Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Så synd at dagens test ble blenda @Annabel :( Heldigvis er det fremdeles tidlig, så alt håp er ikke ute enda. Godt tegn at kroppen produserer masse progesteron og at tempen fortsatt er høy. 🤞

-----------

Helt nydelig kurve @Lorieen! Gratulerer med lille påskespiren i magen! 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (4 timer siden):

Blir spennende å se på tempen din bittelillebolla!

Jeg fikk konstatert EL på CD 19! 🙌 Samme dag som deg denne syklusen også! 🥳 Tempen min gikk litt opp, men ikke mye. Litt skuffet over det, men sjekket forrige syklus og jeg ligger 100% likt med forrige gang. Fikk eggløsningen på 36.48 begge gangene, og temperaturen gikk opp til 36.55 på 1 DPO på begge chartene. Jeg mistenker at jeg produserer litt lite progesteron. Jeg er virkelig ikke i tvil om at EL var i går, for det må ha vært eggløsningsmerter jeg kjente. I tillegg er niplene mine  såre i dag, akkurat som de pleier å være. 🤩 Er veldig fornøyd nå! Selv om progesteronproduksjonen er litt lav. Får ta et problem av gangen. 🤣

1783208977_Skjermbilde2021-04-02kl_16_11_01.thumb.png.37c1c7f6e9a9c140fb2c9aeab0a6545b.png

1185977491_Skjermbilde2021-04-02kl_16_21_31.thumb.png.f54c66abd69e7cf0cef0e22bb9b827ba.png

Nå begynner det virkelig å bli GØY å tempe! Mistet nesten litt motivasjonen første syklusen når jeg ikke fikk EL før CD 49. 🙈

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette ser bra ut @bittelillebolla! Tenk at du er så likt som sist. Dette må jo være en drøm når du blir aktiv prøver, å ha disse klare dataene. Og selvfølgelig at EL ikke lar vente på seg i evigheter.

Jeg venter stadig på min tempeøkning også. Men husker at jeg må være tålmodig. Plagde meg sist at 1 dpo var så lav, men fant jo ut at det var helt normalt. Litt irritert i dag for at heller ikke 2 dpo er særlig høy, men når jeg blar meg tilbake så er det ca. 50/50 av gangene at 2 dpo har hoppet opp eller ventet. Så da tolker jeg det som normalt. Men i morgen den bare hoppe opp altså.

qUEfPtt.jpg

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Jeg fikk en dårlig slutt på påsken, da tr meldte sin ankomst idag. Kun 9 dpo. Altså en lutealfase på 8 dager. Akkurat samme som sist måned. Jeg har som sagt tidligere gått på p piller i 10 år, merket Yasmin. Sluttet 01.desember. 

Syntes dere jeg bør dra til en gynokolog og få hjelp mtp. Kort lutealfase eller bør jeg ha is i magen og avvente flere sykluser? Kjennes så håpløst ut å bare vente.. :(  Det som er rart er at mensen kom tilbake med en gang etter p pille slutt, og kommet ganske gjennomgående / regelmessig syklusdag 33-35 siden desember. Fikk eggløsning på dag 26 både forrige måned og denne måneden, med mensen kun 8 dager senere. Denne måned tok jeg også wild jam og en HØY dose b vitamin, uten at det har hjulpet. 
 

Takker for svar, 

349E2CDF-1187-431D-9410-FAF214AAF431.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testerforum said:

Hei dere,

Jeg fikk en dårlig slutt på påsken, da tr meldte sin ankomst idag. Kun 9 dpo. Altså en lutealfase på 8 dager. Akkurat samme som sist måned. Jeg har som sagt tidligere gått på p piller i 10 år, merket Yasmin. Sluttet 01.desember. 

Syntes dere jeg bør dra til en gynokolog og få hjelp mtp. Kort lutealfase eller bør jeg ha is i magen og avvente flere sykluser? Kjennes så håpløst ut å bare vente.. :(  Det som er rart er at mensen kom tilbake med en gang etter p pille slutt, og kommet ganske gjennomgående / regelmessig syklusdag 33-35 siden desember. Fikk eggløsning på dag 26 både forrige måned og denne måneden, med mensen kun 8 dager senere. Denne måned tok jeg også wild jam og en HØY dose b vitamin, uten at det har hjulpet. 
 

