Gå til innhold

Kronprinsessen, Pia Tjelta, Synnøve Skarbø, Vanessa Rudjord osv - er dette "den kule jentegjengen" i kjendis-Norge?


non_stop

Anbefalte innlegg

Det er jo seff flere navn, bl.a Janne Formoe. Bare ville ikke lage for lang overskrift. 

Men for meg virker det som at hvis du skal være vellykket kul kjendis i Norge så burde du være i denne "klikken". 

Minner meg om jentegjengen på ungdomsskolen som kun består av pene, vellykkede jenter og som du bare kam drømme om å bli venn med. 

Hva synes dere om denne gjengen? 

Endret av non_stop
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres litt ut som en klein gjeng egentlig. Ikke en vennegjeng eller klikk jeg hadde ønsket å være i 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hege899 skrev:

Føler mer det er Hedda Skoug ,Eva W og Tone D..

De er vel i den yngre gjengen. 
De finner jo sammen, de som er en del av Norges kjendis og kultur klikk. Forbilder føler jeg ingen av de er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarbø, Tjelta og Rudjord har jo frontet vennskapet sitt så det er jo ikke akkurat hemmelig. I Norge er det jo viktig å ha et nettverk og disse damene har jo til sammen et stort nettverk innenfor media og mote. Så klør man hverandre litt på ryggen og da blir det jo sånn. Tjelta er jo kjent for de fleste, men Rudjord sin status er et større spørsmålstegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, keiserenernaken skrev:

Nei. De er for gamle, utdaterte og kun aktuelle for damer i egen aldersgruppe, og opp. 

De har mange unge følgere på podcasten, men bare fra 40 og opp er jo en ganske bra publikum i fht de som har fra 22 og nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, O Rakel skrev:

De har mange unge følgere på podcasten, men bare fra 40 og opp er jo en ganske bra publikum i fht de som har fra 22 og nedover.

Spørsmålet var om de var "den kule jentegjengen", ikke hvorvidt de hadde bra lyttertall. Å være 40+ og anse en gjeng med andre kvinner på 40+ som en "kul jentegjeng" er selve definisjonen på å være middelaldrende. ..for å sitere kidza; cringe 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, keiserenernaken skrev:

Spørsmålet var om de var "den kule jentegjengen", ikke hvorvidt de hadde bra lyttertall. Å være 40+ og anse en gjeng med andre kvinner på 40+ som en "kul jentegjeng" er selve definisjonen på å være middelaldrende. ..for å sitere kidza; cringe 

Nå vet ikke jeg om @non_stop er 40+, men jeg må le litt når du lar «kidza» definer hvem som er «cringe». Jeg for min del tildeler ikke «kidz» definisjonsmakt på noe som helst. Seg i mellom sikkert, men i samfunnet forøvrig, nei. Det har alltid vært slik at ungdommer ser ned på voksne uten at de er noe  nærmere sannheten nå enn før. 

Det å være kjendis evt ha mange følgere på SoMe, er jo det mange unge streber etter, så lykkes du med det, så vil du nok bli betraktet som suksessrik, også, eller kanskje spesielt av de unge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker om kvinner på 40+ generelt, antar ikke at @non_stop er en kvinne på 40+. 

Hva mener du er en "kul jentegjeng", eller IT-girl, om du vil? Det er jo en ungdomsgreie og de vil bli utdatert pga alder og nye trender i tiden. 

Om de er mektige mediekvinner og "top dawgs" i bransjen er et annet spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke inntrykk av. 3 av de er jo bestevenner og etter mange år i bransjen har de nok en del kjendis venner osv. 

De er sjeldent ute på vift og der det skjer. Vanessa virker veldig familiekjær og er veldig ærlig gjennom podden at hun kun har 2 gode venninner og det er Synnøve og Pia. Men de er flinke til å heie på hverandre og det er jo en god ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, keiserenernaken skrev:

Spørsmålet var om de var "den kule jentegjengen", ikke hvorvidt de hadde bra lyttertall. Å være 40+ og anse en gjeng med andre kvinner på 40+ som en "kul jentegjeng" er selve definisjonen på å være middelaldrende. ..for å sitere kidza; cringe 

 

2 timer siden, keiserenernaken skrev:

Jeg snakker om kvinner på 40+ generelt, antar ikke at @non_stop er en kvinne på 40+. 

Hva mener du er en "kul jentegjeng", eller IT-girl, om du vil? Det er jo en ungdomsgreie og de vil bli utdatert pga alder og nye trender i tiden. 

Om de er mektige mediekvinner og "top dawgs" i bransjen er et annet spørsmål. 

Du skriver at «å være 40+ og anse en gjeng med andre kvinner på 40+ som «kul jentegjeng....» Så da må man anta at du sikter til @non_stop som lagde overskriften og impliserer at hun er 40+. Hun stiller forøvrig et spørsmål og ut fra svarene i tråden synes ikke folk at dette er en «kul gjeng».

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg bare uklar. 

Generelt sett vil ikke yngre anse mennesker på 40+ som hverken jenter eller deler av "kule gjenger". Den tittelen er overtatt av nye og yngre mennesker, som setter trenden i tiden. Dette betyr ikke at yngre mennesker ikke liker de og syns de har noe å komme med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...