike roller burde man være bevisst på hvor mye av "samtalen" man står for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Puh! Jeg har blitt kjent med noen som virker som veldig gode mennesker. Problemet er at mannen i dette paret prater og prater og prater og prater og...osv. Han trekker ikke pusten når han begynner, og han høres ut som Narvestad fra Borettslaget. Han kan også si "jeg pleier å si...bla bla bla" og så snakke om seg selv en hel del og sin egen fortreffelighet. Han sier det er viktig å skryte av seg selv, derfor gjør han det. Hans kone snakker veldig lite, og sier hun er glad for å overlate snakkingen til han. Hun er mest en lytter, og veldig empatisk og omsorgsfull. Det virker det forsåvidt som han er også, men det er denne pratingen....
Har også kjent en annen mann som var slik. Han var naboen min, og vi gikk tur med hundene sammen noen ganger. En gang snakket han uten stopp i 20 minutter (jeg vet hvor lang den turen er). Og så sa han til slutt "men nå er det bare jeg som prater". Tuller du, tenkte jeg 😆 Jeg ville se hvor lang tid det tok om jeg holdt helt kjeft og bare lot han prate. Men han var veldig grei altså, ikke noe feil med han.

Syns det er litt kjipt at dette skjer, ellers virker de jo som ålreite mennesker. Vet de ikke at det er slitsomt å høre på for de aller fleste? Noen ganger har jeg selv merket at jeg prater og prater, men prøver å ta meg i det og ta pauser, slik at den andre kan komme til. Prøver å være særlig obs på dette med mennesker som er veldig stille.

Anonymkode: 2e9aa...da9

Energityvene og pratemakerne. De er tappende, suger energien din

Anonymkode: 936ae...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av HI om han som syns det er viktig å skryte av seg selv, og han som snakket i 20 minutter alene  😆

Du er åpenbart en person som liker mennesker og som har humor. Du er ikke irritert eller sint, men bare oppgitt! Noe som er forståelig. 

Jeg ville brukt litt av den humoristiske sansen kanskje og spurt om du kunne komme til orde? Eller... bare rett og slett godta han. For, jeg sa til en en gang ( med humor ) at han snakket litt for mye. Og så ble han...helt stille, og det var verre 😆 så angret på at jeg sa fra. Stakkars han. Han sa veldig lite etter det. Det nyttet ikke si noe heller. Sånn kan det gå. Uff

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tidligere venn som var sånn, og ene søsteren min er sånn. 

Tidligere venn nettopp pga henne var en skikkelig energityv, henne var bevisst på at henne pratet mye men det var en del av hennes "sjarm" syntes henne.. overdramatiserte hver eneste fortelling og pratet med ett energinivå/lydnivå som en duracellkanin

Anonymkode: f0c5b...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i gruppeterapi for et par år siden, og der var det en sånn.. Ødela totalt alle timene for alle oss andre, snakket og snakket og snakket og snakket om seg selv og sine problemer, og ingen andre kom til orde. Terapeuten slet veldig med å holde irritasjonen sin i sjakk, for hun klarte ikke få personen til å forstå at her skal alle få snakke. Når selv en profesjonell psykolog sliter med å skjule at hun har lyst til å fike til en pasient og brøle hold kjeft og ikke avbryt meg, sier det litt 😛 

Anonymkode: 72848...8a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snakker i ettsett er slitsomme for meg også. Jeg blir sliten og utmattet av det, så holder meg unna slike folk.

Anonymkode: 19ea6...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kollega som er slik. Jeg snur meg vekk, reiser meg og går heller sier høyt "nå avbrøt du, du evner ikke lytte". Uansett hva jeg gjør forstår ikke kollegaen noe og bare fortsetter å bable. Kunne kalt henne "din jævla fittekjerring uten sosiale antenner skulle fått stappet noe annet i kjeften for å holde kjeft". Hun hadde ikke fått det med seg en gang....

Noen er så egosentrisk at de burde fått en diagnose og påbud om å ikke jobbe i yrker hvor en må samarbeide.

Anonymkode: 531fb...c54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i team, og vi er fem stykker. De fire andre er sånn. Alle møter er bare kakling, jeg blir GAL. 

Anonymkode: 79a73...461

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er umulig å legge restriksjoner på folk. 

De liker bare å prate. Hvis de avbryter deg, bare si at nå avbrøt du meg. Krev plass i samtalen. Men ikke legg dårlige intensjoner og egenskaper i folk. Hvis du blir sliten, ta en pause, si at nå trenger jeg en samtalepause  og trekk deg unna, så skal du se det sosiale blir lettere for alle! Ta ansvar for deg selv. 

Å gjette seg til andres behov, og å tilpasse seg andres "sosiale antenner" er veldig vanskelig å gjennomføre i praksis, fordi "sosiale antenner" er forskjellig hos alle. Da er det bedre å være åpen å inkluderende 

Anonymkode: 56e64...c00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...