Takker for svar, 

349E2CDF-1187-431D-9410-FAF214AAF431.png

Hei ☺️ du har jo ikke holdt på så lenge enda, så tror h*n sier som de sa til meg at må vente. Men jeg hadde bestilt en time til gynekologen ja for å se at alt er bra 💕👌 lykke til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (1 time siden):

Hei dere,

Jeg fikk en dårlig slutt på påsken, da tr meldte sin ankomst idag. Kun 9 dpo. Altså en lutealfase på 8 dager. Akkurat samme som sist måned. Jeg har som sagt tidligere gått på p piller i 10 år, merket Yasmin. Sluttet 01.desember. 

Syntes dere jeg bør dra til en gynokolog og få hjelp mtp. Kort lutealfase eller bør jeg ha is i magen og avvente flere sykluser? Kjennes så håpløst ut å bare vente.. :(  Det som er rart er at mensen kom tilbake med en gang etter p pille slutt, og kommet ganske gjennomgående / regelmessig syklusdag 33-35 siden desember. Fikk eggløsning på dag 26 både forrige måned og denne måneden, med mensen kun 8 dager senere. Denne måned tok jeg også wild jam og en HØY dose b vitamin, uten at det har hjulpet. 

Så kjedelig at du fikk tantebesøk til påske - så uvelkomment :(

Jeg ville nok gitt det noen få sykluser til før jeg kontaktet hjelp. Kanskje til sommeren? Er det B6-vitamin du har tatt? Jeg ville fortsatt med det + Wild yam enda en syklus til nå, ettersom kun èn kanskje har vært for lite til å endre lutealfasen din. Masse lykke til! Håper kroppen skjønner at den må stabilisere seg til en fin syklus nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Så kjedelig at du fikk tantebesøk til påske - så uvelkomment :(

Jeg ville nok gitt det noen få sykluser til før jeg kontaktet hjelp. Kanskje til sommeren? Er det B6-vitamin du har tatt? Jeg ville fortsatt med det + Wild yam enda en syklus til nå, ettersom kun èn kanskje har vært for lite til å endre lutealfasen din. Masse lykke til! Håper kroppen skjønner at den må stabilisere seg til en fin syklus nå :klemmer:

Takk for svar @Amatariel og @Cathrine 91!💕ja jeg har tatt b6 med 100 mg i hver tablett. Jeg har kun tatt det fra etter eggløsning, da jeg har forstått at det kan tukle med selve eggløsningen om jeg starter tidligere? Stemmer det eller bør jeg starte tidligere i syklusen? 
 

Takk for gode tanker 🧡

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Testerforum said:

Takk for svar @Amatariel og @Cathrine 91!💕ja jeg har tatt b6 med 100 mg i hver tablett. Jeg har kun tatt det fra etter eggløsning, da jeg har forstått at det kan tukle med selve eggløsningen om jeg starter tidligere? Stemmer det eller bør jeg starte tidligere i syklusen? 
 

Takk for gode tanker 🧡

Akuratt det vet jeg ikke så mye om, men sender masse babystøv din vei🙏🙏💕💕💕 har selv holdt på snart 1 år så begynner å bli ganske utålmodig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så synd @Testerforum :( Jeg har selv litt korte lutealfaser etter p.pilleslutt på 10 dager nå sist, men den ene syklusen jeg tok 20 ug D-vitamin ble den merkelig nok 13 dager lang. Jeg har tenkt til å be om å få sjekket om jeg har D-vitamin mangel, da jeg har lest at dette kan forårsake korte lutealfaser. Kanskje det kunne vært en ide å sjekke dette for deg også? Etter en lang og mørk vinter er det jo ikke utenkelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (52 minutter siden):

Takk for svar @Amatariel og @Cathrine 91!💕ja jeg har tatt b6 med 100 mg i hver tablett. Jeg har kun tatt det fra etter eggløsning, da jeg har forstått at det kan tukle med selve eggløsningen om jeg starter tidligere? Stemmer det eller bør jeg starte tidligere i syklusen? 

B6 kan du ta hele syklusen, det er Wild yam man kun må ta etter EL. Jeg tar B6 hele syklusen igjennom og har gjort det lenge. Var ved oppstart av det at min lutealfase endret seg fra 10 til 12 dager. D-vitamin gjør tydeligvis også noe med fasen, for i vinter hadde jeg lavt nivå av det, så legen skrev ut en 90-dagers kur til meg. Og den tiden var plutselig lutealfasen min oppe i 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ble litt tull med dagbokinnlegget ditt @bittelillebolla, men om du får opprettet ny inne på dagbokforumet så skal i alle fall jeg følge deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Amatariel said:

Ser det ble litt tull med dagbokinnlegget ditt @bittelillebolla, men om du får opprettet ny inne på dagbokforumet så skal i alle fall jeg følge deg! :hug:

Jeg også 👌🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, i dag satte FF kryss! Så deilig når det bare fungerer slik det skal 😁 Med tester, temp og setter EL på dagen jeg også mener er riktig.

