Gå til innhold

Kronprinsessen, Pia Tjelta, Synnøve Skarbø, Vanessa Rudjord osv - er dette "den kule jentegjengen" i kjendis-Norge?


non_stop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jobben din er å reklamere for Santa Maria grillkrydder og kjøpesenter og "skriv koden Vanessa for 10% avslag på dette amaaaazing hudproduktet😍" så stiller jeg meg tvilende til at du er noen IT-person. Det er vel så ukult som det kan få blitt og typisk noe det rynkes på nesa av i kulturkretser. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel hvor mye "makt" disse har i form av kred, vennskap, forbindelser og i uformelle sammenheng.

Hvem blir invitert, blir sett, får oppdrag innen kultur feltet, positiv omtale. Får delta på div.hyggelige tv programmer osv.

Innpass eller ikke.

Sagt på en annen måte. Hvis man faller ut med den venninne klikken. Hvor vanskelig blir det å overleve sosialt blant kultur eliten.

Gutteklubben grei med Atle Antonsen, Bård Tufte, Harald Eia, Thomas Giertsen m.fl.

Hvis de ikke liker en ung komiker så blir det få sjanser vil jeg anta.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visjon skrev:

Når jobben din er å reklamere for Santa Maria grillkrydder og kjøpesenter og "skriv koden Vanessa for 10% avslag på dette amaaaazing hudproduktet😍" så stiller jeg meg tvilende til at du er noen IT-person. Det er vel så ukult som det kan få blitt og typisk noe det rynkes på nesa av i kulturkretser. 

Men nettverkerket hun har, eksen til Thomas Giertsen, tidligere moteblad redaktør osv. Tipper hun kjenner de fleste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
På 24.9.2020 den 18.21, Hege899 skrev:

Føler mer det er Hedda Skoug ,Eva W og Tone D..

Hedda S er ikke så ung selv om hun prøver hardt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Commander skrev:

Men nettverkerket hun har, eksen til Thomas Giertsen, tidligere moteblad redaktør osv. Tipper hun kjenner de fleste.

Hun har jo også en datter med en av Norges rikeste menn, som forøvrig har kjørt for fort og blir fotgjenger en stund fremover.. 

Endret av Tough cookie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, keiserenernaken skrev:

Spørsmålet var om de var "den kule jentegjengen", ikke hvorvidt de hadde bra lyttertall. Å være 40+ og anse en gjeng med andre kvinner på 40+ som en "kul jentegjeng" er selve definisjonen på å være middelaldrende. ..for å sitere kidza; cringe 

8 timer siden, keiserenernaken skrev:

Da var jeg bare uklar. 

Generelt sett vil ikke yngre anse mennesker på 40+ som hverken jenter eller deler av "kule gjenger". Den tittelen er overtatt av nye og yngre mennesker, som setter trenden i tiden. Dette betyr ikke at yngre mennesker ikke liker de og syns de har noe å komme med.

Eh, hvem sier at den tittelen er overtatt av nye og yngre mennesker, og setter trenden i tiden? Såvidt jeg har registrert, er det ikke du. 

Og når du snakker som om du er stuck i 80-tallet (da «kul» kom til Norge), og blander det å bryte med konvensjoner med å være ung, fordi det var det som var vanlig ikke fordi det er slik i dag, er det liten grunn til å høre på deg. De siste 40 årene er det ikke bare unge som har utfordret konvensjonene, men også voksne. Ulike grupper setter ulike trender. Det er en trend å leve i særbo, det er en trend å få barn sent, det er en trend å flytte fra bolig til byleilighet når barna er store. Det er en trend at folk kler seg etter personlighet og ikke alder. Men nå er ikke kulhet det samme som trendsetting. 

Nå leste du åpenbart ikke kommentaren min, de har høye lyttertall = mange followers. Og mange av dem er unge. Så hva var det du ikke forsto?
Om du leser kommentarene til Synnøve og Vanessas podcast og show, er det mange yngre og mange som kaller dem kule.
De er ikke my cup of tea, men du er fullstendig ukul om du tror «kulhet» har en aldersgrense.

Det holder forresten at du sier «kidza» - viser jo bare at du ikke har knekket kulhetskoden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, O Rakel skrev:

Eh, hvem sier at den tittelen er overtatt av nye og yngre mennesker, og setter trenden i tiden? Såvidt jeg har registrert, er det ikke du. 

Og når du snakker som om du er stuck i 80-tallet (da «kul» kom til Norge), og blander det å bryte med konvensjoner med å være ung, fordi det var det som var vanlig ikke fordi det er slik i dag, er det liten grunn til å høre på deg. De siste 40 årene er det ikke bare unge som har utfordret konvensjonene, men også voksne. Ulike grupper setter ulike trender. Det er en trend å leve i særbo, det er en trend å få barn sent, det er en trend å flytte fra bolig til byleilighet når barna er store. Det er en trend at folk kler seg etter personlighet og ikke alder. Men nå er ikke kulhet det samme som trendsetting. 

Nå leste du åpenbart ikke kommentaren min, de har høye lyttertall = mange followers. Og mange av dem er unge. Så hva var det du ikke forsto?
Om du leser kommentarene til Synnøve og Vanessas podcast og show, er det mange yngre og mange som kaller dem kule.
De er ikke my cup of tea, men du er fullstendig ukul om du tror «kulhet» har en aldersgrense.

