Gå til innhold

Jeg er ikke hans store kjærlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tenker jeg å finne ut av. 

Anonymkode: f3216...0d2

Bra! Lurt. Lykke til. Trist melding å motta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Jeg vet ikke om jeg helt skjønner? Min kjæreste har to barn med eksen og han har fortalt hvor høyt han elsket henne. Det syns jeg virker naturlig når de var gift og hadde to barn. 

Jeg er nok mye motsatt av henne på alle måter. Hun er høy, blond og veldig vakker nordisk. Veldig diplomatisk og hyggelig. Jeg tror det er ekte altså🙂   

jeg er nok mer direkte, ikke særlig nordisk vakker 🙂 men typisk italiensk. Jeg skjønner veldig godt hvorfor han falt for henne. Men jeg føler meg ikke truet i det hele tatt. Vi har jo alle vår fortid? 

 

 

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overreagerer. Jeg har trodd med hver eneste x at han var «the one». Gidder jo ikke vær med folk hvis ikke du tror dere skal gifte dere å bli gamle sammen. 

Anonymkode: ed8c6...e5c

I følge hvem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skulle han gjort (bortsett fra at han kunne løyet til deg i stedet for å være så idiotisk ærlig)? Han hadde jo ikke noe annet valg enn å gå videre i livet, når hun ikke gjengjeldte hans følelser. Det er og helt usannsynlig at det vil endre seg for henne senere i livet så han må jo bare gjøre det han kan: gå for nestbest. 

Anonymkode: 15f99...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den neste etter noe bra også nestbest? Er det ikke ganske vanlig at man etterhvert mister følelsene for eksen? 

Anonymkode: 6a44e...55e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du leste riktig. Vi har to barn sammen, vært gift i noen år og han er min første, store kjærlighet. Vet ikke helt hvorfor denne samtalen ikke har kommet før, jeg antok at jeg tok det for gitt at jeg var hans store kjærlighet. Nå får jeg vite at han hadde en stor kjærlighet før meg, og at han kunne hatt en fremtid med henne (- men hun ville ikke). Er helt knust. 

Anonymkode: f3216...0d2

 Jeg har vært gift før, og da jeg giftet meg dengang var han min store kjærlighet. Ekteskapet røk. Jeg var heldig og traff en ny mann. Nå er han min store kjærlighet.

Så din mann har elsket noen før, hva så... Kan han ikke elske igjen, tror du?

Anonymkode: 9b977...aed

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er den neste etter noe bra også nestbest? Er det ikke ganske vanlig at man etterhvert mister følelsene for eksen? 

Anonymkode: 6a44e...55e

Slik tenker jeg og. Jeg tenker jo at jeg og kjæresten er en mye bedre match enn han var med eksen. De traff hverandre unge og det var mer tilfeldigheter. Han har sagt at han aldri i livet hadde valgt det igjen. Etter femten år rekker man bli ganske lei hverandre også.

Noen har kanskje en territorial følelse av å "være der først". Men det har man ikke med mindre begge sparer seg til ekteskapet.

Tror TS bør ta en prat med mannen om dette, han mente kanskje ikke det hun oppfattet.

Anonymkode: 58c58...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett for meg en fremtid med de aller fleste eksene mine. Har ikke gått inn i et forhold med tanke om at det bare skal vare en ukes tid, liksom. Det er også varierende om hvem som gjorde det slutt. Det betyr ikke at jeg har gått videre alle gangene.

Anonymkode: f8f03...854

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Alterego666 skrev:

Det er da en ærlig ting å si? Nå vet hun, og kan forholde seg til virkeligheten.

TS bør finne ut hvorfor han valgte henne.
Morsemne? Sosial status? Kledelig pen?

Hvorfor det? Holder det ikke å vite at han HAR valgt henne?

TS, du er jo hans store kjærlighet akkurat nå, selv om hun var det da? 

Fortida kan ingen få gjort noe med, ingen grunn til å bruke energi på dette. Faktisk så syns jeg det er en skummel vei å gå, da mas om ting man uansett ikke får gjort noe med, sliter på forholdet. De sier at det man setter fokus på, får man mer av. Så hvorfor ikke sette fokus på deg og ham, og det å gjøre forholdet dere har sammen så godt som mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig vanskelig å forstå hva han faktisk har sagt, versus hva du har oppfattet at han har ment. Hva sa han egentlig, helt ordrett? 

