Gå til innhold

Jeg vil kalle mitt framtidige barn for Jonny om det blir gutt.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Farmor het Jonny og ville vært ca 100 år om hun hadde levd. Så det er også et jentenavn.

Anonymkode: ab3ad...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig synes ikke navnet er fint. Mange andre navn på J, som kanskje er finere.

Anonymkode: 29183...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel desverre sånn at navn har en ikke ubetydelig del å si for hvordan du blir oppfattet.  Vert flere studier som tyder på at "lavstatus navn" for dårligere betalt i snitt for en like bra prestasjon. Ronny vet vi at lider under dette. Lider Jonny samme sjebne? Blir ikke overasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Chomsky89 skrev:

Nå er det vel desverre sånn at navn har en ikke ubetydelig del å si for hvordan du blir oppfattet.  Vert flere studier som tyder på at "lavstatus navn" for dårligere betalt i snitt for en like bra prestasjon. Ronny vet vi at lider under dette. Lider Jonny samme sjebne? Blir ikke overasket.

Å seriøst? Det er jo diskriminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synest Charles er bedre, litt uvanlig i Norge men fungere bra både på norsk og engelsk. Et navn folk husker og. 

Anonymkode: 90db1...f06

Syns det funker litt dårlig på norsk. Vi uttaler det jo feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Å seriøst? Det er jo diskriminering

Mener hovedsakelig ubevist. Et eksempel er når  400 tilfeldige lærere var med på å sette karakter på identisk besvarte prøver for noen år siden. Kun navnet på prøven som varierte. Ronny endte opp med 8,6 poeng i snitt.  Alexander 10,5 

Jentenavn fikk også betydelig høyere poengscore i snitt. Disse var tilfeldig utvalgte lærere,  man vet ikke om mer erfaring med elevene demper disse psykologiske effektene. Men det viser jo uansett hvordan vi påvirkes av ting som skal være ubetydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Jonny. Og det til tross for at jentene våre skulle hett Håkon og Tormod hvis de ikke var jenter. I mitt hode er ikke Jonny like "belastet" som Tommy og Ronny, men det skyldes kanskje at jeg kjenner en trivelig Jonny. Jeg kjente også ei veldig koselig gammel dame som het Jånny da jeg var liten, dukken min var oppkalt etter henne en periode. 

Anonymkode: 980dc...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...