Det holder forresten at du sier «kidza» - viser jo bare at du ikke har knekket kulhetskoden.

Du store verden 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, O Rakel skrev:

Eh, hvem sier at den tittelen er overtatt av nye og yngre mennesker, og setter trenden i tiden? Såvidt jeg har registrert, er det ikke du. 

Og når du snakker som om du er stuck i 80-tallet (da «kul» kom til Norge), og blander det å bryte med konvensjoner med å være ung, fordi det var det som var vanlig ikke fordi det er slik i dag, er det liten grunn til å høre på deg. De siste 40 årene er det ikke bare unge som har utfordret konvensjonene, men også voksne. Ulike grupper setter ulike trender. Det er en trend å leve i særbo, det er en trend å få barn sent, det er en trend å flytte fra bolig til byleilighet når barna er store. Det er en trend at folk kler seg etter personlighet og ikke alder. Men nå er ikke kulhet det samme som trendsetting. 

Nå leste du åpenbart ikke kommentaren min, de har høye lyttertall = mange followers. Og mange av dem er unge. Så hva var det du ikke forsto?
Om du leser kommentarene til Synnøve og Vanessas podcast og show, er det mange yngre og mange som kaller dem kule.
De er ikke my cup of tea, men du er fullstendig ukul om du tror «kulhet» har en aldersgrense.

Det holder forresten at du sier «kidza» - viser jo bare at du ikke har knekket kulhetskoden.

👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 19.31, minister-mio skrev:

Man kan være kul selv om man er gammel da!

Enig! 

Og selv om jeg ikke helt ser at akkurat disse damene er det kuleste JEG vet om - i raushetens navn kan jeg kanskje finne litt glede i at damer med makt og nettverk finner sammen. Er vi litt nærmere likestilling hvis de danner et slags "Norske Selskab"? 😅🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eller jeg syns i hver fall ikke de er kule. De var sikkert kule en gang, men nå tenker jeg de bare er voksne mennesker uten noe veldig spennende å vise til eller frem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjah...de finner vel hverandre da. God vin, dyr smak, dyre vaner; og  skjønner intuitivt at de ikke skal lekke detaljer om hverandre til Se&Hør. Det blir samhold av slikt, si 😉 

Om de er en fryktelig spennende, spenstig forsamling? Nei. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia Tjelta er en god skuespiller og har gjort det bra med klærne sine, de andre er jo heldige som kan sole seg i hennes suksess. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes kanskje vi kan nevnte Else Koss Furuseth og hennes jentegjeng.

Jentene er vokst opp sammen og heiet hverandre frem. 

Jentegjengen er: Sigrid Bonde Tusvik, Else Kåss Furuseth, Benedicte «Dikken» Wessel-Holst og Siri Kristiansen.

Når man ser hvem som kjenner hverandre fra lang tid tilbake i kjendisnorge så lurer jeg på hvor lett det er å komme inn i miljøene uten nettverk. Nettverk virker å være 90% av årsaken til at man kommer inn i kulturlivet og blir godtatt.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo jfolk som har møttes oppigjennom i og med at de har samme interesser og har havnet i samme bransje. Mange av de som nevnes har jo gått Romerrike Folkehøgskole for "hundre år siden", en skole som har linjer for teater, musikk, scenekunst, lyd etc. 

Det er jo ikke en klikk med voksne kjendiser som har rottet seg sammen nå i det siste.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er så møkklei disse damene, med flere. Såkalte eksperter.

Også er jeg lei disse såkalte moteekspertene som viser klesstilen i ulike nettaviser-/blader. Jeg har aldri hørt om noen av de , og de er 25- 28 år. Ekspert my ass.

 

Også den evinnelige rekken av de samme programledere på nrk. Sist nå hun i "Hvem bor her?" Jeg er så lei°

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/29/2020 at 11:45 PM, loveli said:

Synes kanskje vi kan nevnte Else Koss Furuseth og hennes jentegjeng. Jentene er vokst opp sammen og heiet hverandre frem. 

Jentegjengen er: Sigrid Bonde Tusvik, Else Kåss Furuseth, Benedicte «Dikken» Wessel-Holst og Siri Kristiansen.

Når man ser hvem som kjenner hverandre fra lang tid tilbake i kjendisnorge så lurer jeg på hvor lett det er å komme inn i miljøene uten nettverk. Nettverk virker å være 90% av årsaken til at man kommer inn i kulturlivet og blir godtatt.

De er oppvokst i Oslo og gikk på samme videregående, ihvertfall den ynge komikergjengen fra Tonsdagskvelden i Nydalen. De jentene du nevner pluss «Tina&Bertina»-gutter og andre. Synes det var overraskende å finne ut om det. At det er så pass viktig med nettverk, for å komme inn på TV og bli kjendis. 

On 9/25/2020 at 12:00 PM, Commander said:

Sagt på en annen måte. Hvis man faller ut med den venninne klikken. Hvor vanskelig blir det å overleve sosialt blant kultur eliten.

Får håpe noen opplyser oss. Noen som har prøvd å få innpass i kjendisverden. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...