Det er ganske stor forskjell på å si at du ikke er hans FØRSTE kjærlighet, og å si at du ikke er hans STORE kjærlighet. Du reagerer som om han har sagt det siste, men skal man tolke det du skriver så har han sagt det første. 

Veldig mange mennesker har vært i forhold før de finner den de «settle down» med. Og som andre nevner her: det er jo ganske meningsløst å være i forhold hvor man ikke ser for seg en fremtid sammen. Så kan selvfølgelig ting endre seg. Man blir dumpet, eller man bestemmer seg for å gjøre det slutt selv. Dette kan fortsatt være en «stor kjærlighet» i livet. Men det betyr ikke nødvendigvis at den neste man møter er på «andreplass». 

Så, hva sa han egentlig? Hvis han sa du ikke er hans første store kjærlighet, så syns jeg du overreagerer. Men hvis han sa du ikke er hans store kjærlighet, så tenker jeg han må ha noen krøllete sosiale antenner, som ikke forstår at dette er veldig spesielt å si til den man har valgt som sin livspartner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
54 minutter siden, Hippogriff skrev:

TS, du er jo hans store kjærlighet akkurat nå, selv om hun var det da? 

Mulig jeg ikke har fått med info som er kommet til under tråden, men for meg virker det som om TS er hans lille kjærlighet nå.

Det er vel relevant for TS’ liv å få dette avklart? Jeg ville tenkt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun var hans første store kjærlighet betyr jo ikke at du er nummer to. Eller har han sagt han hun er hans store kjærlighet, punktum. I så fall kan jeg skjønne fortvilelsen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Alterego666 skrev:

Det er vel relevant for TS’ liv å få dette avklart? Jeg ville tenkt slik.

Men hvorfor er det relevant? Hva godt kan komme ut av å mase om dette?

Om mannen lever med en sorg over at det ikke ble noe med hun andre dama så gjør han nå det da. Skulle alle tenkt sånn, kunne ingen blitt sammen med enkemenn, for eksempel. Det er uansett «what if», og ikke det virkelige liv for ham. 

Han har jo valgt å leve med ts. Det er valget han har tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
42 minutter siden, Hippogriff skrev:

Men hvorfor er det relevant? Hva godt kan komme ut av å mase om dette?

Om mannen lever med en sorg over at det ikke ble noe med hun andre dama så gjør han nå det da. Skulle alle tenkt sånn, kunne ingen blitt sammen med enkemenn, for eksempel. Det er uansett «what if», og ikke det virkelige liv for ham. 

Han har jo valgt å leve med ts. Det er valget han har tatt. 

Jeg forstår det slik at TS har en annen mening om dette enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Skjønner utrolig godt at du er helt knust. Veldig trist nyhet. Men ikke fortvil, be til vår far Jehova så dukker nok den store kjærligheten opp.😇❤️Sender deg en stor og varm klem😇❤️

🤣😂🤣😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var hans store kjærlighet DA. Mange har hatt både 1 og 2 store kjærligheter før vi ender opp med den nåværende. Men vi er jo over de andre. Det er nå som teller! Jeg trodde meg og eksen skulle være sammen livet ut. Det var derfor vi giftet oss og fikk barn. Men nå er det slutt. Jeg har ingen romantiske følelser for han lenger. Jeg elsker kjæresten min over alt på jord (etter barna mine). HAN er min store kjærlighet nå. Men ikke den første. Men det er NÅ som teller. Jeg ville aldri hatt eksen tilbake. Savner han ikke. Ikke en gang håpet om en kjernefamilie med han livet ut.

Anonymkode: af8ff...72c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du lager storm i et vannglass og trekker noen drøye konklusjoner.

Med mindre han sa at hun var hennes eneste store kjærlighet, så ser jeg ikke helt problemet. Det er jo helt vanlig å ha noen ekser.

Hva definerer du egentlig som "stor kjærlighet?"

Hvis du blir så oppskaket av å høre om fortid må du slutte å spørre. 

Slutt å grave og mas, du kan si til han "Jeg har tenkt og grublet mye på det du sa i går om at hun var din eneste store kjærlighet". Ferdig. Greit at han vet at du har hengt deg opp i dette og så kan han legge til noe om han vil.

 

Anonymkode: f4203...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...