3dpo.jpg.55804b3656130f9f1d06d2c349581d6e.jpg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Jaa, i dag satte FF kryss! Så deilig når det bare fungerer slik det skal 😁 Med tester, temp og setter EL på dagen jeg også mener er riktig.

3dpo.jpg.55804b3656130f9f1d06d2c349581d6e.jpg 

Oi! Syns du hadde veldig mye høyere temp enn du pleier 😅 betyr jo sikkert ingenting det da så tidlig, men jeg har jo sett grafene dine før😉 

Anonymkode: b3b34...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi! Syns du hadde veldig mye høyere temp enn du pleier 😅 betyr jo sikkert ingenting det da så tidlig, men jeg har jo sett grafene dine før😉 

Anonymkode: b3b34...ded

Hm, tempen er egentlig ikke høyere nå. Har overlay på de fire siste syklusene. Det som utmerker seg her er at tempen min var litt høyere denne gangen på selve EL-dagen. Men nå i dpo-land er den hittil like høy som i februar, og lavere enn januar og desember. Er veldig spent på hvordan den vil oppføre seg i dagene fremover!

?o=1&

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet ny dagbok, på rett sted denne gangen. :fnise: Litt skummelt, men jeg tror det blir fint å lufte litt tanker. Dagboken er her, for de som er interesserte selv om jeg ikke er aktiv prøver riktig enda. 

Tusen takk for støtten @Amatariel og @Cathrine 91 ❤️ 

959692002_Skjermbilde2021-04-04kl_14_56_21.thumb.png.03e0036e9b8dca7398660a3f5b7c9098.png

FF satte kryss på meg også idag! 🥳 Ikke det største hoppet jeg har sett, men den klatrer sakte men sikkert oppover. Veldig fornøyd med at EL kom før CD20 denne gangen. 🙌 Ny milepæl er nådd, og jeg bare krysser alt jeg har for at det fortsetter slik. :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bittelillebolla said:

Nå har jeg opprettet ny dagbok, på rett sted denne gangen. :fnise: Litt skummelt, men jeg tror det blir fint å lufte litt tanker. Dagboken er her, for de som er interesserte selv om jeg ikke er aktiv prøver riktig enda. 

Tusen takk for støtten @Amatariel og @Cathrine 91 ❤️ 

959692002_Skjermbilde2021-04-04kl_14_56_21.thumb.png.03e0036e9b8dca7398660a3f5b7c9098.png

FF satte kryss på meg også idag! 🥳 Ikke det største hoppet jeg har sett, men den klatrer sakte men sikkert oppover. Veldig fornøyd med at EL kom før CD20 denne gangen. 🙌 Ny milepæl er nådd, og jeg bare krysser alt jeg har for at det fortsetter slik. :nori:

Lykke til🥰 blir gøy å følge deg i dagboka og generelt.  Selvfølgelig, vi er her jo for å støtte hverandre ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Nå har jeg opprettet ny dagbok, på rett sted denne gangen. :fnise: Litt skummelt, men jeg tror det blir fint å lufte litt tanker. Dagboken er her, for de som er interesserte selv om jeg ikke er aktiv prøver riktig enda. 

Tusen takk for støtten @Amatariel og @Cathrine 91 ❤️ 

959692002_Skjermbilde2021-04-04kl_14_56_21.thumb.png.03e0036e9b8dca7398660a3f5b7c9098.png

FF satte kryss på meg også idag! 🥳 Ikke det største hoppet jeg har sett, men den klatrer sakte men sikkert oppover. Veldig fornøyd med at EL kom før CD20 denne gangen. 🙌 Ny milepæl er nådd, og jeg bare krysser alt jeg har for at det fortsetter slik. :nori:

Så bra @bittelillebolla💕 jeg har også fulgt deg! Er det bare at syklusen har gått seg til at du fikk eggløsning før CD20? Eller er det noen vitaminer man kan ta for å forsøke og fremskyve eggløsning? Jeg har fått eggløsning på CD 26 nå to måneder på rad :( @Amatariel du pleier å være god på dette! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...